Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo's manier van werken

Geplaatst door: marcovdoever op: 12-10-2012 20:33
Hallo leden van Kassa, Per deze mail wil ik u graag vertellen hoe ik de afgelopen maanden ben behandeld door kabelaar Ziggo. Op 1 augustus 2012 heb ik een aanvraag gedaan voor internet, televisie en telefonie via de kabel bij Ziggo. Dat was geen probleem, vanaf 11 augustus zou het abonnement ingaan en de gevraagde diensten zouden geleverd worden. Het heeft uiteindelijk tot vrijdag 5 oktober, nu een week geleden, geduurd voordat ik een stabiele, werkende verbinding kreeg. Het heeft dus meer dan 2 maanden geduurd voordat ik eindelijk een werkende verbinding had en aangezien ik van beroep een softwareontwikkelaar ben, heeft dat de nodige problemen opgeleverd. Ruim twee weken nadat het abonnement was afgesloten, heb ik een monteur langsgehad die de apparatuur niet aan de praat kreeg. Hij heeft verder geen moeite gedaan om te controleren of er een signaal op de kabel stond, wat 3 weken later het probleem bleek te zijn. Wat hij wel heeft gedaan, is 100 euro aan apparatuur bij mij achterlaten en 30 euro aan aansluitkosten. Toen er uiteindelijk weken later, na vele malen vragen van mijn kant uit een storingsmonteur langs kwam, vertelde hij dat een dergelijk probleem in de regel binnen 3 werkdagen is opgelost. Echter heeft hij geen vervolgafspraak gemaakt of aangegeven dat Ziggo zou terugbellen, dus heb ik zelf dezelfde avond nog naar Ziggo gebeld. Het zou tot maximaal 5 werkdagen kunnen duren voordat het probleem opgelost zou zijn, aldus Ziggo. De aannemer zou contact opnemen met mij binnen enkele dagen. Toen dat niet gebeurde, belde ik weer terug. Deze keer kon het tot wel 6 weken duren voordat de storing zou zijn opgelost. Een paar dagen later belde ik wederom terug om te vragen of er al opheldering was over de afspraak met de aannemer. De medewerker meldde dat het toch wel maar 5 dagen kan duren voordat een storing zoals deze was opgelost. Na veel vragen heb ik toen het nummer van de aannemer gekregen, die ik toen zelf maar ben gaan bellen. Bij de aannemer was na een week tijd nog niets bekend over de storing, maar dit bedrijf was toch zo vriendelijk om een afspraak in te plannen. Nadat de aannemer was langsgeweest en de storing had verholpen, werkte mijn internet en televisie. Amper twee weken later stopte deze er weer mee. Het had inmiddels al 6 weken geduurd voordat ik de beloofde diensten ontving, dus ik belde weer naar Ziggo. Deze keer werd er meteen een storingsmonteur gestuurd, die enkele dagen later langskwam. Wederom was er een storing in de kabel. Het was bekend dat ik al een hele tijd zonder verbinding zat en deze keer kon de aannemer een dag later al langskomen. Na één hele dag een werkende verbinding stopte het weer. Aan de telefoon werd mij gemeld dat er een storing was en als er de volgende dag nog geen verbinding was, moest ik weer terugbellen. Aangezien de volgende dag nog steeds geen sprake was van internet of televisie op mijn adres, belde ik weer terug. Een dag later kwam er wederom een monteur langs, die het probleem weer op heeft gelost. Uiteindelijk is er in 2 maanden tijd 4 keer een monteur langs geweest, 2 keer een aannemer, heb ik ruim 20 keer met Ziggo moeten bellen en een kleine 10 mailtjes moeten sturen. Verder heeft Ziggo in de tijd dat ik nog geen verbinding had 100 euro in rekening gebracht voor de decoder, 30 voor aansluitkosten op de kabel, 30 voor abonnementskosten voor augustus, ruim 50 voor abonnementskosten voor september en ruim 60 euro voor oktober, toen er ineens de kosten voor TV Extra bijkwamen, die ik 2 maanden gratis mocht uitproberen maar uiteindelijk slechts 2 weken heb gehad. Na dit nadrukkelijk gevraagd te hebben en uiteindelijk te stoneren, heb ik het geld wat betaald was voor de periode tot en met september teruggekregen en heb toen contact opgenomen met Ziggo om een nieuwe afspraak te maken over de kosten. De beste medewerker was van mening dat ik sowiezo de twee weken van september terug moest krijgen en wilde daarnaast een grotere tegemoetkoming doen. Echter kon hij maar gaan tot 100 euro, dus heeft hij een klacht aangemaakt in het klachtencentrum, die minder beperkt zouden zijn. Binnen een week zou ik worden teruggebeld door Ziggo. Ongeveer een week later werd ik inderdaad teruggebeld en wilde men de decoder gratis aanbieden, maar ik zou nog wel zelf oktober moeten betalen. Echter had ik aan het begin van oktober nog geen werkende verbinding, dus ik wilde er ook oktober bij hebben. De medewerker zei precies hetzelfde als de vorige, hij kon maar gaan tot 100 euro en moest toestemming vragen voor de kosten van oktober. Als hij dat gedaan had, zou hij weer contact opnemen. Een paar dagen later vond ik in mijn mail een aanmaning van de kosten van de decoder en de abonnementskosten van oktober. Verder hoorde ik nog steeds niets van Ziggo en heb ik maar weer een mail gestuurd. Daarop kreeg ik als reactie dat ik blijkbaar was gebeld en dat men er vanuit ging dat het probleem was opgelost. Omdat dat niet zo was, stuurde ik nogmaals een mail met het hele verhaal wederom uitgelegd. Verder kreeg ik ook per post een aanmaning voor de kosten van de decoder en de maand oktober. Op deze mail krijg ik tot mijn grote verbazing de volgende reactie: "Ik heb onze administratie voor u nagekeken. Ik zie dat wij enorm coulant naar u zijn geweest. In totaal hebben wij het bedrag van € 129,70 verrekend voor u. Het meeste is al in mindering gebracht op uw facturen." Dus behalve dat deze medewerker niet beseft dat de 130 euro kosten die zijn terugbetaald nooit geleverd zijn, wordt nu ook de beloofde decoder alsnog in rekening gebracht. Het is alsof er niemand meer kijkt naar de klanthistorie. Als softwareontwikkelaar is internet voor mij een essentieel onderdeel van mijn werk. In de ruim 2 maanden die het heeft geduurd om een stabiele verbinding te ontvangen, heb ik daarom ook diverse kosten moeten maken om mijn werk toch te kunnen blijven doen. Daarnaast heb ik alsnog financieële schade opgelopen door misgelopen inkomsten. Omdat ik begrijp dat het moeilijk is om precies aan te geven hoeveel van die kosten Ziggo's fout zijn, heb ik het gelaten bij een gratis decoder en minder dan één maand gratis geleverde diensten. Blijkbaar is ook dat teveel gevraagd. Op dit moment wacht ik nog op een reactie op een mail waarin ik aangeef dat het geld wat ik uiteindelijk heb teruggehad nooit betaald had hoeven worden en er al een belofte was gedaan om op z'n minst de decoder gratis aan te bieden.
Reactie door winterman op 13-10-2012 01:26
Ja, dus? Je bent duidelijk ontevreden over Ziggo. Moeten wij het nu op basis van dit verhaal oneens met je zijn en een discussie aan gaan??????
Reactie door marcovdoever op 13-10-2012 09:20
Quote: winterman schreef op zaterdag 13 okt 2012, 01:26: Ja, dus? Je bent duidelijk ontevreden over Ziggo. Moeten wij het nu op basis van dit verhaal oneens met je zijn en een discussie aan gaan??????einde Quote Aan de andere onderwerpen te zien dacht ik dat dit forum bedoeld was om ervaringen uit te wisselen en daar over te discussiëren, maar dat is blijkbaar niet zo.
Reactie door winterman op 13-10-2012 10:30
Ik heb prima ervaringen met Ziggo. Verder heb ik het niet zo op mensen die middels negatieve publiciteit hun gelijk proberen af te dwingen. Dit is een consumentenforum. Jouw zakelijke problemen horen hier niet.
Reactie door jobiejoba op 14-10-2012 09:24
Beste Marco, De kans dat iemand een oplossing voor jouw probleem weet wordt groter als je bondiger schrijft. Probeer het samen te vatten in 5 zinnen en probeer het ook eens op een forum dat een groter publiek heeft. Succes.
Reactie door winterman op 14-10-2012 13:05
Quote: jobiejoba schreef op zondag 14 okt 2012, 09:24: Probeer het samen te vatten in 5 zinnen en probeer het ook eens op een forum dat een groter publiek heeft. Succes.einde Quote Ik ben boos op Ziggo en wil gecompenseerd worden. Geld hoeft niet eens. Doe mij maar een gratis decoder. Zoiets?
Reactie door tdehond op 14-10-2012 17:53
U kunt geld terug vragen over de periode dat de dienst niet geleverd is. Doe dit schriftelijk aangetekend. Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf [7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,": U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Reactie door jobiejoba op 15-10-2012 09:19
Daar kan hij vast wat mee. Heb je geen rechtsbijstand? Dan zou ik het maar snel nemen. Toen ik last van storing had gebeurde er helemaal niets. Wat dat betreft is het nog een wonder dat het nu bij je werkt. Heb toen maar eieren voor mijn geld gekozen en een andere provider genomen. Als je softwareontwikkelaar bent dan ken je ook het forum van tweakers.net. Daar kan je ook nog een bericht plaatsen.
Reactie door ziggowebteam op 02-11-2012 16:44
Hallo marcovdoever, Mijn excuses dat ik nog zo laat op dit bericht reageer. Maar ik zou toch graag deze reactie nog even willen plaatsen. Ik zou graag willen weten of alles inmiddels is opgelost, het kan inderdaad erg frustrerend zijn als je dingen belooft zijn die niet worden nagekomen. Als je nog vragen hebt dan verzoek ik je vraag, inclusief je postcode en huisnummer naar het volgende mail adres te sturen: ziggowebteam@ziggo.nl Onderwerp: Webcare || Ziggo's manier van werken || marcovdoever Met vriendelijke groet, Ziggo webteam Alex
Reactie door doegee op 04-01-2013 15:42
..... ongelofelijk...... bewijst maar weer (net als ik ook al schreef in eigen discussie) ZIGGO checkt niets! geen klanthistorie over; kosten, klachten, aangeleverd materiaal, etc. ZIGGO WAKE UP!!!
Reactie door wvr77 op 29-07-2013 07:38
Quote: winterman schreef op zaterdag 13 okt 2012, 10:30: Ik heb prima ervaringen met Ziggo. Verder heb ik het niet zo op mensen die middels negatieve publiciteit hun gelijk proberen af te dwingen. Dit is een consumentenforum. Jouw zakelijke problemen horen hier niet.einde Quote Vreemd dat het door jou bepalen wat hier wel of niet thuis hoort, wel thuis hoort op dit forum! Leven en laten leven.
Reactie door valerius-2 op 29-07-2013 14:50
Quote: wvr77 schreef op maandag 29 jul 2013, 07:38: Quote: winterman schreef op zaterdag 13 okt 2012, 10:30: Ik heb prima ervaringen met Ziggo. Verder heb ik het niet zo op mensen die middels negatieve publiciteit hun gelijk proberen af te dwingen. Dit is een consumentenforum. Jouw zakelijke problemen horen hier niet.einde Quote Vreemd dat het door jou bepalen wat hier wel of niet thuis hoort, wel thuis hoort op dit forum! Leven en laten leven.einde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!