ziggo-spam-afgesloten
Geplaatst door: dverhagen op: 02-06-2009 12:33
het begon eind februari zo ver wij nog weten.mailtje naar de laptop van me ouders u stuur pornografische mails me ouders in shock want mailtjes kijken en beetje op hyves is al moeilijk. Wij gebeld waar dat mailtje op sloeg ja u router is kapot. Wij onze router na gekeken ( onze router is in november 2008 vervangen omdat deze kapot was gegaan ) nou die werkte prima. nog keer gebeld: antwoord nummer 2: oh maar mevrouw u bent afgesloten wegens spam sturen, we sluiten u binnen 48 uur weer aan. Nou naar 48 uur weer internet. 2 a 3 weken later weer geen internet. Op de modem internet lichtje uit. wij alles keer op nieuw aangesloten werkte weer niet. Nou weer ziggo gebeld vraag nummer 1: heeft u een router? nou die hadden we er tussen uit gehaald en onze kabel aangesloten weer werkte het niet. nou het lag echt aan onze router. toch maar weer is gekeken maar de router werkt perfect. Nou weer ziggo gebeld. oh mevrouw u bent afgesloten wegens spam. Nou was ik toch wel geirriteerd om twee keer de zelfde fout eerst de router de schuld geven en dan gewoon afgesloten te zijn. Nou beetje kwaad was het toen. sorry sorry onze fout maar er is een mail over gestuurd wij hebben alles afgezocht geen mail te bekennen nou weer naar 48 uur weer internet. dat ging maand goed wij weer blij. Wat blijkt in mei weer afgesloten. in die tijd hebben wij een monteur laten komen die heeft internet + router onderzocht en volgends hem is de router prima maar de modem had geen internet. En toen hebben we besloten onze 2 laptop's opnieuw window's op te laten zetten. alles helemaal leeg dan zou die "spam" en "pornografische mails" toch is moeten verdwijnen. Maar naar paar weken was het weer zo ver we doen het nog steeds. De router is beveiligt de laptops stikken momenteel van programma's tegen spam virussen en die vinden maar niks. Toen kregen we een folder dat ziggo langs kan laten komen. Nou wij meteen gebeld en een meneer laten komen die concondeerde dat wij goed beveiligt waren en onze modem ook gewoon werkte en onze router ook prima was. Nog een klacht is dat onze telefoon steeds 1x over gaat op raare tijd stippen dit zou die onderzoeken en doorgeven dat wij echt geen spam versturen. en gisteren was het weer zo ver AFGESLOTEN. en toen ik EINDELIJK ziggo aan de lijn kreeg was het: u router is kapot. nou toen brak me klomp. nog keer alles op nieuw aangesloten en toen ik weer belde: oh u bent afgesloten ik zal weer een aanvraag in dienen over 48 uur hebt u weer internet. Toen deelde ik mee ziggo op te gaan zeggen omdat ik geen zin heb om de paar weken op te bellen dat me internet weg is en dan 48 uur moet wachten. Dit is momenteel vanaf februarie de 6x. en ze verhelpen niks: ja dat doet Zwolle kreeg ik neidig te horen meneer was kwaad dat ik ziggo wil op zeggen. en raad is er word nog steeds niks gedaan. iemand dit ook mee gemaakt? belachelijkste is de klantenservice brutaal helpen je niet en hebben standaart antwoorden denk dat ik bij ziggo ga werken hoef je maar paar zinnentjes te zeggen: router kapot. ligt aan u, ja wij kunnen ook niks doen. word geregeld en uiteindelijk gebeurd er helemaaaaaaaal NIKS .; iemand hier ook problemen mee laat het horen!
Reactie door onbekende gebruiker op 02-06-2009 13:21
O hou op over Ziggo..Mijn dochter heeft een ander paket alles in 1 en zou een modem krijgen of 30 euro korting .Nu ze heeft dus geen modem en ook geen korting gekregen die is er maar mee opgehouden met bellen.
Ik heb laatst mijn filmnet opgezegt ,wel hij is inderdaad opgezegt maar de afschrijving gaat gewoon door ,deze maand 14,95 voor niets afgeschreven ,en het ergste is dat je minstens voor die prijs moet bellen om het MISSCHIEN ooit terug te krijgen....
Willem.
Ook wij hebben hetzelfde probleem! Wij hebben het Z3 pakket van Ziggo en opeens zitten we zonder internet. Klantenservice gebeld en kregen te horen dat er inderdaad een storing was. 2 Dagen later ontvingen we een brief van de Fa. Ziggo dat wij grote hoeveelheden spam zouden verzenden
en dat we dus maar afgesloten zijn. In hun brief krijgen we meerdere internet links te lezen om zo maar te zorgen dat onze pc's schoon worden. Hoe kan dat nu??? Ik heb to ch geen internet meer
Maar goed, op hun aanraden alles gescand hier in "veilige modus" (op eigen initiatief want zo haal je alles echt weg) en jullie raden het al: Alle pc's schoon! Voor de echte zekerheid nogmaals alle pc's hier (4) geformatteerd. Wij blij... ziggo bellen waar je dan na een half uur eindelijk weer eens iemand te spreken kreeg werd ons beloofd na nogmaals een half uur met hun aan de lijn gehangen te hebben, dat wij binnen 48 uur weer aangesloten zouden zijn. Nu een week verder hebben we nog geen internet. Weer bellen (totaal een uurtje aan de lijn gehangen) kregen we te horen dat de Abuse afdeling ons niet wil aansluiten
Op mijn vraag of ik dan iemand van die abuse afdeling te spreken kon krijgen kregen we een negatief antwoord. Ik moest maar aantonen dat onze systemen echt schoon zijn. De beveiligings programma's die wij draaien zijn:
Norton Internet Security
Ad-Aware
Windows Washer
Mailwasher
Windows Defender
Elk programma draait hier 1x per 24 uur. Hoeveel meer moet een mens nog doen? Eénmaal in de week scan ik de boel in "veilige modus" Ik heb ze al aangeboden dat ze iemand langs moeten sturen om hier ter plaatste te controleren of ik spyware of virussen aan boord heb. Maar nee, daar kunnen ze niet aan beginnen! Op mijn vraag of ik dus de abuse afdeling te spreken kon krijgen kregen we ook een negatief antwoord. Dus vroeg ik waar en hoe kan ik dan aantonen dat ik geen spam verstuur, dat onze systemen schoon zijn! Antwoord: daar kan ik geen mededelingen over doen! Hier breekt onze klomp. De medewerken zou weer aan de betreffende afdeling doorgeven dat we aangesloten kunnen worden. Nu moet ik weer 48 uur afwachten of ze nu wel hun beloftes kunnen waarmaken. Geloof me, ik heb er geen vertrouwen in.
Op mijn vraag waarom alle poorten in hun modems gewoon wagenwijd openstaan en dat ik die zelf met mijn eigen persoonlijke router moet dichtgooien kreeg ik geen antwoord... een hoop gestamel en gezucht maar geen reactie? Ik moet dus aantonen dat ik niks verstuur maar bij hun staan gewoon alle poorten wagenwijd open!!!! Lekkere beveiliging bij Ziggo
Op mijn vraag of ik genoeg beveiligings programma's op de systemen heb draaien en of het voldoende was dat ik die 1x per 24 uur liet draaien kreeg ik als antwoord: daar doe ik geen uitspraak over! Op mijn vraag of er iemand was die wel uitspraken wil doen kreeg ik te horen dat dat niet mogelijk was. Echt ongelooflijk, heb je serieuze vragen dan is er dus niemand die een uitspraak durft te doen of kan doen???? In totaal hebben we dus nu 2 weken geen internet!!!
Volgend probleem bij "mijn instellingen" op ziggo.nl kan je aangeven dat je papieren facturen (á €2,50) wil ontvangen. Nu ontvangen we deze niet. Op ons bellen hierover krijgen we te horen dat het niet mogelijk is, je kan je factuur alleen online inzien
Op mijn vraag waarom het dan wel mogelijk is via "mijn instellingen" kregen we als antwoord dat hun het dan ook niet weten!!!! Echt lachen dit allemaal.
Verander uw IP. Misschien lukt het dan wel.
Als u sniffer software installeert kunt u bekijken welke gegevens/data er in en uit gaan.
Vooral als er onverwachte zaken gebeuren op de pc is het goed dit eens te bekijken.
Alle systemen gescand en doorgelicht. Ook bij grc.com zit alles lekker op slot en krijg een overall Stealth passed melding
Ook onze router mankeert niks dus van spam sturen is geen sprake hier! Terwijl op de modem van Ziggo zelf heerlijk alle poorten open staan. Door mijn router ben ik in "Stealth" modus.
Na nu 3x 48 uur gewacht te hebben met alle beloftes en uren telefoon kosten hebben we nog steeds geen internet. Klantenservice dat kennen ze niet bij Ziggo.
Overstappen naar een andere provider kan op dit moment problemen opleveren zolang je een ip blokkade hebt. Je staat dan op een zgn. zwarte lijst en andere providers willen je daardoor niet hebben. Dus helaas moeten we eerst wachten tot Ziggo zijn eigen problemen eens aanpakt voor wij weer verder kunnen
Betreurd ons dat het allemaal zo is gegaan. Afsluiting van spam wordt door ons geconstateerd en er worden eerst twee waarschuwingen verstuurd en dan heeft u de tijd om uw computer te controleren op virussen en spy-ware. Wordt u toch afgesloten dan is er de volgende procedure. U controleert de pc op virussen en spy-ware zodra u dit heeft gedaan dan kunt u bellen met onze klantenservice zijn zullen u dan een aantal vragen stellen zoals:
Welk antivirus en spy-ware programma gebruikt u?
Welke virussen en spy-ware is er gevonden? (hoeveel)
Welk ip adres maakt de computer aan?
Wij vullen dan een formulier in en als alles dan is ingevuld dat wordt u binnen 24 uur weer aangesloten. Mocht het nog een keer voorkomen dat er weer spam verstuurd wordt dan wordt de computer langer afgesloten van het internet.
Met vriendelijke groet,
Alex Ziggo webteam
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!