Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra Info: Energiebedrijven lappen regels aan hun laars

Lees de uitgebreide reacties van de energiebedrijven:
Reactie Energie Direct
De strenge kwaliteitseisen die wij aan onze verkopers stellen zijn voor ons de garantie dat sprake is van goede contracten. Wij handhaven dit door middel van periodieke controles bij onze verkopers. Voicelogs spelen daarin een belangrijke rol, maar ook audits door derde partijen als DMCC en evaluaties. Daarom zijn we uitgegaan van een correcte overstap van meneer Poppe, en hoorde hij in eerste instantie van onze klantadviseur dat hij een boete zou moeten betalen als hij zijn contract zou verbreken. Klik hier voor de volledige reactie.
Reactie DELTA
Waarom neemt DELTA energiecontracten aan die zijn afgesloten door een tussenpartij die de gesprekken niet opneemt, en die dus ook niet door DELTA na te luisteren zijn?
Dit is niet het geval, wij verplichten de tussenpartijen om de gesprekken op te nemen, dat gebeurt ook, maar deze opnames worden beperkte tijd bewaard (3 maanden) ivm AVG-richtlijnen. Als er aanleiding voor is kunnen we de records opvragen binnen deze termijn van 3 maanden. Mogelijk was het antwoord van WBC op jullie vraag om de opname te ontvangen hierover niet geheel duidelijk waardoor verwarring is ontstaan over het wel/niet opnemen van gesprekken. Klik hier voor de volledige reactie.
Reactie West Bespaar Coach
West Bespaar Coach vindt het belangrijk dat haar dienstverlening in lijn is met wet- en regelgeving. Ook vinden wij het belangrijk dat consumenten tevreden zijn over onze dienstverlening. In dit geval geeft u aan dat mevrouw Henny de Jong en de heer Peter Poppe zich overrompeld hebben gevoeld door een verkoper van West Bespaar Coach. Het is spijtig – en wij betreuren – dat dit gevoel hen heeft bekropen naar aanleiding van contact met een verkoper van West Bespaar Coach. Klik hier voor de volledige reactie.
Reactie Energie-Nederland
Telefonische verkoop is een belangrijk kanaal in de energiebranche. Het wordt door veel van onze leden ingezet om klanten te werven. De wetten en regels die voor dit kanaal gelden zijn dan ook bij onze leden bekend. Deze wetten en regels staan toe dat digitaal overeenkomsten kunnen worden afgesloten. Dit wordt ook door de ACM aan ons bevestigd. In de bewoording van ACM, die zij op ConsuWijzer gebruikt, geldt het op een hyperlink klikken, waarbij duidelijk is dat de consument door het aanklikken van de link een overeenkomst sluit, als schriftelijke instemming. ACM heeft laten weten dat zij ook Kassa hierover inmiddels uitvoerig heeft geïnformeerd. Klik hier voor de volledige reactie.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!