Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zwemles gaat niet door, toch inschrijfgeld verschuldigd!

Geplaatst door: inge54 op: 11-02-2013 10:54
Ik had mijn dochtertje van 5 jaar opgegeven voor zwemles bij Drie Essen Fitland in Mill. Ik had haar specifiek opgegeven voor de woensdagmiddag, omdat dat de enige dag is dat wij kunnen. Ik heb in november 2012 van Drie Essen een bevestiging ontvangen dat mijn dochtertje in januari 2013 zou kunnen starten, ook heb ik het inschrijfgeld (ad € 25,=) betaald. Echter nu werd ik in december gebeld dat de zwemles op woensdagmiddag niet door kon gaan. Dit verbaasde mij, omdat ik al een bevestiging had ontvangen. Ook bij een latere start dan januari kon niet worden gegarandeerd dat mijn dochtertje de zwemles op woensdagmiddag zou kunnen volgen. Het ging mij juist om de woensdagmiddag (die overigens wel op hun website staat vermeld). Ze zou wel op dinsdag of vrijdag kunnen, maar dan zijn wij gewoon aan het werk. Gedwongen heb ik dan ook mijn dochtertje elders ingeschreven, waar ze gelukkig in januari is gestart. Aangezien Drie Essen geen diensten heeft verricht noch artikelen (bijv. zwempak, -tas) heeft verstrekt voor het ontvangen inschrijfgeld van € 25 en hun website niets vermeld over voorwaarden waaronder inschrijfgeld niet wordt terugbetaald, is hier mijns inziens sprake van onverschuldigde betaling. Tevens heb ik hen gewezen op mijn herroepingsrecht. Hierbij geldt dat indien een bestelde dienst niet (meer) leverbaar is, de leverancier dit mij moet laten weten en dat eventuele (aan)betalingen binnen 30 dagen aan mij moeten worden teruggestort. Tot op heden heb ik het inschrijfgeld echter nog niet terug ontvangen. Zij beweren nml dat ze niet ingeschreven stond voor zwemles op woensdagmiddag, maar voor zwemles… punt. Zij bepalen dan op welke dag het zou kunnen!! Belachelijk verhaal natuurlijk. Er zijn ook mensen die gewoon werken en niet zomaar iedere dag tijd hebben voor zwemles.
Reactie door tijger1 op 11-02-2013 13:50
Hebt u een schriftelijke bevestiging dat zij ingeschreven stond voor een woensdag? Zo nee, dan is het uw woord tegen het hunne. Zo ja, kopie maken, opsturen en geld terug eisen.
Reactie door jorisw op 11-02-2013 21:08
Het lijkt me dat het praktisch onmogelijk is om ieder kind op de voorkeursdag van de ouders in te plannen, zeker als dat woensdagmiddag is. Veel parttime werkende ouders hebben immers vrij op woensdag omdat de kinderen 's middags vrij zijn. Veel ouders zullen dan graag op woensdagmiddag hun kind op zwemles willen hebben. Is er geen mogelijkheid dat je gewoon iets later met zwemles begint als de kinderen die nu les op woensdagmiddag hebben doorschuiven naar een volgende groepje?
Reactie door stacey op 11-02-2013 23:50
Op het aanmeldingsformulier kun je geen vaste dag reserveren, je moet voorkeursDagen selecteren.... Van inschrijfformulier: --Voorkeur lesdag (Meerdere dagen selecteren.) Je kunt geen rechten ontlenen aan een voorkeursdag, als het vol zit of te weinig aanmeldingen zijn wordt het dan een andere (voorkeurs) dag.
Reactie door valerius-2 op 12-02-2013 00:09
Quote: tijger1 schreef op maandag 11 feb 2013, 13:50: Hebt u een schriftelijke bevestiging dat zij ingeschreven stond voor een woensdag? Zo nee, dan is het uw woord tegen het hunne. Zo ja, kopie maken, opsturen en geld terug eisen.einde Quote Makkeler geschreven dan het gedaan te krijgen zonder verdere stappen te ondernemen. WAs het maar zo makkelijk om dat op die manier voor elkaar te krijgen.
Reactie door janklokgieter op 26-11-2013 10:35
Hallo, Ik heb hetzelfde met Drie Essen in beek en donk. 9 Aug heb ik mijn zoontje ingeschreven voor zwemles en heb ook meteen een email ontvangen met de inschrijving en 25 € betaald. ( want hij zou rond januari naar zwemles gaan ) tot heden heb ik geen bevestigingsmail gehad en belde Dinsdag 26 Nov met Mark Urlus Zwem instructeur van drie Essen om te vragen waarom ik niets had gehoord. Die gaf aan dat er een bevestiging email verstuurd was.. Ik heb deze echter niet ontvangen.. hij zegt wel verstuurd.. misschien in de SPAM ? helaas ook niet... Ik geef bij Mark aan dat ik het vreemd vond waarom ik dan al die tijd niet gehoord had want moet een Bevestiging-email niet bevestigt worden ?? voor akkoord ?? Nee niet nodig was het antwoord. Daarom geef ik aan bij Mark ok ik zou het graag willen annuleren want ik woon meer bij de kant van Deurne dan laat ik hem bij een ander de zwemlessen doen. is ook dichter bij huis en zou graag zijn inschrijving willen annuleren en zou u dan de 25 € terug kunnen storten. Nee was het antwoord want dat is voor de administratie, ik geef aan de administratie kan toch geen 25€ zijn voor een geautomatiseerd formulier dat ik ook nog zelf ingevuld heb op de website.. ja klopt maar ook voor de diploma... Maar hij gaat geen zwemles bij jullie doen dan kunnen die kosten toch ook niet berekend worden voor een diploma ??? jawel was het antwoord. Dus ik vraag aan Mark staan er algemene voorwaarden bij jullie op de website ? "Denk het wel" maar blijkbaar wel.. de Inschrijving knop staat rechts boven en het reglement staat rechts onder. Tijdens het inschrijven ben ik nooit een regel tekst tegen gekomen en een aan vink venster waar ik akkoord ga met het reglement. ( Had ik echter ook nog niet eens gezien op de website ). en nu begint het een wel en niet spelletje te worden om 25€ en dat voor een grote organisatie zoals Drie-Essen. ( waarvan de persoon die ik sprak om zijn achternaam vroeg en zij mijn achternaam doet er niet toe bij de eerste keer. ) Mijn Mening is als je een inschrijving doet op de website moet je ten minste op de hoogte gebracht worden tijdens de inschijving van het reglement

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!