Ziggo voor tijdens en na de voetbal
Geplaatst door: erik008 op: 21-07-2010 12:00
Ik bezit een oude TV met een oude digitale ontvanger.
Voor de WK voetbal had ik geen storing op TV
Tijdens de WK voetbal veel storing op de zenders blokjes gekraak.
Nu na de voetbal is de storing weer weg.
Dat was vroeger ook al zo met analoog dat tijdens voetbal ineens stoorde, digitaal was toen net nieuw.
Mijn buren viel het ook op.
Zijn er nog meer mensen die dit ervaren hebben?
Ik heb sterk het vermoeden dat dit een Ziggo verkooptruc is.
Reactie door wildy op 21-07-2010 12:57
Ziggo, evenals diverse andere providers, hebben ontzettend veel macht. Deze providers hebben een helpdesk met gefrustreerde mensen, waarvan de doorsnee Nederlander moet geloven, dat deze mensen capabel zijn en verstand van zaken hebben. Daarbij moet men een engelen gedult hebben en ontzetten veel vrije tijd, om een storing opgelost te krijgen, waarbij de klant natuurlijk altijd de veroorzaker is. Mocht je de gelegenheid hebben, om deze arrogante clubs financiël te raken, dan pas heb je kans van slagen. Ik wens je veel sterkte !
Reactie door marcel75 op 21-07-2010 14:13
Ook ik heb ziggo en zowel analoog als digitaal geen problemen, behalve dat ik zonder signaalversterkers niet veel begin. Maar dan heeft er ook mee te maken dat ik een behoorlijk eind van de wijk/dorpskast afwoon en in een klein dorp. Vooralsnog zal Ziggo hier niets aan doen. MAar ik weet zeker dat als ik UPC had gehad, had ik hetzelfde gehad. Met signaalversterker overigens weinig last. Af en toe wat blokkerig beeld.
Reactie door wildy op 21-07-2010 14:51
Beste Marcel,
Het signaal aan de antenne-kabel die 'n huis binnenkomt, moet een ruisvrij beeld opleveren. (ik dacht 'n signaalsterkte van 58 (db) decibel) Met goeie coach-kabel moet je dan boven nog een ruisvrij beeld hebben, zonder versterker. Meestal is deze kabel dik en stug.(let op het verlies per meter,staat vaak op de kabel) Dit is aan te tonen met een meter of een groot tv scherm.(anders zie je de ruis niet) Mocht je direkt aan de kabel die je huis binnenkomt al ruis zien en de provider doet daar niets aan, dan kan je korting op je abonnement vragen. Hoe slechter het signaal hoe hoger de korting.
Succes
Reactie door marcel75 op 21-07-2010 20:20
Wildy,
Dank voor de tip. Ik zal er eens induiken. Mijn coax-kabel in huis is van goede kwaliteit. Extra stug namelijk.
Reactie door jscholtes op 21-07-2010 21:06
Ik moet bekennen dat ik genoemde klacht herken. Had echter geen verband gelegd totdat ts hier een melding van maakte. Zal het verder eens in de gaten houden, maar heb dit idd de laatste dagen niet meer opgemerkt.
Reactie door erik008 op 22-07-2010 13:13
@jscholtes
Het valt me al jaren op...
Zodra ze weer iets nieuws er door willen drukken, gebeurt het weer.
Op de analoge kanalen was het toen een heel licht ruisje.
En als je belt, krijg je direct te horen, dat je nieuwe kabeltjes moet kopen.
Ik vertelde toen, dat ik dezelfde kabel gebruikte als in de straat ligt.
Sterker nog...het komt van dezelfde rol....toen was het even stil.
Reactie door ziggo_alex op 22-07-2010 14:06
Het zou ook kunnen dat er een soort gelijke situatie speelde als in Schijndel. Hier kregen mensen omstreeks 16:30 problemen met het analoge signaal, omdat de wijkkast oververhit raakte door de tropische warmte.
Ondervinden jullie toch nog problemen met het analoge signaal en de bekabeling is zo goed als uitgesloten dan zou er toch misschien een monteur langs moeten komen. Vooral als er meer mensen in de zelfde wijk last van hebben.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Reactie door wildy op 23-07-2010 15:14
Beste Ziggo webteam,
Ik hoop, dat Alex voldoende salaris ontvangt, voor deze misleidende informatie. Zoals gebruikelijk geeft hij de schuld aan iemand anders. (fabrikant apparatuur wijkkast) Alex moet zich eens verplaatsen in de omstandigheden van de klant, die na de aanschaf van een duur flatscreen en een abonnement van Ziggo, de voetbal wedstrijden zijn neus voorbij ziet gaan, omdat 'n team geen aandacht aan zijn klacht besteed. Ziggo is alleen gevoelig voor klachten, als er 'n ander team op z'n stoep staat, (Opgelicht bijvoorbeeld) dan kan ineens alles. By the way Alex, ik heb jullie reactie niet gequote, mijn quote voor jullie staat er niet bij.
Ik wens alle gedupeerde veel sterkte.
Reactie door marcel75 op 23-07-2010 15:40
@ziggo_alex,
Ik woon niet in Schijndel, niets in de buurt daarvan. En waarom zou ik problemen hebben met analoog signaal als ik extra betaal voor digitaal signaal? Als het signaal dan niet goed is, is het alleen maar hinderlijker. Dus ook elders in het land is de bekabeling meer dan in orde, maar het signaal gewoon (te) zwak. Maar dat kun je op afstand ook meten lijkt me of gewoon periodiek onderhoud aanplegen en dan bekijken.
Voor de goede orde: ik heb voor mijn bekabeling in huis de dikst mogelijke coaxkabel en vergulde stekkers gebruikt. Beter kun je niet krijgen (tenzij je glasvezel in huis aanlegt, maar met een zwak signaal helpt dat ook niet). Al sluit ik de televisie of radio met een kabeltje van 20 cm aan, dan nog is er ruis of (op de radio) geen of amper ontvangst van radiotekst.
Reactie door erik008 op 23-07-2010 16:11
Alex,
Het gaat helemaal niet om het analoge signaal.
Dit keer was de niet-hd digitaal aan de beurt om eens flink te storen.
Reactie door marcel75 op 23-07-2010 16:24
is inderdaad volgens mij echt des Ziggo's om vooral eerst naar anderen te wijzen. Ben zelf al bijna 1 1/2 jaar bezig adres te wijzigen terwijl de verhuizing op tijd doorgegeven is, verhuispakket en signaal ook op nieuwe adres afgeleverd zijn, maar het correspondentieadres (en dus ook de vermelding in telefoongids) is nog steeds niet aangepast. Al meerdere keren te horen gekregen dat ik de verhuizing niet tijdig heb doorgegeven en dat ze niet op de hoogte waren van mijn verhuizing. Als je dan door blijft zeuren en aangeeft wel het verhuispakket ontvangen te hebben, gaan ze verder zoeken en komen ze er achter dat ik wel juist zat. Maar vervolgens gebeurt er niets.
Reactie door erik008 op 23-07-2010 16:40
Dat is nu het kenmerkende van Ziggo.
Nooit een keer als antwoord, we zullen het nu direct oplossen.
Als eerste. krijg je direct te horen wat jij fout deed.
Reactie door jscholtes op 23-07-2010 17:17
Quote: marcel75 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 15:40: @ziggo_alex,
Ik woon niet in Schijndel, niets in de buurt daarvan. En waarom zou ik problemen hebben met analoog signaal als ik extra betaal voor digitaal signaal? Als het signaal dan niet goed is, is het alleen maar hinderlijker. Dus ook elders in het land is de bekabeling meer dan in orde, maar het signaal gewoon (te) zwak. Maar dat kun je op afstand ook meten lijkt me of gewoon periodiek onderhoud aanplegen en dan bekijken.
Voor de goede orde: ik heb voor mijn bekabeling in huis de dikst mogelijke coaxkabel en vergulde stekkers gebruikt. Beter kun je niet krijgen (tenzij je glasvezel in huis aanlegt, maar met een zwak signaal helpt dat ook niet). Al sluit ik de televisie of radio met een kabeltje van 20 cm aan, dan nog is er ruis of (op de radio) geen of amper ontvangst van radiotekst.einde Quote
Ik woon ook alles behalve in Schijndel...... Ook in mijn wijk soortgelijke problemen. Zou Ziggo een bepaald type kasten gebruiken in de wijken?
Reactie door ziggo_alex op 24-07-2010 14:34
@marcel75 en erik008
Het lijkt er dan inderdaad op dat het probleem dat te vinden is in het signaal wat er bij jullie binnen komt. Ik kan dit vanaf hier echter niet doormeten. Om het probleem op te lossen moeten we dus toch een monteur langs laten komen, die de situatie opneemt en een oplossing kan bieden.
@marcel75
Om ons probleem op te lossen, goed vermeld te worden in het telefoonboek, ben ik je klantgegevens nodig. Onderaan deze post heb ik een mail adres geplaatst als je daar je gegevens (postcode, huisnummer en telefoonnummer) heen stuurt neem ik of een collega van mij zo snel mogelijk contact met je op.
Jullie mogen een reactie sturen naar: ziggo-webcare@office.ziggo.nl
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Reactie door pa0wgk op 26-07-2010 11:21
Zo te lezen is het toch de kast.
Wij hebben dit euvel als het heel erg koud is en/of heel erg warm .Dan schijnt de versterking te zakken .Bij vriezen zelfs slecht contact ruis/geen ruis achterelkaar soms.
Ook te zien was dit jaar dat er storing was met een schotel, werden overgeschakeld,en toen hadden we ook sommige kanalen met ruis.
Ik heb nu een regelbare versterker,werkt prima kan hem terug en opdraaien.
Groetjes Willem.
Reactie door ziggo_alex op 26-07-2010 11:37
@pa0wgk,
Als het inderdaad gaat over verhitting dan zou er het beste een monteur ingepland kunnen worden die bijvoorbeeld een ventilator in de eind versterker plaatst.
Maar dit betekend wel dat dit niet een individueel probleem is. Maar dat er meer mensen in de straat signaal problemen moeten hebben op dezelfde tijdstippen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!