Ziggo / upc
Geplaatst door: ikbenhetzat op: 28-05-2015 20:37
Al jaren klant van upc geweest en nu problemen met ziggo.
Onze media box was net kapot toen ziggo het overnam en een horizonbox was de enige optie.
De prijs zou gelijk blijven dus geen zorgen, maar nu meer dan € 45,00 extra betalen omdat het opeens een nieuw pakket word, tevens moet ik opnieuw aansluitkosten betalen terwijl ze dit nu gratis aanbieden.
Na een vreemd telefoongesprek met een of andere boer van ziggo, waarom opnieuw aansluitkosten € 29.00? zelf aangesloten en hier niets over vermelden.
Ziggo wil zijn vaste klanten kwijt, start liever met een nieuwe lichting die ze kunnen belazeren.
En dat gaat ze tot nu toe goed af zijn al duizenden klanten kwijt.
Tip, kijk geregeld je afrekeningen na, word zonder melding naar boven aangepast door de schurken.
Ben op zoek naar andere providers, wie weet een betrouwbare, niet voor een 3 maanden abonnement maar gewoon tot je het zelf zat bent.
Reactie door tijger1 op 28-05-2015 23:28
U kunt tussen kabelbedrijven niet kiezen.
Die kwesties ook niet telefonisch afhandelen, dan ligt er niets vast.
Reactie door zoekster op 29-05-2015 00:41
Bij Ziggo kun je je klachten alleen maar telefonisch afhandelen. Ze reageren gewoon niet op je mail, heb ik inmiddels gemerkt.
Wat u nog wel kunt doen is een klacht op het forum van Ziggo neerzetten. Hoewel de webcare ook onderbemand is. Op klacht.nl en klachtenkompas.nl reageren ze niet.
Ik ben er ook niet happy mee.
Ik vrees overigens dat u met het nemen van de horizon weer een jaar aan Ziggo vast zit. Anders is glasvezel een goed alternatief, mocht die bij u zijn aangelegd.
Reactie door ikbenhetzat op 29-05-2015 19:50
Dat ze niet reageren op een mail klopt, gisteren een net mailtje verzonden maar reageren ho maar.
Echt een onbetrouwbaar bedrijf.
Glasvezel lukt bij ons nog steeds niet, zo heeft upc ons ruim 3 jaar gelden binnengehaald via een folder.
Reactie door hopetobehelping op 29-05-2015 21:52
Beste ikbenhetzat,
u kunt uw klacht indienen via het formulier op de site van Ziggo.
Als u uw email adres invult krijgt u in ieder geval een bevestiging in uw mail met daarin ook uw klacht.
De afhandeling zal denk ik dan telefonisch gebeuren, u zult wel gebeld worden.
Als ik u was zou ik in de klacht vermelden dat u al tijden klant van UPC bent (was) en dat de Horizon box niet uw keuze was maar dat dit was omdat men u geen nieuwe media box kon leveren. Aansluitkosten zijn daarom niet van toepassing, het gaat om een defect apparaat van UPC (Ziggo) dat vervangen moest worden (apparaat is niet uw eigendom). Ziggo brengt dus ten onterechte aansluitkosten in rekening.
Voorts kunt u nog aangeven dat u vind dat het onnodig lang geduurd heeft en dat in die periode UPC (Ziggo) dus niet hun leveringsverplichting is nagekomen en dus in gebreke is gebleven.
Tot slot zet u in uw klacht of men dit bij Ziggo een normale manier vind om met klanten om te gaan en dat u bij UPC wel anders gewend was. Vraag ze maar hoe men denkt u hiervoor te gaan compenseren.
Als u gebeld wordt, 'stick to the point', blijf zakelijk en laat uw ongenoegen blijken. Ik verwacht dat het dan in orde gemaakt wordt en de aansluitkosten vervallen (en wellicht nog compensatie voor de dagen dat u verstoken was van een media/horizon box).
Reactie door macalla op 31-05-2015 15:13
Dreig met opstappen dan komen ze met heel veel aanbiedingen over de brug.
Reactie door mikek op 06-06-2015 12:03
Ik ken ongeveer 15 mensen die bij Ziggo zaten, sinds ze met UPC samen gegaan zijn, zijn er ongeveer 13 overgestapt naar een andere provider i.v.m. nog meer problemen dan dat ze al hadden met Ziggo. Zegt genoeg denk ik zo ;-).
[quote: Ben op zoek naar andere providers, wie weet een betrouwbare, niet voor een 3 maanden abonnement maar gewoon tot je het zelf zat bent.einde Quote
Ben zelf van Ziggo naar KPN gegaan ongeveer 3 jaar geleden, totaal geen ernstige problemen gehad met KPN.
Reactie door 1953 op 08-06-2015 00:44
Die € 45,00 is borg voor de horizonmediabox.
Wat betreft die activatiekosten zouden m.i. niet mogen worden berekend aan een bestaande klant.
Activatiekosten worden juist bij een nieuwe klant berekend en u bent geen nieuwe abonnee. Uw defecte apparatuur in huurbeding wordt vervangen door een standaardapparaat van Ziggo.
Reactie door 1953 op 08-06-2015 00:46
Quote: mikek schreef op zaterdag 6 jun 2015, 12:03: Ik ken ongeveer 15 mensen die bij Ziggo zaten, sinds ze met UPC samen gegaan zijn, zijn er ongeveer 13 overgestapt naar een andere provider i.v.m. nog meer problemen dan dat ze al hadden met Ziggo. Zegt genoeg denk ik zo ;-).
[quote: Ben op zoek naar andere providers, wie weet een betrouwbare, niet voor een 3 maanden abonnement maar gewoon tot je het zelf zat bent.einde Quote
Ben zelf van Ziggo naar KPN gegaan ongeveer 3 jaar geleden, totaal geen ernstige problemen gehad met KPN. einde Quote
Bent u straks ook nog tevreden als het e.e.a. per woensdag 1 juli a.s. veranderd?
Reactie door hans515 op 14-06-2015 12:58
Wij zijn twee jaar klant bij UPC en nu dan Ziggo. In het begin bij UPC problemen gehad maar keurig verholpen en gecompenseerd.
Heb het "geluk" boven een service-punt van Ziggo te wonen.
Kan niet anders zeggen,dan dat het uitstekend werkt allemaal! Internet met 120mB, telefonie en HD TV. Ook de Horizon box werkt nu absoluut goed!
Ben wel eens zoekende naar hetzelfde, maar vind niets voor de € 65,00 wat ik nu betaal.
Reactie door slobberbone op 14-06-2015 14:27
Quote: 1953 schreef op maandag 8 jun 2015, 00:46: Quote: mikek schreef op zaterdag 6 jun 2015, 12:03: Ik ken ongeveer 15 mensen die bij Ziggo zaten, sinds ze met UPC samen gegaan zijn, zijn er ongeveer 13 overgestapt naar een andere provider i.v.m. nog meer problemen dan dat ze al hadden met Ziggo. Zegt genoeg denk ik zo ;-).
[quote: Ben op zoek naar andere providers, wie weet een betrouwbare, niet voor een 3 maanden abonnement maar gewoon tot je het zelf zat bent.einde Quote
Ben zelf van Ziggo naar KPN gegaan ongeveer 3 jaar geleden, totaal geen ernstige problemen gehad met KPN. einde Quote
Bent u straks ook nog tevreden als het e.e.a. per woensdag 1 juli a.s. veranderd?einde Quote
Ach, die verandering is minder ingrijpend dan integratie van UPC/ Ziggo en vindt de verandering erg meevallen bij KPN.
Het is net wat vindt je belangrijk.
Reactie door 1953 op 14-06-2015 18:00
Quote: hans515 schreef op zondag 14 jun 2015, 12:58: Wij zijn twee jaar klant bij UPC en nu dan Ziggo. In het begin bij UPC problemen gehad maar keurig verholpen en gecompenseerd.
Heb het "geluk" boven een service-punt van Ziggo te wonen.
Kan niet anders zeggen,dan dat het uitstekend werkt allemaal! Internet met 120mB, telefonie en HD TV. Ook de Horizon box werkt nu absoluut goed!
Ben wel eens zoekende naar hetzelfde, maar vind niets voor de € 65,00 wat ik nu betaal.einde Quote
Per 1 juli a.s. wordt mijn huidige aansluiting, Alles-in-1 Plus, gewijzigd in 'Connect & Play MAX'!
Dank voor de review omtrent de Horizon mediabox.
Reactie door 1953 op 14-06-2015 18:02
Quote: slobberbone schreef op zondag 14 jun 2015, 14:27: Quote: 1953 schreef op maandag 8 jun 2015, 00:46: Quote: mikek schreef op zaterdag 6 jun 2015, 12:03: Ik ken ongeveer 15 mensen die bij Ziggo zaten, sinds ze met UPC samen gegaan zijn, zijn er ongeveer 13 overgestapt naar een andere provider i.v.m. nog meer problemen dan dat ze al hadden met Ziggo. Zegt genoeg denk ik zo ;-).
[quote: Ben op zoek naar andere providers, wie weet een betrouwbare, niet voor een 3 maanden abonnement maar gewoon tot je het zelf zat bent.einde Quote
Ben zelf van Ziggo naar KPN gegaan ongeveer 3 jaar geleden, totaal geen ernstige problemen gehad met KPN. einde Quote
Bent u straks ook nog tevreden als het e.e.a. per woensdag 1 juli a.s. veranderd?einde Quote
Ach, die verandering is minder ingrijpend dan integratie van UPC/ Ziggo en vindt de verandering erg meevallen bij KPN.
Het is net wat vindt je belangrijk.einde Quote
Het zijn wel essentiële zenders waar naar ik graag naar kijk en luistert.
Reactie door tijger1 op 14-06-2015 18:10
@1953
Maar u zit toch helemaal niet bij KPN.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!