Kassa

Ziggo Sony CI+ storing sinds samengang UPC. Slechtere EPG.

Geplaatst door: sonyziggo op: 24-03-2015 19:57
Betreft: Door Ziggo gecertificeerd combo van Sony KDL-46EX402 Firmware M8.728, met @Smith CI+ module. (Dec 2013 aangeschaft!) Van 5 maart tot 18 maart werkte e.e.a. nog prima! (Uitgezonderd EPG). Vanaf 18 maart werkten 20 zenders niet meer. Sinds 24 maart bijna geen enkele zender meer! Ziggo verwijt firmware van Sony. Sony verwijt Ziggo dat zij het signaal veranderd hebben en daardoor de fout veroorzaakt hebben. EPG is niet meer van dezelfde kwaliteit als voor 5 maart! Dit staat los van het Sony probleem. Ziggo stelt dat het probleem met EPG opgelost is. Dit is niet het geval!
Reactie door 1953 op 24-03-2015 20:05
SR*6875 wijzigen in 6900 of op automatisch zetten. *SR = Symbol Rate of te wel symboolwaarde. Ook even nagaan of er een update is van de CI+module en de televisie? Heeft u eventueel een IHDR-recorder (Humax) aangesloten? Daarmee ook problemen ondervindend? U stelde een vraag in discussies.
Reactie door carola.83 op 24-03-2015 20:07
Misschien een andere CI+ module proberen? Of overstappen naar gebruik decoder? Het is aan Sony om voor nieuwe firmware te zorgen, maar aangezien deze t.v. al 5 jaar op de markt is, hebben ze daar natuurlijk geen zin meer in.
Reactie door carola.83 op 24-03-2015 20:12
Heb je wat aan dit topic KLIKKLIK
Reactie door joentje1978 op 24-03-2015 23:29
Heb tot voor kort bij een Sony geautoriseerd repaircenter gewerkt en weet dat er destijds i.c.m. sommige kabelmaatschappijen al problemen waren met digitale ontvangst. Verschillende software-update's hadden het probleem op moeten lossen maar nadat laatste versie M8.728 uit is gekomen en het probleem niet was opgelost kwam aan het licht dat het een hardware probleem was. Firmwareversie M8.728 is de laatste versie maar bestaat al zeker 3 jaar. Weet ook dat bepaalde Sony LCD's slecht overweg konden met een bepaalde CAM-module maar weet even niet meer om welke LCD's het gaat en welke CAM-module het wel goed deed. Kan me voorstellen dat als de LCD destijds al problemen had met digitaal ontvangst dat de wijziging van Ziggo misschien de druppel is die de emmer doet overlopen. Mocht je het probleem niet op kunnen lossen dan zou een HD-recorder aanschaffen nog een optie zijn. Heb je in ieder geval een stok om Ziggo mee te slaan zodat je misschien voor een leuke prijs een HD-recorder kan bemachtigen.
Reactie door emailmij op 25-03-2015 23:14
Hoi, Kort samengevat "ziggo" 1 jaar ellende. 1 jaar alles en iedereen de schuld geven van de problemen. 1 jaar lang mail en messenger berichten van medewerkers Ziggo waarvan medewerkers elkaar tegenspreken. 1 jaar lang kabels wisselen en monteurs over de vloer. 1 jaar lang storing niet kunnen vinden. op 1 dag zelfs 3 monteurs gehad... Een heel klein voordeel is 1 jaar lang al niks betalen, maar waarom zou ik ook? Ik heb begin 2014 een Samsung UE40F5500AWXXN tv gekocht. Juist dit model omdat ik geen zin heb in extra kastje, afstandsbedieningen of anders. De tv is Ziggo gecertificeerd en compleet HD, wifi build in en noem maar op. Nu ben ik al een jaar bezig met Ziggo om geregeld te krijgen dat ik via een CI+ 1.3 module mijn tv op volle functionaliteit kan laten werken. Inmiddels is (vanuit Samsung om de tv uit te sluiten) al 1x het complete moederbord incl. tuner en adapter (plastick houder aan achterkant voor CI+ module) vervangen op een tv van nog geen half jaar oud destijds. Nu ben ik nog steeds in discussie met Ziggo waar de storingen (zender is gecodeerd) aan liggen. De binnenhuis bekabeling is door 3 Ziggo monteurs benoemd als zeer goed tot uitstekend, echter krijg ik nu weer "zender is gecodeerd". Volgens Ziggo ligt het aan alles behalve aan "Ziggo".. Ik ben nu 25 maart 2015 een jaar verder..kreeg net via FB messenger een bericht van Ziggo dat mijn tv niet Ziggo gecertificeerd is??? en heb net hun link weer terug gestuurd dat mijn tv zeker wel in hun lijstje staat. Inmiddels heb ik ontvangen van Ziggo, kosteloos overigens, maar probleem blijft; 2x HD recorder Humax (Ziggo gaf de voorkeur aan Samsung ivm Samsung tv) 2x Humax ontvanger 1x Humax ontvanger HD 5x Smartcard... 2x bekabeling 3x nieuwe modem Zelf al tot 2x toe een CI+ 1.3 module aangeschafd. 1000000x het advies alles opnieuw aan te schaffen omdat het aan mij (lees apparaten, bekabeling ligt)...
Reactie door valerius-2 op 26-03-2015 00:19
Quote: emailmij schreef op woensdag 25 mrt 2015, 23:14: Hoi, Kort samengevat "ziggo" 1 jaar ellende. 1 jaar alles en iedereen de schuld geven van de problemen. 1 jaar lang mail en messenger berichten van medewerkers Ziggo waarvan medewerkers elkaar tegenspreken. 1 jaar lang kabels wisselen en monteurs over de vloer. 1 jaar lang storing niet kunnen vinden. op 1 dag zelfs 3 monteurs gehad... Een heel klein voordeel is 1 jaar lang al niks betalen, maar waarom zou ik ook? Ik heb begin 2014 een Samsung UE40F5500AWXXN tv gekocht. Juist dit model omdat ik geen zin heb in extra kastje, afstandsbedieningen of anders. De tv is Ziggo gecertificeerd en compleet HD, wifi build in en noem maar op. Nu ben ik al een jaar bezig met Ziggo om geregeld te krijgen dat ik via een CI+ 1.3 module mijn tv op volle functionaliteit kan laten werken. Inmiddels is (vanuit Samsung om de tv uit te sluiten) al 1x het complete moederbord incl. tuner en adapter (plastick houder aan achterkant voor CI+ module) vervangen op een tv van nog geen half jaar oud destijds. Nu ben ik nog steeds in discussie met Ziggo waar de storingen (zender is gecodeerd) aan liggen. De binnenhuis bekabeling is door 3 Ziggo monteurs benoemd als zeer goed tot uitstekend, echter krijg ik nu weer "zender is gecodeerd". Volgens Ziggo ligt het aan alles behalve aan "Ziggo".. Ik ben nu 25 maart 2015 een jaar verder..kreeg net via FB messenger een bericht van Ziggo dat mijn tv niet Ziggo gecertificeerd is??? en heb net hun link weer terug gestuurd dat mijn tv zeker wel in hun lijstje staat. Inmiddels heb ik ontvangen van Ziggo, kosteloos overigens, maar probleem blijft; 2x HD recorder Humax (Ziggo gaf de voorkeur aan Samsung ivm Samsung tv) 2x Humax ontvanger 1x Humax ontvanger HD 5x Smartcard... 2x bekabeling 3x nieuwe modem Zelf al tot 2x toe een CI+ 1.3 module aangeschafd. 1000000x het advies alles opnieuw aan te schaffen omdat het aan mij (lees apparaten, bekabeling ligt)...einde Quote Wat ik nu niet begrijp is dat dit maar zelden voor komt. Ik heb 2 n.l. c+ modulen en totaal geen last hiermee. Ik weet niet of er hiervan meerdere van gemaakt zijn, maar de 1 is van208 en de andere van 2012 allebei op een Samsung TV.. en deze zijn zonder enig probleem.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!