Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo komt abonnement beloften niet na, na samengaaan UPC

Geplaatst door: wkley op: 28-04-2015 16:22
Ziggo heeft onjuiste informatie verstrekt aangaande het pakket TV Extra na fusie van UPC.. In de aan alle Ziggo klanten gestuurde folder "UPC en Ziggo gaan samen" van Directeur Consumentenmarkt Hans Blom staat de volgende passage. Citaat: "Zo kun je met je TV Extra pakket bijvoorbeeld genieten van een nog groter aanbod films en complete series. TV Extra heet dan voortaan MyPrime en valt gewoon binnen je huidige abonnement, zonder extra kosten. Je vindt MyPrime onder de rode knop, zoals je gewend bent." Dit blijkt niet waar te zijn. Het merendeel van de "OnDemand" binnen het TV Extra pakket blijkt alleen tot MyPrime klanten bereikbaar te zijn!!! Dit terwijl het TV Extra abonnement van Ziggo duurder is dan het overeenkomstige UPC pakket met MyPrime
Reactie door zoekster op 28-04-2015 16:43
Het beste kunt u hierover klagen op het Ziggoforum. Misschien krijgt u daar medestanders, of klanten die het verschil kunnen uitleggen. Even bellen naar de klantenservice helpt wellicht ook.
Reactie door wkley op 28-04-2015 16:52
Quote: zoekster schreef op dinsdag 28 apr 2015, 16:43: Het beste kunt u hierover klagen op het Ziggoforum. Misschien krijgt u daar medestanders, of klanten die het verschil kunnen uitleggen. Even bellen naar de klantenservice helpt wellicht ook. einde Quote Natuurlijk dat heb ik allang gedaan !! Telefonistes kunnen hier niks aan does, zo dat ik het naar de backoffice heb laten sturen en daarnaast de navolgende brief aan de Klantenservice heb gezonden: LS, In Uw folder "UPC en Ziggo gaan samen" aan Uw klanten heeft U het navolgende toegezegd. Citaat: "Zo kun je met je TV Extra pakket bijvoorbeeld genieten van een nog groter aanbod films en complete series. TV Extra heet dan voortaan MyPrime en valt gewoon binnen je huidige abonnement, zonder extra kosten. Je vindt MyPrime onder de rode knop, zoals je gewend bent." In tegenstelling tot Uw belofte blijkt dit NIET het geval te zijn !!! Het merendeel van de "OnDemand" binnen het TV Extra pakket blijkt alleen tot MyPrime klanten bereikbaar te zijn !!! Ik wil U er op wijzen dat, hoewel inmiddels door Uw klantenservice is toegegeven dat Uw Directeur Consumentenmarkt Hans Blom in de folder "UPC en Ziggo gaan samen" hier een vergissing heeft begaan, U als organisatie juridisch gebonden (Boek 2 v/h BW voorheen Wetboek van Koophandel) bent U te houden aan zijn “Zwart op Wit” gedane toezeggingen. Ik wil U wijzen op de nadelen van het niet nakomen hiervan: 1. Vele ontevreden klanten (TV Extra klanten betalen een hogere abonnementsprijs, terwijl hen een deel van het aanbod wordt onthouden !!) 2. Hoge belasting van Uw telefoon centrale 3. Hierdoor hogere kosten t.w. Personele lasten telefooncentrale, administratie (omzetting abonnementen), Technische Buitendienst omzetting/ aansluiting nieuwe decoders vaak kostenloos i.v.m. klacht 4. Eventuele juridische procedures voortkomend uit bovenstaande. 5. Rectificatie van bovengenoemde tekst naar alle Ziggo klanten met eventuele aanvullende informatie aangaande minder voor een hogere abonnementsprijs en abonnement¬- omzettingsinformatie. Ik denk dat het in deze goedkoper zal zijn Uw belofte na te komen !!! In dit geval kost U dit alleen een kleine omzetting in Uw "OnDemand" website en vele van Uw klanten zullen in dit geval "uit gemakzucht" of andere motieven in Uw TV Extra pakket blijven zitten, ondanks de iets hogere kosten. Verder zal U dit veel ongenoegen bij Uw klanten besparen. Gaarne ben ik bereid U telefonisch e.e.a. toe te lichten. Ten overvloede wijs ik U erop dat ik dit een zaak van algemeen consumentenbelang vind en zal door sturen aan de redactie van het programma "Kassa" van de "VARA". Hoogachtend W. Kleij lidnr. 11440069
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 17:17
Wel, zo'n lang verhaal gaan ze echt niet lezen bij klantenservice. Zet je vraag/klacht/probleem op het forum van Ziggo, daar bereik je meer mee dan hier een topic openen. Ziggo Community vind je HIERHIER
Reactie door wkley op 28-04-2015 17:59
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 17:17: Wel, zo'n lang verhaal gaan ze echt niet lezen bij klantenservice. Zet je vraag/klacht/probleem op het forum van Ziggo, daar bereik je meer mee dan hier een topic openen. Ziggo Community vind je HIEReinde Quote Niet eens !!
Reactie door edrick3 op 28-04-2015 18:02
Hallo wkley, .....Ten overvloede wijs ik U erop dat ik dit een zaak van algemeen consumentenbelang vind en zal door sturen aan de redactie van het programma "Kassa" van de "VARA"..... Heb je dat dan wel aan de redactie doorgegeven? Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'. Je zou je klacht ook op [url=http://www.klachtenkompas.nl/: klachtenkompas.nl [/url: kunnen plaatsen. Met vr.gr.
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 19:50
Quote: wkley schreef op dinsdag 28 apr 2015, 17:59: Quote: carola.83 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 17:17: Wel, zo'n lang verhaal gaan ze echt niet lezen bij klantenservice. Zet je vraag/klacht/probleem op het forum van Ziggo, daar bereik je meer mee dan hier een topic openen. Ziggo Community vind je HIEReinde Quote Niet eens !!einde Quote Ja, en? Volgens mij zit je er helemaal naast met je klacht. En Kassa? Ziggo komt niet eens meer opdraven bij Kassa vanwege die popiejopie onderwerpen.
Reactie door valerius-2 op 29-04-2015 11:43
Toevallig vandaag is gekeken en als oude Ziggo klant heb ik wel MYPRIME

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor