Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo alles is een zooi

Geplaatst door: richy25 op: 09-11-2010 12:38
Wij zitten al jaren bij Ziggo (voorheen Casema) en nooit en te nimmer problemen gehad. Ook niet met de overgang van Casema naar Ziggo, tot aan enkele weken geleden. Door verlies van baan is er een achterstand ontstaan in de betaling van twee maanden. Wij hebben netjes Ziggo gemeld dat er een oplossing nabij is en dat de gehele achterstand binnen een mand weg gewerkt zou worden. Dit hebben wij middels een webformulier gedaan omdat de gemiddelde wachttijd minimaal 10 was. Wij ontvingen de één na de ander brief en uiteindelijk een brief van deurwaarder Bos met de dreiging van het uithanden geven. Inmiddels weer een baan gevonden en gezorgd dat de achterstand voldaan werd. Klaar dacht ik........... Helaas, we ontvingen een brief dat indien wij niet tot betaling overgingen wij werden afgesloten. Gelijk via "mijn ziggo" gekeken en wat blijkt facturen staan nog open. Weer contact opgenomen met Ziggo, en weer met een webformulier omdat opnieuw er een wachtijd is van meer dan 10 minuten. Als reactie ontvingen wij één regel. Het bedrag zoals gemeld in de brief is juist. Daar zakt mijn broek vanaf.......... gelijk een reactie terug gestuurd. Dit was gisteren. Vandaag blijken wij afgesloten te zijn?!?!?! Nu een klacht ingediend en wederom via die vervelende webmail. Nu zit ik dus zonder televisie, telefoon en internet terwijl alles is voldaan. Wat een drama bedrijf! Ben benieuwd of andere een soort gelijk probleem hebben gehad en hoe dit is opgelost.
Reactie door birdies op 09-11-2010 13:23
.....Inmiddels weer een baan gevonden en gezorgd dat de achterstand voldaan werd. Klaar dacht ik..... Heb je ook de bijbehorende incassokosten voldaan? Heb je de rekening betaald via incassobureau?
Reactie door richy25 op 09-11-2010 13:33
Quote: birdies schreef op dinsdag 9 nov 2010, 13:23: .....Inmiddels weer een baan gevonden en gezorgd dat de achterstand voldaan werd. Klaar dacht ik..... Heb je ook de bijbehorende incassokosten voldaan? Heb je de rekening betaald via incassobureau?einde Quote Er was geen sprake van overdracht aan een deurwaarder. De brief kwam van Bos deurwaarders met het verzoek dit te storten naar Ziggo zelf. Ook wel een zogenaamde Profitletter. Wij hebben alle kosten zoals herinneringskosten ook voldaan.
Reactie door birdies op 09-11-2010 13:40
Oké, duidelijk. Dan kan het zijn dat de betaling nog niet verwerkt was en de opdracht tot afsluiting al liep. Verwerking van betaling heeft natuurlijk wel enkele dagen nodig. Zeker als er geen kenmerk op de overboeking staat, neemt verwerking nog langere tijd in beslag. Stel je vraag eens op Ziggo gebruikersforum, daar zijn veel webcare medewerkers actief, die kunnen meer doen dan helpdeskmedewerkers.Ziggo gebruikersforum
Reactie door richy25 op 09-11-2010 13:48
Quote: birdies schreef op dinsdag 9 nov 2010, 13:40: Oké, duidelijk. Dan kan het zijn dat de betaling nog niet verwerkt was en de opdracht tot afsluiting al liep. Verwerking van betaling heeft natuurlijk wel enkele dagen nodig. Zeker als er geen kenmerk op de overboeking staat, neemt verwerking nog langere tijd in beslag. Stel je vraag eens op Ziggo gebruikersforum, daar zijn veel webcare medewerkers actief, die kunnen meer doen dan helpdeskmedewerkers.einde Quote Betalingen zijn met kenmerk en al gedaan. De brief met aankondiging afsluiting kwam een dag later. Twee dagen later zijn wij afgesloten. Wel een hele vreemde manier van werken. Ik zal vanavond wel weer eens in de telefoonklimmen. Heb inmiddels wel een klacht ingediend. Je moet toch ook toegeven dat het wel heel erg vreemd is dat een webcare medewerker meer kan c.q. mag dan een klantenservice medewerker? Ik snap het wel, via het web heb je veel meer negatieve publiciteit. We wachten het wel af. In ieder geval bedankt voor het reageren Birdies!
Reactie door birdies op 09-11-2010 14:02
.....Betalingen zijn met kenmerk en al gedaan. De brief met aankondiging afsluiting kwam een dag later..... Dan is dat het probleem! Betaling nog niet verwerkt. Wel vervelend natuurlijk, maar ieder bedrijf heeft een verwerkingstijd van 3 - 5 werkdagen nodig, zeker omdat ook verschillende afdelingen er bij betrokken zijn.
Reactie door birdies op 09-11-2010 14:05
P.S. 's-Avonds bellen over administratieve zaken heeft geen enkele zin. Dit zul je echt overdag moeten doen. Snellere weg lijkt mij toch het genoemde forum.
Reactie door richy25 op 09-11-2010 14:07
Quote: Dan is dat het probleem! Betaling nog niet verwerkt. Wel vervelend natuurlijk, maar ieder bedrijf heeft een verwerkingstijd van 3 - 5 werkdagen nodig, zeker omdat ook verschillende afdelingen er bij betrokken zijn.einde Quote Blijft toch vreemd dat tussen de betaling en afsluiting ruim 2 weken zit. Betalingen zouden in die periode wel verwerkt moeten zijn. Blijft het een zeer vreemde zaak vinden. Ook het feit dat tussen de brief en de daadwerkelijke afsluiting maar 3 dagen zitten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor