Ziggo - Een totale administratieve Chaos
Geplaatst door: tibo op: 24-01-2010 12:48
Sinds 11 augustus 2009 zijn wij abonnee bij Ziggo en wij ervaren bij dit bedrijf niets anders dan een totale administratieve chaos alsmede een puur incompetente en langs elkaar heen werkende klantenservice.
Ter informatie: wij hebben een Alles in 1 Extra pakket. Op zichzelf zijn wij over dit pakket redelijk tevreden, alleen is de met veel tamtam aangekondigde snelheidsverhoging voor internet van 50 naar 80 Mbs ineens zonder ook maar enige kennisgeving in de doofpot gestopt. Onbehoorlijk dat abonnees daar niet netjes over geïnformeerd zijn.
Onze kritiek richt zich vooral op de totale administratieve chaos welke bij Ziggo heerst en het niet fatsoenlijk beantwoorden van aangetekende brieven welke aan de directeur klantenservice van Ziggo persoonlijk worden gestuurd.
Ons geval: bij het afsluiten van het abonnement hadden wij enige aanvullende pakketten zoals b.v. Film1 en extra digitale themapakketten besteld. Omdat wij dat na korte tijd anders wilden hadden wij half oktober 2009 hierover aan Ziggo een aangetekende wijzingsbrief (m.i.v. 30 november 2009) gestuurd, deze werd trouwens zowaar ook nog schriftelijk bevestigd. Even nog ter informatie, bij Ziggo geldt voor abonnementen en onderdelen een opzegtermijn van 1 maand.
Echter, bij het inzien van de rekening over december zagen wij dat opgezegde onderdelen gewoon weer in rekening werden gebracht. Na een telefoontje met de klantenservice werden voor de teveel berekende zaken 2 creditnota's gemaakt waarmee e.e.a. weer in orde leek.
Wat schetst echter onze verbazing? Voor de rekening van januari 2010 werden genoemde onderdelen opnieuw gefactureerd. Op 27 december 2009 hebben wij hierover een aangetekende brief naar de directeur van de klantenservice van Ziggo gestuurd. Tot op heden geen reactie ontvangen.
Afgelopen vrijdag zagen wij dat voor de rekening over februari 2010 opnieuw de al per 30 november 2009 opgezegde onderdelen wederom in rekening worden gebracht. Om dol van te worden.
Naar aanleiding daarvan hebben wij thans Ziggo per aangtekende brief een ultimatum gesteld. Of men maakt de zaak nu binnen 10 dagen geheel in orde, zoniet dan stappen wij naar de Geschillencommissie.
Onze conclusie, mede na talloze andere incidenten welke wij met Ziggo hebben meegemaakt: het is bij Ziggo een totale administratieve chaos, de klantenservice is incompetent en men werkt daar totaal langs elkaar heen. Wat alles echter nog erger maakt is het feit dat de rotte appels al bij de top van Ziggo zitten. Men heeft daar niet het fatsoen om aangetekende en aan hen persoonlijk gerichte brieven te beantwoorden.
Daarom is het niet zo gek dat bij de laatste Radar uitzending over Ziggo het publiek spontaan begon te joelen toen 3 directieleden e.e.a. probeerden te bagatiliseren. Wij zijn nog geen 6 maanden abonnee en hebben inmiddels 6 aangetetekende brieven geschreven en inmiddels vele tientallen telefoontjes gepleegd. Alles zonder ook maar enig resultaat.
Met een snelle internetverbinding van 50 Mbs heeft Ziggo het monopoly in onze regio, er is helaas geen ander gelijkwaardig alternatief, anders waren wij allang weg bij Ziggo geweest.
Hoe heeft de NMa het samengaan van Ziggo, @Home en Multikabel kunnen goedkeuren. Een samengaan van 3 bedrijven waarvan het functioneren van 2 daarvan al ter discussie stond. Daarom is de politiek mede verantwoordelijk voor deze verwerpelijk gang van zaken bij Ziggo en men doet daar niets aan.
Reactie door valerius op 24-01-2010 13:58
Nu zo te zien denk jij dat iedereen de zelfde mening heeft dan zal je eerst dit toch mee moeten maken!
Ben zelf dus ook bij ziggo en ik kan niet anders zeggen dat in de afgelopen lopen 10 jaar alles naar volledige wens is opgelost als er is iets verkeerd was was het binnen 1 dag in orde.
Ik heb zelf een wijziging in mijn dig.pakket was alles op de afsproken datum in orde gemaakt zelfs bij de rekening van jan/febr was het zelfs al verekend terwijl de wijziging op 7 jan 2010 was op gegeven.
Dus algemene chaos zo als jij dat zegt is natuurlijk voor jou het belangrijkste.
Maar zeg nu is zelf maakt jij nooit fouten? Dus dan ben je de enige op deze wereld die foutloos is. Of ben jij de dupe van de wet van murphy.
Kan me voorstellen dat je de pest in hebt maar nu niet zo overdrijven.
Ik heb om het niet als reden ik met ziggo verder niets van doen alleen dat ik dus een abonee bent.
Vriendelijke groet Valerius.
Reactie door xxmelxx89 op 24-01-2010 14:48
er is wel sprake van een administratieve chaos bij Ziggo. Bij jou Valerius verloopt het abonnement misschien soepeltjes, maar bij veel mensen zijn er ontzettend veel klachten. bij mij staan namelijk de oude bewoners nog in dit huis ingeschreven bij ziggo, terwijl zowel ik als de oude bewoners al meerdere malen hebben gebeld met de mededeling dat zij verhuist zijn. ook hebben ze ons gebeld met de vraag of wij eredivisie live voor twee maanden geheel gratis wilden uitproberen, en wat blijkt: wij betalen er de volle pond voor!!
ik wil hiermee zeggen: uiteraard zijn er genoeg mensen die een abonnement bij Ziggo hebben, wat goed verloopt, maar er zijn helaas veel te veel mensen die keer op keer op keer moeten bellen met de vraag of de fouten die ze maken alstublieft recht gezet kunnen worden. en het vreemde is dat nog, dat ze beloven het recht te zetten, waarna dat vervolgens helemaal niet gebeurd!
Reactie door stoomricardo op 24-01-2010 15:34
Herkenbaar, ook heb nogal wat problemen met Ziggo gehad, hier ging het om het op hetzelfde adres geregistreerd en werkend krijgen van 2 kabelboxen. Dat kan onder hetzelfde tarief voor maximaal 3. Pas na meerdere malen contact werd het goed begrepen en/of doorgegeven, daarna ook nog weleens teruggezet zodat de hele riedel opnieuw moest. En ook hier had men niet het fatsoen om niet een 2e maal verhuiskosten te berekenen. Gelukkig werden die later toch weer teruggeboekt zodat in mijn geval Ziggo het uiteindelijk netjes oploste. Maar het blijft bij hen blijkbaar lastig en tijdrovend om het direct goed te doen of om fouten te herstellen.
Reactie door fa op 24-01-2010 16:12
Als je maar de goede medewerker aan de lijn heb die er verstand van heeft gaat het goed.
Je moet daar bij geluk hebben helaars.Voor rest prima producten. Zeer tevreden klant
Reactie door gaia54 op 24-01-2010 20:53
Hallo,
Zeer herkenbaar, bij mij ging het zo ver dat ze na 2 jaar een gerechtsdeurwaarder op me dak stuurde.
Ik was me van geen kwaad bewust, netjes verhuizing doorgegeven en was klant bij Caiway. Ze wisten zgn me verhuisadres niet, maar kreeg op datzelfde huisadres een brief van ze dat ik het modem moest inleveren.
Bij Caiway, ging alles correct, ik baalde dat ik weer moest verhuizen en tevens weer vast zat aan Ziggo. Dat was van korte duur, niets van wat afgesproken was werd door hun volbracht en uiteindelijk naar heel veel toestanden was er 1 callcenter medewerkster die het na maanden wist op te lossen.Me teveel betaalde geld kreeg ik terug en dacht eindelijk van de Ziggo ellende verlost te zijn. Helaas, gekker moet het niet worden, het modem wat ik NOOIT heb gekregen, eiste ze terug. Ze bleven automatische afschrijvingen doen, maanden lang. Uiteindelijk resulteerde het in L.A.V gerechtsdeurwaarder van Ziggo. Weer telefoontjes plegen, kopieen sturen, me verhaal moeten doen. Tot op de dag van vandaag, heeft niemand het fatsoen gehad om mij te laten weten dat de zaak wel of niet is opgelost. Maar goed, ik bel of mail L.A.V van de week maar weer en wil van hun een bevestiging dat ik aan alle verplichtingen heb voldaan.
Gaia
Reactie door leroyke99 op 25-01-2010 17:19
Wij hebben ook Ziggo.
3x waardeloos.
Heb een router besteld 23 december.
medewerker:de router komt binnen 3 weken.
Bel ik: zegt een medewerker:U heeft geen router besteld,alleen Film1 opgezegd.
Dan denk ik:wat een waardeloze service.
Je hebt gelijk, een chaos bij Ziggo.
Reactie door read op 24-01-2010 18:39
Dag tibo,
Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met:
Gradus Vos: op [edit redactie:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
Probeer ook eens de directeur himself:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
en geef in je e-mailtjes duidelijk aan dat je over jouw klachten al berichten heb gestuurd naar Kassa, Radar en De Consumentenbond.
Pedro.
Reactie door tibo op 25-01-2010 16:36
Quote: read schreef op zondag 24 jan 2010, 18:39: Dag tibo,
Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met:
Gradus Vos: op [edit redactie:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
Probeer ook eens de directeur himself:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
en geef in je e-mailtjes duidelijk aan dat je over jouw klachten al berichten heb gestuurd naar Kassa, Radar en De Consumentenbond.
Pedro.
einde Quote
Pedro, hartelijk bedankt voor je advies met email adressen en telefoonnummer. Ik houd ik dit in mijn achterhoofd voor als mijn brief van afgelopen weekend niet tot een reactie/oplossing leidt. Overigens had ik al mijn aangetekende brieven persoonlijk gericht aan Martine Ferment, directeur klantenservice van Ziggo, maar zij vond het tot op heden kennelijk niet nodig deze netjes te beantwoorden. Maar ik zat dus wel bij de bron.;-)
Reactie door tibo op 09-02-2010 14:48
Quote: read schreef op zondag 24 jan 2010, 18:39: Dag tibo,
Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met:
Gradus Vos: op [edit redactie:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
Probeer ook eens de directeur himself:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
en geef in je e-mailtjes duidelijk aan dat je over jouw klachten al berichten heb gestuurd naar Kassa, Radar en De Consumentenbond.
Pedro.
einde Quote
Geachte redactie,
Jammer dat jullie de verstrekte gegevens van deze bijdrage gewist hebben, deze hebben mij n.l. uitstekend geholpen om de door mij eerder aangehaalde problemen op te lossen. Ik begrijp echter dat jullie dit doen uit oogpunt van privacy.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het daar aangegeven mailadres van de directeur van Ziggo. Binnen 5 kwartier kreeg ik een telefoontje van een medewerker van de Complain-service (ik wist trouwens niet dat deze in die vorm bestond en anderen naar ik vermoed ook niet)
Deze medewerker heeft alle administratieve fouten snel in orde gemaakt door middel van een credit-nota. Als vergoeding voor alle ongeleden ongemakken en ergernissen werd daarnaast 2 maanden restitutie verleend van ons totale abonnementsgeld. Als klap op de vuurpijl kregen wij afgelopen zaterdag een telegram in chocolade met de excuses van Ziggo. Kortom alles is thans tot tevredenheid afgehandeld.
Het kan dus wel, maar je moet de juiste weg en de juiste persoon weten en vrijwel iedere klant weet die niet.
Daarom Pedro, nogmaals hartelijk bedankt voor je tips, je hebt ons daarmee uitstekend geholpen.
Tenslotte nog een dringend advies aan Ziggo: stel een aanspreekpunt in waar al diegenen die er met de klantenservice niet uitkomen, zich kunnnen melden. De ervaring leert dat dit, helaas, een bittere noodzaak is.
Reactie door 25757 op 09-02-2010 16:58
Het beste is als Meneer alles zou opzeggen bij Ziggo.
Zijn vrouw kan dan onder haar naam en bank nummer een nieuw contract afsluiten wat meestal wel goed gaat.
Tevens meestal eerste maanden gratis TV kijken en welkomst aanbieding dus nog goedkoper ook ondanks aansluitkosten.
Dus probeer het eens als nieuwe klant want ook bij ADSL providers is dit de manier om goedkoper te Bellen en mailen.
Wel verlies je telefoon nummer en mail adres tenzij je G mail gebruikte.
Dus dit zijn de enige nadelen en enkele weken off line is via draadloze verbinding van buren te lenen te overbruggen.
Reactie door mdebruyne op 09-02-2010 22:12
Door een foutieve adminstratieve handeling van Ziggo (toegegeven door hen) hebben wij al weken geen telefoon en geen email. Ook webruimte is onbereikbaar.
Het telefoonnummer dat wij al 41 jaar hebben is nu ineens niet meer van ons...:-)
We worden steeds aan het lijntje gehouden, moeten eindeloos 0900 nummer bellen. Ze beloven van alles, maar slagen er niet in de zaak te herstellen.
We zijn ten einde raad en hopen dat iemand een goed idee heeft om het einde van deze ellende te bespoedigen. Wat kunnen we nog doen....????
Alvast dank voor het lezen en groet van Marga de Bruyne (Zwolle).
Reactie door digitalwater op 21-04-2010 12:18
Ik ben in november 2009 overgestapt van televisie Z1 + internet Z2 naar een totaalpakket van Ziggo.
Echter wordt er sinds november geen normaal bedrag meer geind. Bedrag dat door Ziggo maandelijks wordt gefactureerd is 16,45 (normale kabel tv)
Ook het internetabonnement dat ik daarvoor had wordt niet meer geincasseerd.
Meermalen telefonisch contact over gehad. Elke keer de toezegging dat het volgende maand goed zou staan. Niet dus.
Op 11 maart heb ik een medewerker van Ziggo gesproken die toegaf dat e.e.a. niet goed liep bij Ziggo.
Hij zei ook dat de bedragen die niet in rekening waren gebracht ook niet met terugwerkende kracht zouden worden geincasseerd. Dit omdat het een fout van Ziggo betrof, en dit onder klantvriendelijkheid viel.
Enorm opgelucht natuurlijk.
Ondertussen staat het echter nog niet goed. Weer gebeld. Andere medewerker vertelde me dat zijn collega bovenstaande toezegging nooit had mogen doen...
Feit is echter dat die toezegging WEL is gedaan!
Nu wil ik graag dat ze zich daaraan houden!
Krijg echter geen reacties meer op mijn klachtenbrieven....
Reactie door tdehond op 21-04-2010 14:09
Quote: digitalwater schreef op woensdag 21 apr 2010, 12:18: Ik ben in november 2009 overgestapt van televisie Z1 + internet Z2 naar een totaalpakket van Ziggo.
Echter wordt er sinds november geen normaal bedrag meer geind. Bedrag dat door Ziggo maandelijks wordt gefactureerd is 16,45 (normale kabel tv)
Ook het internetabonnement dat ik daarvoor had wordt niet meer geincasseerd.
Meermalen telefonisch contact over gehad. Elke keer de toezegging dat het volgende maand goed zou staan. Niet dus.
Op 11 maart heb ik een medewerker van Ziggo gesproken die toegaf dat e.e.a. niet goed liep bij Ziggo.
Hij zei ook dat de bedragen die niet in rekening waren gebracht ook niet met terugwerkende kracht zouden worden geincasseerd. Dit omdat het een fout van Ziggo betrof, en dit onder klantvriendelijkheid viel.
Enorm opgelucht natuurlijk.
Ondertussen staat het echter nog niet goed. Weer gebeld. Andere medewerker vertelde me dat zijn collega bovenstaande toezegging nooit had mogen doen...
Feit is echter dat die toezegging WEL is gedaan!
Nu wil ik graag dat ze zich daaraan houden!
Krijg echter geen reacties meer op mijn klachtenbrieven....
einde Quote
Het lijkt mij ook dat medewerker niet had mogen toezeggen dat de betalingsachterstand die door fouten van Ziggo zijn ontstaan niet alsnog gevorderd zullen worden.
Ik raad u aan om Ziggo in gebreke te stellen de juiste bedragen te declareren.
Reken zelf uit wat Ziggo nog tegoed heeft en stel een betalingsregeling voor aan Ziggo als dit bedrag te hoog is opgelopen om in 1 keer te voldoen.
U kan in gebreke stellen via site ( screenprint maken van in gebreke stelling).
Krijgt u niet op korte termijn antwoord dan raad ik u aan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een klacht over deze gang van zaken in te dienen bij het hoofdkantoor van Ziggo.
Reactie door soepkiep op 21-04-2010 16:41
ik heb alles in een van ziggo
en ben zeer tevreden
en als er wat is ze helpen ons goed
Reactie door richard83 op 21-04-2010 18:08
Quote: soepkiep schreef op woensdag 21 apr 2010, 16:41: ik heb alles in een van ziggo
en ben zeer tevreden
en als er wat is ze helpen ons goedeinde Quote
@Soepkip
wij ook. Geen problemen mee gehad.
Reactie door read op 21-04-2010 18:20
@soepkip
Dan ben je dus een van de uitzonderingen!
Pedro.
Reactie door tdehond op 21-04-2010 18:29
Ik ben ook tevreden over Ziggo.
Ik heb wel in het verleden te maken gehad met rekeningen die niet klopten. Maar na een paar keer hierover klagen via formulier op de site is dit recht gezet.
Dit was in de beginfase van Ziggo waarbij alles in 1 pakketten net ingevoerd werden.
Hierna nooit meer te maken gehad met een factuur wat niet klopt.
Reactie door birdies op 21-04-2010 18:52
Quote: read schreef op woensdag 21 apr 2010, 18:20: @soepkip
Dan ben je dus een van de uitzonderingen!
Pedro.
einde Quote
Nee, hoor ook ik ben al jaren een tevreden klant bij Ziggo. Maar jij wil gewoon niet horen dat de grootste meerderheid een tevreden klant is.
Reactie door j.willemen op 27-06-2010 19:05
Op 7 oktober 2009 heb ik per internet mijn verhuizing gemeld per 24 oktober 2009 aan internetprovider ziggo. Daar heb ik via een e-mail een bevestiging van gekregen. Na de verhuizing had ik internet op het nieuwe adres. Op 5 november kreeg ik van ziggo een bericht dat zij technisch en/of administratief de verhuizing niet voor elkaar kregen. Ik heb in eerste instantie die mail terzijde gelegd. Op 11 november was ineens mijn internetverbinding weg. Die mail was ik al vergeten. Op 13 november 2009 met ziggo via hun 0900 dure klantenservicenummer gebeld. Je staat dan altijd op zijn minst 15 minuten in de wacht à 10 cent per minuut. Ik kreeg uiteindelijk de mededeling dat dit probleem op dit moment duizenden aansluitingen dit probleem trof. Dta probleem zou pas per januari 2010 worden opgelost, dus tot die tijd geen internet.
Ik constateerde dat ziggo voor het niet leveren van internet toch bedragen van mijn bankrekening trok. Ik heb ze toen geschreven dat ik het geen stijl vond dat ik tot januari moest wachten eer ik weer internet had. Ik ben voor telefonie middels Skype via internet van internet afhankelijk. Er werden wel bedragen door ziggo geïncasseerd, maar er werd niet geleverd. Ik heb geëist dat ik geïnformeerd zou worden anders zou ik mijn abonnement opzeggen. Ik kreeg geen antwoord. Op 27 november 2009 heb ik een aangetekende abonnementsopzegging naar ziggo op de psot gedaan. Ik heb daarop geen antwoord gekregen. In december heb ik diverse brieven naar ziggo geschreven. Ik kreeg daarop geen antwoord. Poltsklaps kreeg ik eind december2009/januari2010 een brief dat ze mijn "zojuist" aangemeldde verhuziing hadden ontvangen. Ik zou per 9 januari 2010 weer worden aangesloten. Ik kreeg wachtwoord en inlogcode toegezonden. Geen internet per 9 januari 2010. Ik heb ziggo al diverse malen laten weten dat ik geen nieuw modem had. Weer met ziggo geschreven in een steeds vinnigere toon bij zoveel arrogante minachting van dat bedrijf. Als hun neus-bloedde-antwoord kreeg ik. Nieuw modem zo geleverd worden. Onderwijl kreeg ik allerlei nota's, herinneringen en aanmaningen voor niet betalen van internet. Ik heb ziggo herhaalde malen geschreven dat ik inderdaad niet betaalde omdat zij geen internet leverde. Ik heb al bewijsstukken bijgesloten. 16 JANUARI 2010 KON IK DAN EINDELIJK WEER GAAN INTERNETTEN. Echter op 26 januari 2010 was ik weer afgesloten van internet en kreeg ik een dag later een brief dat ze van mij een opzegging hadden ontvangen en dat ik per 26 januari 2010 was afgesloten. Al mijn webmail en inhoud van mijn webspace was tevens vernietigd.
Op ongeveer 29 januari 2010 kreeg ik van bos/ziggo-incasso een incasso over de maanden 2009 dat zij geen internet hadden geleverd. Zij hadden me tevens ingebrekegesteld voor tv-abonnementsgeld. Ik had wel tv-abonnement doorbetaald en de maanden dat ik geen internet kreeg gestorneerd. Niet leveren dan ook niet betaald krijgen.
Iemand van bos-incasso belde mij. Die heb ik de zaak uitgelegd. Die jongen was in de nooit beantwoorden brieven van mij aan ziggo gedoken en zag dat ik geen internet had gehad over de maanden waarover de incasso ging en dat ik wel tv had betaald en dat ik de aangetekende opzegging van 27 november 2009 in diverse brieven in december 2009 allang had herroepen. De incasso werd ingetrokken en hij zou zorgen dat ik weer gewoon werd aangesloten. Hij zou mij die dag , 5 februari 2010, per e-mail een inlogcode toezenden. Dat gebeurde niet, dus lag er de week daarop op maandag een brief van ziggo op de deurmat gedateerd 5 februari 2010 met wachtwoord en inlogcode. Dus op maandag 8 februari 2010 kon ik pas weer gaan internetten. Ik moest wel een nieuw e-mailadres nemen om die inlogging voor elkaar te krijgen. Mijn oude e-mailadres was niet hersteld zoals belooft. Ook was belooft dat ik antwoord zou krijgen op mijn gevraagde vergoeding voor kosten die ik heb moeten maken om elders te gaan internetten en te telefoneren. Omdat ik niet van Skype kon gebruik maken was ik ineens veel geld kwijt. Dat antwoord heb ik nooit gekregen.
In maart kreeg een aankondiging van dat ik mijn nota kon inzien op mijn ziggo-account. Ik heb dat dus geprobeerd te doen, maar die inpassing Nota-Inzien op hun website werkte niet. Ik heb toen dat bedrag gestorneerd en om opheldering gevraagd. Inmiddels had ik een rekening voor dat gestorneerde bedrag gekregen. Die rekening zou gaan over mijn vorige adres Tartinistraat terwijl ik allang was verhuist naar de Ringbaan Oost. Ik heb ziggo dat geschreven en om een speciuficatie gevraagd van die nota want ik kon niet zien hoe ze aan dat bedrag van 103 euro en centen waren gekomen. Als antwoord kreeg ik een herinnering met verhoging van de kosten. Ik heb ze weer geschreven om uitleg en gemeld dat ik het geen stijl vind dat mijn vragen om opheldering worden beantwoord met herinneringen en extra kosten. Ik kreeg als antwoord weer een aanmaning met verhoging van kosten. Ik heb toen de incasso afgewacht omdat met die mensen van bos-incasso te praten viel. dus de ingebrekestellingen en incasso kwamen.
Inmiddels had ik ziggo om antrwoord gevraagd hoe het zat met de gevraagde onkostenvergoeding. Als antwoord kreeg ik eerst het antwoord dat dat dossier was gesloten en dat ik daar hun dure 0900-nummer maar over moest bellen. Na de ingebrekestelling van ziggo's zijde heb ik ziggo een ingebrekestelling voor de onkostenvergoeding gestuurd. Als antwoord kreeg ik dat aan mij het gevraagde bedrag was gecrediteerd. Ik heb nimmer een bedrag ontvangen op mijn bankrekening. Ik heb dat meegedeeld aan ziggo. Ik kreeg als antwoord dat dat gecrediteerd was als de niet uitgevoerde incasso over de maanden 2009 dat ik geen internet had gehad en over alle andere bedragen tot en met 1 februari 2010. Ik had dus wel betaald 33 euro tv gelden nov/dec2009 en jan2010, totaal 48 euro en ik had nimmer betaald voor niet ontvangen internet. Dus zij hadden mij zogenaamd geld gecrediteerd van een incasso waarvan ik een deel niet had hoeven te betalen want geen internet gekregen en geld van tvabonnementen die ik wel had betaald. Maar ik heb feitelijk nooit geld in mijn handen gekregen. Een incasso die zij niet hadden mogen uitvoeren en die zij zelf hebben ingetrokken,voert ziggo op als een creditering voor ongemakkenvergoeding en onkostenvergoeding. Per saldo heb ik dus aan ziggo 48 euro betaald, waarvan zij zeggen dat ze dat mij gecrediteerd hebben.
Inmioddels heb ik weer met ziggo-bos-incasso de strijd aangebonden over een tweede incasse. Die dus over januari t/m maart 2010. Ik had als geld voor tv-abonnement betaald, die wordt weer opgevoerd door ziggo als niet betaald. Zij rekenen vanaf 5 februari 2010 dat zij mij hebben aangesloten, terwijl dat pas veel alter is geweest, want ik heb op 5 februai 2010 de mondelingen mededeling dat die dag mij per e-mail een neiuw wachtwoord en inlogcode zou wordenn gestruurd, terwijl ik pas dagen later een brief kreeg met die inlogcode en die brief is pas bij ziggo op 5 februari 2010 de deur uitgegaan.
Zij bestrijden mijn onkostenvergoeding en zeggen dat ze dat mij gecrediteerd hebben toen de eerste incasso is ingetrokken. Een incasso intrekken omdat je als ziggo aantoonbaar fouten hebt gemaakt is niet het zelfde als iemand dan ook een onkostenvergoeding geven. Dus de onkostenvergoeding is de ingetrokken incasso over bedragen die ik al had betaald en over bedragen die ik niet hoefde te betalen. Dus per saldo heb ik aan ziggo betaald in plaats ziggo aan.
Ik heb de zaak bij de rechtswinkel in Tilburg neergelegd, maar dat gaat zo stroperig langzaam, dat ik me nogmaals tot jullie richt. Er wordt door ziggo helemaal niet ingegaan op de argumenten die in lever. Ik zou aan moeten tonen dat ik betaald heb, terwijl zij dat zelf kunnen, want ze hebben aangetoond ook te kunnen zien dat ik inmiddels een deels van de rekening heb betaald, dus kunnen ze ook opzoeken de bedragen die hun op datum en klantnummer heb gegeven.
Inmiddels heeft ziggo mij tijdelijk afgesloten en waren ze verbaasd dat ik over de periode dat ze mij tijdelijk afsluiten en geen diensten leveren dat bedrag aan abonnementsgelden storneer.
Per 1 juli 2010 zal ik helemaal afgesloten worden door ziggo, want ik geef niet toe aan hun onbeschofte manier van intimideren. Zij gaan niet in op mijn argumenten en zijn te beroerd om de dingen zelf even te controleren, terwijl ze heel fijntjes weten te vertellen dat ik gedeeltelijk aan de betwistte nota gevolg heb gegeven, maar te beroerd zijn die andere betalingen op hun rekening te verifieren.
Graag behandelen als onderwerp in de uitzending. Ik heb van al wat mensen gehoord die soortgelijke problemen met ziggo hebben, en die voor veel geld het schip ingaan en moeten betalen omdat ziggo ze ronduit intimideert, terwijl de fouten door ziggo worden gemaakt.
Jacques Willemen
gedupeerd door ziggo
Reactie door mastag op 27-06-2010 19:20
Beste, u schrijft "Met een snelle internetverbinding van 50 Mbs heeft Ziggo het monopoly in onze regio, er is helaas geen ander gelijkwaardig alternatief, anders waren wij allang weg bij Ziggo geweest." Dus alleen om die zogenaamde snelle verbinding, die ook vaak niet gehaald wordt houdt u al maanden lang deze ellende aan. Ik had allang opgezegd en was liever met een 20 mbit abootje iets langzamer gaan internetten als bij Ziggo op deze manier.
Ook worden inderdaad vele beloftes qua snelheidsverhoging gemaakt en teruggedraaid. Zou zouden mijn vrienden tot 120Mbit een abo kunnen nemen, helaas het is er nog steeds niet.
Mijn advies OPZEGGEN
Reactie door pim11 op 21-09-2010 15:46
Ik heb ook een probleem met Ziggo. Al 2 maanden afgesloten omdat iemand een abonnement op mijn naam heeft afgesloten op een ander adres. Ik ben nu de pineut. de klantenservice helpt nniet en het incassobureau wacht al tijden op reactie van Ziggo. Kan iemand mij de mailadressen van ziggo mailen? Deze zijn door de redactie verwijderd in de discussie.mijn mail is [edit redactie:
Bij voorbaat veel dank.
Reactie door pim11 op 21-09-2010 15:50
Quote: tibo schreef op dinsdag 9 feb 2010, 14:48: Quote: read schreef op zondag 24 jan 2010, 18:39: Dag tibo,
Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met:
Gradus Vos: op [edit redactie:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
Probeer ook eens de directeur himself:
[edit redactie: @office.ziggo.nl
en geef in je e-mailtjes duidelijk aan dat je over jouw klachten al berichten heb gestuurd naar Kassa, Radar en De Consumentenbond.
Pedro.
einde Quote
Hoi Tibo, pedro en Read,
kunnen jullie mij de mailadressen van Ziggo mailen? ik heb al maanden een probleem en een incassoconflict wat simpel op te lossen is maar ik kom er niet door. Graag naar
[edit redactie:
jullie zouden me daar erg mee helpen.
Reactie door birdies op 21-09-2010 16:39
.......Kan iemand mij de mailadressen van ziggo mailen?........
Als je nou eerst eens het probleem op het ziggo gebruikersforum zet. Daar zijn ook webcare medewerkers die actief problemen op pakken.ziggo gebruikersforum
Reactie door pim11 op 21-09-2010 17:41
@birdies: advies opgevolgd en het staat nu nogmaals op het ziggo gebruikersforum. De eerste keer heb ik daar geen enkele reactie op gehad. Mijn vraag naar mailadressen komt voort uit het feit dat ik al 9 weken elke dag bel met Ziggo en het incassobureau en geen enkele medewerking krijg. Neem aan dat je begrijpt dat ik nu alles aanpak wat kans van slagen heeft
Reactie door birdies op 21-09-2010 18:45
@pim11: je kan toch ook een PB-tje sturen naar 1 van de webcare medewerkers? Neem er dan wel één die actief is in topic: Ziggo Algemeen. Vraag of hij wil/kan helpen omdat je na 2 maanden nog steeds niet geholpen bent door klantenservice.
Reactie door inekel1953 op 22-09-2010 09:01
Beste Pim,
Bij deze wat gegevens, hopelijk kun je hier iets mee.
Ziggo webteam Alex
ziggo-webcare@office.ziggo.nl
Schrijf in de email: klantgegevens zoals, postcode, huisnummer en telefoonnummer.
M.vr.gr.,
Ineke L
Reactie door pim11 op 22-09-2010 10:23
@Ineke: thanks, ik ga het direct proberen
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!