Ziggo beeldkwaliteit na omzetten fusie UPC.
Geplaatst door: wolfenjong op: 19-01-2015 15:54
Beste Leden.
Heb net de nieuwe zenderlijst in de ontvanger gezet, kan maar tot een conclusie komen, er zijn enkele HD zenders bij gekomen, maar ik schrik van de gehele beeldkwaliteit nu, is er op achteruit gegaan mijn inziens ,met wat we eerst van Ziggo hadden, was veel scherper, en kleurrijker, vind het nu veel fletser beeld, ben benieuwd hoe anderen Ziggo kijkers dit ervaren.
M.v.g.
Reactie door valerius-2 op 19-01-2015 16:17
Waar kijk u naar tv in welke plaats, wat is er bij dan veranderd. Zijn er werkzaamheden verricht?
Reactie door 1953 op 19-01-2015 19:57
Je had ook het in deze discussie kunnen ventileren.
[url=http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/integratie-van-upc-en-ziggo/?vHash=c749c73j&cHash=ecf35187b1454e0645740c9ee20e5cbf: Integratie UPC & ZIGGO: harmonisatie![/url:
Reactie door aurora1 op 20-01-2015 18:27
Wat een onzin, het staat hier prima en houdt svp eens op met dit genre reacties en opmerkingen. Het is al eens geadviseerd: solliciteer anders bij Kassa als moderator.
Reactie door tot15karakters op 20-01-2015 19:40
TV de kleur en scherpte bij stellen...
UPC en Ziggo hebben iets andere dus kan het helaas...
Als ik met Digitenne in de boot ga varen moet ik ook vaak dit aanpassen afhankelijk van regio....
Reactie door tenormin op 20-01-2015 19:48
Quote: aurora1 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 18:27:
Het is al eens geadviseerd: solliciteer anders bij Kassa als moderator. einde Quote
Lijkt me geen goed advies: deze 'leeuw' als moderator. ☻
Reactie door valerius-2 op 20-01-2015 22:58
Heeft u de zenders opnieuw automatisch in laten stellen?
Reactie door pino123 op 21-01-2015 07:53
Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 22:58: Heeft u de zenders opnieuw automatisch in laten stellen?einde Quote
Wat heeft dat er nu mee te maken.. Het gaat om een decoder, waar de zenders op voor geprogrammeerd staan.
De vraag kan eerder zijn, heeft u een andere decoder gekregen?
Reactie door reflecs op 21-01-2015 11:49
Quote: pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 07:53: Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 22:58: Heeft u de zenders opnieuw automatisch in laten stellen?einde Quote
Wat heeft dat er nu mee te maken.. Het gaat om een decoder, waar de zenders op voor geprogrammeerd staan.
De vraag kan eerder zijn, heeft u een andere decoder gekregen?
einde Quote
?
Het opnieuw instellen van de zenders heeft er juist alles mee te maken.
Wanneer u "schrikt" van de nieuwe beeldkwaliteit zou je denken dat ergens iets verkeerd gaat.
U zou kunnen informeren via de website van Ziggo
[url=https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact-met-ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact-met-ziggo[/url:
of het forum van gebruikers
[url=https://community.ziggo.nl/welkom-ziggo-nieuws--15/samengaan-ziggo-upc-1485: https://community.ziggo.nl/welkom-ziggo-nieuws--15/samengaan-ziggo-upc-1485[/url:
of vragen of uw buren hetzelfde ervaren.
Reactie door pino123 op 21-01-2015 13:26
Kan je mij vertellen dan, hoe je handmatig zenders zoekt op de mediabox?
Wat er verkeerd kan gaan, is een ander merk mediabox die de kleuren anders doorgeeft, andere aansluiting bijv. van HDMI naar Scart o.i.d.
Het kan zijn dat er iets stort, waar de ene mediabox meer last van heeft dan de andere.
Wat jij aangeeft is analoog, en daar heeft TS het niet over.
Reactie door reflecs op 21-01-2015 15:11
Quote: pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 13:26: Kan je mij vertellen dan, hoe je handmatig zenders zoekt op de mediabox?
Wat er verkeerd kan gaan, is een ander merk mediabox die de kleuren anders doorgeeft, andere aansluiting bijv. van HDMI naar Scart o.i.d.
Het kan zijn dat er iets stort, waar de ene mediabox meer last van heeft dan de andere.
Wat jij aangeeft is analoog, en daar heeft TS het niet over.einde Quote
Ik lees nergens dat de ontvanger wordt vervangen.
Van de site:
[url=http://integratieupcenziggo.nl/: http://integratieupcenziggo.nl/[/url:
Klanten ontvangen via een brief en e-mail uitgebreide informatie en een stappenplan hoe zij de zenders opnieuw kunnen instellen.
Het slechte beeld kan verschillende oorzaken hebben, vandaar de suggestie om het Ziggoforum te bezoeken. Tot nu toe heeft zich hier niemand gemeld die hetzelfde ervaart.
Reactie door tot15karakters op 21-01-2015 16:08
Ik weet dat elke Ziggo klant zijn kastje of kaartlezer de kanalen lijst moet updaten naar UPC lijsten en dus niets gaat vervangen!
Maar, hoe is de signaalsterkte, dat is via mijn Humax kastje af te lezen en als die minder als 45% geeft, mijn kabel is ook te lang moet je de splitser vervangen door versterker.
Deze heeft 4 uitgangen zoals ook op de Ziggo site staat.
Nr 1 in ingang...
Nr 2 modem voor PC
Nr 3 voor Tv tot max. 5meter...
Nr 4 tot 10 meters.
Nr. 5 tot 30 meters maar ik heb er ruim 43 meters aan hangen dus wie
er nu fout?
Ook heeft een 50" Tv meer signaal nodig dan 50 cm op slaapkamer!
En ik teste het ook, na allemaal aanzetten was het laatste toestel op 43 meter ondanks versterker slechter, maar na uitzetten van de eerste 2 weer beter.
Ja, ze leveren signaal en ook per zender is de signaal sterkte niet hetzelfde.
Zo heb ik analoog voor NL 1 en 3 meer signaal dan NL 2, dus ook daar zit verschil in het aangeleverde signaal waar Ziggo/UPC niets aan kan doen.
Reactie door mmaxximus op 21-01-2015 16:53
Quote: pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 13:26: Kan je mij vertellen dan, hoe je handmatig zenders zoekt op de mediabox?
Wat er verkeerd kan gaan, is een ander merk mediabox die de kleuren anders doorgeeft, andere aansluiting bijv. van HDMI naar Scart o.i.d.
Het kan zijn dat er iets stort, waar de ene mediabox meer last van heeft dan de andere.
Wat jij aangeeft is analoog, en daar heeft TS het niet over.einde Quote
Mediabox...??? Het gaat om Ziggo klanten. Die hebben geen mediabox. De mediabox is van UPC.
En de ontvanger/recorder die Ziggo klanten hebben moet gewoon de zenders opnieuw instellen (moeten dus opnieuw gezocht worden).
Wanneer na rescan de kwaliteit ondermaats is zal de klant moeten kijken naar nieuwe bekabeling, een nieuwe tv-contactdoos, nieuwe connectoren etcetc...
Reactie door pieterwolters op 22-01-2015 11:31
Quote: tot15karakters schreef op woensdag 21 jan 2015, 16:08:
Maar, hoe is de signaalsterkte, dat is via mijn Humax kastje af te lezen en als die minder als 45% geeft, mijn kabel is ook te lang moet je de splitser vervangen door versterker.
Deze heeft 4 uitgangen zoals ook op de Ziggo site staat.
einde Quote
Bij digitale tv heeft het signaalniveau geen invloed op de kleur/scherpte/fletsheid van het beeld. Bij een te laag signaalniveau heb je geen of een blokkerig beeld.
Reactie door pino123 op 23-01-2015 07:48
Quote: mmaxximus schreef op woensdag 21 jan 2015, 16:53: Quote: pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 13:26: Kan je mij vertellen dan, hoe je handmatig zenders zoekt op de mediabox?
Wat er verkeerd kan gaan, is een ander merk mediabox die de kleuren anders doorgeeft, andere aansluiting bijv. van HDMI naar Scart o.i.d.
Het kan zijn dat er iets stort, waar de ene mediabox meer last van heeft dan de andere.
Wat jij aangeeft is analoog, en daar heeft TS het niet over.einde Quote
Mediabox...??? Het gaat om Ziggo klanten. Die hebben geen mediabox. De mediabox is van UPC.
En de ontvanger/recorder die Ziggo klanten hebben moet gewoon de zenders opnieuw instellen (moeten dus opnieuw gezocht worden).
Wanneer na rescan de kwaliteit ondermaats is zal de klant moeten kijken naar nieuwe bekabeling, een nieuwe tv-contactdoos, nieuwe connectoren etcetc...einde Quote
En dan... Dit kan niet handmatig, toch?
Te weinig signaal betekent blokkerig beeld, niet opeens een totaal andere kleurstelling op de TV. Mijn vraag was dan ook erna, hetgeen je even vergeet mee te nemen... Of er sprake is van een andere ontvanger/mediabox, whats i a name....
Daar is geen sprake van, het is dezelfde ontvanger, lijkt mij zeer sterk dat daar opeens andere kleuren uit komen rollen...
En waarom zou de klant opeens moeten kijken naar nieuwe bekabeling, het ding deed het ervoor toch ook goed?
Reactie door pino123 op 23-01-2015 07:50
Wat wel eventueel kan, is doordat er andere frequenties worden gebruikt er storing optreedt. Dus, andere apparaten zijn van invloed op het signaal, maar dit zegt weinig over de kleuren etc.
Reactie door rots92 op 23-01-2015 16:46
Interessant om te weten, nog niets gehoord, komt zeker omdat ik alleen een CI+ module heb, ik wacht af, want ik heb tijd zat.
Reactie door 1953 op 24-01-2015 21:43
Heb je na de herinstallatie ook de basisinstellingen van uw televisie opnieuw ingesteld? Standaard, natuurlijk, intensief of persoonlijk - naar gelang de instellingen van uw televisie dit hebben.
Reactie door reflecs op 25-01-2015 14:04
Bij Tweakers is er een topic waar ze meten of de kwaliteit van het signaal dat Ziggo nu doorgeeft al dan niet is verminderd:
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/14: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/14[/url:
(voor techneuten en geïnteresseerde leken ;) )
Reactie door 1953 op 26-01-2015 01:38
Quote: reflecs schreef op zondag 25 jan 2015, 14:04: Bij Tweakers is er een topic waar ze meten of de kwaliteit van het signaal dat Ziggo nu doorgeeft al dan niet is verminderd:
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/14: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/14[/url:
(voor techneuten en geïnteresseerde leken ;) )einde Quote
Meestal een kwestie van instellingen van het beeld en het geluid op de televisie en de eventuele digitale (HD-)recorder.
Een herinstallatie gedaan, dan zien de kleuren ook er flets uit. Het maakt een dag en nacht verschil na de aanpassingen, zoals: gewenst naar normaal; van persoonlijk naar standaard of natuurlijk enzovoort.
Reactie door reflecs op 26-01-2015 10:34
@1953
Het nut om mijn reactie te citeren ontgaat mij even......
Reactie door leidsepete op 23-02-2015 10:12
Ook in Leiden is het Ziggo-signaal zwakker geworden sinds de omschakeling.
Reactie door 1953 op 24-02-2015 00:32
Quote: leidsepete schreef op maandag 23 feb 2015, 10:12: Ook in Leiden is het Ziggo-signaal zwakker geworden sinds de omschakeling.
einde Quote
Na elke (her)installatie moet u wel de instellingen handmatig aanpassen naar uw wensen.
Dat gebeurde bij mij ook als een herinstallatie uitvoerde, dan handmatig aanpassen om het gewenste resultaat van vóór de herinstallatie.
Reactie door 1953 op 24-02-2015 00:34
Quote: reflecs schreef op maandag 26 jan 2015, 10:34: @1953
Het nut om mijn reactie te citeren ontgaat mij even...... einde Quote
Uw reactie ontging mij ten enenmale zoals zovelen van uw reacties in het ik-ben-ik-gevoel!
Reactie door reflecs op 24-02-2015 09:25
Quote: 1953 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 00:34: Quote: reflecs schreef op maandag 26 jan 2015, 10:34: @1953
Het nut om mijn reactie te citeren ontgaat mij even...... einde Quote
Uw reactie ontging mij ten enenmale zoals zovelen van uw reacties in het ik-ben-ik-gevoel! einde Quote
Heeft het zin hierop te reageren?
....
....
Nee.
Reactie door van leyden op 24-02-2015 14:47
Quote: leidsepete schreef op maandag 23 feb 2015, 10:12: Ook in Leiden is het Ziggo-signaal zwakker geworden sinds de omschakeling.
einde Quote
Was me nog niet opgevallen, ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar visueel zie ik geen verschil.
Maar ik heb dan ook geen hd tv. wel een digitaal signaal.
Reactie door van leyden op 24-02-2015 15:00
Met de beste wil van de wereld kan ik ook niet zeggen dat de kleuren minder zijn geworden.
Dit na even een rondje kritisch zappen.
Reactie door tenormin op 13-05-2015 23:05
Quote: wolfenjong schreef op maandag 19 jan 2015, 15:54: Beste Leden.
Heb net de nieuwe zenderlijst in de ontvanger gezet, kan maar tot een conclusie komen, er zijn enkele HD zenders bij gekomen, maar ik schrik van de gehele beeldkwaliteit nu, is er op achteruit gegaan mijn inziens ,met wat we eerst van Ziggo hadden, was veel scherper, en kleurrijker, vind het nu veel fletser beeld, ben benieuwd hoe anderen Ziggo kijkers dit ervaren.
M.v.g.
einde Quote
Wel een wat late reactie maar in Maart heeft bij ons de omschakeling plaatsgevonden. Daarbij heeft een medewerker van Ziggo me geholpen. Sindsdien was het beeld abominabel, maar goed, is maar een gewone LCD en kinderhand is gauw gevuld. Zet vanavond TV aan en ik heb, out of the blue, weer een prachtig beeld, zomaar, uit het niets in de "Ziggo hemel" gevallen. Ik snap er niets van maar denk: vraag niet hoe het kan maar geniet ervan. (Morgen kan het over zijn, toch).
Reactie door rrvdm op 15-05-2015 09:59
Ziggo liegt en bedriegt de klanten en houd ze aan ene lijntje helpdesk slecht en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Reactie door epcot op 16-05-2015 10:55
Heb al jaren Ziggo maar kan niet zeggen dat de beeld kwaliteit erop achteruit is gegaan na de nieuwe zender indeling. Ik gebruik dan ook dure hoogwaardige kabels en zo kort mogelijk. Een dure hoogwaardige antennekabel naar de Humax decoder om zo weinig mogelijk signaal verlies te krijgen en hoogwaardige hdmi kabel van de humax naar de tv. Doordat er tegenwoordig veel data door de kabels moet (veel zenders en steeds meer hd zenders) is het van belang om goede bekabeling te gebruiken maar wanneer men hierop bezuinigd kan het beeld slechter zijn en zal dit vooral merkbaar zijn na bijvoorbeeld zender wisselingen zoals recentelijk door Ziggo is gedaan.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!