ZIGGO TELEVISIE NIEUW ABONNEMENT per 1 september 2011
Geplaatst door: börgemeister op: 30-06-2011 07:10
ZIGGO introduceert NIEUW ABONNEMENT per 1 september 2011 met 3 (drie) nieuwe digitale TELEVISIE formules: TV Standaard, TV Plus en TV EXTRA!
TV Standaard gaat € 16,95, TV Plus gaat € 24,95 en TV Extra gaat € 29,95 per maand kosten; Alles-in-1 gaat dan voor TV Plus € 8,00 en TV Extra € 13,00 per maand meer betalen.
Voor de volledige zenderoverzicht verwijs ik naar:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/
"Waarom wijzigt Ziggo de abonnementen en extra pakketten?
Ziggo kiest voor verrijken en versimpelen. Waarom? Omdat de techniek vandaag de dag meer mogelijk maakt. Daarnaast veranderen de wensen van onze klanten.
Dit hebben we onderzocht onder ruim 7.500 abonnees door naar hun tv-gewoontes en -voorkeuren te vragen. De wensen van de klant en de nieuwe technologische mogelijkheden hebben zo geleid tot het verrijken en versimpelen van het aanbod. De huidige televisie abonnementen worden per 1 september gebundeld en teruggebracht naar 3 overzichtelijke abonnementen en een aantal Extra Zenderpakketten."
Toch aan de ene kant een verrijking, geen aparte betaling meer (van € 5,95 per maand) voor HD zenders in de TV Standaardabonnement en aan de andere kant de huidige extra zenderpakket (van € 9,95 per maand) wordt opgesplitst in TV Plus & Extra, m.a.w. de liefhebber van SyFy Universal is dan gedoemd om het TV Extra abonnement te nemen.
Zelf ben ik liefhebber van de zender SWR RP, die verdwijnt per 1 september a.s. Zelf kijk ik graag naar de huidige regionale zenders: wat gebeurt hiermee per 1 september a.s.?
Er komen ook nieuwe (HD-)zenders bij en er verdwijnen ook zenders per 1 september a.s.
Ook vind ik dat ZIGGO geen HD-zenders heeft opgenomen, zoals: Een HD, Ketnet/Canvas HD, ARD HD, ZDF HD en BravaNL HD? Wel BBC HD in het TV Plusabonnement!
Word het een verrijking en versimpeling zoals Ziggo het noemt, of toch een verschraling (met meerkosten)?
Je moet wel voor interactieve televisie te kunnen kijken weer een aparte ontvanger voor aanschaffen en wat kost dit wel niet?
Wel een ander pluspunt vind ik dat 'gratis' per maand 10, 30 of 100 films on demand kosteloos kan worden bekeken. Ook 3, 6 of 15 series on demand kosteloos kan worden bekeken.
Zelf denk ik dat dan het TV Plusabonnement het best bij mij past. Introductiemaanden (3 maanden) moet dat dan maar uitwijzen.
Wat is de visie van de (niet) ZIGGO abonnee op de komende veranderingen per 1 september 2011?
Kunnen andere providers (UPC, CaiWay, Kabel Noord, Delta e.d.) hieraan een voorbeeld nemen?
Reactie door tdehond op 30-06-2011 09:10
Voor mij is het voordeliger ( 2 euri) als ik voor tv plus kies. Het had goedkoper geweest voor mij als ik niet hoefde te betalen voor uitzendingen in HD kwaliteit.
Als in het algemeen de provider er meer aan zal kunnen verdienen dan verwacht ik dat andere kabelproviders zullen volgen.
Natuurlijk ga ik er geen HD tv en/of ontvanger voor kopen, noch benodigdheden voor interactieve tv. Dit wordt pas een overweging waard als de t.v. etc de geest geeft.
Reactie door valerius-2 op 30-06-2011 16:56
Ik heb dus nu 1 serie programma'sextra voor 3,95 ik ga nu 4 euro omhoog waarvoor ik 8 euro meer ga betalen daar krijg nu ca 87 zenders voor eerst dus 4 hd zenders en nu 14 ben dus tevreden. Interactive zit er wel in maar gebruik ik niet ge noeg aanbod om live te kiezen plus ook heb ik al een DVD recorden dus terug zien doe ik toch wel.
Reactie door börgemeister op 01-07-2011 04:17
Quote: valerius-2 schreef op donderdag 30 jun 2011, 16:56: Ik heb dus nu 1 serie programma'sextra voor 3,95 ik ga nu 4 euro omhoog waarvoor ik 8 euro meer ga betalen daar krijg nu ca 87 zenders voor eerst dus 4 hd zenders en nu 14 ben dus tevreden. Interactive zit er wel in maar gebruik ik niet ge noeg aanbod om live te kiezen plus ook heb ik al een DVD recorden dus terug zien doe ik toch wel.einde Quote
Dan krijgt u ca. 16 HD zenders & 90 digitale zenders voor die € 4,00 mer in uw geval.
Reactie door birdies op 01-07-2011 08:34
..........Dan krijgt u ca. 16 HD zenders & 90 digitale zenders voor die € 4,00 mer in uw geval......
Ja, dat schreef valerius zelf al.
Reactie door börgemeister op 01-07-2011 09:56
Quote: birdies schreef op vrijdag 1 jul 2011, 08:34: ..........Dan krijgt u ca. 16 HD zenders & 90 digitale zenders voor die € 4,00 mer in uw geval......
Ja, dat schreef valerius zelf al.einde Quote
Hij zat maar een klein beetje er naast.
Reactie door börgemeister op 01-07-2011 10:08
Hoewel de zenderindeling voor 1 september a.s. nog onder voorbehoud is, vraag ik mij toch af of de huidige aangeboden regionale zender compleet blijven of dat er selectief op regio naar wordt kijken?
Ik zou het prettig vinden als alle huidige regionale zenders in het TV Standaardpakket blijven aangeboden.
Reactie door tdehond op 01-07-2011 13:02
Quote: börgemeister schreef op vrijdag 1 jul 2011, 10:08: Hoewel de zenderindeling voor 1 september a.s. nog onder voorbehoud is, vraag ik mij toch af of de huidige aangeboden regionale zender compleet blijven of dat er selectief op regio naar wordt kijken?
Ik zou het prettig vinden als alle huidige regionale zenders in het TV Standaardpakket blijven aangeboden.einde Quote
Ik zou het prettig vinden als ik niet een flink aantal zenders kwijt zou raken wat nu het geval in vergelijking met mijn huidige tvtotaal abonnement.
Mijn voorkeur gaat uit naar behouden huidige zenders i.p.v. verplicht te gaan betalen voor de HD en interactieve tv van anderen.
Maar ja, ik behoorde niet tot de klanten wiens mening gevraagd is.
Ik hoop dan ook dat deze plannen niet doorgaan, maar ik maak me geen enkele illusie.
Ik kies dus voor plus, zodat Ziggo tenminste niet meer aan mij verdient.
Reactie door richard83 op 01-07-2011 20:20
Ben wel blij met nieuwe zender er bij.
Reactie door bouke1966 op 02-07-2011 08:12
Ik wacht af wat Ziggo gaat melden. Een pakket wijziging kan positief of negatief uitvallen voor een abonnee. een en ander natuurlijk afhankelijk van je voorkeuren.
Als het huidige totaal pakket straks binnen het nieuwe plus valt dan blijft het meeste voor mij gelijk. Ik moet zeggen dat ik het prettig vind om naar HD zenders te kijken. Van mij mag alles in HD, vooral alle discovery/nat geo zenders.
Reactie door birdies op 02-07-2011 14:29
Quote: bouke1966 schreef op zaterdag 2 jul 2011, 08:12: Ik wacht af wat Ziggo gaat melden. Een pakket wijziging kan positief of negatief uitvallen voor een abonnee. een en ander natuurlijk afhankelijk van je voorkeuren.
Als het huidige totaal pakket straks binnen het nieuwe plus valt dan blijft het meeste voor mij gelijk. Ik moet zeggen dat ik het prettig vind om naar HD zenders te kijken. Van mij mag alles in HD, vooral alle discovery/nat geo zenders.
einde Quote
Van het huidige digi totaal pakket gaan een paar zenders naar het TV Extra pakket, [url=https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/tv-plus: *klik*[/url:
Reactie door tdehond op 02-07-2011 14:35
Quote: birdies schreef op zaterdag 2 jul 2011, 14:29: Quote: bouke1966 schreef op zaterdag 2 jul 2011, 08:12: Ik wacht af wat Ziggo gaat melden. Een pakket wijziging kan positief of negatief uitvallen voor een abonnee. een en ander natuurlijk afhankelijk van je voorkeuren.
Als het huidige totaal pakket straks binnen het nieuwe plus valt dan blijft het meeste voor mij gelijk. Ik moet zeggen dat ik het prettig vind om naar HD zenders te kijken. Van mij mag alles in HD, vooral alle discovery/nat geo zenders.
einde Quote
Van het huidige digi totaal pakket gaan een paar zenders naar het TV Extra pakket, [url=https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/tv-plus: *klik*[/url: einde Quote
In dit geval moet u een paar ruim zien, want het zijn er meer als twee.
Reactie door birdies op 02-07-2011 14:43
........In dit geval moet u een paar ruim zien, want het zijn er meer als twee........
Mss moet jij wat ruimer lezen en het woordje 'paar' niet zo letterlijk nemen! Overigens neem ik aan dat Bouke prima zelf in staat is om te zien, welke zenders het om gaat.
Reactie door tdehond op 02-07-2011 15:39
Quote: birdies schreef op zaterdag 2 jul 2011, 14:43: ........In dit geval moet u een paar ruim zien, want het zijn er meer als twee........
Mss moet jij wat ruimer lezen en het woordje 'paar' niet zo letterlijk nemen! Overigens neem ik aan dat Bouke prima zelf in staat is om te zien, welke zenders het om gaat.einde Quote
M.i. ziet Ziggo het ruim, nu zij onder het mom van klantvriendelijkheid klanten die geen HD en interactieve tv afnemen laten betalen voor klanten die dat wel doen. Het is geen ziektekosten verzekering.
M.i. is het onder het mom van klantvriendelijkheid doorgevoerde prijsverhoging mocht de klant graag alle zenders behouden die de klant nu heeft.
Dat is u niet te verwijten. Dat verwijt ik Ziggo.
Reactie door birdies op 02-07-2011 16:08
........M.i. is het onder het mom van klantvriendelijkheid doorgevoerde prijsverhoging mocht de klant graag alle zenders behouden die de klant nu heeft.....
Voor de één wordt het een paar euro goedkoper, voor de ander een paar euro duurder. Ligt aan de wensen v.d. klant en het pakket wat de klant neemt.
Bij (pakket)wijzigingen bij welk bedrijf dan ook, valt dat voor de één gunstig uit, voor de ander ongunstig.
Zelf heb ik nu Digi Totaal Pakket en huur af en toe een film via VOD. Dat laatste wordt straks voor een groot aantal films gratis. Wat het pakket betreft heb ik de keuze of alle zenders willen die ik nu nog heb en 5,- euro meer betalen of een paar zenders laten schieten en 2,- euro minder betalen.
Reactie door tdehond op 02-07-2011 16:20
@ birdies,
Blijft dat eerst de analoog kijkende klant zenders afgepakt wordt, nu is het de digitaal kijkende klant die moet gaan betalen voor diensten die deze niet afneemt.
Dat lijkt mij tegen de wet. Misschien moet ik eens gaan kijken of er op grond van de wet geen vermindering van het deel tv te bedingen valt. Ik moet immers gaan betalen voor diensten ( HD en interactief) die door mij niet afgenomen worden.
Reactie door birdies op 02-07-2011 16:30
.........Blijft dat eerst de analoog kijkende klant zenders afgepakt wordt, nu is het de digitaal kijkende klant die moet gaan betalen voor diensten die deze niet afneemt. ..........
Hoezo? Digi standaardpakket blijft dezelfde prijs. Bovendien is analoog een techniek uit de vorige eeuw, dat deze verdwijnt. wordt de hoogste tijd.
Bovendien ben je natuurlijk niet verplicht klant bij Ziggo te blijven.
Reactie door tdehond op 02-07-2011 17:36
@ birdies
Er zijn genoeg klanten not amused over het om zeep helpen van de uitkleding van hun analoge tv pakket.
Het standaard digitaal tv pakket is in mijn geval niet relevant. Sinds ik klant ben bij Ziggo neem ik tvtotaal af.
Uw laatste opmerking is de bekende dooddoener.
Mijn oplossing wordt als Ziggo deze wijzigingen doorvoert tvplus, dan verdient Ziggo minder dan nu het geval is.
Reactie door birdies op 02-07-2011 18:28
.........Uw laatste opmerking is de bekende dooddoener. .......
Vind ik niet, er zijn tenslotte meer dan genoeg alternatieven. Ziggo heeft zo'n 3 miljoen abonnees, logisch dat niet alle 3 de miljoen blij zijn met de wijzigingen.
Reactie door tdehond op 02-07-2011 19:11
Quote: birdies schreef op zaterdag 2 jul 2011, 18:28: .........Uw laatste opmerking is de bekende dooddoener. .......
Vind ik niet, er zijn tenslotte meer dan genoeg alternatieven. Ziggo heeft zo'n 3 miljoen abonnees, logisch dat niet alle 3 de miljoen blij zijn met de wijzigingen. einde Quote
Lijkt mij zeker logisch als klanten moeten betalen voor diensten die niet afgenomen worden!
Reactie door birdies op 02-07-2011 20:35
.........Lijkt mij zeker logisch als klanten moeten betalen voor diensten die niet afgenomen worden! ..........
Dit noem ik toch echt 'spijkers op laag water zoeken'. Het standaard abo is nog steeds dezelfde prijs en TV Plus abo is paar euries goedkoper dan digi totaal pakket. Ja, je mist dan een paar zenders, als je die zo belangrijk vindt, kan je 5 euro meer betalen.
Overigens zijn er nog maar weinig mensen (hoofdzakelijk de ouderen) die geen HD willen, aangezien de beeldkwaliteit daarvan stukken beter is.
Reactie door börgemeister op 03-07-2011 02:12
Las ondertussen de discussiepunten 'Welles & nietes' van Birdies & TdeHond!
Zelf heb ik nu het huidige standaard Z1-pakket, onderdeel van 'Alles-in 1 plus', dus de toekomstige TV Standaard genoemd.
Wat zit er nu niet in mijn huidige Z1-pakket: HD-zenders à € 5,95 per maand, zenders uit het huidige totaalpakket (o.a. Nostalgienet) à € 3,95 pefr maand, on demand € xx,xx per maand en ooit gemist à € 11,95? per maand met een 1 à 2 jarig contract voor dti laatste onderdeel.
Voor de situatie van 1 september a.s. ga ik kiezen voor TV Plus! Dit kost mij dan wel € 8,00 per maand meer, doch het huidige digitale totaalpakket kost(te) € 9,95 per maand extra. Wel dan inclusief meer HD-zenders, inclusief on demand films & series en inclusief de mogelijkheid ooit gemist voor die extra € 8,00 per maand meer. Daar tegenover staat dat dan een aantal zenders uit huidige digitale totaalpakket worden overgeheveld naar TV Extra, o.a. SyFy!
Wil je 'ooit gemist' zien, dan ben je wel verplicht om een nieuw apparaat (van Ziggo) aan te schaffen à € xxx,xx eenmalig.
Reactie door börgemeister op 03-07-2011 04:21
Nog een aanvulling/correctie op mijn vorig bericht: ooit gemist = net gemist & o demand = TV-theek en dat te samen voor 'interactief totaal' van € 11,95 per maand.
Dus, als mij berekening klopt, dan is straks TV ... per 1 september 2011 heeft al sowieso een ruim voordeel van € 17,90 per maand - HD-zenders € 5,95 & interactief totaal € 11,95.
Digitaal totaalpakket kan j m.i. niet spreken over voordeel bij TV Plus & Extra. Bij TV Extra gaat men meer betalen t.o.v. het huidige digitaal totaalpakket, dus € 3,05 per maand meer.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 07:52
Quote: birdies schreef op zaterdag 2 jul 2011, 20:35: .........Lijkt mij zeker logisch als klanten moeten betalen voor diensten die niet afgenomen worden! ..........
Dit noem ik toch echt 'spijkers op laag water zoeken'. Het standaard abo is nog steeds dezelfde prijs en TV Plus abo is paar euries goedkoper dan digi totaal pakket. Ja, je mist dan een paar zenders, als je die zo belangrijk vindt, kan je 5 euro meer betalen.
Overigens zijn er nog maar weinig mensen (hoofdzakelijk de ouderen) die geen HD willen, aangezien de beeldkwaliteit daarvan stukken beter is. einde Quote
Het is zeker geen spijkers op laag water zoeken. Nu betaalt de klant extra voor HD. Straks niet meer.
Ziggo kleedt Digitaal totaal uit of laat ruim 3 euri meer betalen in ruil voor gratis HD zenders + interactieve mogelijkheid.
Ik maak van deze diensten geen gebruik en moet daar dus betalen voor de digitale tv e.d. van andere klanten.
Ik heb al aangegeven dat ik niets te maken heb met digitaal standaard pakket omdat ik al jaren digitaal totaal afneem.
Ik zal eens een klacht indienen via de site en kijken hoe klantvriendelijk Ziggo hierop reageert.
Er zijn ook mensen die geen digitale tv willen maar door providers gedwongen worden dit af te nemen. Zo dwing je je diensten af ( zoals Caiway).
Het wordt tijd dat de kabel providers geen monopolie positie meer hebben, zodat eerlijke concurrentie mogelijk is.
Ik had al aangegeven dat ik Ziggo niet wil spekken, dus zal kiezen voor plus. Als iedereen dat doet, dan voorzie ik dat de prijs daarvan snel zal stijgen.
Reactie door birdies op 03-07-2011 08:23
.........Ziggo kleedt Digitaal totaal uit of laat ruim 3 euri meer betalen in ruil voor gratis HD zenders + interactieve mogelijkheid..........
Nou, uitkleden, er verdwijnen wat zenders naar het andere pakket. Je maakt mij niet wijs dat je naar alle zenders keek v.h. digi totaalpakket. Met TV Pluspakket ben je straks dan juist goedkoper uit.
Bovendien: iedere kruidenier mag zijn assortiment veranderen. Het is aan de klant om wel/niet naar een andere kruidenier te gaan.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 09:06
Quote: birdies schreef op zondag 3 jul 2011, 08:23: .........Ziggo kleedt Digitaal totaal uit of laat ruim 3 euri meer betalen in ruil voor gratis HD zenders + interactieve mogelijkheid..........
Nou, uitkleden, er verdwijnen wat zenders naar het andere pakket. Je maakt mij niet wijs dat je naar alle zenders keek v.h. digi totaalpakket. Met TV Pluspakket ben je straks dan juist goedkoper uit.
Bovendien: iedere kruidenier mag zijn assortiment veranderen. Het is aan de klant om wel/niet naar een andere kruidenier te gaan.
einde Quote
De provider is geen kruidenier, noch een zorgverzekering. Ik denk dat de balans bij Ziggo positief uitvalt toen er besloten werd klanten die bepaalde diensten niet afnemen te laten betalen voor die van andere klanten.
En ja. Ik raak bepaalde zenders kwijt waar ik wel graag naar keek. Maar dat lijkt mij verder niet relevant omdat u niet kunt beoordelen welke zenders tot mijn favoriete zenders behoren. Net zo min als ik inzicht heb in uw kijkgedrag.
Ik denk dat we er niet uitkomen, maar ik vind wel dat we een leuke discussie gevoerd hebben. Bedankt daarvoor.
Reactie door richard83 op 03-07-2011 10:35
We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 11:24
Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 10:35: We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.einde Quote
Bent u daarover benaderd of heeft u dit zelf aangegeven op "mijn ziggo"?
Reactie door birdies op 03-07-2011 11:26
Quote: tdehond schreef op zondag 3 jul 2011, 11:24: Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 10:35: We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.einde Quote
Bent u daarover benaderd of heeft u dit zelf aangegeven op "mijn ziggo"?einde Quote
Ziggo kiest (in 1e instantie) het pakket dat het beste aansluit bij je huidige pakket. Dit kun je zelf natuurlijk wijzigen.
Reactie door birdies op 03-07-2011 11:31
Abonnees die nu het digi totaalpakket hebben, worden in het TV Extra pakket gezet (13,- euro).
Reactie door börgemeister op 03-07-2011 11:44
Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 10:35: We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.einde Quote
Die keuze kun je zelf maken via Ziggo, nu al is het mogelijk via www.ziggo.nl, om de gewenste voorkeur per 1 september a.s., sterker nog dat moet je aan gaan geven die voorkeur voor TV ...; in jouw geval zou de keuze op TV Plus uitkomen, per maand € 1,95 minder betalen. Ben je liefhebber van SyFy dan is het TV Extra van toepasing, per maand € 3,05 meer t.o.v. van het huidige digitaal totaalpakket.
Reactie door richard83 op 03-07-2011 11:51
Quote: tdehond schreef op zondag 3 jul 2011, 11:24: Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 10:35: We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.einde Quote
Bent u daarover benaderd of heeft u dit zelf aangegeven op "mijn ziggo"?einde Quote
Benaderd door een brief.
Reactie door richard83 op 03-07-2011 11:52
Quote: birdies schreef op zondag 3 jul 2011, 11:31: Abonnees die nu het digi totaalpakket hebben, worden in het TV Extra pakket gezet (13,- euro).einde Quote
En dat krijgen we dus.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 12:12
Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 11:52: Quote: birdies schreef op zondag 3 jul 2011, 11:31: Abonnees die nu het digi totaalpakket hebben, worden in het TV Extra pakket gezet (13,- euro).einde Quote
En dat krijgen we dus.einde Quote
Ik lees op de site:
Wil je meer zenders?
Ziggo abonnees met TV Plus en TV Extra krijgen in september, oktober en november 2011 een speciale kennismakingskorting op het voor hen geselecteerde abonnement (op basis van het huidige pakket) .
Ik lees onder de producten:
* Alles-in-1, Internet Plus en Office Basis-abonnees betalen voor TV Plus en TV Extra resp. € 8 ipv € 24,95 en € 13 ipv € 29,95 p/mnd. TV Standaard is onderdeel van deze abonnementen en daarom inclusief.
Dat houdt dus in dat in Januari een aanvullend pakket tv respectievelijk 15 euri ( tv plus) of zelfs 20 euri duurder wordt.
En verander niet tv extra in tv plus tijdens de proefperiode of andersom want dan vervalt de korting.
Wijzig je tijdens deze periode je abonnement, dan vervalt de kennismakingskorting op het nieuwe TV-abonnement.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 12:14
Oops foutje.
Deze m.i. exorbitante prijsverhoging gaat al in in December dit jaar.
Reactie door tdehond op 03-07-2011 13:00
Aanvulling
Een chat met ziggo medewerker leverde een prijs verhoging van 13 euro op voor extra per maand, dus kennelijk maak ik een rekenfout.
Blijft een exorbitante prijsverhoging m.i.
Reactie door edb op 05-07-2011 10:28
"https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/"
Per 1 september worden de digitale Ziggo TV abonnementen aangepast, mooier, beter eenvoudiger.
Jaja.
Voor de gebruikers met 1 extra pakket wordt het afzien.
Als je favoriete zender niet in het Plus pakket zit ben je helemaal de klos.
Status nu, basis 16,95 een extra pakket 3,95 = 20,90
Status straks, TV Plus pakket = 24,95.
Zit daar je favoriete zender niet bij? TV Extra pakket = 29,95.
Voor mijn favoriete 2 uur SyFy per week ben ik 108,60 per jaar EXTRA kwijt.
Wie gaat er nu op vooruit ? Ik in ieder geval niet.
Groet
Ed
Reactie door birdies op 05-07-2011 11:21
.........Wie gaat er nu op vooruit ? Ik in ieder geval niet..........
Klopt, maar anderen weer wel. Persoonlijk zou ik die 2 uurtjes p.w. dan maar laten voor wat het is en daar geen duurder pakket voor nemen.
Reactie door tdehond op 05-07-2011 11:50
Quote: edb schreef op dinsdag 5 jul 2011, 10:28: "https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/"
Per 1 september worden de digitale Ziggo TV abonnementen aangepast, mooier, beter eenvoudiger.
Jaja.
Voor de gebruikers met 1 extra pakket wordt het afzien.
Als je favoriete zender niet in het Plus pakket zit ben je helemaal de klos.
Status nu, basis 16,95 een extra pakket 3,95 = 20,90
Status straks, TV Plus pakket = 24,95.
Zit daar je favoriete zender niet bij? TV Extra pakket = 29,95.
Voor mijn favoriete 2 uur SyFy per week ben ik 108,60 per jaar EXTRA kwijt.
Wie gaat er nu op vooruit ? Ik in ieder geval niet.
Groet
Edeinde Quote
Hieruit blijkt al weer dat Ziggo goed naar de mogelijkheden om de inkomsten te verhogen gekeken heeft. Waarschijnlijk behoort ook u tot de klanten waar niet aan gevraagd is wat de behoeften zijn rond kijken naar ziggo tv.
Reactie door krieno op 05-07-2011 14:26
sommige antwoorden volg ik niet helemaal hier, o.a. het bedrag van 13 euro waar sommige het over hebben,
Ik heb zelf digitale tv , dus standaard tv pakket plus digitaal totaal, 5 extra pakketten , dus 16,95 + 9,95 is samen 26,90.
Als ik op de ziggo site kijk word dat nu tv Extra en een bedrag van 29,95 een verhoging van 3.05 per maand.
Ja kan me voorstellen dat als mensen maar een of twee extra pakketten hebben dat het stukken duurder word.maar voor dit is 3,05 nog te doen dus.
Reactie door tdehond op 05-07-2011 15:50
Quote: krieno schreef op dinsdag 5 jul 2011, 14:26: sommige antwoorden volg ik niet helemaal hier, o.a. het bedrag van 13 euro waar sommige het over hebben,
Ik heb zelf digitale tv , dus standaard tv pakket plus digitaal totaal, 5 extra pakketten , dus 16,95 + 9,95 is samen 26,90.
Als ik op de ziggo site kijk word dat nu tv Extra en een bedrag van 29,95 een verhoging van 3.05 per maand.
Ja kan me voorstellen dat als mensen maar een of twee extra pakketten hebben dat het stukken duurder word.maar voor dit is 3,05 nog te doen dus.
einde Quote
Dit kan m.i. goedkoper ( zoals nu 9.95 voor soortgelijk pakket zonder HD zenders + interactief ) als niet alle klanten zouden moeten gaan betalen voor diensten als HD en interactief, die niet alle klanten afnemen.
Als Ziggo doorgaat met mensen laten betalen voor de diensten die zij afnemen, maakt Ziggo een aantal mensen weer erg blij.
Reactie door valerius-2 op 05-07-2011 16:48
Quote: edb schreef op dinsdag 5 jul 2011, Jaja.
Voor de gebruikers met 1 extra pakket wordt het afzien.
Als je favoriete zender niet in het Plus pakket zit ben je helemaal de klos.
Status nu, basis 16,95 een extra pakket 3,95 = 20,90
Status straks, TV Plus pakket = 24,95.
Zit daar je favoriete zender niet bij? TV Extra pakket = 29,95.
Voor mijn favoriete 2 uur SyFy per week ben ik 108,60 per jaar EXTRA kwijt.
Wie gaat er nu op vooruit ? Ik in ieder geval niet.
Groet
Edeinde Quote
Is ook voor mij van toepassing, het is de enige zender die ik ga missen, en krijg daar voor wel meer zenders maar daar mogen ze de kinder orogramma' s wat mij betreft voor laten vervallen ruil ik liever voor syfy
Reactie door börgemeister op 07-07-2011 09:32
Heden voor het TV PLUS gekozen en aangemeld voor het nieuwe abonnement per 1 september a.s. Tot 1 september a.s. blijf ik het standaard Z1 pakket behouden.
Reactie door börgemeister op 09-07-2011 01:50
Nu biedt ZIGGO de klant de mogelijkheid aan om een interactieve (Cisco) HD recorder* met smartcard voor € 199,00 excl. verzendkosten € 9,50 = € 208,50.
Van de week bij de aanmelding voor het nieuwe TV abonnement per 1 september a.s. werd mij dit nog aangeboden voor de 'schappelijke prijs' van € 459,00 excl. verzendkosten.
Met die CISCO waren toch nogal wat problemen mee?
* of een vergelijkbaar model.
Reactie door nbw op 09-07-2011 03:00
Deze als fantastisch aangeprezen Ziggo-actie is enkel en alleen bedoeld klanten en consumenten meer Ziggo af te nemen. Bestaande klanten met standaardabonnementen betalen 499 euro voor een digitale recorder en nieuwe klanten 99 euro en als je volledig topklant wordt 49 euro. En ik weet al wat de volgende Ziggo Ivoren Torenstap wordt. Analoog gaat naar het enkel verplicht. En standaardabonnement gaan fors in kosten stijgen.Maar onderling bellen blijft gratis. En voor een paar euro meer stapt men wel over naar het gewenste pakket.
Was allang einde contract met Ziggo geweest als er een concurrent opstond die niet exact hetzelfe doet.
Heb een moeder die tv kijkt met een anoloog ziggo abonnement. En sinds kort met bellen en dat heeft wat stress gekost, want uiteraard ging de overstap van de oude KPN lijn naar Ziggo allerminst soepel. Over 5 jaar doet ziggo dit niet meer en moeten de kinderen moeders overtuigen dat ze beter digitaal kunnen afsluiten uberhaupt beeld en telefoon te krijgen. Want Ziggo sluit bij een klacht en storno over telefoonrekening ook het internet en tv gebruik probleemloos af.
Dat is standaard en ja excuses met vergoeding krijg je als je gelijk hebt.Er is een fout in het systeem geweest waardoor 10 euro veranderd is 1000 euro verbeld. Incasso laten terugboeken en direct aan de betaaltelefoon van het ingehuurde callcentrum. Zinloos gebeld. Ingehuurde incassoburo gebeld. Zinloos gebeld. Stond als wanbetaler geregistreerd en met de kennis achteraf mogen de standaardhulplijnen je dan niet helpen.
Ze hebben pas geluisterd nadat ik een advocaat had genomen. Heb aangifte gedaan van bedrog en misleiding bij de politie. Maar dat is zinloos want voor onderzoek en vervolging moet je callcentra namen en personen gesprekken kunnen ophoesten.
Wat wel helpt maar heel lang duurt is klagen bij de daartoe geeigende instanties.
Reactie door conny2 op 09-07-2011 10:09
Zo`n Ziggo kastje is een soort rekeningrijden op de digitale snelweg. Waarom willen de meeste mensen zo`n kastje niet in de auto maar wel in huis? Het is mij een raadsel.
Reactie door birdies op 09-07-2011 10:13
Quote: conny2 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 10:09: Zo`n Ziggo kastje is een soort rekeningrijden op de digitale snelweg. Waarom willen de meeste mensen zo`n kastje niet in de auto maar wel in huis? Het is mij een raadsel.einde Quote
Voor paranoia: niet zo'n kastje kopen.
Reactie door tdehond op 09-07-2011 10:40
Quote: börgemeister schreef op zondag 3 jul 2011, 11:44: Quote: richard83 schreef op zondag 3 jul 2011, 10:35: We hadden alles in 1 aanvulllend voor televisie het digi totaal pakket. We worden dus om gezet in TV extra. Wel fijn vind ik hoor.einde Quote
Die keuze kun je zelf maken via Ziggo, nu al is het mogelijk via www.ziggo.nl, om de gewenste voorkeur per 1 september a.s., sterker nog dat moet je aan gaan geven die voorkeur voor TV ...; in jouw geval zou de keuze op TV Plus uitkomen, per maand € 1,95 minder betalen. Ben je liefhebber van SyFy dan is het TV Extra van toepasing, per maand € 3,05 meer t.o.v. van het huidige digitaal totaalpakket.einde Quote
Die keuze voor Plus heb ik al in gedachten, al zal ik enkele andere zenders missen die ik nu in het huidige totaal pakket heb. Ik zal ze moeten missen omdat Ziggo iedereen laat betalen voor HD en interactief.
Niet erg klantvriendelijk van dit bedrijf, maar Peanuts in vergelijking met die verschrijving naar 1000 euro van een gedupeerde.
Reactie door conny2 op 09-07-2011 10:46
Birdies, ik constateer een tweeslachtige houding en spreek mijn verbazing daarover uit. Een stickertje plakken is geen antwoord op mijn vraag.
Reactie door birdies op 09-07-2011 10:48
Quote: conny2 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 10:46: Birdies, ik constateer een tweeslachtige houding en spreek mijn verbazing daarover uit. Een stickertje plakken is geen antwoord op mijn vraag. einde Quote
Je vraag heeft ook niets te maken met 'nieuw abo per 1/9'. Off-topic dus.
Reactie door tdehond op 09-07-2011 10:49
Quote: conny2 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 10:46: Birdies, ik constateer een tweeslachtige houding en spreek mijn verbazing daarover uit. Een stickertje plakken is geen antwoord op mijn vraag. einde Quote
O.T.
Deze kritische reactie verbaast mij omdat u in een ander topic meerdere stickers uitdeelt t.a.v. de vrijwilligers die hier proberen te helpen problemen op te lossen, vragen te beantwoorden of zo maar deel nemen aan een discussie.
Reactie door conny2 op 09-07-2011 11:12
Ik heb weinig zin om zoveel geld uit te geven aan een ontvanger. Maar mijn ervaring is dat Ziggo geen rekening houdt met de klanten die tevreden waren met het analoge pakket. Een pakket met 1 engelse zender en 1 duitstalige zender kan je niet meer een volwaardig pakket noemen.
TdeHond, lees het hele topic even over de uitverkoop, dat is over het algemeen geen medenken. Het is mij al eerder opgevallen dat vragenstellers afgebrand worden of weggezet. Er is niets verkeerd aan een tegenvraag stellen of te relativeren. Maar Kassa zou wel eens moeten kijken hoe kijkers hier benaderd worden. Geloof niet dat de mensen die hier reageren een doorsnede zijn van de kijkers van Kassa, laat staan lid zijn van de Vara (een oudgediende uitgezonderd).
Reactie door birdies op 09-07-2011 11:16
off-topic:
........Geloof niet dat de mensen die hier reageren een doorsnede zijn van de kijkers van Kassa, laat staan lid zijn van de Vara........
So what? Moet dat dan? Het is in ieder geval een doorsnede van de samenleving.
Reactie door beertje73 op 12-07-2011 16:08
Een tip voor mensen die al bij Ziggo zitten en ook willen profiteren van de actie : 'alleen voor nieuwe abonnees' ...
Althans, deze manier werkte bij wel!!
Ik had al een 'alles in 1 pakket' maar heb voor 1 maandje mijn telefoon opgezegd (even een maandje met de mobiel gedaan) en daarna weer opnieuw een abonement genomen op 'alles in 1' en dan ben je voor Ziggo (opnieuw) een nieuw abonnee en kreeg ik weer de mogelijkheid om te kiezen voor de interactive decoder (voor de actieprijs van 99 euro) ...
Reactie door tdehond op 12-07-2011 17:38
Quote: conny2 schreef op zaterdag 9 jul 2011, 11:12: I
TdeHond, lees het hele topic even over de uitverkoop, dat is over het algemeen geen medenken. Het is mij al eerder opgevallen dat vragenstellers afgebrand worden of weggezet. .einde Quote
OT
De mensen die hier reageren zijn lid van de gemeenschap op deze site. Relativeren van wat geschreven wordt is m.i. prima. Dat doe ik ook.
Als ik moeite heb met hoe iemand mij benadert en ik handel conform de regels op deze site, dan ga ik niet met die persoon hierover in discussie. Ik geef het dan door aan redactie ( waarschuw de redactie
Reactie door börgemeister op 13-07-2011 00:06
Quote: beertje73 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:08: Een tip voor mensen die al bij Ziggo zitten en ook willen profiteren van de actie : 'alleen voor nieuwe abonnees' ...
Althans, deze manier werkte bij wel!!
Ik had al een 'alles in 1 pakket' maar heb voor 1 maandje mijn telefoon opgezegd (even een maandje met de mobiel gedaan) en daarna weer opnieuw een abonement genomen op 'alles in 1' en dan ben je voor Ziggo (opnieuw) een nieuw abonnee en kreeg ik weer de mogelijkheid om te kiezen voor de interactive decoder (voor de actieprijs van 99 euro) ...
einde Quote
Misschien ook om bij 'Tips' dit vermelden?!
Leuk idee, omslachtig wel, dacht erover om geheel Alles-in1 op te zeggen en dan weer om aasluiting aan te vragen. Wel lastig dat dan je telefoonnummer, je e-mailadressen (mogelijk niet) verloren raken.
Zelf heb ik voor de optie van € 199,00 gekozen bij Ziggo. Wilde toch al een 'HD recorder' aanschaffen van Samsung, € 185,00 zonder smartcard (à € 14,95) bij Correct Electronics (Rotterdam) Daar de HD recorder van Samsung niet interactief is. Mogelijk deze toch nog als tweede HD recorder komt, mists ik mijn eerste smartcard terug heb gevonden.
In eerste instantie bestelde ik van de week al 'TV Plus' m.i.v. 1 september a.s., kreeg de mogelijk toen om die interactieve HD recorder voor (die belachelijke) prijs van € 459,00 inclusief smartcard en exclusief verzendkosten erbij te nemen.
Reactie door börgemeister op 13-07-2011 10:18
beertje73 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:08
Een tip voor mensen die al bij Ziggo zitten en ook willen profiteren van de actie : 'alleen voor nieuwe abonnees' ...
Althans, deze manier werkte bij wel!!
Ik had al een 'alles in 1 pakket' maar heb voor 1 maandje mijn telefoon opgezegd (even een maandje met de mobiel gedaan) en daarna weer opnieuw een abonement genomen op 'alles in 1' en dan ben je voor Ziggo (opnieuw) een nieuw abonnee en kreeg ik weer de mogelijkheid om te kiezen voor de interactive decoder (voor de actieprijs van 99 euro) ...
Misschien ook om bij 'Tips' dit vermelden?!
Leuk idee, omslachtig wel, dacht erover om geheel Alles-in1 'tijdelijk' op te zeggen en dan weer om aansluiting aan te vragen van 'Alles-in-1'. Wel lastig dat dan je telefoonnummer, je e-mailadressen mogelijk (niet) verloren raken.
Zelf heb ik voor de optie van € 199,00 gekozen bij Ziggo. Wilde toch al een 'HD recorder' aanschaffen van Samsung, € 185,00 zonder smartcard (à € 14,95) bij Correct Electronics (Rotterdam) Daar de HD recorder van Samsung niet interactief is. Mogelijk deze toch nog als tweede HD recorder komt, mists ik mijn eerste smartcard terug heb gevonden.
In eerste instantie bestelde ik van de week al 'TV Plus' m.i.v. 1 september a.s., kreeg de mogelijkheid toen om die interactieve HD recorder voor (die belachelijke) prijs van € 459,00 inclusief smartcard en exclusief verzendkosten erbij te nemen.
Reactie door birdies op 13-07-2011 18:20
@borgemeister: last van het korte geheugen?
Reactie door pietje88 op 13-07-2011 19:10
Leuk. al die zenders waar je niet op zat te wachten ...
Ik had als extra syfy. Dat gaat dus 9 euro p/m extra kosten.
Het mooie was dat je eerst zelf je pakket kon samenstellen ...
Reactie door pa0wgk op 13-07-2011 19:51
Het word je gewoon weer door je strot gedouwd.
Omaatje van in de 70 krijgt bericht van Ziggo of ze maar een interactieve zooi
wil aanschaffen!!!!
Dit is toch te gek ,ze heeft Digitale tv en internet apart ,naar mijn mening
hoeft ze maar het pakket van 16,95 te krijgen.
Maar och het oude mensje heeft geen wachtwoorden meer ,Kan niet eens
in Ziggo zelf komen.
Wat doet hier ZIGGO ZIEKKO aan,,, oplichten???
het lijkt er akelig op dat dit mensje dadelijk een duur pakket opgedrongen word.
Kan ZIGGO dat eigenlijk wel? ,of straks zit dat mensje van de wereld afgesloten.
ZIEK word ik er van.
Willem.
Reactie door birdies op 13-07-2011 20:00
......Omaatje van in de 70 krijgt bericht van Ziggo of ze maar een interactieve zooi wil aanschaffen!!!!
Eén uitroepteken is wel voldoende hoor. Zo staat het helemaal niet in de brief, dat is wat JIJ er van maakt.
En je verwacht toch zeker niet dat er door Ziggo een schifting op leeftijd plaats vindt?! Krijgen we weer de kreet discriminatie voor de voeten gegooid.
Eerlijk gezegd vind ik jouw kreten 'omaatje van in de 70' en 'dat mensje' behoorlijk denigrerend!
Reactie door edb op 13-07-2011 22:57
@birdies
pa0wgk is boos, net als velen, zijn/haar boosheid doet chargeren en jij bent aan het stoken.
Jouw laatste bericht is net als het mijne off topic.
Van mij mag een moderator ze, maar dan ook alletwee, verwijderen.
Groet
Ed
Reactie door birdies op 13-07-2011 23:02
off-topic @edb: dat iemand boos is, kan ik begrijpen, maar je moet geen dingen schrijven die niet kloppen. Ziggo doet niets meer dan een aanbieding. That's all. Van een aanbieding kun je wel of niet gebruik maken.
Dat jij mijn reactie als stoken betiteld, zegt meer van jou dan van mij.
Reactie door edb op 13-07-2011 23:34
Ziggo doet geen aanbieding maar een contractwijziging met daarin een alles of niets aanbod. Onder een juichende aanprijzing gaat een grote groep mensen er op achteruit. Voor diegenen die geen zin, tijd of de mogelijkheid hebben om te reageren, vooral de mogelijkheid, mond dit meestal uit in een achteruitgang.
Vandaag een uur lang aan de telefoon gezeten met een hoog geplaatste Ziggo Bobo, niet onvriendelijk bedoeld. Deze verzekerde mij dat alles op alles gezet wordt ook in bejaarden c.q. verzorgingstehuizen eenieder aan de juiste decoders en pakketten te helpen. Ja, voor alles buiten het analoog pakket dien je wel een decoder aan te schaffen. Er staan een aantal medewerkers paraat om e.e.a. inclusief installatie in goede banen te leiden. De tehuizen zouden inmiddels allemaal info met een speciaal telefoonno. moeten hebben ontvangen voor ondersteuning, echter de bewoners mogen niet zelf actief benaderd worden door Ziggo.
De initiële opdracht voor digitaal moet wel van, of het tehuis of de begeleiders van, of de betreffende Ziggo kijker komen.
Hij verzekerde mij ook dat de klachten op dit en andere fora zeker gelezen worden maar de beslissing tot de nieuwe pakketten niet wordt teruggedraaid. Mogelijk komen er in de toekomst nog andere mogelijkheden maar voorlopig nog even niet.
Na verzekerd te hebben dat velen en ik zullen blijven klagen, waar hij bijzonder veel begrip voor had, hebben wij toch vriendelijk het gesprek beeindigd.
Dacht dit toch even te melden.
Groet
Ed
Reactie door rpcdv op 14-07-2011 00:11
Tja, we moeten het maar weer slikken.
Nu heb ik een alles in 1 met 1 extra pakket "Kennis en Nieuws" (€3,95 p/mnd) omdat ik graag kijk naar Discovery Science, Discovery World en Nat Geo. Maar door deze wijziging ben ik gedoemd een TV Extra pakket af te nemen voor het luttele bedrag van €13,00 p/mnd. Dit kost mij dus op maandbasis €9,05 extra.
Op Jaarbasis kost het mij dus €108,60 extra wil ik dus blijven kijken naar deze extra zenders.
Interactieve televisie hoef ik helmaal niet en over de aanschaf van een interactieve ontvanger zit ik dus al helemaal niet te springen, Laat staan WEER een extra kastje erbij zou ik interactieve tv willen.
Ik vorig jaar blij dat ik van de externe ontvanger af was door de CI+ module in mijn tv, en ik kan toch al opnemen via mijn tv naar Harddisk (PVR).
Ik vind de keuze van Ziggo om het zelf samenstellen van je pakket eruit te knikkeren niet echt handig, het wordt gewoonweg weer door je strot geduwt
Ik denk er toch hard over na om toch maar terug te stappen naar het standaard pakket want het TV plus pakket vindt ik t.o.v. mijn huidige keuze niet toereikend, en neem van mij aan dat ze volgend jaar het basis abonnement toch weer omhoog knikkeren (dat is onlangs ook alweer gebeurd)
En juist alleen alle leuke pakketten uit huidige "Kennis en Nieuws" pakket hebben ze alleen maar in het TV Extra aanbod zoals, Discovery Science, Discovery World, Nat Geo Wild en Investigation Discovery.
Ziggo heeft dus zeer selectief de zenders verdeeld in de nieuwe pakketten zodat het zeer financiel gunstig uitvalt voor hen.
Kijk je dus graag naar de "Kennis" zenders en heb je alleen daarvoor ééen extra pakket aangeschaft wordt je dus zwaar gedupeerd (voor €108,60 per jaar extra)met het nieuwe zender aanbod.
Ziggo. bedankt! :(
Reactie door nbw op 14-07-2011 03:07
Het lijkt erop alsof er hier ook ziggo medewerkers aanwezig zijn die het opnemen voor deze idioterie. Het is een grof schandaal omdat Ziggo/ooit Home/Ooit Essent/Ooit een net bedrijf afhankelijk van de klanten. Nu is het vrije marktwerking en vakkundig sturen naar meer en nog meer afnemen. Protesteren is zinloos a zoveel cent per minuut bij het callcentrum met eigen miniregels geld te maken. En het Ziggo gedrocht gaat voort . Ben je dwars en doe je niet mee hoppa een incassoburo. En de alarmbellen gaan rinkelen.Met 1 druk ergens op de knop is alles in 1 weg .Eerst betalen en haast smeken tv /internet/telefoon weer snel gebruikklaar te maken. Immers je bent stout geweest en in alle systemen krijg je een code A2 toegekend.Ze zeggen het niet maar mogen je niet meer helpen. Eerst betalen.
Was allang overgestapt naar een concurrent ware het niet dat die er niet is.Heb wel wat speurwerk gedaan. In Litouwen biedt een bedrijf alles in 1 aan voor 7,89 pm. Met nederlandse hulp en exact dezelfde service. Maar in het vrije Europa met marktwerking is het onmogelijk voor Ziggo Litouwen te kiezen.
Reactie door birdies op 14-07-2011 07:49
.......Ziggo doet geen aanbieding maar een contractwijziging met daarin een alles of niets aanbod. .......
Het is mij bekend dat Ziggo de abo's wijzigt, ik ben n.l. zelf Ziggo klant. Mijn reactie over 'aanbieding' heeft betrekking op: 'Omaatje van in de 70 krijgt bericht van Ziggo of ze maar een interactieve zooi wil aanschaffen!!!!'
........Het lijkt erop alsof er hier ook ziggo medewerkers aanwezig zijn die het opnemen voor deze idioterie. .........
Krijgen we die dooddoener weer! Er zijn mensen, en daar ben ik er 1 van, die geen problemen hebben met de wijzigingen!
Reactie door tdehond op 14-07-2011 08:38
Quote: edb schreef op woensdag 13 jul 2011, 23:34: Ziggo doet geen aanbieding maar een contractwijziging met daarin een alles of niets aanbod. Onder een juichende aanprijzing gaat een grote groep mensen er op achteruit. Voor diegenen die geen zin, tijd of de mogelijkheid hebben om te reageren, vooral de mogelijkheid, mond dit meestal uit in een achteruitgang.
Vandaag een uur lang aan de telefoon gezeten met een hoog geplaatste Ziggo Bobo, niet onvriendelijk bedoeld. Deze verzekerde mij dat alles op alles gezet wordt ook in bejaarden c.q. verzorgingstehuizen eenieder aan de juiste decoders en pakketten te helpen. Ja, voor alles buiten het analoog pakket dien je wel een decoder aan te schaffen. Er staan een aantal medewerkers paraat om e.e.a. inclusief installatie in goede banen te leiden. De tehuizen zouden inmiddels allemaal info met een speciaal telefoonno. moeten hebben ontvangen voor ondersteuning, echter de bewoners mogen niet zelf actief benaderd worden door Ziggo.
De initiële opdracht voor digitaal moet wel van, of het tehuis of de begeleiders van, of de betreffende Ziggo kijker komen.
Hij verzekerde mij ook dat de klachten op dit en andere fora zeker gelezen worden maar de beslissing tot de nieuwe pakketten niet wordt teruggedraaid. Mogelijk komen er in de toekomst nog andere mogelijkheden maar voorlopig nog even niet.
Na verzekerd te hebben dat velen en ik zullen blijven klagen, waar hij bijzonder veel begrip voor had, hebben wij toch vriendelijk het gesprek beeindigd.
Dacht dit toch even te melden.
Groet
Ed
einde Quote
Ik heb via de site een klacht ingediend dat Ziggo mij nu wil laten betalen voor diensten die ik niet afneem ( HD en interactief) d.m.v. een wijziging in de tv pakketten met extra zenders.
Ik ben in blijde afwachting van het antwoord.
Reactie door birdies op 14-07-2011 08:46
Voor iedereen die er behoefte aan heeft over de wijzigingen een klacht in te dienen sp meldpuntsp meldpunt
Reactie door utrechtoost op 16-07-2011 11:12
Ik had standaardpakket + keuzepakket kennis & nieuws. Om straks diezelfde zenders te kunnen blijven zien, zou ik TV-Extra moeten nemen en bijna anderhalf keer zo duur uit zijn als nu.
Per 1 september zeg ik op.
Reactie door reiger81 op 16-07-2011 11:52
Er zal helemaal niets veranderen. Zolang de kabel-providers niet met elkaar (kunnen....) concurreren bepalen ze zelf wel de marktwaarde.
Als de enige bent met een kist appels op de markt kun je ook meer geld vragen voor je appeltjes. De klant gaat niet voor 5 appels naar de supermarkt.
CAIWAY is in IJSSELSTEIN dus 20 EURO DUURDER met een vergelijkbaar pakket t.o.v. ZIGGO en UPC .....
Dus ik zou graag bij een van deze partijen de producten afnemen. Naast het prijsverschil bieden deze partijen ook nog eens een breder pakket aan en analoge zenders. Dat doet CAIWAY al een jaar niet meer. Iedereen was dus verplicht om een digitale ontvanger te kopen.....
Fijn z'n OPTA. bezuinig daar maar op en sluit die tent. Dat lost mevr. Kroes wel voor ons op in europees verband.
Reactie door reiger81 op 16-07-2011 11:55
CAIWAY IS VOOR EEN VERGELIJKBAAR PAKKET (MIDDELPAKKET, BASIC TV 60 MBPS INTERNET EN GOEDKOOPSTE TELEFOON)
20 EURO DUURDER DAN ziggo en upc.
Daarnaast krijg je bij ziggo en upc een veel uitgebreider aanbod mbt tv
Quote: börgemeister schreef op donderdag 30 jun 2011, 07:10: ZIGGO introduceert NIEUW ABONNEMENT per 1 september 2011 met 3 (drie) nieuwe digitale TELEVISIE formules: TV Standaard, TV Plus en TV EXTRA!
TV Standaard gaat € 16,95, TV Plus gaat € 24,95 en TV Extra gaat € 29,95 per maand kosten; Alles-in-1 gaat dan voor TV Plus € 8,00 en TV Extra € 13,00 per maand meer betalen.
Voor de volledige zenderoverzicht verwijs ik naar:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/omschakelen/digitale-tv/
"Waarom wijzigt Ziggo de abonnementen en extra pakketten?
Ziggo kiest voor verrijken en versimpelen. Waarom? Omdat de techniek vandaag de dag meer mogelijk maakt. Daarnaast veranderen de wensen van onze klanten.
Dit hebben we onderzocht onder ruim 7.500 abonnees door naar hun tv-gewoontes en -voorkeuren te vragen. De wensen van de klant en de nieuwe technologische mogelijkheden hebben zo geleid tot het verrijken en versimpelen van het aanbod. De huidige televisie abonnementen worden per 1 september gebundeld en teruggebracht naar 3 overzichtelijke abonnementen en een aantal Extra Zenderpakketten."
Toch aan de ene kant een verrijking, geen aparte betaling meer (van € 5,95 per maand) voor HD zenders in de TV Standaardabonnement en aan de andere kant de huidige extra zenderpakket (van € 9,95 per maand) wordt opgesplitst in TV Plus & Extra, m.a.w. de liefhebber van SyFy Universal is dan gedoemd om het TV Extra abonnement te nemen.
Zelf ben ik liefhebber van de zender SWR RP, die verdwijnt per 1 september a.s. Zelf kijk ik graag naar de huidige regionale zenders: wat gebeurt hiermee per 1 september a.s.?
Er komen ook nieuwe (HD-)zenders bij en er verdwijnen ook zenders per 1 september a.s.
Ook vind ik dat ZIGGO geen HD-zenders heeft opgenomen, zoals: Een HD, Ketnet/Canvas HD, ARD HD, ZDF HD en BravaNL HD? Wel BBC HD in het TV Plusabonnement!
Word het een verrijking en versimpeling zoals Ziggo het noemt, of toch een verschraling (met meerkosten)?
Je moet wel voor interactieve televisie te kunnen kijken weer een aparte ontvanger voor aanschaffen en wat kost dit wel niet?
Wel een ander pluspunt vind ik d
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!