Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo incassert nog 32 x onterecht tv abonnementsgeld

Geplaatst door: thabrew op: 15-09-2015 22:20
maart 2013 ben ik overgestapt naar Telfort die ik heb gemachtigd de overeenkomst met de huidige provider op te zeggen dat was Ziggo. Nu kom ik er achter dat elke maand nu al 32 x 32,20 gewoon wordt afgeschreven en dat blijkt voor TV te zijn. Die viel buiten de opzegregel???? Die zat wel in de allesineen overeenkomst met Ziggo. Nu wil ik mijn geld terug, totaal 901,60, 2 termijnen heb ik nog kunnen storneren, maar ze willenn ook nog een maand opzegtermijn nu (hoe durven ze) Ik heb mijn kastje ingeleverd, mijn pas verknipt, heb geen emailadres meer van ze, kreeg nooit meer een factuur, nooit meer een signaal af kunnen nemen, maar ze leggen t nu bij Telfort neer. Die geeft niet thuis dus ik wordt geslachtofferd. 900 euro onterecht en voor niks, maar terugbetalen ho maar. Hier ben ik nog niet klaar mee
Reactie door valerius-2 op 16-09-2015 00:32
U bent nirt de enige die op dier manier nog steeds moet betalen, maar als u eens de u betalingen bij had gehouden was u al eerder geld bespaart. Als u iets opzegt dan moet u alle producten met naam en toenaam mede delen. Dat is de normale gang van zaken..
Reactie door diumenge op 16-09-2015 07:43
En dat valt je 2 1/2 jaar niet op?
Reactie door thabrew op 16-09-2015 09:29
Dank Valerius, maar Telfort was gemachtigd de overeenkomst op te zeggen en achteraf gaat men die overeenkomst uit elkaar trekken en zeggen, dit valt er wel en dit valt er niet onder. Deze doorbetaaltruc wordt door meerdere providers gedaan, ik denk dat ze dit bewust doen zonder elkaars klanten op de hoogte te brengen van de bug in het systeem, ik zie andere gevallen met andere providers ook in fora voorbijkomen. Dlumenge, ja, maar dat is een nondiscussie. Ik check niet altijd de betalingen en doe ze ook niet, maar toen ik dat eens deed, ja dan valt Ziggo wel ineens op, want daar had ik 2,5 jaar geleden al afscheid van genomen
Reactie door mein33 op 16-09-2015 11:22
Quote: thabrew schreef op woensdag 16 sep 2015, 09:29: Dlumenge, ja, maar dat is een nondiscussie. Ik check niet altijd de betalingen en doe ze ook niet, maar toen ik dat eens deed, ja dan valt Ziggo wel ineens op, want daar had ik 2,5 jaar geleden al afscheid van genomen einde Quote thabrew, U mag de opmerking van @diumenge dan wel een non-discussie noemen en dat is uw volste recht natuurlijk. Maar dit gedrag valt zeer zeker in de categorie dom, dommer, domst. ;-)) (als ik zo vrij mag zijn) Bij toeval komt u er na 32 maanden achter dat er, volgens u, onterecht abonnementsgeld is afgeschreven door Ziggo. Dat abonnementsgeld is echter helemaal niet onterecht afgeschreven omdat het betreffende abonnement niet is opgezegd. Dat u geen gebruik heeft gemaakt van deze dienst doet hier niet ter zake. U heeft Telfort met hun mooie beloftes over de overstaphulp klakkeloos geloofd en daarbij verzuimd om te controleren of de overstap wel netjes en correct is/was afgewikkeld. Had u dat wel gedaan dan had u in een vroeg stadium kunnen weten dat er het e.e.a. niet correct was uitgevoerd en deze kunnen corrigeren. U wordt nu niet, door wie dan ook, geslachtofferd, maar bent "slachtoffer" van uw eigen nalatigheid. Tip: vergeet niet om uw Tv-abonnement bij Ziggo alsnog op te zeggen anders blijft u nodeloos betalen.
Reactie door thabrew op 16-09-2015 14:25
Ik begrijp dat het dom overkomt wanneer je vertrouwd op een afspraak en die dan niet checkt. Nu ik er meer over lees zie ik ook, dat het "probleem" inmiddels al was opgemerkt en is gepareerd door een betere afspraak tussen de providers over het gemakkelijker overstappen Begin 2014. Telfort deed me in maart 2013 al geloven dat het heel gemakkelijk was, maar vertelde halve waarheden. Het feit dat Ziggo in deze case zelfs nu nog een maand opzegtermijn met dito factuur claimt geeft wel aan dat ze zich in ieder geval voor 0,0% verdiepen in de issues met hun (ex-) klanten. Ps mijn vrouw regelt altijd de bankzaken zij is niet op de hoogte van de providers en wat die wel of niet nog aan diensten levert. Vb we hebben nu Telfort maar voor een 2e TV hebben ze maar 1 oplossing, dat is een kastje van digitenne. Provider nr 3 in t spel. Noem het maar dom, de situatie ppast niet altijd goed op papier. Ik vind t in ieder geval niet normaal dat men zonder aansluiting toch incasseert. 32 x of 2 x dat maakt niet uit.
Reactie door mein33 op 16-09-2015 18:18
Quote: thabrew schreef op woensdag 16 sep 2015, 14:25: Ps mijn vrouw regelt altijd de bankzaken zij is niet op de hoogte van de providers en wat die wel of niet nog aan diensten levert. Vb we hebben nu Telfort maar voor een 2e TV hebben ze maar 1 oplossing, dat is een kastje van digitenne. Provider nr 3 in t spel. Noem het maar dom, de situatie ppast niet altijd goed op papier. Ik vind t in ieder geval niet normaal dat men zonder aansluiting toch incasseert. 32 x of 2 x dat maakt niet uit.einde Quote thabrew, U ging er zondermeer vanuit dat Telfort haar belofte om voor u uw abonnement bij uw toenmalige provider te beëindigen zou nakomen, maar deze belofte ontslaat u niet van uw plicht om te controleren of dat ook daadwerkelijk is gebeurt. U bent en blijft hier altijd zelf verantwoordelijk voor. U regelt niet zelf uw betalingsverkeer maar laat dat over aan uw echtgenote en daar is helemaal niets mis mee. Maar ook hier is het uw persoonlijke verantwoordelijkheid om haar wel te informeren over de wijzigingen die plaatsvinden. Het is vreemd te noemen dat u uw echtgenote niet heeft geïnformeerd over de wijziging die worden/waren doorgevoerd, hierdoor is het adequaat en correct regelen van het betalingsverkeer onmogelijk voor haar en is het niet zo vreemd dat er zaken fout lopen. Blijft dat het abonnement niet is opgezegd en is er dus sprake van een aansluiting die gewoon betaald moet worden, of u er wel of geen gebruik van maakt is niet relevant. Het enige wat u mijns inziens nog kunt proberen is om bij Telfort "schriftelijk" uw klacht te deponeren. Ziggo zal het abonnement tot op de laatste cent bij in rekening brengen, ook de bedragen die u gestorneerd heeft horen daarbij.
Reactie door thabrew op 16-09-2015 18:43
Met respect voor de tijd die u in de reactie steekt, u kent de situatie niet goed genoeg. Natuurlijk is het dom dat dit niet gecontroleerd heeft maar ziggo heeft ook een zorgplicht. Wanneer er een opzegging van de overeenkomst binnenkomt via telfort en een kastje wordt teruggestuurd, moet een alarmbel afgaan en een check gedaan worden, wetende dat en inspelend op de ervaring van velen (en daar kun je de fora op nalezen) dat wanneer opzeggen van een all-in pakket binnenkomt dit ook tv betreft en men ook mij een seintje had kunnen geven. Waarom stoppen ineens de facturen? Omdat het lidmaatschap is opgezegd. Als ik online een telefoon koop en het bedrag wordt afgeschreven, dan merk ik binnen 3 dagen of er iets mis is, want ik krijg m'n telefoon dan niet Als ik een betaalde ontvangen telefoon terugstuur ivm retourrecht dan moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat een bonafide bedrijf ook gewoon het bedrag retourneert? Ik heb geen aansluiting van ziggo dus waar heb ik voor betaald Normaliter moet je iets leveren wat de waarde vertegenwoordigd. In dit geval is voor bijna 1000 eu NIETS geleverd.
Reactie door diumenge op 16-09-2015 21:19
Ik begrijp niet helemaal dat u de schuld bij Ziggo legt terwijl Telfort de beloftes niet heeft waargemaakt. U geeft zelf al aan naast Telfort digitine heeft, daar had u ook de Ziggo kabelaansluiting voor kunnen gebruiken, dus zo vreemd is het niet dat Ziggo nog steeds signaal leverde.
Reactie door thabrew op 17-09-2015 00:29
Naja ziggo de schuld geven dat niet, maar het geld moet wel van hun terug komen Zij sturen me naar telfort en telfort stuurt me naar ziggo Mbt dat kpnkastje dat gaat zonder kabel met een digitenne losse aansluiting De kabelaansluitingen wordt geheel niet gebruikt Ziggo kent dit probleem maar steekt de kop in t zand. Het gaat wel om bijna 1000 eu waarvoor ik niets heb gekregen Ik vind dat telfort dit met mij en ziggo moet oplossen.
Reactie door mein33 op 17-09-2015 10:01
Quote: thabrew schreef op donderdag 17 sep 2015, 00:29: Naja ziggo de schuld geven dat niet, maar het geld moet wel van hun terug komen Zij sturen me naar telfort en telfort stuurt me naar ziggo Mbt dat kpnkastje dat gaat zonder kabel met een digitenne losse aansluiting De kabelaansluitingen wordt geheel niet gebruikt Ziggo kent dit probleem maar steekt de kop in t zand. Het gaat wel om bijna 1000 eu waarvoor ik niets heb gekregen Ik vind dat telfort dit met mij en ziggo moet oplossen.einde Quote thabrew, U geeft Ziggo, zoals u zelf schrijft, niet de schuld en dat is terecht omdat zij niets fout hebben gedaan. Ziggo heeft u een dienst geleverd en daarvoor moet betaald worden, of die dienst wel of niet wordt afgenomen doet niet ter zake. Telfort had, namens u, de diensten die u had bij/Ziggo moeten opzeggen en dat is niet gebeurt. Telfort is het bedrijf waar u uw klacht moet deponeren en u moet/kunt proberen met hen (Telfort) tot een vergelijk te komen. Ik blijf echter van mening dat u zelf de eindverantwoordelijk heeft of de overstap wel of niet van A t/m Z volledig is/was afgerond. Had u dat gedaan dan was simpelweg deze situatie niet ontstaan. U kunt zich niet verschuilen achter de onwetendheid van uw echtgenote die het betalingsverkeer regelt maar niet op de hoogte is gesteld van de wijzigingen. U kunt zich ook niet beroepen op Ziggo, die zgn. de kop in het zand steekt. Er is er maar één die, mogelijk door gemakzucht, het e.e.a. niet correct heeft behandeld en dat bent u zelf. U moet de hand echt in eigen boezem steken en niet naar uitvluchten blijven zoeken om uw (overigens onterechte) gelijk te willen halen. Dit is mijn laatste bijdrage in dit onderwerp en wens u succes in het zoeken naar een voor u passende oplossing. Vr.gr. mein33
Reactie door diumenge op 17-09-2015 15:15
@thabrew, ik begrijp dat het Digitenne kastje niets met Ziggo te maken heeft. Het ging om het idee dat je de aansluiting wel had kunnen gebruiken om TV te kijken.
Reactie door 1953 op 17-09-2015 18:06
Daar kwam u nu pas achter na ruim 2½ jaar, u sliep tussentijds om pas nu de omissie te constateren. U was zelf verantwoordelijk voor de opzegging bij ZIGGO!
Reactie door tot15karakters op 18-09-2015 13:48
U moet elke 2 maanden uw bank rekening controleren wegens terug boek grens van foute betalingen! Dus elke 2 maanden elk bedrag controleren en niet 2 jaren! Als iemand per ongeluk niet zijn maar jou nummer invulde en auto incasso.... Niet Ziggo of Telfort maar U moet de bank controleren en corrigeren als het fout is. Als Ziggo alleen telefoon of internet afhaalde en rest liet doorlopen? Of verkeerde afgesloten heeft, komt ook voor. Het is een Telfort service maar wel zonder garantie en wie maakte de fout? Zowel Telfort als Ziggo kunnen iets fout gedaan hebben maar het is service, en dus geen garantie bij deze, alleen de KPN lijn dus als je naar Online overstap of Tele 2 ga je via een vrijgegeven lijn altijd de oude eruit... maar Ziggo, die heeft eigen netwerk dus slordig.... Kijk gelijk vaker en of er nog meer van dit soort bedragen geboekt zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!