Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo ondersteund geen wifi?

Geplaatst door: robgout op: 17-09-2013 11:59
In juli van apart XS4all internet en Ziggo-tv overgestapt naar Alles in 1 van Ziggo. Sindsdien niets dan ellende met internet via Wifi; met enige regelmaat valt de internet verbinding via de WIfi uit. Oplossing is dan om de wifi verbinding uit en weer in te schakelen. Diverse keren met de helpdesk gebeld over dit fenomeen, maar het enige dat nog kon volgens hun was het aanschaffen van een aparte wifi-router. Hier ben ik het niet mee eens; Ziggo levert een dienst en die dienst moet in orde zijn en problemen dienen dan ook door Ziggo opgelost te worden. Toen ik belde met de opzeglijn was er ineens een monteur mogelijk en een nieuw modem, allemaal kosteloos, maar dit was echter van zeer korte duur. De medewerker moest even overleggen en ik kreeg iemand anders aan de lijn; die vertelde mij dat een monteur geen zin had en dat ik al een wifi modem had en dat deze niet vervangen ging worden. Dat ik het daar niet mee eens was, was alle begrip voor, maar wifi werd nu eenmaal niet ondersteund door Ziggo! Als ik dit van tevoren had geweten, had ik nooit maar dan ook nooit de overstap gemaakt. Nu kan ik wachten tot 30-7-2014 om op te zeggen.
Reactie door diumenge op 17-09-2013 18:56
Waarschijnlijk veel andere Ziggo modems in de buurt, het kanaal veranderen wil dan wel helpen. Klik HIER en volg de stappen.HIER
Reactie door valerius-2 op 17-09-2013 19:18
Bij mij werkt het uitstekent, terwijl ik in een aparrtment van 20 wonigen per trappen huis woon. en 6 4x per gebouw dus en daar is het grootste gedeelte bij ziggo. Waarschijnlijk is er een stoorzender in de buurt. Een mast van de mobile telefoon?
Reactie door robgout op 17-09-2013 21:27
Al deze zaken zijn al lang de revue gepasseerd; ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal gezeten. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Vervolgens nog een aantal dingen geprobeert. De helpdesk was ook op de hoogte van al deze aanpassingen en gaf aan dat er verder niets meer aangepast kon worden. In een appartement lijkt me ook geen probleem te zijn; wij wonen in een eengezinswoning en ik mag toch wel verwachten dat de Wifi het tot vlak achter het huis gaat redden, of op z'n minst op de 1e etage uitkomt. Nogmaals; ik heb met de Frtiz!box van XS4All NOOIT dit soort problemen gehad.
Reactie door wendy-claire op 18-09-2013 02:21
Welk ZIGGO-abonnement op alles-in-1 heeft u: basis, plus of extra? Welk modem van ZIGGO heeft u: UBEE EVW3200? Ga dan naar http//192.168.178.1 om vervolgens in te loggen: standaard: ziggo en wachtwoord: draadloos. Wijzig het kanaalnummer van automatisch naar kanaal 8 of 9 handmatig, apply, en wachten tot het kanaal is gerealiseerd. U kunt via InSidder van Metageek zien wie op welk kanaal bij u in de buurt zitten en zo een weinig gebruikt kanaalnummer kiezen.
Reactie door robgout op 18-09-2013 07:02
Wat lezen mensen slecht! In mijn vorige reactie zit dit: ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal zat. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Dat laatste dus zoals omschreven. De helpdesk medewerker die ik belde toen een keer 's-avonds het internet op de wifi weg viel zag dat ook en gaf aan dat ik al het mogelijke aan instellingen had gedaan (ik schrijf het dan nog maar een keer op) Daarnaast woon ik niet in een grote stad, maar in een kleine stad in een ruim opgezette woonwijk. De andere modems die ik zie zitten allemaal op de eerste kanalen. Ik heb dat dus allemaal al gedaan. Ik heb het basis abo alles in een met inderdaad de Ubee EWV3200; het wifi signaal is en blijft beroerd en het internet blijft wegvallen op de wifi. En ik ben niet de enige. De meesten lossen het op met een wifi-router en ik ben gedwongen hetzelfde te doen, want Ziggo ondersteunt de wifi niet. (zeggen ze zelf) Dat laatste is overigens zeer vreemd, want ik mag wel een wifi-spot "leveren" en daarvoor zal het probleem niet minder zijn. Ik vind het bijna oplichting! Als Ziggo niet van plan is dit probleem te verhelpen moeten ze in hun advertenties aangeven dat ze een wifi modem verstrekken,maar dat bij problemen met de wifi de gebruiker zelf verantwoordelijk is en dat ze wifi niet ondersteunen.
Reactie door diumenge op 18-09-2013 07:07
Ja, in de oorspronkelijk vraag gaf je niet aan wat je allemaal al geprobeerd had. Maar als het veranderen van kanaal niet werkt, dan zal het inderdaad aan de matige kwaliteit van het modem liggen. De vraag is maar of vervanging dan helpt, ik denk het niet. Ik heb zelf een modem van Ziggo zonder wifi met daarachter een eigen router, dat werkt prima. Bij mijn ouders (beide Ziggo mét wifi modem) werkt het ook prima, maar het modem staat in de woonkamer. Ik zou het ook maar oplossen door wifi uit te schakelen en er een eigen router met wifi achter te hangen.
Reactie door robgout op 18-09-2013 09:00
In mijn tweede verhaal, naar aanleiding van de opmerking over kanaal veranderen heb ik aangegeven dat al het mogelijke al geprobeerd was, zoals ik in mijn vorige bericht ook al aangaf. Ik snap dat een aparte wifi router een oplossing is, maar volgens mij heb ik een compleet pakket afgenomen van Ziggo en daar zat ook een modem mèt wifi bij en niet zonder. En als dat niet naar behoren werkt, mag ik verwachten dat Ziggo dat probleem oplost. Het zwakkere signaal kan ik mee leven; daar kun je een repeater voor inzetten, maar een wegvallende internet lijkt mij toch echt een probleem van Ziggo en niet van mij. Het modem staat overigens in de woonkamer.
Reactie door diumenge op 18-09-2013 17:25
Tja, valt internet alleen via wifi weg of volledig? Als ze het niet kunnen oplossen kan je wellicht ontbinden?
Reactie door robgout op 18-09-2013 23:37
Quote: robgout schreef op dinsdag 17 sep 2013, 11:59: In juli van apart XS4all internet en Ziggo-tv overgestapt naar Alles in 1 van Ziggo. Sindsdien niets dan ellende met internet via Wifi; met enige regelmaat valt de internet verbinding via de WIfi uit. .......einde Quote Aangezien ze zeggen wifi niet te ondersteunen, is het ook niet mogelijk te ontbinden hierop. As we speak is het internet via wifi weer verdwenen.... wel via een met kabel verbonden iMac.
Reactie door robgout op 24-09-2013 15:14
Vorige week viel op een avond niet alleen het internet via wifi uit, maar ook de wifi zelf. Dit duurde een tijdje, maar toen kwam de wifi weer terug (ik was boven, dus had Ziggo van buitenaf het modem gerest?) Daarna lukte het niet meer zonder wachtwoord invoer de iPad aan het wifi netwerk te koppelen. Na het invoeren van het wachtwoord bleef de iPad pogen verbinding te krijgen, maar er gebeurde niet veel. Uiteindelijk het modem gereset, de verbinding in de iPad laten "vergeten" en opnieuw verbinding gemaakt. Sindsdien blijkt de 2,4 Mhz en de 5 Mhz Wifi een verschillende SSID te hebben? (Heb ik dus niet gedaan!) Maar ook lijkt het (met nadruk op "lijkt het") dat het wegvallende internet tot het verleden behoort..... Jammer dat Ziggo niet even laat weten wat ze aangepast hebben in mijn modem. De SSID is het enige dat meteen opviel.
Reactie door tot15karakters op 24-09-2013 17:15
Isolatie in jou woning? In de oude woningen met enkel steen tussen muren en houten vloeren zijn bij teveel Ziggo modems die elkaar storen, dus een bekend probleem. Bij nieuwe veel beton en isolatie woningen is dit niet meer, maar die hebben juist weer problemen met GSM ontvangst omdat die ook buiten bleef. Dus hoe oud is jou huis en welke en hoeveel isolatie heb je? Het kanaal wisselen waarop jou Wifi zit is wel een oplossing maar ook het modem verplaatsen kan soms al veel helpen. Enkele meters verder is soms al voldoende om storingen van buren te voorkomen.
Reactie door robgout op 25-09-2013 08:03
@tot15karakters Misschien was ik niet duidelijk; met XS4All werkte alles probleemloos. Ik woon niet in een dichtbevolkte wijk; alleen maar eengezinwoningen en bovendien is de wijk ruim opgezet. Dus van verstoring door andere modems heb ik geen last gehad. Het verhaal over isolatie is ook niet van toepassing; met XS4All werkte alles probleemloos! Zoals je eerder hebt kunnen lezen is al het mogelijke (jnstellingen, kannal wisselen, etc) al geprobeerd, maar Ziggo maakt het zich makkelijk door te stellen dat ze Wifi niet ondersteunen.
Reactie door wendy-claire op 25-09-2013 14:56
Quote: robgout schreef op woensdag 18 sep 2013, 07:02: Wat lezen mensen slecht! In mijn vorige reactie zit dit: ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal zat. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Dat laatste dus zoals omschreven. De helpdesk medewerker die ik belde toen een keer 's-avonds het internet op de wifi weg viel zag dat ook en gaf aan dat ik al het mogelijke aan instellingen had gedaan (ik schrijf het dan nog maar een keer op) Daarnaast woon ik niet in een grote stad, maar in een kleine stad in een ruim opgezette woonwijk. De andere modems die ik zie zitten allemaal op de eerste kanalen. Ik heb dat dus allemaal al gedaan. Ik heb het basis abo alles in een met inderdaad de Ubee EWV3200; het wifi signaal is en blijft beroerd en het internet blijft wegvallen op de wifi. En ik ben niet de enige. De meesten lossen het op met een wifi-router en ik ben gedwongen hetzelfde te doen, want Ziggo ondersteunt de wifi niet. (zeggen ze zelf) Dat laatste is overigens zeer vreemd, want ik mag wel een wifi-spot "leveren" en daarvoor zal het probleem niet minder zijn. Ik vind het bijna oplichting! Als Ziggo niet van plan is dit probleem te verhelpen moeten ze in hun advertenties aangeven dat ze een wifi modem verstrekken,maar dat bij problemen met de wifi de gebruiker zelf verantwoordelijk is en dat ze wifi niet ondersteunen.einde Quote Suggestie om te gaan upgrade naar Plus? Wi-Fi-hotspot van ZIGGO levert een extra capaciteit van maximaal 3 Mb/s. op, bovenop uw eigen modemsnelheid. Ontvang zelf maximaal 63 Mb/s!
Reactie door robgout op 25-09-2013 15:07
Quote: wendy-claire schreef op woensdag 25 sep 2013, 14:56: Suggestie om te gaan upgrade naar Plus? Wi-Fi-hotspot van ZIGGO levert een extra capaciteit van maximaal 3 Mb/s. op, bovenop uw eigen modemsnelheid. Ontvang zelf maximaal 63 Mb/s!einde Quote Deze reactie begrijp ik niet; suggereer je nu dat wanneer ik een hogere internetsnelheid neem, het wegvallende internet tot het verleden behoort? 20Mbs is al een verdubbeling voor mij sinds XS4All! Het zou toch gewoon moeten werken op die snelheid, zeker als het bij XS4All al perfect werkte op de halve snelheid. Daarnaast is het wat vreemd dat de snelheid van de Wifi-Hotspot erbij geteld wordt? Ik begrijp hier werkelijk niets van. Al met al blijft het vreemd dat het verhelpen van dit probleem mij geld zou moeten gaan kosten. Ondertussen heb ik de aandacht van het webcare team van Ziggo getrokken en is er iemand die ernaar wil kijken.
Reactie door conniewaarzijn op 25-09-2013 21:26
Quote: robgout schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:07: Quote: wendy-claire schreef op woensdag 25 sep 2013, 14:56: Suggestie om te gaan upgrade naar Plus? Wi-Fi-hotspot van ZIGGO levert een extra capaciteit van maximaal 3 Mb/s. op, bovenop uw eigen modemsnelheid. Ontvang zelf maximaal 63 Mb/s!einde Quote Deze reactie begrijp ik niet; suggereer je nu dat wanneer ik een hogere internetsnelheid neem, het wegvallende internet tot het verleden behoort? 20Mbs is al een verdubbeling voor mij sinds XS4All! Het zou toch gewoon moeten werken op die snelheid, zeker als het bij XS4All al perfect werkte op de halve snelheid. Daarnaast is het wat vreemd dat de snelheid van de Wifi-Hotspot erbij geteld wordt? Ik begrijp hier werkelijk niets van. Al met al blijft het vreemd dat het verhelpen van dit probleem mij geld zou moeten gaan kosten. Ondertussen heb ik de aandacht van het webcare team van Ziggo getrokken en is er iemand die ernaar wil kijken.einde Quote Verandering van de opstelling van modem een optie?
Reactie door conniewaarzijn op 25-09-2013 21:30
Quote: robgout schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:07: Quote: wendy-claire schreef op woensdag 25 sep 2013, 14:56: Suggestie om te gaan upgrade naar Plus? Wi-Fi-hotspot van ZIGGO levert een extra capaciteit van maximaal 3 Mb/s. op, bovenop uw eigen modemsnelheid. Ontvang zelf maximaal 63 Mb/s!einde Quote Deze reactie begrijp ik niet; suggereer je nu dat wanneer ik een hogere internetsnelheid neem, het wegvallende internet tot het verleden behoort? 20Mbs is al een verdubbeling voor mij sinds XS4All! Het zou toch gewoon moeten werken op die snelheid, zeker als het bij XS4All al perfect werkte op de halve snelheid. Daarnaast is het wat vreemd dat de snelheid van de Wifi-Hotspot erbij geteld wordt? Ik begrijp hier werkelijk niets van. Al met al blijft het vreemd dat het verhelpen van dit probleem mij geld zou moeten gaan kosten. Ondertussen heb ik de aandacht van het webcare team van Ziggo getrokken en is er iemand die ernaar wil kijken.einde Quote Ziggo geeft u extra ruimte voor de wifi-hotspot, opdat niet van eigen snelheid ten kosten gaat.
Reactie door robgout op 26-09-2013 08:41
Schrijf ik nou zo beroerd: "Suggestie om te gaan upgrade naar Plus" is het deel dat ik echt niet begrijp. Daarnaast zou je niet moeten merken van de wifi-hotspot, dus is het ook niet zo dat je die snelheid erbij krijgt. Dit gaat allemaal voorbij aan het werkelijke probleem: vanmorgen wederom geen internet via de wifi van de Ubee....zucht....
Reactie door wendy-claire op 26-09-2013 10:41
Modem al gereset? Twee minuten van de stroom af? Hoor vaker dat een bepaalde serie (Ubee) modems het slecht doen, dan wordt de ZIGGO-ingenieur erop uit gestuurd om de modem te vervangen. De modems kunnen als gevolg van (hevig) onweer ontregeld geraken: elektrisch veld! Uw buren hebben ook last van geen Wi-Fi van ZIGGO?
Reactie door robgout op 26-09-2013 10:51
ALLES is al geprobeerd (lees a.u.b. eerst al het voorgaane voordat u reageert); natuurlijk is het modem gereset, maar het kan niet zo zijn dat ik iedere week een keer mijn modem moet gaan resetten. Er is de laatste weken geen onweer in mijn omgeving geweest en ik heb ook nog nooit "last" gehad van onweer. Zoals al eerder geschreven wilde Ziggo toen ik de opzeglijn belde een monteur langs sturen en het modem vervangen. Even later kreeg ik een collega te spreken en die trok dit allemaal direct weer in en vertelde mij dat Ziggo geen wifi ondersteunt en dat ik maar een router moest gaan kopen! De monteur zou het toch niet kunnen oplossen en het modem was pas nieuw, dus dat kon het ook niet zijn. Dat is ook mijn klacht: Ziggo doet dus niets en mag geld uit gaan geven om hun probleem op te lossen. Nogmaals: met de wifi van XS4All heb ik deze problemen NOOIT gehad, dus ook geen problemen met wifi van de buren. Ik kan alleen het niet terugdraaien, daar ik nog bijna een jaar vastzit aan het contract met Ziggo.
Reactie door tot15karakters op 26-09-2013 17:13
Beste Rob, Helaas geeft Ziggo niet altijd de maximale signaal sterkte en vaak doen ze pas na meerdere meldingen, ze registreren het aantal gaan ze pas echt werken.... Dus bel het gratis Ziggo nummer vaker en dreig met ontbinden wegens niet leveren wat belooft was. Verder nog een vraag; Stond het XS4All modem op dezelfde plek als Ziggo modem? Het kan door instraling buren en of matige wanden en ramen de oorzaak zijn. Daarom, als je kabels lang genoeg zijn een halve meter verplaatsen en soms is dat reeds voldoende... Ik ging ook van slaapkamer (beter bereik zowel boven als beneden...) van slaapkamer naar trapgat omdat het beton iets te dik was... Nu van 2 naar 5 streepjes in huis en 4 buiten. Ik heb mijn ADSL modem dus bewust niet in de woonkamer omdat ik dan bij enkele bromfietsen die stoorden weg viel. Nu op 4 meter hoger is het opgelost dus soms is verplaatsen modem al voldoende. Probeer het eens.....
Reactie door robgout op 26-09-2013 19:53
@tot15karakters. Een fijn antwoord! Ik heb het modem op dezelfde plek staan als het ADSL-modem. Het is niet zozeer dat het wifi-signaal te zwak is, maar de internet verbinding valt regelmatig weg, terwijl de wifi verbinding gewoon ok is. Daar heeft de ondertussen in bruikleen (door familie) gegeven wifi router geen last van. Ik heb inderdaad al gedreigd met opzeggen, wat een monteur en een modemvervanging opleverde...totdat ik doorverbonden werd met een collega. De monteur en modem werden binnen de minuut geschrapt en ik moest maar een wifi-router gaan kopen. Het lullige is dat ik geen alternatief heb. De adsl verbinding is te ver weg van de centrale om een fatsoenlijke snelheid te halen en tv te ontvangen. Dus ik ben als het ware veroordeelt tot Ziggo als ik een hogere snelheid wil dan 10Mbps. Ik heb dus nu een wifi-router in bruikleen, maar ik blijf het er niet mee eens; Ziggo moet zorgen dat dit werkt. Voor een zwak signaal kan ik een repeater gebruiken; dat is geen probleem, maar uitvallend internet is natuurlijk iets waar ik niets aan kan doen; dat moet Ziggo oplossen. (naar mijn mening)
Reactie door wendy-claire op 26-09-2013 22:50
Al uitgezocht of Wi-Fi op een vrij kanaal staat? De meeste modems staan op kanaal 1, 6, of 10 ingesteld. Probeer eens kanaal 8 of 9 in te stellen. Je reactie zal wel zijn: "alles al geprobeerd". Maar toch ...
Reactie door robgout op 27-09-2013 07:24
@wendy-claire: Inderdaad; naast dat er in deze omgeving niet veel andere modems zijn, is het modem als eerste op een vrij kanaal gezet en check ik regelmatig met inSSider of dat nog steeds zo is. Dat heeft alleen ervoor gezorgd dat het signaal wat verder kwam, maar heeft niet het probleem opgelost van het wegvallende internet.Op dit moment is mijn Ziggo modem het enige modem dat actief is en toch valt internet weg (dus niet het wifi signaal!)
Reactie door wendy-claire op 28-09-2013 01:40
Quote: robgout schreef op vrijdag 27 sep 2013, 07:24: @wendy-claire: Inderdaad; naast dat er in deze omgeving niet veel andere modems zijn, is het modem als eerste op een vrij kanaal gezet en check ik regelmatig met inSSider of dat nog steeds zo is. Dat heeft alleen ervoor gezorgd dat het signaal wat verder kwam, maar heeft niet het probleem opgelost van het wegvallende internet.Op dit moment is mijn Ziggo modem het enige modem dat actief is en toch valt internet weg (dus niet het wifi signaal!)einde Quote Dan ligt het aan de bekabeling van ZIGGO (wijkcentrale naar uw aop (abonnee overnamepunt). Doch als uw (digitale) televisiesignaal wel goed (100%) is, dan is mijn vermoeden toch dat uw modem niet in orde is.
Reactie door robgout op 28-09-2013 09:05
@wendy-claire: Het tv-signaal is helemaal ok, zelfs heel sterk zei de monteur die de boel kwam installeren, dus ik ga voor de suggestie dat het modem niet in orde is. Nu Ziggo nog.....
Reactie door tot15karakters op 29-09-2013 11:33
Onderzoek TU Eindhoven. Je kunt met een mobieltje, vooral als deze ook Wifi, Bleu en G2 of meer heeft flink storen. De merkloze Tablet 7" Made in China van $53,50 bleef werken maar de duurdere Packard Belg van €595,- viel totaal weg! Zowel jou modem als de ontvanger die jou PC heeft zijn bepalend of ze gevoelig is voor storingen of niet. Steeds meer draadloze en ook de Dect telefoon niet vergeten of Magnetron. Naast je modem kun je ook je Laptop eens verplaatsen of test bij goede verbinding eens of je het met een mobieltje of Dect kunt storen? Helaas komt dit ook steeds vaker voor en ik hoop binnenkort zijn afstudeer project hier te kunnen plaatsen want deze hoe stoor ik mijn perfecte verbinding... Dat zou veel ellende bij diverse providers die nu sterkere modems leveren oplossen.... Ik wil juist een zwakker modem voor minder straling...... En Action, ja deze week een versterker omdat vele tekort signaal hebben..... Dus zoek het eens andersom! Verder vooral blijven klagen want ze zien het aantal meldingen bij jou. Pas na meerdere klachten zullen ze een sterker modem sturen. Buitenkant hetzelfde maar binnen meestal aangepast....
Reactie door robgout op 29-09-2013 12:20
@tot15karakters De iMac staat op slechts vier meter afstand van het modem. Daarnaast staat er een repeater op die het signaal versterkt (en natuurlijk begon de helpdesk erover dat die repeater de oorzaak zou kunnen zijn, maar ook zonder repeater hetzelfde probleem, dus NEE) Met het xs4All modem , dat qua signaal niet eens zo heel veel sterker is, geen problemen (ik val in herhaling, herhaling, herhaling....) Dus nee, geen andere stoorzenders als toen het XS4All modem hier was. Het moet gewoon werken. Ik zoek niets andersom; Ziggo moet dit probleem oplossen en niet ik.
Reactie door jpm op 30-09-2013 15:27
Quote: robgout schreef op dinsdag 17 sep 2013, 21:27: Al deze zaken zijn al lang de revue gepasseerd; ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal gezeten. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Vervolgens nog een aantal dingen geprobeert. De helpdesk was ook op de hoogte van al deze aanpassingen en gaf aan dat er verder niets meer aangepast kon worden. In een appartement lijkt me ook geen probleem te zijn; wij wonen in een eengezinswoning en ik mag toch wel verwachten dat de Wifi het tot vlak achter het huis gaat redden, of op z'n minst op de 1e etage uitkomt. Nogmaals; ik heb met de Frtiz!box van XS4All NOOIT dit soort problemen gehad.einde Quote Ik heb al vanaf het allereerste begin internet van XS4ALL. Nooit last gehad en nu, met All-in-one van XS4ALL ook geen last. Waarom hebt u niet gewoon All-in-one van XS4ALL genomen? Probeer weer terug te komen bij XS4ALL, u weet dat dit de beste provider is.
Reactie door robgout op 30-09-2013 15:41
@jpm: De snelheid die te behalen is via ADSL is niet hoog genoeg voor Alles in één van XS4All, anders had ik dat zeker overwogen. Daarnaast heb ik nu ook een analoog kabel-signaal voor tv boven. Als ik de tv via de ADSL laat binnenkomen, heb ik ook altijd een decoder voor boven nodig. Allemaal niet handig. Gezien het feit dat mensen in mijn omgeving verder prima te spreken waren over Ziggo, en het mij bijna 20 euro in de maand scheelde, was de keuze snel gemaakt. Ik heb nu tweemaal zo snel internet, digitale tv met pauzeren en opnemen en telefoon voor bijna 20 euro minder per maand. Het punt zit m nu in het wegvallen van de internet-verbinding via wifi, waarbij de wifi-verbinding wel overeind blijft. Ziggo vindt op dit moment dat ik dat maar moet oplossen door het aanschaffen van een wifi-router.
Reactie door robgout op 01-10-2013 16:50
Goed nieuws; Ziggo gaat mijn modem vervangen door vermoedelijk een Cisco modem of anders gewoon weer een Ubee en dan zal het mij benieuwen of het probleem inderdaad verleden tijd is. Ik ben blij dat Ziggo nu alsnog poogt iets aan het probleem te doen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die toch een wifi-router hebben aangeschaft en dat zou ook in mijn geval helpen, maar ik blijf van mening dat ik een dienst van Ziggo afneem, waar ook wifi bij in zit en dat moet gewoon goed werken. Nogmaals: het probleem was dus dat de internet verbinding over de wifi wegviel en niet de wifi zelf. Het probleem was opgelost door een aparte wifi-router aan te sluiten die ik in bruikleen kreeg van een familielid. Hieruit viel te concluderen dat er iets met het modem mis is m.b.t. het wifi-signaal. Wordt vervolgd dus....
Reactie door jpm op 01-10-2013 21:37
Helemaal goed @robgout. Ik hoop dat het goed gaat werken. Het probleem begrijp ik nu ook volledig. Ik zou willen zeggen: dank voor de uitleg. Zo wordt ook ik er ook een beetje beter van. Succes. jpm.n
Reactie door robgout op 05-10-2013 13:42
Ok, dus modem ontvangen (Cisco), geïnstalleerd, hetgeen moeiteloos ging en de eerste dag leek het ook goed te gaan. Vrijdagmiddag deed zich echter het volgende voor; de wifi verbinding bleef, maar internet werd heel traag, heel traag. De internet verbinding leek wel in stand te blijven, maar de kinderen konden geen filmpjes meer kijken. Even later leek het zich weer te herstellen of het herstelde zich na verbreken van de wifi verbinding. Ondertussen zit de bruikleen wifi-router er weer op en is er geen probleem met de internet verbinding. Dus het vervangen van het modem naar een Cisco modem heeft wel iets verandering gebracht, maar niet het probleem opgelost. Heel vreemd dat er dus met een aparte router geen problemen zijn. Je zou toch zeggen dat het dan intern in het modem het feitelijk op dezelfde manier is geregeld, maar toch blijft het niet werken.
Reactie door jpm op 07-10-2013 09:57
@robbout. Ja, er zat even verbetering en daarna werd internet traag. Eerlijk gezegd (ik ben niet erg technisch) zou ik het allang opgegeven hebben en een zelfde soort router gekocht hebben als die in bruikleen was. Het probleem om Ziggo aan uw kant te krijgen wordt nu groter dan het probleem dat internet niet goed werkt. De oplossing is die router en als Ziggo dat niet wil vervangen blijft u problemen hebben. Het is zeer slechte reclame voor Ziggo en ik zou zeker doorgaan met dit rond te toeteren, maar inmiddels maar wel zelf een andere router kopen. Een geval van 't Is niet anders. Denk niet dat u een nederlaag lijdt, maar soms moeten we pragmatisch zijn.
Reactie door robgout op 07-10-2013 10:34
@jpm: Dat is inderdaad zoals ik er nu over denk; bedankt voor het "meedenken". Ik heb wel weer een DM naar de webcare medewerker gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Ik maak me er niet meer druk om (of misschien moet ik dat nu juist niet schrijven....)
Reactie door digitalwater op 17-12-2013 19:13
Is toch logisch dat Ziggo (en alle andere providers trouwens ook) geen wifi ondersteunen. Simpelweg om het feit dat ze dat niet in de hand hebben. Voor wifi zijn er te veel storingsbronnen mogelijk om dit goed te ondersteunen, dan wel te garanderen. Lees eens verschillende fora door over wifi problemen. De dienst die je afneemt bij een provider is internet. Wifi is een extra dienst. Als het internet bekabeld wel werkt, maar de wifi niet, doet hun dienst het dus wel. Los van de wifi. Dus niet gelijk roepen dat het allemaal maar de schuld is van de provider alsjeblieft. Kijk eerst eens naar de plaatsing van je modem. Staat die op een andere plek dan voorheen? Andere apparatuur die wellicht kan storen? Het is namelijk niet alleen andere netwerken die storen, maar alle andere draadloze apparatuur, te denken aan Babyfoons, draadloze huistelefoons, draadloze deurbel etc. Maar ook bijvoorbeeld een speaker of subwoofer kan ik zekere mate voor storing zorgen. En zoals ik al aangaf, de plaatsing. Soms wil het al een hele verbetering geven om het modem 10cm hoger te zetten. En ja, een losse router kan dan (mede door de plaatsing) een goed alternatief zijn, zeker als het aansluitpunt in bijvoorbeeld de meterkast zit. Nog vragen? Dan hoor ik het wel. Ohja, en NEE ik werk niet voor ziggo oid
Reactie door robgout op 18-12-2013 11:59
Dat is lang geleden dat er een antwoord kwam op dit draadje, maar @digitalwater, als je goed gelezen hebt, heb je kunnen lezen dat alles al geprobeerd is, dus de plaatsing van het modem, de vrije kanalen, alles. Ziggo maakt reclame met wifi en daarnaast maken ze reclame met wifispots, dus ze leveren wifi. Ik heb de keuze gemaakt op grond van dat er ook een wifi modem werd geleverd en dan mag ik toch verlangen dat het ook werkt. De klant is koning is vrees ik al heel lang niet meer van toepassing. Ik heb nu een aparte wifi-router ernaast en dan werkt het. Weg kostenbesparing dus. Had ik net zo goed niet over hoeven stappen. De router die in het Ziggo modem zit is ronduit slecht; dat weet ik ondertussen van een bedrijf dat zaken doet met Ziggo. Maar nogmaals; dan moeten ze ook niet mee adverteren.
Reactie door robgout op 18-12-2013 12:03
Even nog ter aanvulling: het is dus niet zo dat de wifi door externe oorzaken zoals storing uitvalt; de wifi verbinding blijft in de lucht en prima, maar de internet verbinding valt weg. Ook als er geen enkele storingsbron in de buurt is. Nadat het Ubee modem vervangen is door een Cisco exemplaar is het enige verschil geworden dat ik niet meer de wifi verbinding hoef te "herstarten". De internet verbinding blijft ook, maar gaat qua snelheid naar 0 en dat is helaas onwerkbaar. De Cisco wifi-router die nu aan het modem hangt heeft hier geen last van.
Reactie door mazzelbs op 25-12-2013 14:23
Quote: robgout schreef op dinsdag 17 sep 2013, 11:59: In juli van apart XS4all internet en Ziggo-tv overgestapt naar Alles in 1 van Ziggo. Sindsdien niets dan ellende met internet via Wifi; met enige regelmaat valt de internet verbinding via de WIfi uit. Oplossing is dan om de wifi verbinding uit en weer in te schakelen.einde Quote Quote: robgout schreef opwoensdag 18 dec 2013, 12:03: Even nog ter aanvulling: het is dus niet zo dat de wifi door externe oorzaken zoals storing uitvalt; de wifi verbinding blijft in de lucht en prima, maar de internet verbinding valt weg. Ook als er geen enkele storingsbron in de buurt is. Nadat het Ubee modem vervangen is door een Cisco exemplaar is het enige verschil geworden dat ik niet meer de wifi verbinding hoef te "herstarten". De internet verbinding blijft ook, maar gaat qua snelheid naar 0 en dat is helaas onwerkbaar. De Cisco wifi-router die nu aan het modem hangt heeft hier geen last van.einde Quote @ robgout en alle andere mensen die proberen dit probleem op te lossen of aan te dragen de volgende tips. Geef eerst aan waar het probleem precies zit. Rob's eerste post heeft enkel betrekking op wifi toegang tot internet via de kabel wordt er niet aangegeven of er eventueel problemen spelen. Het wifi signaal en de hulpmiddelen zijn voldoende besproken in deze post, kijk echter ook af en toe of een netwerk niet verandert van kanaal. Staan er teveel wifi routers op automatisch dan ontstaat er een hele instabiele wifi omgeving met alle consequenties van dien. Speelde in deze dus niet. Een Fritz!box is een van de sterkste zenders die er bestaan en ik heb zelf bij mijn achterbuurman er een staan die mijn signaal compleet wegdrukte met de beste routers die momenteel op de markt te krijgen zijn. Nu maak ik ook gebruik van een Asus RT N66U in combinatie met een gewoon Ubee modem. Ik heb met moeite mijn Wifi signaal thuis goed en stabiel aan de praat en haal ook een redelijke snelheid ( 150/15 abo Ziggo ). Mijn DL zit rond de 40 GB en de UL op 15 GB op het 2,4 GHz netwerk met alle apparaten ( mobile. tablet en laptop ) Wat wel van invloed is op het Wifi modem van Ziggo is de Wifi hotspot, deze optie kun je uitzetten via Mijn Ziggo en in je modem zal de optie pas verdwijnen nadat je de fabrieksinstellingen hebt herstelt. Ik heb bij een vriend van mij gemerkt dat de tweede router die wij gebruiken op de 1e etage het signaal van het Cisco modem beneden wegdrukte nadat de firmware op de Cisco modems voorzien was van de Wifi Hotspot mogelijkheid. De wifi snelheid zal niet afnemen door het feit dat iemand verbonden is met Ziggo echter je modem stuur wel een tweede SSID uit wat van invloed kan zijn op de uitzendkwaliteit van jouw overige SSID's ( bijv een gastnetwerk of een tweede router ). Wat ik ook wil adviseren is om bij de problemen die Rob had alle apparaten die verbinding maken met je modem/router eens uit en aan te zetten. Vergeet bijvoorbeeld de printer niet dat was ook de veroorzaker van het wegvallende internet op alles wat maar met wifi verbonden was. tips : http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi#Verstoring https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/gebruiken/optimaliseren-draadloos-internet http://www.upc.nl/klantenservice/internet/verbeter-uw-internetverbinding/ http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/internet/veelgesteldevragen.html http://www.kpn.com/prive/pakketten/alles-in-1-thuis/service/internetsnelheid.htm http://www.metageek.net/ http://www.netstumbler.com/ Er is geen enkele internet aanbieder die Wifi snelheid garandeert waar ook ter wereld. Deze discussie was overbodig indien er een gedegen analyse had plaatsgevonden. Het verhaal is echter voor mij reden om eens wat info los te laten op een goed gelezen forum waar door sommige personen dingen worden genoemd die niet helemaal correct zijn. Vandaar deze kleine bloemlezing die je echter ook niet automatisch moet aannemen ! Aannames zijn de moeder van alle blunders, Verders wens ik iedereen fijne kerstdagen en dat we wat meer respect voor onze medemens ( dier ) mogen hebben.
Reactie door robgout op 25-12-2013 18:45
#mazzelbs En DAT is nou nog eens een helder verhaal en blijk van goed kunnen lezen! Ik vind het verhaal zeer aannemelijk; blijft dat het probleem niet opgelost is. Alles, maar dan ook alles is geprobeerd en het enige dat wel helpt is dus de losse wifi-router. Ik ben het er niet mee eens dat dit de oplossing zou moeten zijn, maar dat veranderd de zaak niet. Het volgende gedonder is dat de decoder/recorder die ook de wifi gebruikt verbindingsproblemen heeft. Hiervoor is nu de wifi van het modem uitgezet en dat lijkt te helpen (met dank aan een geduldige en to the point helpdeskmedewerker). Nogmaals: al dit gedonder had ik niet bij XS4All, dus...... prettige feestdagen!
Reactie door royaleagle op 26-12-2013 03:24
Er zijn drie pagina's met (on)mogelijke antwoorden de revue gepasseerd. Wat kan ik daar nog aan toevoegen? Helder denkend wat uw probleem tot een ideale oplossing leidt (of lijdt). Opstelling van de modem? I.p.v. plat leggend tegen de muur aan plaatsen of net andersom? Welk obstakel is eventueel de boosdoener in dezen? Ingesteld kanaal wel de ideaalste? Mazzelbs gaf al antwoorden wat ik zelf ook kon bedenken - het gras was al voor de voeten weggemaaid. Zou zeker uw klacht(en) ook per e-mail naar het webteam van ZIGGO sturen, met ontvangstbevestiging, via 1200 beginnen (begonnen) ze zich te raaskallen (raaskalden) met het opdreunen van de Ziggo-doctrine-protocollen zonder echt te luisteren naar uw problematiek. E-mail naar: ziggowebteam@ziggo.nl
Reactie door jpm op 26-12-2013 12:30
@robgout en anderen. Ik heb natuurlijk de rest ook geprobeerd te volgen en voor een niet technisch bekwaam persoon was het moeilijk om te volgen. De uitleg van @mazzelbs was redelijk te volgen, maar ook nog wel moeilijk voor mij, maar dat ligt geheel aan mij. Hij was wel erg consistent en volledig in zijn bijdrage, gelukkig dat dit dan aan het einde van een discussie toch ook nog mogelijk is. Ik wens jullie allen ook nog een fijne boxingday, een veilige jaarwisseling en een heel fantastisch 2014.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!