Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo Cisco Interactieve HD recorder

Geplaatst door: morani op: 01-03-2012 12:24
Ik heb de volgende klacht over Ziggo. De interactieve Hd recorder van het merk Cisco werkt niet zoals hij hoort te werken. Heel vaak storingen, vastlopen, geluid wat wegvalt, inslikken van woorden bij geluid, doorspoelen van gepauzeerde programma's wat niet goed verloopt. Hierdoor moet je vaak de stroom eraf halen en opnieuw installeren van de HD ontvanger. Ziggo had ik meerdere malen op de hoogte gesteld en vanaf gisteren werd er verteld dat er een oficieele melding van is gemaakt. Op de site wordt hier geen melding van gemaakt door Ziggo waardoor leden en niet leden niet op de hoogte worden gesteld van dit probleem. Het gaat hier immers om het brein van het totaal pakketje wat je besteld bij Ziggo. Ik ben van mening dat Ziggo consumenten op hoogte hoort te houden en te brengen via hun webstite. Tot op heden is daar geen melding van gemaakt op hun site. Ik weet zeker dat ziggo hiervan al langere tijd op de hoogte is van het falen van deze Cisco device. Wetende dat als je belt je het antwoord krijgt dat ze weten van deze problemen van deze Cisco device en daar toch mee blijven adverteren op de site. Ik heb daarom maar besloten om jullie op de hoogte te brengen en heb vanuit mijzelf de onderstaande mail naar Ziggo gestuurd en wacht op een antwoord van Ziggo. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en/of jullie meerdere klachten hebben over dit apparaat. Vgr Ton ( klant Ziggo) Storingen die betrekking hebben op meerdere consumenten beter aanduiden op de site. Als voorbeeld de grote problemen met de interactieve Hd recorder van het merk CISCO wat heel veel storingen heeft. Als daar beter over wordt geïnformeerd op de site scheelt dat veel frustraties onder de Ziggo gebruikers. Tot op heden wordt daar niets over vermeld op de site en daardoor worden problemen met deze Hd recorder volledig verborgen voor leden en NIET leden en dat is geen correcte handeling. Ik wil graag weten waarom daar niets over wordt vermeld op de site. Ik vind dat vrij irritant aangezien je hierdoor ook niet op de hoogte bent en blijft van de situatie van dit grote probleem. Ik wil graag weten door op de site te kijken of er al dan niet een snelle oplossing komt en/of er op korte termijn een firmware update komt voor de meerdere Bugs wat het apparaat heeft. Je moet nu telkens weer contact opnemen met Ziggo. Wachtend op antwoord, Vgr Ton
Reactie door superpeter op 17-03-2012 07:43
ik heb Sins afgelopen donderdag ook Ziggo alles in een met de interactieve ontvanger. ik was niet op de hoogte van dit probleem en ga Ziggo vandaag nog bellen en ze mededelen dat ik eerst een deugdelijk product wil hebben van hun alvorens hun de 99 euro in rekening mogen bellen. want dat kost dat ding en dan is het jouw eigendom. aan gezien het een spik splinter nieuw product is dat ik heb lijkt mij dat ik regt heb op de garantie die er op zit. ik hauw jullie op de hoogte. groeten: peter vd linden
Reactie door dobby op 17-03-2012 18:26
Hm.. heb hier 2 cisco's staan... een 8455 en een 8485, (de eerste al sinds de ziggo testen).. en de tijd dat je elke week de spanning eraf moest halen is echt al lang geleden.. De laatste *lange* tijd zijn ze in elk geval bij mij stabiel genoeg en werkzaam; het enige hikje was na de laatste zender/paketten shuffle.. toen heb ik ze moeten rebooten.. En niet om daar weer over te gaan zeuren (want dat heb je waarschijnlijk al wel genoeg gehad intussen), de cisco's *zijn* nu eenmaal best wel erg gevoelig.. je moet echt een goed signaal hebben, anders worden het eigenwijze krengen.. Ik zit in het oude casema gebied, weet niet waar jij zit, misschien liggen de frequenties daar net nog weer een fractie kritischer? Dus in elk geval is er niet een structureel algemeen aanwezig probleem.. niet dat je daar veel mee opschiet, maar (met up to date firmware) kunnen ze blijkbaar wel redelijk werken. Dat wil niet zeggen dat ik geen verlanglijstje meer zou hebben, maar wel dat er geen echte showstoppers meer in zitten. Maar: come to think of it, wrt jouw geluids problemen, ik gebruik wel gewoon analoog stereo via de 2 rca connectors, dat zou natuurlijk een enorm verschil kunnen uitmaken.. Sorry - kan verder niet veel zinnigs zeggen; alleen ze _kunnen_ dus wel stabiel genoeg werken.. (een keer een de 6 tot 8 weken ofzo rebooten, hoeft geeneens een factory reset/reinstall te zijn, vind ik voor consumer grade apparaten acceptabel genoeg..)
Reactie door superpeter op 18-03-2012 09:33
hallo allemaal. in midels heb ik gister ziggo ge sproken. een vast lopende ontfanger kan gebeuren door een updatevanzensoftware. zehebben me toen de smartkaard en de coax kabels los laten trekken. vervolgens de stroom 5 siconden er af en dan weer aan de stroom. hij zou dan (als het goed is) de update's dan als nog goed moeten pakken. en dus gewoon op nieuw op moeten starten. alsditgebeurt isdan kan de coax kabel er wer in en de smartkart. van af dan zou het probleem nietmeer trug mogen komen. in dien het wel trug komt raden ze aan de ontfanger trug te zetten naar de fabrieksinstelingne mogt hij daarnaar tog nog de problemen hebben dan zou die van mij om ge rolen moeten worden.dit was wat ziggo zij te doen. egter ik heb het gedaan aleen deed hij bij mij al de update's niet goedverwerken. ik moest hem toen dus weer vande stroom halen en de coaxkabels eerst aan sluiten en dan weer aan de stroom. nu zou hetgoed moeten zijn. ik ben dus zeerbenieuws of men ontfanger het nog doet als ik strax tuis kom zo niet dan trug dus nar de fabrieksinstelingen en anders nieuwe ontfanger. overigens is dit probleem geen ziggo probleem maareen cisco probleem. want de gene die mij heeft ge holpen had zelf de zelfde ontfanger aleen zat zij bij upc en zij had dat probleem ook gehad. groeten: peter vd linden
Reactie door winterman op 19-03-2012 00:44
Ik ben het er totaal mee oneens.
Reactie door superpeter op 19-03-2012 09:43
Quote: winterman schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:44: Ik ben het er totaal mee oneens.einde Quote dat kan. alleen waar ben je het mee oneens? en waarom ben je het er mee oneens?
Reactie door morani op 19-03-2012 12:50
Quote: winterman schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:44: Ik ben het er totaal mee oneens.einde Quote Ik vind dat jij het oneens mag zijn met de andere gebruikers. Ik zie alleen niet wat jou daar toe brengt. Heb jij nooit problemen gehad? Heb je tips? Als dit jou reply is dan is het kort voor de bocht. Jij kan nooit verwachten dat wij zeggen, je hebt gelijk "winterman", want wij hebben wel degelijk problemen met dit apparaat. Alles is oplosbaar uiteindelijk, maar het gaat er ook om hoe je als bedrijf omgaat met de klachten van een gebruiker en daar is dit topic voor om gebruikers te waarschuwen voor de eventuele gevolgen als je een cisco apparaat ontvangt van Ziggo. Ziggo heeft tot op heden geen melding gemaakt van een ondegelijk apparaat. En er zijn zoveel meer gebruikers met dit probleem, komt van ziggo zelf af dat er meer mensen problemen hebben met het Cisco apparaat. Het is te zot voor woorden dat er nog stug wordt door geadverteerd met abbo's voor Ziggo met dit apparaat wat niet werkt naar behoren. Vgr Ton
Reactie door winterman op 20-03-2012 01:04
Ik zie nu eenmaal problemen of een klacht niet als een punt van discussie. Valt toch niet mee te praten Zienswijze is al bepaald.
Reactie door eugenehuisinga op 23-10-2012 14:26
Quote: superpeter schreef op maandag 19 mrt 2012, 09:43: Quote: winterman schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:44: Ik ben het er totaal mee oneens.einde Quote dat kan. alleen waar ben je het mee oneens? en waarom ben je het er mee oneens? einde Quote
Reactie door valerius-2 op 24-10-2012 14:17
Zonder reden er mee een of oneen zijn is slaat nergens op alleen pagina vulling.
Reactie door windval op 02-02-2013 20:20
Ook ik heb sinds juni 2011 die beruchte recorder in huis gehad. Altijd maar problemen, w.o. vastlopen, 4-5 per week resetten of deed hij dit automatisch, waardoor ik ingestelde opnames verloor. Verder was deze enorm traag te programmeren. Na het instellen van een kanaal om op te nemen, duurde het 20-30 seconden voordat ik naar een volgende instelmogelijkheid kon gaan. In ieder geval is de recorder tussentijds ook al een keer bij Ziggo geweest maar men kon mijn probleem (problemen) niet vinden of herhalen. Het toestel zou goed zijn. In oktober 2012 waren wij het zat en wilde hem weer opsturen maar hebben dit na telefonisch overleg met de Ziggo klantendienst uitgesteld tot januari 2013. Dit omdat de telefonist niet kon beloven dat wij deze voor de kerst terug zouden hebben. Tussentijds, in december is de recorder helemaal uitgevallen, hij begon te smeulen en stinken. De recorder dus vorige maand opgestuurd en ! binnen 5 dagen kregen wij een nieuwe opgestuurd. Perfect, wat een service, dacht ik. Het apparaat deed wat ik verwachte, het programmeren ging snel, alles ging geweldig. 1 dag later, ... de Cisco liep vast, ging rebooten.... rebooten en nog eens rebooten. Reset, stekker eruit, 1/2 uur wachten niets hielp. Tot een bepaald moment, toen had ik weer contact met het apparaat, ik bedoel, ik moest alles met de frequenties etc. opnieuw instellen. Al opgenomen programma's waren verdwenen en geprogrammeerde programma’s stonden er wel in maar alles onder 1 naam, heel vreemd. Nadat ik, naar ik dacht alles weer goed had ging het weer mis. Weer liep alles vast. In de bij het apparaat bijgesloten brief staat dat ik als deze niet werkt die dure reparatiedienst moet inschakelen. Dus mij blijft geen keus. Jammer! . Ik ga dat wel eerst even met de klantenservice van Ziggo overleggen, ik moet ervan opaan kunnen dat als deze monteur de fout bij het apparaat legt, ik deze kosten van Ziggo vergoed krijg. Voor de rest zijn wij uiterst tevreden met Ziggo. Mijn vrouw zegt ook, het zal wel goed komen schatje…
Reactie door windval op 02-02-2013 20:27
Ik las ergens iets dat je Cisco verantwoordelijk moet stellen, nou die heb ik gesproken. Kreeg het duidelijke antwoord, "nooit niet". Ziggo is verantwoordelijk, Ziggo heeft zelf de software etc. gewijzigd en naar hun hand gezet. Ziggo is ook de verkoper van dit product en daarvoor verantwoordelijk voor de kwaliteit met daarnaast de garantiebepalingen. Voor zover ik weet doet Ziggo dat.
Reactie door valerius-2 op 02-02-2013 23:56
Wat ben ik blij dat ik op de Humax HRHD heb 5300C gewacht, nu 99 euro en geen harddisk er wel via usb aan te sluiten, wat ik wel zo prettig vind kan ik zelf de grote van de harddisk bepalen en als er dan iets mees zelf een ander er op aansluiten.
Reactie door sweeterlake op 03-02-2013 00:39
Quote: valerius-2 schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:17: Zonder reden er mee een of oneen zijn is slaat nergens op alleen pagina vulling.einde Quote Terecht! Je haalde weer een ouwe koe uit de sloot! Discussie is blijkbaar herstart. Alleen die bewuste Cisco interactieve HD-recorder wordt niet meer geleverd door ZIGGO! Het huidige aanbod van ZIGGO, € 49,00, voor de nieuwe abonnee: Interactieve HD recorder HUMAX i-HDR-5200C Specificaties Interactieve HD recorder Haarscherpe HDTV-weergave Inclusief Smartcard, SCART- en HDMI-kabel. 500 GB harddisk (tot 120 uur opnemen). Uitgebreide EPG (digitale programmagids). Live tv-programma's pauzeren en later verder kijken. HD opnemen en terugkijken in de scherpste kwaliteit. TwinTuner: een programma bekijken terwijl een ander programma wordt opgenomen. Toegang tot On Demand films en series van Ziggo. Toegang tot TV Gemist van Ziggo. Uw Interactieve HD recorder wordt pas echt interactief als u deze aansluit op internet, via de dongle (draadloos) of met een internetkabel naar uw modem/router. Stel voor de discussie over de CISCO definitief te sluiten, om straks hier niet ver te gaan met de HUMAX i-HDR-5200C ! Blijkbaar heeft ZIGGO naar de klanten geluisterd: Bravo!
Reactie door dobby op 03-02-2013 01:43
Quote: sweeterlake schreef op zondag 3 feb 2013, 00:39: Toegang tot On Demand films en series van Ziggo. Toegang tot TV Gemist van Ziggo. Uw Interactieve HD recorder wordt pas echt interactief als u deze aansluit op internet, via de dongle (draadloos) of met een internetkabel naar uw modem/router.einde Quote Dit klinkt zo te zien wel eng.. dat zou dus IMNSHO betekenen dat dat ding geen eigen modem aan boord heeft? Dus dat hij expliciet een externe internet aansluiting moet hebben?? En dus ook in jouw (gelimiteerde) internet bandbreedte zit te werken? (retour channel/on demand/extended EPG/etc..)?? Als dat zo klopt zou ik daar toch niet echt blij mee zijn...
Reactie door carola.83 op 03-02-2013 02:34
....... Dus dat hij expliciet een externe internet aansluiting moet hebben?? En dus ook in jouw (gelimiteerde) internet bandbreedte zit te werken?....... Dat klopt helemaal! Heb het zelf ook liever via de coax. Ik heb trouwens beide Cisco's (de 8455 al vanaf het allereerste moment) en het werkt gewoon prima. En ken meer mensen die nooit klachten hebben over de Cisco. .......Je haalde weer een ouwe koe uit de sloot!....... En jij niet??? valerius-2 schreef op woensdag 24 okt 2012
Reactie door carola.83 op 03-02-2013 02:37
.......Stel voor de discussie over de CISCO definitief te sluiten....... Zou niet weten waarom. Er zijn voorlopig de komende jaren nog steeds mensen met een Cisco!
Reactie door arjanhappy op 27-03-2013 11:00
Inderdaad hoezo sluiten???, ik als Ziggo klant heb nu mijn tweede Cisco decoder en ook deze geeft weer kuren. Opnemen doet hij niet, haperen, blijven hangen....ben het helemaal zat. Nieuwe klanten ontvangen voor 49 euro een mooie en goed werkende Humax recorder, ik als bestaande klant wil ook die aanbieding (mijn apparaat werkt immers niet goed), maar nee dan moet ik 199 euro gaan betalen????? Hoe krom kan het zijn? Wil mezelf best nog wel vastleggen voor 1 jaar abonnement hoor, sterker nog > ik blijf jaren bij Ziggo zolang ze mij maar goed behandelen als klant, en mij serieus nemen. Stelletje kromme hufters zijn het daar. Volgens mij is er ook niemand die er om geeft zolang ze maar nieuwe abonnees binnen halen, en die service desk medewerkers willen alleen de 10 euro per uur verdienen waarvoor ze daar zitten, en of je nou opzegt of abonnee blijft dat boeit ze echt niet hoor. ZIGGO KOM MET EEN GOEDE REGELING VOOR BESTAANDE KLANTEN, JE JAAGT ZE NU ALLEEN MAAR WEG !!!!!!!!! Oplossing kan zo simpel zijn....dan behouden jullie wellicht ook wat meer klanten, komt uiteindelijk de omzet ten goede.
Reactie door willemvm op 03-06-2014 00:07
Discussie sluiten????? Misschien een idee voor kassa om actie te ondernemen tegen ziggo? Ook ik ben 'slachtoffer' geworden van de cisco HD recorder ellende bij Ziggo. Ik heb een nieuwe tv gekocht en bij het overschakelen van het ene via HDMI aangesloten randapparaat naar het andere slaat de de cisco decoder geheel vast. Harde reset is alles dat dan nog gedaan kan worden. Bij mijn aanmelding van de storing was de Ziggo helpdesk schijnbaar niet op de hoogte van dit al jaren lopende probleem. Men wilde mij tegen een 'voordeel' prijs een andere HD decoder verkopen. Daar stond echter wel tegenover dat ik gelijk een jaarabonnement bij Ziggo moest afsluiten. De nieuwe decoder zou ik dan voor €49,50 ontvangen. Waarom meld ik dit op deze site? Bottom line is dat Ziggo al jaren op de hoogte is van een probleem met de cisco hd decoder. En Ziggo heeft het probleem ook erkend. Nu in 2014 schijnt Ziggo er zich nog altijd niet van bewust te zijn dat je klanten niet via dit soort praktijken kunt bedienen. Natuurlijk zal het kostbaar worden voor Ziggo om kosteloos de niet goed werkende hd recorders allemaal te vervangen. Maar dit is nu eenmaal het risico van verkopen zonder degelijke tests uit te voeren. Problemen en daarmee kosten die hieruit voortkomen kan Ziggo niet zomaar bij hun klanten neerleggen. Ik ben benieuwd of met deze klacht iets gedaan gaat worden?
Reactie door 1953 op 03-06-2014 02:31
Had deze Cisco 3 jaren terug - tegen dumpprijs van € 199,00 inclusief accessoires (o.a. versterker) - aangeschaft, achteraf werden ze gedumpt door ZIGGO als 'schroot' voor de nieuwe vloot van de Humax IHDR-5200C. Cisco staat in mijn thuismuseum.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor