Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo rekening na 3 jaar via de deurwaarde

Geplaatst door: natascha_k50 op: 24-03-2015 12:38
Vandaag werd ik gebeld met het nummer 070 452392. Deze kon ik niet beantwoorden wegens werktijd. Rond 12.13 netjes terug gebeld. Bleek dit dus een deurwaarde te zijn. Deze vertelde mij dat er al meerderen brieven zijn verstuurdt naar verschillende adressen , maar deze retour verstuurt zijn. Ik woon al 3 jaar op mijn adres en heb Ziggo 4 jaar geleden voor 6 maanden aangesloten gehad. Ik vroeg of ik het dossiernr mag hebben dan kan ik persoonlijk contact opnemen met ziggo. Nee ! Dat mag niet. Ik moest eers mijn adres doorgeven enz. Wat ik dus niet gedaan heb. Na 3 jaar krijg ik dus een betalingsverzoek ?? Mag dit en waarom wisten ze niet wat mijn huidige adres is ?
Reactie door hopetobehelping op 24-03-2015 14:25
Beste natascha_k50, wat een bijzonder verhaal. Het telefoonnummer dat u noemt bestaat uit 9 cijfers, we missen er één :-). Betwijfel of u wel echt een deurwaarder aan de lijn heeft gehad. Neem aan dat u netjes ingeschreven staat op het adres waar u al 3 jaar woont. Een deurwaarder weet u dan echt wel te vinden op dat adres. Is u iets bekend van een bedrag dat u Ziggo nog verschuldigd bent ? Voor wat betreft het 'verjaren' van facturen, klik hier. Overigens wel erg bijzonder dat de 'andere kant op' (klant claimt bij Ziggo) Ziggo het volgende in hun algemene voorwaarden zet: "Alle rechtsvorderingen van de Klant op Ziggo uit hoofde van een Abonnement verjaren na verloop van één jaar na het ontstaan daarvan, tenzij dwingend recht anders bepaalt."hier
Reactie door valerius-2 op 24-03-2015 14:47
Al contact opgenomen met Ziggo? Dat zou ik eerst maar eens doen, voor al inzake het vorig antwoord
Reactie door natascha_k50 op 24-03-2015 15:13
Bedankt voor jullie reactie. Ik sta inderdaad al 3 jaar op mijn adres ingeschreven. Vindt het daarom ook raar dat deze meneer zegt dat hij mijn goede adres wilt hebben, omdat hij mij niet kan vinden. Ik ga contact opnemen met Ziggo om verhaal te halen. Ziggo is toen der tijd goed afgerond althans ik moest wel een reden geven waarom ik er af wilde en moest een kopie van het nieuwe contract van de nieuwe leverancier toesturen. Ik hou jullie op de hoogte ! Bedankt !
Reactie door curly op 24-03-2015 16:31
Misschien gebeld omdat het binnenkort 1 april moet worden ?
Reactie door tijger1 op 24-03-2015 17:54
Werd u dan op uw werk gebeld? Ik mag toch aannemen dat die deurwaarder de naam van zijn kantoor heeft genoemd?
Reactie door 1953 op 24-03-2015 20:06
Het telefoonnummer klopte al sowieso al niet, de zevende cijfer?
Reactie door tijger1 op 24-03-2015 20:10
Men probeert u of op te lichten, of in de maling te nemen.
Reactie door 1953 op 24-03-2015 20:12
Dubieuze vordering riekt het naar een criminele actie. Deurwaarder gaat u niet bellen, stuurt u brief of brieven. Welk deurwaarderskantoor? M.i. verjaart het te vorderen bedrag na 2 jaren, tenzij er door ZIGGO is gestuit: stuiting-van-verjaring - bij consumentenkoop bij 2 jaar en overig bij 5 jaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!