Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

zijn er nog meer mensen zo belazerd Door budget energie?

Geplaatst door: tamaraderoo99 op: 14-08-2015 10:54
an de deur kwam er iemand van budget energie die had voor mij een betekening gemaakt van 95euro per maand vervolgens krijg ik een maand later een email van buget energie als het opzegtermijn al verstreken is dat mijn maandbedrag 145,00 euro wordt en als ik dan bel dat dat ik dat niet normaal vind en dat ik dat dus niet wil Moet ik een boete betalen van 250,00 euro Terwijl hun voordat het opzegtermijn verstreken was gewoon hadden moeten komen met hun rekening van 145,00euro en niet nadat hij verlopen is zeggen dat het 50,00euro meer wordt per maand
Reactie door tijger1 op 14-08-2015 12:13
Wat u per maand betaalt is slechts een voorschot. Wat betaalde u bij uw oude energieleverancier? Ook bij budgetenergie zult u dan ongeveer hetzelfde kwijt zijn.
Reactie door tijger1 op 14-08-2015 12:15
U hebt blijkbaar een drie-jarig contract afgesloten bij Budgetenergie.
Reactie door tamaraderoo99 op 14-08-2015 12:37
Ik betaal nu bij me huidige leverancier 110 euro Dan is het toch logisch dat ik dan geen abonnement ga afsluiten wat me 35 euro meer kost dat zou geen Een mens doen toch En als ze het zo'n stuk duurde maken moeten ze daar toch mee koken voordat het opzegtermijn verstreken is
Reactie door tamaraderoo99 op 14-08-2015 12:38
Dus dat is zeker niet het zelfde bedrag als wat ik betaal nee
Reactie door tijger1 op 14-08-2015 12:41
U hebt geen abonnement. Het is gewoon een voorschotbedrag. Als u bij uw vorige leverancier € 110,00 per maand betaalde en bij de jaarafrekening niets hoefde na te betalen, vraagt u toch gewoon om verlaging van het maandbedrag? Verder is het uiterst onverstandig zulke zaken aan de deur te kopen. Nu zit u aan een drie-jarig contract vast.
Reactie door tamaraderoo99 op 14-08-2015 12:49
Nee dat was inderdaad niet zo slim Ik heb me lesje wel geleerd nu En ik zit er niet aan vast Ik moet nu een boete betalen van 250 euro Door hun oplichtingspraktijken
Reactie door edrick3 op 14-08-2015 12:55
.....Ik moet nu een boete betalen van 250 euro Door hun oplichtingspraktijken ..... Dat hoef(de) je dus helemaal niet als je niet opgezegd had. NOOIT aan de deur iets afsluiten en je EERST goed oriënteren.
Reactie door tamaraderoo99 op 14-08-2015 13:49
Ja idd ik heb me lesje wel geleerd Ga een sticker voor me deur halen Ik laat me nooit meer wat aan praten aan de deur
Reactie door tijger1 op 14-08-2015 13:58
Die sticker zal u niet helpen. U moet echt zelf nee zeggen.
Reactie door tamaraderoo99 op 14-08-2015 14:18
Ik kan jullie gelukkig meedelen dat mijn problemen toch uiteindelijk netjes zijn opgelost Door budget energie mijn contract blijft opgezegd en de boete hoef ik ook niet te betalen en ik heb een harde les geleerd Die me altijd bij zal blijven
Reactie door tijger1 op 14-08-2015 14:27
Dan hebt u dus mazzel. Bedankt voor het terugmelden.
Reactie door breedbeeld op 15-08-2015 10:07
Je moet je nooit laten meeslepen door mooie praatjes en veel lagere kosten, want het bestaat namelijk niet dat de een de energie zoveel goedkoper kan leveren dan de ander, uiteindelijk kom je aan het einde vaak rond hetzelfde uit. Bonussen en premies enz enz, de groeten er mee, niet intrappen en evt zelf onderzoek doen.
Reactie door romy25 op 09-09-2015 12:05
Mooi dat het op gelost is ! Een tip voor de volgende keer, je kan de maatschappijen gewoon vergelijken tegenwoordig online kan je zelf de contracten inzien en bepalen waarmee je akkoord gaat. Energie prijzen veranderen 2 keer per jaar, als je daarvan wilt profiteren moet je geen bepaald contract nemen want dan krijg je te maken met de boete etc. Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt kan je altijd gewoon overstappen zonder boete. Een bepaalde contract is meestal aantrekkelijker omdat de tarief lager is dan bij een onbepaalde contract daar betaal je wat meer omdat je altijd kan switchen naar een andere maatschappij.
Reactie door janine petersen op 30-09-2015 15:04
Poeh ik ken die praatjes aan de deur! Ben blij voor je dat Budget Energie nog zo meedenkend is geweest. Aan de deur kopen doe ik nooit meer! Meteen die deur dicht gooien haha. Nee die jongens/meisjes die dat doen, doe ook alleen maar hun werk, maar het is een kunst van statistieken en prijsjes op de juiste manier presenteren. Ik snap heel goed dat iemand hier in kan stinken. Ieder jaar overstappen via een vergelijker is het beste. Zo vreemd eigenlijk dat overstappen via een energievergelijker goedkoper is dan bij de leverancier zelf. Ik stap ieder jaar over via energieleveranciersenergieleveranciers
Reactie door van leyden op 30-09-2015 16:43
Via mijn vrijwilligerswerk kwam ik ook te weten hoe zo n budget energie werkt. Ze schotelen je lage maandlasten voor en aan het eind van het jaar moet je flink bijbetalen. Of dat voor iedereen geldt weet ik niet, wel dat dat gebeurt.
Reactie door van leyden op 30-09-2015 16:47
Het budget is dus het lokkertje van lage maandlasten, totdat de eindafrekening op de mat ligt. Niet doen dus, mensen die het niet breed hebben, kunnen daardoor in de financiele problemen komen. Want betalen moet je. Altijd.
Reactie door diumenge op 01-10-2015 08:32
Dat is bij elke maatschappij hetzelfde als je voorschot te laag is. Ik zat bij BE en heb nooit problemen gehad, ben nu alleen net overgestapt omdat een andere een beter aanbieding had. Door BE werd mijn voorschot echter eerder iets te hoog dan te laag gezet. Dus heb nooit hoeven bijbetalen. Nu alleen nog de eindafrekening afwachten.
Reactie door bakkali op 29-11-2015 16:47
Ik ben ook opgelicht door Budgetenergie. Via allerlei site’s komen ze als goedkoopste energieleverancier uit de bus, dit komt door een 200 euro welkomstgeschenk die je als nieuwe klant bij de eindnota terugkrijgt. 2 maanden voor de eindnota krijg je ongevraagd een aanbiedingsmail of je wilt verlengen. Of je wel of niet reageert, maakt niet uit, je krijgt enkele dagen later een mail waarin ze aangeven dat je “akkoord” bent gegaan en dus "gefeliciteerd!" Als je niet reageert of als die mail in je spamfilter komt, heb je een probleem. Je hebt sowieso een nieuw contract in hun ogen! Wanneer je in de tussentijd, zonder enige kennis van het feit dat al een nieuwe contract ligt van budgetenergie, naar een andere energiemaatschappij overstapt krijg je een boete van 100 euro. Dit is de wijze hoe budgetenergie met bestaande klanten omgaat. Agressieve klantenwerving. Klagen heeft geen zin, want bij de eerste reactie geven ze aan dat ze kosten hebben gemaakt, en is de klacht meteen afgehandeld. Bewijs dat je akkoord bent gegaan krijg je niet, want dat hebben ze niet. En vervolgens beroepen ze zich op de 2 weken afkoeltijd die dan gepasseerd zou zijn. Via diverse klaagsites vragen ze je contact met hun op te nemen, daar ze je een "passende" voorstel willen doen. Maar hun voorstel is niets anders dan een "waanzinnige knip-plak" reactie. Men komt niet met een voorstel, maar met dezelfde mail waarin wordt aangegeven dat je klacht is afgehandeld. Men wil de communicatie uit het openbaar houden. In de eerste en de latere 1 op 1 knip-plak-reacties krijg je telkens te horen dat je niet akkoord bent gegaan met hun voorstel, alsof ze je een voorstel hebben gedaan. Als je daarover belt geven ze aan dat je blij moet zijn, daar je al een welkomstgeschenk van 200 euro hebt ontvangen. Kortom, sigaar uit eigen doos, je wordt gewoon geflest, het is te schokkend voor woorden! Voor mij nooit meer budgetenergie.
Reactie door tijger1 op 29-11-2015 18:10
@bakkali Maar dat is heel simpel, dan gaat u naar de geschillencommissie en dan moet Budget Energie bewijzen dat u een nieuw vontract bent asngegaan en dat kunnen ze dan niet en krijgt u die € 100 terug en ook het klachtengeld.
Reactie door bakkali op 29-11-2015 18:17
Quote: tijger1 schreef op zondag 29 nov 2015, 18:10: @bakkali Maar dat is heel simpel, dan gaat u naar de geschillencommissie en dan moet Budget Energie bewijzen dat u een nieuw vontract bent asngegaan en dat kunnen ze dan niet en krijgt u die € 100 terug en ook het klachtengeld.einde Quote @tijger, Dat ga ik sowieso doen, alleen is het erg vervelend dat ik weer tijd moet besteden aan deze flauwekul.
Reactie door diumenge op 29-11-2015 19:05
Ik kreeg die verlengingsmail ook, maar er was helemaal geen sprake van automatisch en/of ongevraagd verlengen in mijn geval. Gewoon een ander maatschappij uitgezocht en mijn contract werd keurignetjes zonder boete beëindigd bij de afrekenen kreeg ik ook netjes de bonus terug.
Reactie door bakkali op 29-11-2015 21:35
@dlumenge, Dat ging bij mij dus helemaal verkeerd. In mijn geval zeiden ze dat ik akkoord gaf, toen ik vroeg of ze mij maar de akkoordbevestiging konden toesturen, toen gaven ze niet thuis. Ze stuurden alleen een ongevraagde leveringscontract, die al die tijd in mijn junkmail zat. Volgens budgetenergie gaat alles via een of ander link, daardoor kunnen ze mij onmogelijk een akkoordbevestiging sturen die ik gestuurd zou hebben. Dus een ranzige smoes waar ik niets mee kan. Ik moest maar aantonen dat ik geen akkoord heb gegeven, de omgekeerde bewijslast. Wat denken die gasten wel dat ze zijn? Dit zijn criminele praktijken.
Reactie door diumenge op 29-11-2015 22:14
Ik kreeg deze mail, en kon dus gewoon opzeggen. [quote: Geachte xxx , Binnenkort, op xxx, loopt uw overeenkomst met vaste tarieven voor xxx bij Budget Energie af. Uiteraard blijven wij u daarna gewoon energie leveren. Na de einddatum van het huidige contract gaat u over naar een Budget Variabel contract met variabele tarieven voor onbepaalde tijd. Een variabel contract: wat betekent dat? Met Budget Variabel wijzigt er niets aan de energielevering; deze blijft precies zoals u gewend bent. Er zijn echter 2 verschillen met uw huidige contract. Met Budget Variabel kunnen de tarieven gedurende de levering periodiek wijzigen. Uiteraard stellen wij u bij een wijziging tijdig op de hoogte van uw nieuwe tarieven. Het nieuwe variabele contract is zonder vergoeding maandelijks opzegbaar. De nieuwe tarieven U heeft een vast leveringstarief tot en met xxx. Daarna gelden onderstaande tarieven.einde Quote
Reactie door bakkali op 29-11-2015 22:40
Ik kreeg deze waardeloze mail van budgetenergie: Uw klacht U geeft aan dat u de opzegboete à € 100,- op de eindnota (factuurnummer xxxxx) niet wenst te betalen, omdat u zich niet heeft aangemeld voor een 1-jarige verlenging. Dit omdat u aangeeft dat u dat nooit doet. Mijn reactie Mijn reactie aan u blijft ongewijzigd, uw wenst geen gebruik te maken van mijn voorstel, maar ik kan de opzegboete vanwege onderstaande reden niet ongedaan maken. Wel sta ik open om u dit aan u toe te lichten. Indien u dit wenst kunt u, via een reply op dit bericht, een terugbelafspraak maken. Ik kan u terugbellen op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Vergeet u hierbij niet uw telefoonnummer te vermelden? xxxxxxx Ik heb u in het gesprek aangegeven dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om te zorgen dat wij met u kunnen communiceren. xxxxxxx Hiernaast heb ik u, om de klacht netjes af te wikkelen omdat u zich misschien per abuis heeft aangemeld, aangeboden om te kijken of wij de kosten op een of andere manier kunnen verdelen. Hier wenst u geen gebruik van te maken. Ik hoop dat u begrijpt dat ik dan verder niets voor u kan betekenen voor wat betreft de opzegboete. Ik kan niet aantonen dat u zich niet heeft aangemeld en zodoende kan ik een creditering van de opzegboete helaas ook niet verantwoorden. Afronding Ik bevestig met deze e-mail dat uw klacht is afgesloten. Mocht u naar aanleiding van de afronding van uw klacht of deze e-mail nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u mij uiteraard nog direct bereiken middels een reply op dit bericht. Vragen Mocht u in de toekomst vragen hebben, kijk dan op www.budgetenergie.nl. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier of 020 - 20 55 555. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Op maandag en donderdag zijn wij tot 21:00 uur telefonisch bereikbaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!