Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zogenaamde water/vochtschade T-mobile

Geplaatst door: diiana8 op: 06-06-2012 17:18
Enkele maanden geleden heb ik contact gezocht met T-mobile reparatieservice. Het ging om mijn iPhone 4S, waarbij het geluid defect was. De telefoon was nog geen 6 maanden oud, dus zou het nog onder de garantie vallen. Niets is minder waar. Na 2 weken gebeld lang gebeld te hebben, werd er mij meerdere malen verteld dat er nog een discussie gaande was en er geen uitslag was. Een dag voor de 'deadline' van 2 weken werd er mij verteld dat het ging om water/vochtschade en dat dat niet onder de garantie valt. Ter 'bewijs' werd er een mail naar mij gestuurd met een foto erin. Meteen was het duidelijk dat de foto niet op waterschade aanduidt, omdat het vaag en onduidelijk was. Vervolgens heb ik weer gebeld, maar de klantenservice zei dat het is, zoals het is en er geen discussie mogelijk is. Makkelijk gezegd. Nadat ik mijn telefoon ongeprepareerd, alweer 3 weken verder, ben ik naar de Apple store in Amsterdam geweest. Daar hebben ze mijn telefoon opengemaakt en hebben ze de 4 indicatoren bekeken die aanduiden of er sprake is van waterschade. De medewerker constateerde dat geen van de indicatoren iets aangaf, dus er was geen sprake van waterschade. Wat ook bijzonder was, was wat er op de brief stond die naar me werd toegestuurd. Daarin stond namelijk dat het ging om een 'Schuif-/klapmechanisme defect'. Een iPhone heeft dat mechanisme niet en bij het reparatieservice werd er geconstateerd dat het om waterschade ging. Vreemd?! Ik ben geschrokken van het feit dat T-mobile op deze manier met klanten omgaat. In het proces is er niet netjes gehandeld. Mij heeft het helaas veel tijd en geld gekost. Is het mogelijk om ze erop te wijzen en/of er zelf nog iets van vergoeding uit te krijgen?
Reactie door zoekster op 06-06-2012 18:05
Hallo Diana, Je zou een klacht kunnen indienen bij Consuwijzer en om advies kunnen vragen.. klik hier Het was beter geweest als je meteen actie had ondernomen, en niet een paar maanden later, maar goed, je kunt het altijd proberen. hier
Reactie door diiana8 op 06-06-2012 20:19
Misschien had dat inderdaad handiger geweest.. Ik heb zojuist een klacht ingediend bij consuwijzer!
Reactie door ew op 07-06-2012 07:43
T-Mobile wordt ik nog steeds niet blij van. Ik ben nu ruim een jaar bij ze weg na veel problemen. Elke dag nog blij mee. Sorry reactie is niet geheel on topic maar als ik de problemen met dit bedrijf lees krijg ik nog steeds vlekken voor de ogen. Hopelijk gaat u klacht een oplossing voor u bieden.
Reactie door tdehond op 07-06-2012 08:35
Als u zwart op wit heeft staan dat er geen waterschade was toen de I phone aangeboden werd bij de apple store kunt u schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen het niet vergoeden van de schade. Want dan probeert men onterecht onder de garantie uit te komen.
Reactie door diiana8 op 07-06-2012 09:14
Helaas heb ik het niet zwart op wit staan. Bij de Apple store konden ze allereerst geen dossier van mijn telefoon vinden met notities van de reparatieservice van T-mobile. Dus zij hebben ter plekke mijn telefoon onderzocht. Toen ze mijn verhaal aanhoorden, vonden ze het belachelijk hoe T-mobile hier onderuit probeert te komen. Omdat ik al 3 weken zonder telefoon had moeten lopen, hadden zij besloten om mij een nieuwe telefoon te geven. Daar heb ik wel online een factuur van gekregen.
Reactie door ew op 07-06-2012 10:01
Als u een telefoon ter reparatie aanbied kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding. Maar uit u laatste reactie kan worden opgemaakt dat u schadeloos bent gesteld door Applestore. Dat u boos bent op TM kan ik mij geheel voorstellen. Maar dat u dan nog een extra vergoeding wil overvraagd u zich mee naar mijn mening. Dat er geen dossier is te vinden van het reparatieonderzoek welke TM gedaan zou hebben is heel interessant.
Reactie door diiana8 op 07-06-2012 11:25
Het gaat mij meer om het principe dat niet nog meer mensen de dupe mogen worden van dit soort trucjes van T-mobile.
Reactie door ew op 07-06-2012 12:09
Daar kan ik mij in vinden. Het mogen duidelijk zijn dat ik geen goed woord over heb voor T-Mobile. Ik vind het lafaards. Net voor de aangespannen rechtzaak hebben ze mij afgekocht. Het geeft idd te denken.
Reactie door tdehond op 07-06-2012 13:23
Helaas gebeurt dit ook bij verzekeraar van gsm's en bij andere providers. Quote: diiana8 schreef op donderdag 7 jun 2012, 11:25: Het gaat mij meer om het principe dat niet nog meer mensen de dupe mogen worden van dit soort trucjes van T-mobile. einde Quote
Reactie door harrie op 07-06-2012 14:56
Om even te relativeren. Kijk eens om u heen als het regent in de stad, hoeveel mensen lopen er wel niet te bellen in de regen (zonder paraplu). Dus vocht is een perfect excuus, de enige oplossing is een "all-weather" apparaat.
Reactie door tdehond op 07-06-2012 15:10
Mogelijk kan er ook sprake zijn van waterschade door condens wat optreedt bij temperatuurverschillen. Het is zeker het meest gebruikte excuus om onder de garantie uit te komen. Quote: harrie schreef op donderdag 7 jun 2012, 14:56: Om even te relativeren. Kijk eens om u heen als het regent in de stad, hoeveel mensen lopen er wel niet te bellen in de regen (zonder paraplu). Dus vocht is een perfect excuus, de enige oplossing is een "all-weather" apparaat.einde Quote
Reactie door carla1809 op 08-06-2012 23:05
Hoi Diiana, Ik kreeg vandaag te horen dat het defect (geluid is kapot) aan mijn 2 maanden oude iphone 4s, water/vochtschade is. Nou je snapt wel dat dit dus gelul is. Hoe zou dat dan moeten komen, ik loop er niet eens mee in de regen. Dus zou hij in het water gevallen moeten zijn???? Ik weet van niets. En er is verder niets mee aan de hand, beetje raar. Ik ben dus niet akkoord gegaan en nu maar afwachten. Ik heb de winkel waar ik de iphone heb gekocht (Telefoonkopen.nl) wel vertelt dat het bedrijf waar de iphone is al in Kassa geweest is en als ze het niet maken weer in Kassa zitten. Wat een stelletje #%&**** zijn het toch. Maar stel dat ze het niet gaan maken en die kans is groot begrijp ik, dan moet de winkel of Apple mij toch een nieuwe iphone geven. Twee maanden is de iphone en ik weet dat er een jaar garantie op zit. Weet iemand hoe dat zit? En er zijn zeker meer mensen die dit hebben, kunnen we dan niet iets ondernemen. Deze praktijken moet toch gestopt worden. Ik ben er ziek van en hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Dank je wel! Groetjes, Carla
Reactie door diiana8 op 08-06-2012 23:26
Beste Carla, Het is inderdaad onzin dat ze meteen vaststellen dat er sprake is van water/vochtschade. Allereerst moet je flink in discussie met hun gaan en om bewijs vragen. Zij sturen waarschijnlijk een vage foto op met een rode cirkel, waarbij dat de zogenaamde indicatie is van de schade. U moet zeker niet akkoord gaan met de prijsopgave, dus gewoon uw telefoon ongeprepareerd terug op laten sturen. Verder kan ik u niet garanderen dat u ook een nieuwe telefoon krijgt bij de Apple store. Echter, raad ik u wel aan om een afspraak daar te maken en het probleem daar te vertellen. Zij zullen dan grondig naar uw telefoon kijken. Mocht het water/vochtschade zijn, dan zullen de medewerkers in de Apple store u dat vertellen. Mocht dat zo zijn, dan zit er uiteraard niets anders op met de garantie. Mocht het niet zo zijn, dan weten de medewerkers u verder te helpen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mvg, Diana
Reactie door zoekster op 08-06-2012 23:30
@carla1809 Mocht u er niet uitkomen met T-mobile, dan is er altijd de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen bij geschillen commissie Telecommunicatie . Postbus 90600 2509 LP Den Haag Telefoon 070-3105310 Succes!
Reactie door 1.korenwolf op 09-06-2012 04:33
Misschien sprak u wel met consumptie tijden het telefoneren!?! Is tegenwoordig een standaardantwoord, om buiten de garantie te ontkomen, dat het toestel vocht/waterschade heeft opgelopen door uw 'eigen toedoen' en derhalve 'onoordeelkundig' gebruik buiten de garantie valt (viel) en voor eigen rekening de reparatiekosten komen.
Reactie door carla1809 op 09-06-2012 09:04
Dank jullie wel voor de snelle reactie's. Ik ga vandaag maar beginnen om eens langs Telefoonkopen.nl te gaan. En deze site te laten zien. Ik laat weten hoe het verder gaat. Groetjes, Carla
Reactie door carla1809 op 10-06-2012 11:11
OMG mijn iphone is bij het reparatiebedrijf Dynafix. Wat ik hier allemaal over gelezen heb is niet best. Als het goed is gaan ze hem terug sturen en laat ik bij Apple de telefoon nog eens nakijken. En nu maar hopen dat ze bij Dynafix geen rare dingen met mijn iphone doen. Het zou mij niet verbazen als ze naast hun werkbank een emmer water hebben staan. Bah, lig er gewoon wakker van. Kan zo slecht tegen onrecht. Ik laat zeker nog weten hoe het verder gaat. Groetjes, Carla
Reactie door 1.korenwolf op 11-06-2012 03:07
Hypothese: Dan kunnen ze bij een garantieaanspraak van een wasmachine e/o. wasdroger proberen onder de garantieaanspraak uit te komen door te zeggen: door u toedoen 'vocht en waterschade' en dat valt buiten de garantiebepaling(en). Het is een trend aan het worden, dat men onder de garantie uit wil komen. Wat doet de politiek hiermee? Niets voorlopig! Partij voor de Consumenten!?! En is dit een situatie met of zonder (extra overbodige) toestelverzekering? Met toestelverzekering is 'vocht/waterschade' inbegrepen. Ga ook regelmtig bellen in de sauna en zet daarna mijn föhn op het toestel en het werkt nog steeds perfect. Niets aan het handje!
Reactie door ew op 11-06-2012 16:49
Wat overigens opvalt met dit soort topics dat de telecomaanbieders,in dit geval T-Mobile niet reageren met : Wat vervelend. Graag zouden wij met u in contact willen komen om.......
Reactie door tdehond op 11-06-2012 17:01
Zouden de kosten van in dit geval een kapotte Iphone uiteindelijk hoger uitvallen als de negatieve reclame die ontstaat door meldingen van ontevreden klanten? Omdat men bang is dat meerdere mensen die afgescheept worden met vochtschade dan komen klagen? Quote: ew schreef op maandag 11 jun 2012, 16:49: Wat overigens opvalt met dit soort topics dat de telecomaanbieders,in dit geval T-Mobile niet reageren met : Wat vervelend. Graag zouden wij met u in contact willen komen om.......einde Quote
Reactie door tdehond op 11-06-2012 17:03
Een bakje water met een pipet is voldoende. :) Druppeltje hier, druppeltje daar.... Quote: carla1809 schreef op zondag 10 jun 2012, 11:11: OMG mijn iphone is bij het reparatiebedrijf Dynafix. Wat ik hier allemaal over gelezen heb is niet best. Als het goed is gaan ze hem terug sturen en laat ik bij Apple de telefoon nog eens nakijken. En nu maar hopen dat ze bij Dynafix geen rare dingen met mijn iphone doen. Het zou mij niet verbazen als ze naast hun werkbank een emmer water hebben staan. Bah, lig er gewoon wakker van. Kan zo slecht tegen onrecht. Ik laat zeker nog weten hoe het verder gaat. Groetjes, Carlaeinde Quote
Reactie door c.kramer67 op 14-06-2012 14:10
Beste diiana8, Twee goede adviezen: 1- Zo gauw mogelijk weg bij t-mobiel, het zijn griezels. 2- Geschillencommissie telecommunicatie word je niet wijzer van, speelt onder één hoedje met t-mobiel. Win je dus nooit.
Reactie door arnobratvic op 17-06-2012 18:14
Heb voor een cliënte van mij meerdere malen gepoogd om een schriftelijk klachtenformulier en klachtenreglement van T-Mobile te krijgen. T-mobile doet daar zó moeilijk over, dat je bijna denkt dat het om staatsgeheimen gaat. Op 15 juni weer een schriftelijk verzoek gestuurd naar de afdeling Klachtafhandeling. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. Zo niet, dan maar naar de Geschillencommissie en/of de OPTA. Het gaat om, financieel gezien, een kleine zaak, maar voor mijn cliënte telt het principe: ze wil schadevergoeding en ook genoegdoening voor het feit dat ze op zeer onbeschofte wijze telefonisch door een "meneer Raadgever van T-Mobile" afgepoeierd is. En mijn interesse in deze zaak is vooral nieuwsgierigheid: hoe gaat zo'n groot bedrijf om met klachten van klanten.
Reactie door van leyden op 18-06-2012 23:59
Ik bel prepaid voor 7 cent per minuut en heb dus niks meer te maken met die boeven van T-mobile Criminelen zijn het, ze naaien je waar je bij staat en alles is nog volkomen legaal ook. Of niet, dat zal ze ook een zorg zijn, ze doen wat ze willen en gokken erop dat maar een klein percentage consumenten zijn recht gaat halen. Wees wijs zoals ik> neem pre paid van Ortel. Sinds dit jaar verdubbelt Ortel automatisch elk beltegoed, vind dit een uitstekend alternatief voor mensen die niet al te veel bellen. Wel even je eventuele simlock laten verwijderen, maar ook dit is een fluitje van een cent.
Reactie door carla1809 op 19-06-2012 23:05
Yes, ik heb heel goed nieuws........heb vandaag een nieuwe iphone gekregen. Heb de winkel (Telefoonkopen.nl) verteld dat Dynafix op de zwarte lijst staat bij Appel en dat ze mijn telefoon daar nooit naar toe hadden mogen sturen. Ze gingen hun best doen om mijn telefoon terug te krijgen -nog steeds kapot- maar dan heb ik hem in ieder geval. En zou dan naar de Appel store gaan om hem daar na te laten kijken. Dat wist Dynafix ook dat ik dat zou doen. Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een telefoontje dat ik een nieuwe iphone kreeg. Geen idee waarom, ik denk dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. Zouden ze bang geworden zijn :), ik ben niet aardig geweest en heb ze laten weten dat ik door gaat om mijn gelijk te krijgen al moest het voor de rechter komen. Maar gelukkig is dat allemaal niet nodig geweest en ik ben nu heel blij. Dus laat je nooit afschepen en blijf op je strepen staan. Voor iedereen die een kapotte iphone heeft, ga direct naar de Appel store en laat hem nooit opsturen naar zo'n duister reparatiebedrijf. Dank jullie wel voor alle reacties. Groetjes, Carla
Reactie door tdehond op 20-06-2012 07:30
@ carla1809 Dat is nog eens goed nieuws. Bedankt voor het melden van de goede afloop!
Reactie door mauzzzzzz op 23-07-2012 14:48
Ik had problemen met mijn batterij. Die was snel leeg en het toestel gaf aan dat de gebruikstijd en de standby tijd telkens gelijk waren. Het antwoord van T-mobile/proassist; jawel waterschade! Ik geloof er niks van maar na enig aandringen op informatie over mijn klacht en de vraag waarom het onder mijn eigen risico valt krijg ik het volgende antwoord: "Het is niet te zeggen of uw klachten voort zijn gekomen door de vochtschade. Echter, zodra er vochtschade geconstateerd wordt in het toestel, vervalt de fabrieksgarantie automatisch ongeacht of de klachten hierdoor veroorzaakt worden. Uw toestel zal dan gerepareerd/vervangen worden onder de verzekeringsvoorwaarden en dit houdt in een eigen risico van € 40,00." Lekker makkelijk...
Reactie door hutch op 23-07-2012 16:51
Het zonder enige kosten terug krijgen van uw telefoon van Dynafix is even groot als het winnen van de hoofdprijs van een loterij. Die kans is vrijwel nihil.
Reactie door carla1809 op 29-07-2012 11:44
Nou Hutch, dan heb ik de hoofdprijs gewonnen. Ik heb echt een nieuwe telefoon gekregen en zonder kosten. Maar of dat dankzij Dynafix is of Telefoonkopen, dat weet ik niet. Maar dat maak mij niet zoveel uit. Ben blij dat ik een nieuwe 4s heb gekregen. Maar ik zal nooit meer (hoop dat het niet nodig is) mijn telefoon naar de winkel terug brengen als er iets mee is. Ik gooi er wel een reisje naar Amsterdam tegen aan om mijn telefoon bij Apple store te brengen. Maar ik heb zeker geluk gehad. Succes allemaal. Groetjes, Carla

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!