Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo komt afspraken niet na (ITV ontvangers)

Geplaatst door: thinx op: 13-02-2012 21:50
Hieronder heb ik een mail geplakt welke ik naar klachtenservice van Ziggo heb verstuurd met daarin het hele verhaal, daaronder het korte (en dyslectische) antwoord van een medewerker.....oordeel zelf. Dit kan toch echt niet ? -------------------------------------------------------------------------- Het verhaal begint een aantal weken terug. Omdat de Interactieve ontvangers weer leverbaar werden heb ik deze direct besteld. Had er echt zin in om dit te gaan gebruiken. Binnen een week stond de ontvanger op de stoep. Een Cisco. Deze was binnen een uur klaar voor gebruik en na het ombouwen van de huisinstallatie zodat deze geschikt is voor Interactieve TV was deze snel werkend. De ontvanger maakte wel veel lawaai. Na een paar dagen begon het beeld te bevriezen en kwam er een tikkend geluid uit de ontvanger. Deze direct van de stroom gehaald en opnieuw gestart. Het leek eerst goed te gaan maar na 5 minuten was het precies hetzelfde. Ik heb naar jullie klantenservice gebeld met dit verhaal. Ik heb gesproken met iemand€ van de afdeling verkoop. Met hem heb ik afgesproken dat ik niet hetzelfde apparaat retour wil omdat deze veel lawaai maakt als deze aan staat. Dat kon hij goed begrijpen en we hebben overlegd welke ik dan wel graag zou willen. We zijn tot de conclusie gekomen dat de Humax 5200c en veel betere keuze is. Hij beloofde dit te regelen en zou deze direct af laten sturen. Ik helemaal blij en heb de medewerker nog geprezen dat ik begrepen werd en goed geholpen was. Er werd een sticker voor retour opgestuurd zodat de defecte Cisco opgestuurd kon worden. De zaterdag erop kwam de pakketdienst aan de deur met een nieuwe Ziggo doos. Ik al weer blij, tot ik de doos open maakte. Er zat een Homecast HD ontvanger in. Dat hadden we niet afgesproken ! Ik heb direct gebeld met de klantenservice, deze kon in de gesprekshistorie zien dat er inderdaad een Humax 5200c opgestuurd had moeten worden. Foutje, kan gebeuren. Met excuses van de medewerker zou het rechtgezet worden en de Humax zou op de post gaan. Er werd weer een sticker opgestuurd zodat de Homecast teruggestuurd kon worden. Een week hierna heb ik maar weer eens gebeld met de klantenservice omdat ik nog steeds geen ontvanger heb gekregen. Na 5 afdelingen gesproken te hebben, wist een medewerker mij te vertellen dat ik helemaal geen keuze had in welke ontvanger ik kreeg en dat ik het maar moet doen met wat ze afsturen. Ik heb direct aangegeven dat de medewerker mij dit beloofd heeft en dat dit in de gesprekshistorie staat. Dit deed niet ter zake voor de medewerker. Na bij deze medewerker aangegeven te hebben dat wanneer zij mij niet kunnen garanderen dat ik een Humax 5200c krijg, dat ik geen Interactieve TV meer wil, werd ik plots doorverbonden met de afdeling opzeggingen€. De medewerker die ik daar sprak zei na het aanhoren van mijn verhaal (Voor de zoveelste keer) dat ik verkeerd was doorverbonden (!). Ik moest naar de klantenservice. Op de klantenservice heeft een medewerker welwillend mijn verhaal weer aangehoord. Deze gaf ook aan dat ik geen keuze heb in welke ontvanger ik krijg. Hierna heb ik gezegd dat ik dan het geld weer retour wil en dan maar geen Interactieve TV wil omdat het niet mogelijk blijkt om afspraken te maken met Ziggo. Kortom ik ben blij gemaakt met een dooie mus, en het resultaat van alle belletjes is dat Ziggo zijn poot stijf houdt en volledig geen coulance toont aan zijn klanten. Afspraken nakomen ? Niet bij Ziggo ! Met teleurgestelde groet, Ik
Reactie door thinx op 13-02-2012 21:53
Hier nog de reactie van de klachtenservice. Ziggo mag zijn/haar medewerkers ook eens op cursus nederlands sturen: ------------------------------------------------------------------------- Geachte heer, Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over de ITV Decoder. Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen om uw ongenoegen bij ons onder de aandacht te brengen. Helaas is het wel zo dat u verkeerd informatie is gebracht. Ziggo kan niet kiezen welke types opgestuurd worden. Dit hangt namelijk af van de voorraad. Wij kunnen uw wel een nieuwe aparaat toe sturen, helaas is het niet mogelijk om daarin te kiezen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Onze excuses voor het ongemak. Heeft u nog vragen? Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) voor onze Klantenservice. U bereikt ons op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 9.00 uur tot 22.00 uur. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/help. Wilt u ons een specifieke vraag via e-mail stellen, surf dan naar www.ziggo.nl/contactformulier. Met vriendelijke groet, Afdeling Klantenservice Ziggo
Reactie door mastag op 13-02-2012 22:39
Beste Thinx, Ik geloof echt niet dat ze een Cisco ruilen voor een Humax 5200, daar zit een prijsverschil in waar je U tegen zegt. Ziggo roept wel dat de Cisco (probleembak) zo duur is maar de Cisco kun je bijna alleen via Ziggo verkrijgen dus elke prijs die ze willen kunnen ze communiceren. De Humax kost in bijna elke (web) winkel zeker 300 euro, die gaan ze echt niet cadeau doen. Vervelend al die toezeggingen maar dit gaat niet goed komen. Succes MAstag
Reactie door tdehond op 14-02-2012 07:20
Met "kan niet" wordt in dit geval bedoeld: "wil niet". "kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast." Ik vind het zo wie zo vreemd dat er niet gekozen kan worden tussen de apparaten als diverse apparaten geleverd worden.
Reactie door thinx op 14-02-2012 08:55
Hoi mastag, de ontvanger van Humax, de 5200C is zelfs goedkoper als de Cisco. De richtprijs van de Cisco is 460 euro en die van de Humax 299 euro. Beide worden door Ziggo verkocht voor 199 euro, wat dan ook nog eens krom is. De klant, ik dus en vele anderen vrees is met mij, heeft blijkbaar niets in de pap te brokkelen bij deze grote logge organisatie. Ik zal eens gaan kijken hoe ik hoger in de boom ga klimmen bij Ziggo, dit antwoord van hun slaat nergens op en komt gewoon van de klantenservice, ipv een echte klachtafhandeling. Je bestaalt een vermogen aan hun om te kunnen internetten, bellen en TV kijken, maar als je hun om een gunst vraagt, dan kan er niets, en inderdaad tdehond, het begint er op te lijken dat ze gewoon niet WILLEN.
Reactie door tdehond op 14-02-2012 12:24
Ik dacht dat zelfs de humax 5100C na een update interactief is ( gekocht bij BCC na overlijden van de kaarlezer van foxc humax). zie: http://ziggo-gebruikers.nl/cms/ Quote: thinx schreef op dinsdag 14 feb 2012, 08:55: Hoi mastag, de ontvanger van Humax, de 5200C is zelfs goedkoper als de Cisco. De richtprijs van de Cisco is 460 euro en die van de Humax 299 euro. Beide worden door Ziggo verkocht voor 199 euro, wat dan ook nog eens krom is. De klant, ik dus en vele anderen vrees is met mij, heeft blijkbaar niets in de pap te brokkelen bij deze grote logge organisatie. Ik zal eens gaan kijken hoe ik hoger in de boom ga klimmen bij Ziggo, dit antwoord van hun slaat nergens op en komt gewoon van de klantenservice, ipv een echte klachtafhandeling. Je bestaalt een vermogen aan hun om te kunnen internetten, bellen en TV kijken, maar als je hun om een gunst vraagt, dan kan er niets, en inderdaad tdehond, het begint er op te lijken dat ze gewoon niet WILLEN.einde Quote
Reactie door thinx op 14-02-2012 12:34
Quote: tdehond schreef op dinsdag 14 feb 2012, 12:24: Ik dacht dat zelfs de humax 5100C na een update interactief is ( gekocht bij BCC na overlijden van de kaarlezer van foxc humax). zie: http://ziggo-gebruikers.nl/cms/ Quote: thinx schreef op dinsdag 14 feb 2012, 08:55: Hoi mastag, de ontvanger van Humax, de 5200C is zelfs goedkoper als de Cisco. De richtprijs van de Cisco is 460 euro en die van de Humax 299 euro. Beide worden door Ziggo verkocht voor 199 euro, wat dan ook nog eens krom is. De klant, ik dus en vele anderen vrees is met mij, heeft blijkbaar niets in de pap te brokkelen bij deze grote logge organisatie. Ik zal eens gaan kijken hoe ik hoger in de boom ga klimmen bij Ziggo, dit antwoord van hun slaat nergens op en komt gewoon van de klantenservice, ipv een echte klachtafhandeling. Je bestaalt een vermogen aan hun om te kunnen internetten, bellen en TV kijken, maar als je hun om een gunst vraagt, dan kan er niets, en inderdaad tdehond, het begint er op te lijken dat ze gewoon niet WILLEN.einde Quote einde Quote Dat klopt, en daarom wilde ik ook heel graag die Humax (5100 of 5200 maakt qua software geen verschil). En het mooie is dat de Humax een grotere HDD heeft er je er een externe schijf nog extra aan kan hangen. Verder is deze idd na een software update geschikt voor interactieve TV. En dit wordt een optie in de software van Humax. Dus je kunt alle functionaliteit van de Humax blijven gebruiken ! Dus ook het streamen vanaf je eigen nas en alle andere features.
Reactie door carola.83 op 14-02-2012 13:24
De Humax 5100 heeft geen harde schrijf, de 5200 wel.
Reactie door carola.83 op 14-02-2012 13:31
P.S. Ziggo verstrekt de Humax 5200 niet, omdat deze niet in hun assortiment zit. De enige interactieve decoder met harde schijf die ziggo heeft, is de Cisco. Wil je de Humax 5200 zul je deze in een winkel moeten kopen.
Reactie door thinx op 14-02-2012 13:35
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 14 feb 2012, 13:31: P.S. Ziggo verstrekt de Humax 5200 niet, omdat deze niet in hun assortiment zit. De enige interactieve decoder met harde schijf die ziggo heeft, is de Cisco. Wil je de Humax 5200 zul je deze in een winkel moeten kopen.einde Quote carola83, Dat is niet correct, kijk maar op de site. Ik heb me door een medewerker van Ziggo voor laten lichten. De 5200C heeft een interne 500Gig schijf en wordt d.m.v. een software update geschikt gemaakt voor interactieve televisie. Ziggo levert de Humax 5200C dus wel ! Zo hebben nu alleen een overschot aan die brakke Cisco's omdat ze een tijd niet meer leverbaar waren en ze nu een pakhuis vol hebben staan.
Reactie door carola.83 op 14-02-2012 14:21
Quote: thinx schreef op dinsdag 14 feb 2012, 13:35: Quote: carola.83 schreef op dinsdag 14 feb 2012, 13:31: P.S. Ziggo verstrekt de Humax 5200 niet, omdat deze niet in hun assortiment zit. De enige interactieve decoder met harde schijf die ziggo heeft, is de Cisco. Wil je de Humax 5200 zul je deze in een winkel moeten kopen.einde Quote carola83, Dat is niet correct, kijk maar op de site. Ik heb me door een medewerker van Ziggo voor laten lichten. De 5200C heeft een interne 500Gig schijf en wordt d.m.v. een software update geschikt gemaakt voor interactieve televisie. Ziggo levert de Humax 5200C dus wel ! Zo hebben nu alleen een overschot aan die brakke Cisco's omdat ze een tijd niet meer leverbaar waren en ze nu een pakhuis vol hebben staan.einde Quote Dat is dan ondertussen veranderd blijkbaar, in t verleden kon je alleen de Cisco krijgen. Het is idd belachelijk dat je niet kunt aangeven welke decoder je wilt, tenslotte betaal je voor het product. Zou een mooie boel worden als webshops ook maar gaan leveren wat zij graag kwijt willen.
Reactie door tdehond op 14-02-2012 14:38
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 14 feb 2012, 13:31: P.S. Ziggo verstrekt de Humax 5200 niet, omdat deze niet in hun assortiment zit. De enige interactieve decoder met harde schijf die ziggo heeft, is de Cisco. Wil je de Humax 5200 zul je deze in een winkel moeten kopen.einde Quote Het is wel mogelijk er een externe harde schijf aan te koppelen, liefst met externe voeding. Anders schijnt de humax problemen te hebben met deze schijf herkennen volgens de bijsluiter.
Reactie door tdehond op 14-02-2012 14:41
Correctie Mijn reactie bij de verkeerde quote gezet. Was bedoeld als reactie op: carola.83 dinsdag 14 feb 2012, 13:24 De Humax 5100 heeft geen harde schrijf, de 5200 wel. hier kan dus wel een externe harde schijf op aangesloten worden.
Reactie door ziggowebteam op 20-02-2012 10:45
Hallo thinx, Dit is een erg vervelende situatie. Graag ontvangen ik je kantgegevens zodat ik het een en ander kan uitzoeken (postcode en huisnummer is voldoende). Je mag dit sturen naar: ziggowebteam@ziggo.nl Wat carola.83 aangeeft klopt echter wel. Quote: carola.83 schreef op dinsdag 14 feb 2012, 13:31: P.S. Ziggo verstrekt de Humax 5200 niet, omdat deze niet in hun assortiment zit. De enige interactieve decoder met harde schijf die ziggo heeft, is de Cisco. Wil je de Humax 5200 zul je deze in een winkel moeten kopen.einde Quote Graag zou ik van je willen weten waar op onze website je hebt gelezen dat wij de Humax 5200 kunt kopen, dan kan ik dit nader onderzoeken/ uitleggen. Ik kijk uit naar uw gegevens. Met vriendelijke groet, Ziggo webteam Alex
Reactie door siempanchee op 10-10-2012 01:46
Quote: thinx schreef op dinsdag 14 feb 2012, 08:55: Hoi mastag, de ontvanger van Humax, de 5200C is zelfs goedkoper als de Cisco. De richtprijs van de Cisco is 460 euro en die van de Humax 299 euro. Beide worden door Ziggo verkocht voor 199 euro, wat dan ook nog eens krom is. De klant, ik dus en vele anderen vrees is met mij, heeft blijkbaar niets in de pap te brokkelen bij deze grote logge organisatie. Ik zal eens gaan kijken hoe ik hoger in de boom ga klimmen bij Ziggo, dit antwoord van hun slaat nergens op en komt gewoon van de klantenservice, ipv een echte klachtafhandeling. Je bestaalt een vermogen aan hun om te kunnen internetten, bellen en TV kijken, maar als je hun om een gunst vraagt, dan kan er niets, en inderdaad tdehond, het begint er op te lijken dat ze gewoon niet WILLEN.einde Quote Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij krijg je al je bij ziggo een interactieve HD recorder koopt ALTIJD een Cisco 8485. De Humax 5200C is namelijk gewoon een HD Recorder, met als extra functie (na het aansluiten van een netwerkkabel) tot interactief. groets Siem
Reactie door redniels op 28-11-2012 15:29
en weer: Humax i5200c besteld: oude cisco meuk geleverd. nog viezer: Website is gewijzigd sinds bestelling: er wordt nergens meer gesproken over de Humax i5200c, enkel over "een interactive HD ontvanger". belachelijk. nu kan ik opnieuw een dikke maand wachten voordat mijn eigen geld wordt terug gestort. en hopen (zal vast niet gebeuren) dat ze hun eigen afspraak nakomen en leveren wat ze adverteren en wat besteld is.
Reactie door carola.83 op 28-11-2012 17:42
.......en weer: Humax i5200c besteld: oude cisco meuk geleverd. ........ Waarom koop je de Humax dan niet bij een (web)shop? Sneller geleverd en stukken goedkoper dan deze bij Ziggo zou zijn. Ik vermoed dat de Humax 5200 uitverkocht zijn i.v.m. de pilot i.a. t.v. 2.0
Reactie door finchy op 19-01-2013 14:21
Ikzelf heb al 2 jaar veel problemen met die cisco. Deze is al 3 keer omgeruild. We hebben ook gevraagd voor een ander merk decoder maar elke keer krijg je hetzelfde type cisco retour. De laatste tijd heb ik het idee dat het beeld niet echt hd is gezien de onscherpte van het beeld Ik kijk het nog even aan en anders dan maar naar een andere aanbieder. Gr.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor