Ziggo abonnement goed nakijken
Geplaatst door: fwijm op: 30-09-2013 12:58
Door toeval kwam ik er vandaag achter dat ik al jaren onterecht € 3,- per maand betaal bij Ziggo voor een internetbeveiliging "Basis" die GRATIS is. Bellen dus.
Antwoord: Ja, we zien hier dat u al vanaf het allereerste begin dat wij een virusscanner aanboden hier gebruik van heeft gemaakt. Dat u nu voor de al geruime tijd inmiddels gratis voorziening nog steeds geld betalen moet komt omdat deze geschikt is voor 5 computers en de gratis "Basis" is dat maar voor 1 computer."
Mijn reactie - "Maar ik heb maar 1 computer, dus hoezo enz."
Antwoord: "Ja, wij kunnen niet zien hoeveel computers u heeft, dus u moet gewoon voor 5 betalen en geld terugstorten doen we niet. Nee, we zetten uw abonnement wel om en u krijgt dan een nieuwe licentiecode.Dan is alles weer goed"
Ik neem aan dat ik niemand hoef uit te leggen dat hier wat krom is netjes recht gepraat wordt. Althans, zo denkt Ziggo erover. Ik ben echter gewoon opgelicht voor honderden euro`s, en als ik niet vandaag eens naar mijn automatische incasso betaalspecificatie had gekeken dan was me dit nooit opgevallen.
Tip - kijk je factuur maar eens goed na, en mocht je ook een internetbeveiliging ooit hebben aangeschaft via Ziggo - hij is gratis ;-)
Reactie door jpm op 30-09-2013 14:22
Het lijkt me raar dat nadat u uw 'beveiligingsabonnement' had afgesloten dit inmiddels voor één computer gratis is, u daarvan bij aanvang van dit nieuwe prijsbeleid geen bericht hebt gehad. Ik bedoel: raar dat Ziggo geen rekening hield met mensen die daarvoor eerder geld betaalden.
Omzetten van het beveiligen van 5 naar 1 computer is voor u niet aan de orde omdat u nooit meer dan 1 computer liet beveiligen of in bezit hebt gehad. Logischer lijkt me dat u voor al die tijd dat men beveiliging voor 1 computer gratis aanbood een restitutie van 3 euro per maand terug zou krijgen.
Misschien helpt het om eerst uit te zoeken wanneer dat is ingevoerd, dan de termijn bepaalt waarin u maandelijks teveel hebt betaald en het totale bedrag schriftelijk, aangetekend terugeist binnen een redelijke termijn van, zeg 4 weken. Wel moet u dan duidelijk kunnen maken dat u nooit op de hoogte bent gebracht dat het beleid zo is gewijzigd dat beveiliging voor 1 computer gratis werd.
U kunt eventueel naar de kantonrechter stappen, zo lijkt me.
Reactie door tijger1 op 30-09-2013 15:52
Heeft dat bedrag dat niet altijd op uw factuur gestaan?
Reactie door fwijm op 30-09-2013 16:56
Antwoord naar jpm en tijger1. Je weet precies hoe dat gaat. Je verhuist in 2006 en schaft @Home aan. Geen concurrentie, dus je moet wel. TV en internet. Je schaft erbij aan een internet beveiliging in de vorm van een online anti virus pakket. Handig. Home wordt na fusie Ziggo en er veranderd weer het een en ander. Je krijgt dan de facturen ook ineens digitaal. Af en toe naar gekeken, waarbij je dan op de bedragen let en geen onregelmatigheid kan ontdekken. Tot ik vandaag een pc melding kreeg over mijn antiviruspakket (dat van Ziggo) en ik eens bij Ziggo op de site ging kijken over dat pakket. Zie ik tot mijn verbazing dat dat pakket gratis is - heb daar dus nooit een bericht over gehad. Zag alleen af en toe dat het icoontje wat veranderde, en dat het werkte. Het bedrag heeft dus altijd op mijn factuur gestaan onder de naam internetbeveiliging, Dat deze beveiliging daar inmiddels onterecht op stond - wie kan dat nou vermoeden?? Je wordt wel steeds lastig gevallen over het Alles in 1 pakket, maar informatie over wat je daadwerkelijk hebt ontbreekt. Ik heb ook nooit voor Z3 getekend of zo. Deze internetsnelheid is me zonder vragen aangeboden !! Ook zoiets. Nu had ik daar geen echte problemen mee omdat ik voor mijn werk dat nodig had - snelheid, maar klopt ook niet natuurlijk.
Telefonisch gesprek leverde alleen maar op de opmerking dat ik een beveiliging krijg voor 5 computers en dat die wel betaalt moet worden (dit van die 5 computers staat overigens nergens op de website!!). Omdat Ziggo niet kan weten dat ik maar 1 computer heb treft hen geen blaam ?! zo lust ik er nog wel een paar. Ik krijg geen geld terug, maar men wil wel mijn abonnement nu aanpassen.
Ik weet dat ik bij een kantonrechter gelijk krijg, maar is me dat die moeite waard? Nee. Ik zie het als leergeld - ik moet er blijkbaar overal van uitgaan dat de ander fouten maakt. Gemeenten, Banken, Ziggo. Het is niet anders, maar wellicht leren anderen er ook van.
Reactie door diumenge op 30-09-2013 19:39
Honderden euro's? Dus dit duurt al zo'n acht jaar? Ik heb nog een tip, bekijk je rekeningen eens wat vaker...
Reactie door wendy-claire op 30-09-2013 23:42
Je zou haast denken dat je contact had opgenomen met UPC!
Reactie door xilefsim op 01-10-2013 08:47
De basisversie is sinds een paar maanden gratis. Die is vrijwel hetzelfde als de goedkoopste alleen hebben ze die een andere naam andere naam gegeven. Als je kijkt bij je account zie je daar meen ik standaard staan en kan je die wijzigen in basis..
Zo blijven ze geld van je rekening afhalen. Lijkt op de truuk die de PTT vroeger deed toen het abonnementsgeld voor de telefoon verviel maar je bleef betalen als je zelf geen actie ondernam.
Een tip: als je abonnement voor de software wijzigt dan stop die dezelfde dag maar het vooruitbetaalde abonnementsgeld krijg je niet automatisch terug. Daar moet je zelf achteraan.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 09:27
Tsja, en tijger1 - zeker, dat bedrag heeft altijd op de factuur gestaan. Maar de truc zit hem hier in het veranderen van het pakket, de dienst zo je wilt. Aan de factuur zie je niet dat er wat veranderd is aan het pakket wat je gekocht hebt. En van die veranderingen wordt je ook niet op de hoogte gesteld !! Zo zijn bijvoorbeeld ook de internetsnelheden Z1, Z2 en Z3 "uitgevonden", maar je abonnement is hier zonder vragen gewoon op Z3 gezet. Het wonderlijke is ook dat je nooit meer ergens voor hoeft te tekenen blijkbaar - zelfs niet een "Accoord gaan met de leveringsvoorwaarden" - ook een veel gebruikte truc.
Kijk, het gaat me hier niet om het geld - ik koop zo het duurste pakket ooit en zet het op mijn pc - maar hier wordt slecht zaken gedaan, en dan zeg ik het heel netjes. Want voor je het weet is het laster. Nee, bedrijven als banken, telefoonaanbieders, providers, abp, uwv en ga zo maar door hebben duidelijk logistieke problemen. Bezuinigen en dezelfde service blijven bieden is onmogelijk. Dus trim ook het serviceniveau en laat de consument dat maar weten. Wil je wel dezelfde service dan maar meer betalen. Ik had hier zonder problemen de uitgebreidere versie van het beveiligingspakket gekocht - 3,95 per maand - alleen - ik wist niet dat dat bestond !!
Reactie door tijger1 op 01-10-2013 09:35
Persoonlijk bekijk ik regelmatig de voorwaarden van wat ik heb op het gebied van telecom, verzekeringen, energie en ga maar door, maar ik denk dat ik blijkbaar een uitzondering ben.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 09:52
Precies tijger1, en daar wordt gewoon gebruik en/of misbruik van gemaakt. Jij bent op dat terrein waarschijnlijk een van de weinige. Heb je er wel eens bijgezeten als iemand software installeren gaat ? Zo goed leest men dus de voorwaarden - we klikken snel op Volgende.
Je bent dus vast een expert op verzekeringen gebied. Opstalverzekeringen en inboedelverzekeringen - leef je uit. Onleesbaar ook vaak - voor de gemiddelde Nederlander !
Nee, het gewoon"netjes" zijn verdwijnt meer en meer bij de bedrijven. De klant zeurt vaak en "het staat toch in de papieren". Jij overleeft en ik ook, maar hoeveel mensen verzanden er niet. En daar is Kassa dan voor - om deze mensen te helpen.
Reactie door tijger1 op 01-10-2013 09:58
@fwijm
Ik doe mijn best ;-)
Reactie door carola.83 op 01-10-2013 10:31
......Door toeval kwam ik er vandaag achter dat ik al jaren onterecht € 3,- per maand betaal. Ik ben echter gewoon opgelicht voor honderden euro`s......
1. Jaren??? Het is pas sinds juni/juli aangeboden! Dus je praat over hooguit 4 x 3,- euro. Je moet geen onzin uitkramen!
......En van die veranderingen wordt je ook niet op de hoogte gesteld !! ......
Op 15/7 heb ik onderstaande mail ontvangen (sommige gebruikers een paar weken eerder):
We zijn blij dat u internet met Ziggo. Omdat we hopen dat u dit nog lang en met plezier blijft doen, willen we u behoeden voor vervelende ervaringen. U krijgt daarom een programma voor basis internetbeveiliging van ons. Een extra service, zónder extra kosten.
Basis Internetbeveiliging beschermt uw computer
U krijgt van ons Basis Internetbeveiliging bij uw internetabonnement. Een programma van hoge kwaliteit, ontwikkeld door het gerenommeerde F-Secure. Hiermee worden virussen herkend en automatisch verwijderd. Ook bevat dit programma anti-spyware. Anti-spyware herkent en verwijdert programma's die criminelen op uw computer proberen te installeren om uw gegevens te stelen. Basis Internetbeveiliging beschermt één computer. We raden aan om dit te installeren op het apparaat dat u het meest gebruikt.
3. Kortom: je beschuldigingen slaan werkelijk nergens op!
Reactie door xilefsim op 01-10-2013 11:06
Carola blaast weer hoog van de toren.
Als je een betaald abonnement had en je doet niks dan blijf je betalen terwijl er ook een gratis versie is. De standaard versie van 2.95 per maand heeft geen firewall meer (maakt nu gebruik van de windows firewall) en is daardoor het geld naar mijn mening niet meer waard. Voorheen had F-secure van Ziggo een goede en gebruiksvriendelijke firewall.
Zie ook de reacties van teleurgestelde klanten op het Ziggo forum.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 16:48
@Carola - Je zou bijna denken dat er aandelen Ziggo in omloop zijn. Felle dame, krachtige taal. Vergeet nu eens dat je voor Ziggo werkt en probeer bij de zaak te blijven. Geen komma werk graag, maar gewoon waar het om draait.
Ik ga niet weer alles uitleggen, maar ik betaalde voor iets wat gratis was; ik ben NIET op de hoogte gesteld op een manier die begrijpelijk is (ben gewoon een domme oude man, maar wel een betalende!), en F-secure is een prima pakket (heb ik ook nooit iets negatiefs over gezegd - wel dan?).
Maar - wees gerust, bij het net opnieuw opstarten van mijn enige computer (!! geen vijf) wordt op mijn scherm de mededeling getoond dat mijn abonnement internet beveiliging is verlopen en dat ik in de Winkel (!!!) een nieuwe kan kopen.
Omdat geld voor mij geen issue is hier - ik schaf gewoon het echte Kaspersky gebeuren aan, en zie af van alle mogelijke Ziggo wel of niet gratis beveiliging. Want uit de melding maak ik op dat er weer betaald moet worden ???
Jammer dat ik geen plaatjes hier kan invoegen van de Ziggo scherm melding.
Het enige wat ik nog goed bekijk is de factuur volgende maand - en laat het wel zo zijn dat die 3 euro daar dan weg moet zijn. Anders probeer ik ene Carola voor mij de boel te laten oplossen ;-)
Pracht bedrijf, Ziggo. Ongetwijfeld. Maar een beetje slordige manier ban boekhouden - creatief boekhouden.
Reactie door tijger1 op 01-10-2013 17:02
@fwijm
Beetje dom, zou Maxima zeggen, om te veronderstellen dat Carola.83 bij Ziggo werk
Reactie door tijger1 op 01-10-2013 17:03
Te vlug geklikt.
Zij eerkt bij UPC EN KPN, maar dat mag u niet verder vertellen. ;-)
Reactie door diumenge op 01-10-2013 17:23
Quote: fwijm schreef op dinsdag 1 okt 2013, 16:48: ...
Maar - wees gerust, bij het net opnieuw opstarten van mijn enige computer (!! geen vijf) wordt op mijn scherm de mededeling getoond dat mijn abonnement internet beveiliging is verlopen en dat ik in de Winkel (!!!) een nieuwe kan kopen.
Omdat geld voor mij geen issue is hier - ik schaf gewoon het echte Kaspersky gebeuren aan, en zie af van alle mogelijke Ziggo wel of niet gratis beveiliging. Want uit de melding maak ik op dat er weer betaald moet worden ???
...
einde Quote Dan maak je het verkeerde er uit op. Je betaalde abonnement is nu kennelijk stopgezet, dus nu moet je de licentiecode van de gratis versie invoeren. Die kan je vinden op je eigen 'Mijn Ziggo' pagina.Een beetje lezen hoe het allemaal werkt zit er dus kennelijk niet in.
Verder blaas je zelf erg hoog van de toren met "ik koop zo het duurste pakket ooit en zet het op mijn pc" en "Omdat geld voor mij geen issue is hier", terwijl je wel een probleem maakt van die paar euro.
Overigens is Kaspersky een prima keuze, ik gebruik het ook.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 18:16
Laten we hopen dat zij een prettige baan heeft. Maar om het onderwerp min of meer af te sluiten - wordt vanmiddag door een goede kennis gebeld, die mijn Facebook bericht hierover las. Laat ik ook eens naar mijn factuur kijken. Staat ergens digitaal, dus heeft hij ook nooit echt gedaan. Ook goed van vertrouwen.
Wat blijkt - hij betaald al een jaar voor tv van Ziggo, terwijl hij dat niet bij hen afneemt !! Alleen internet. Stoom uit zijn oren.
En ik zag ineens ook dat WiFi spots bij mij aanstaat. Hoezo aan? Ik wil niet meedoen aan WiFi hotspots - er wordt steeds blind aangenomen dat wij alle nieuwe dingen fantastisch vinden.
Heerlijk al deze vooruitgang.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 18:23
Quote: diumenge schreef op dinsdag 1 okt 2013, 17:23: Quote: fwijm schreef op dinsdag 1 okt 2013, 16:48: ...
Maar - wees gerust, bij het net opnieuw opstarten van mijn enige computer (!! geen vijf) wordt op mijn scherm de mededeling getoond dat mijn abonnement internet beveiliging is verlopen en dat ik in de Winkel (!!!) een nieuwe kan kopen.
Omdat geld voor mij geen issue is hier - ik schaf gewoon het echte Kaspersky gebeuren aan, en zie af van alle mogelijke Ziggo wel of niet gratis beveiliging. Want uit de melding maak ik op dat er weer betaald moet worden ???
...
einde Quote Dan maak je het verkeerde er uit op. Je betaalde abonnement is nu kennelijk stopgezet, dus nu moet je de licentiecode van de gratis versie invoeren. Die kan je vinden op je eigen 'Mijn Ziggo' pagina.Een beetje lezen hoe het allemaal werkt zit er dus kennelijk niet in.
Verder blaas je zelf erg hoog van de toren met "ik koop zo het duurste pakket ooit en zet het op mijn pc" en "Omdat geld voor mij geen issue is hier", terwijl je wel een probleem maakt van die paar euro.
Overigens is Kaspersky een prima keuze, ik gebruik het ook.einde Quote
Mijn betaalde abonnement is kennelijk stopgezet. Als ik klompen droeg dan hoorde je ze breken. En ik maak geen probleem van een paar euro - ik maak een probleem over de volledige ondoorzichtbaarheid (goed woord?) van alles. Let hier dus ook op het WiFi spots gebeuren. Wil ik dit? Wordt niet eens gevraagd - staat gewoon op aan.
tot slot - er klopt gewoon niet veel van. Het product is prima, de uitlevering slecht. Maar ja, dat is bij meer zaken van toepassing.
Reactie door diumenge op 01-10-2013 18:23
Je kan bij Ziggo niet alleen internet afnemen.
In de post die Ziggo stuurt, bijvoorbeeld over de Wifi Spots, staat dat deze automatisch aan staan en dat je die zelf kan uitzetten.
Heerlijk helemaal niets lezen en dan je beklag doen op internet. Dat is vooruitgang.
Reactie door fwijm op 01-10-2013 18:34
Quote: diumenge schreef op dinsdag 1 okt 2013, 18:23: Je kan bij Ziggo niet alleen internet afnemen.
In de post die Ziggo stuurt, bijvoorbeeld over de Wifi Spots, staat dat deze automatisch aan staan en dat je die zelf kan uitzetten.
Heerlijk helemaal niets lezen en dan je beklag doen op internet. Dat is vooruitgang.
einde Quote
De eerste zin is wat een ander mij doorbelde (goed lezen - ik heb daar verder geen waardeoordeel over - geef alleen weer) en de tweede zin is een heerlijk positief klinkende zin waar we allemaal heel veel aan hebben.. Het aantal sterren bij je naam geeft weer dat jij in ieder geval veel leest. Ik probeer te lezen en laat iedereen in zijn waarde, ook als ik het oneens ben.
En daarmee - einde discussie.
Reactie door diumenge op 01-10-2013 18:46
Ik ben het niet ergens mee eens of oneens, ik geef alleen weer wat mijn eigen ervaringen zijn (heb ook Ziggo) en wat ik op de website zie. Ik heb post ontvangen over de wifi-spots en daar stond in dat ze automatisch aan stonden en dat je het altijd zelf kon uitzetten.
Wat ik t.a.v. die kennis bedoelde is dat de stoom wel uit zijn oren kan komen, maar Ziggo (of je het er mee eens bent of niet, dat is heel wat anders) heeft niet de mogelijkheid om internet zonder kabel-tv aansluiting te nemen. Dan moet je ADSL nemen. Koppelverkoop? Misschien wel ja.
Reactie door xilefsim op 01-10-2013 23:16
Blijft staan dat de nieuwe versie opgedrongen wordt en dat je niet meer die fijne firewall van f-secure hebt. Als je niets doet blijf je betalen terwijl dat in veel gevallen niet nodig is.
Zie het ziggo forumziggo forum
Reactie door lekkerisdat op 18-10-2013 18:16
@fwijm je zou iets in de politiek moeten gaan doen, daar schuiven ze ook altijd hun eigen fouten af op 'n ander..
Reactie door s.v. op 08-11-2013 20:28
Zo heb ik ondertussen ruim 1100 euro van Ziggo tegoed. Ik vind het een vuil spel. Ik ben in de zomer van 2008 verhuisd van het midden van het land naar het noorden. Een complete emigratie zo'n beetje. Ik heb ze uiteraard een verhuisbericht gestuurd. Net als allerlei andere leveranciers. Overal is het goed gegaan. Water, gas, licht, abonnementen, banken (zelfs), telefoon-abonnementen, etc.
Drie maanden later ben ik weer verhuisd en heb ik het hele riedeltje nogmaals herhaald. Deze keer ging het wat soepeler, omdat ik alle adressen en spullen nog bij de hand had. Alleen de afhandeling ging bij Ziggo deze keer minder goed. Ziggo heeft een paar maanden over gedaan voor het goed was. Gelukkig verhuisde ik naar een volgend huisnummer en dus maar 1 deur verder deze keer. Dat was met mijn nieuwe buren gelukkig makkelijk op te lossen, ik heb gewoon een draadje van het ene raam naar het andere laten lopen, zodat ik toch van al mijn diensten gebruik kon maken.
Wat schetst mijn verbazing? Nu heb ik sinds afgelopen zomer alles overgezet naar Online. De volgende maand komt er toch nog een incasso van 17,95. Ik kijk bij mijn facturen in mijn account en zie ook een creditnota van 17,95. Ik ben er dus vanuit gegaan dat het een foutje was of een verrekening of iets dergelijks, ik heb het even op zijn beloop gelaten. Tot ik de maand erop weer 17,95 van mijn rekening zie verdwijnen. Deze keer was ik op tijd om te storneren. Ik heb direct een mail gestuurd naar Ziggo om te vragen waar die 17,95 van zijn...
Vorige week kreeg ik een telefoontje. Deze 17,95 is nog steeds van het adres in het midden van het land. Geen probleem mevrouw, we hebben hier uw opzegging, ik ga het doorgeven aan de juiste afdeling, u gaat gebeld worden, u krijgt ruim 1100 euro terug. Onze excuses.
Gisteren werd ik teruggebeld door de betreffende afdeling. Nee, haar collega heeft een fout gemaakt. Ze hebben helemaal geen opzegging van mij. Ik krijg dus geen geld terug. Nee, u heeft ook geen bevestiging van ons gehad, dus het is nooit gebeurd.
Ik begrijp er niets van. Het is op dezelfde administratieve manier gegaan als mijn volgende verhuizing van nr. 146 naar nr. 148. Toen is er niets aan mijn afschrijvingen veranderd. Ik wist nooit dat die 17,95 over mijn Utrechtse adres ging. Je kunt het nergens aan zien tenslotte. Ik wist wel dat ik 2 incasso's kreeg, maar dat gebeurt ook wel bij andere diensten. Nooit bij stil gestaan dat ik iedere maand dus 17,95 teveel betaalde voor mijn oude-oude adres. Iemand anders heeft het abonnement voor me uitgezocht, scheiding, toestanden, dus zal wel goed zijn. Toch?
Nee, mevrouw, er zijn wel meer mensen die twee adressen betalen. Dat kunnen wij niet weten. Er is nooit bij ons opgezegd. Ze wil me wel tegemoet komen en me een jaar terugbetalen. Nou nee... dat vind ik niet genoeg. Ik ga niet akkoord. Ze gaat er nog op terug komen.
Ik heb teruggezocht. Mijn administratie van opzeggingen heb ik nog niet terug kunnen vinden. Wel de logistieke ellende die ik heb gehad met de laatste verhuizing. Voor mij is volstrekt onduidelijk waarom de ene verhuizing in een dubbele incasso resulteert en de andere verhuizing niet. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoe is het opgelost?
Reactie door tijger1 op 08-11-2013 20:41
De meeste mensen kijken regelmatig hun bankrekening na en weten ook wat ze kopen en waarvoor ze dus betalen. Als er dan iets fout loopt, door wat voor oorzaak dan ook, gaat er niet vijf jaar overheen voordat ze er achter komen.
Reactie door lekkerisdat op 09-11-2013 15:12
@s.v.
Na het opzeggen van je pakket bij Ziggo blijft je TV abonnement doorlopen, die dien je apart op te zeggen. Heeft nu echt niemand dit je bij Ziggo eventjes verteld?
Niet dat dit ergens ook maar vermeld staat op de site, maar dat is Ziggo eigen duidelijk zijn richting hun klanten is teveel gevraagd..
Reactie door lekkerisdat op 09-11-2013 15:14
En wat tijger1 al zegt; iedere 2 weken je afschrijvingen controleren is 'n must.
Reactie door s.v. op 10-11-2013 15:18
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 8 nov 2013, 20:41: De meeste mensen kijken regelmatig hun bankrekening na en weten ook wat ze kopen en waarvoor ze dus betalen. Als er dan iets fout loopt, door wat voor oorzaak dan ook, gaat er niet vijf jaar overheen voordat ze er achter komen.einde Quote
Ja hoor, helemaal mee eens. Ik kijk ook al die tijd al gewoon wat er gebeurt. Ik heb heel weinig geld te besteden, dus weet ook precies mijn maandelijkse uitgaven. Het ging ook allemaal goed, tot na de opzegging. Toen bleef er 17,95 afgeschreven worden. Huh? Ik heb toch alles opgezegd? Waar zijn die dan van? Toen bleek dat die automatische incasso van mijn adres in Utrecht was. Waar ik dus al 5,5 jaar niet meer woon. Bij de verhuizing is er hier internet en telefoon bijgekomen. Ik dacht dat ik dus twee incasso's kreeg vanaf die tijd: 1 tv, 1 internet/telefoon. Ik wist dus niet precies wat ik gekocht had, dat is ook stom ja. Maar ja, soms heeft een mens ook even andere dingen aan zijn hoofd. Ziggo kreeg ik op advies van iemand anders, ik ging al veel goedkoper dan vroeger. Prima! Gauw invullen, klaar. Contracten zie je daarna dus ècht nooit meer. Alles gaat via het online inloggen. Wil niet zeggen dat iemand me dan maar gewoon stiekem geld afhandig moet blijven maken. In de tussentijd ben ik nog een keer verhuisd en er is niet nog een keer 17,95 bijgekomen. Ik heb op precies dezelfde manier mijn verhuizing doorgegeven. Hoe kan dat dan? Dus de ene keer wèl goed, maar de andere keer niet? Schiet mij maar lek.
Er staat ook helemaal nérgens bij de automatische incasso over welk adres het gaat. Als ik ergens in wat voor schrijven dan ook mijn oude adres tegengekomen zou zijn, zou ik uiteraard toen direct al aan de lijn hebben gehangen. Als ik inlog en ik kijk naar gebruikersadressen, staat toch echt alleen mijn huidige adres er in. Hoe kan dat dan?
Ik heb het gevoel dat alleen mijn automatische incasso van die tijd is blijven lopen. Waarschijnlijk nog expres ook. Niet eens het contract. Maar bewijs dat maar eens dan. En dan nog.. Hier rammelt gewoon wat.
Nu ik er achter kom door die aardige meneer van Ziggo dat ik ten onrechte al die tijd voor Utrecht betaal, wil ik dat natuurlijk wel terug. Hij had mijn verhuizing al gevonden, geen probleem. Hij vond het ook logisch. U krijgt tot vijf jaar later geld terug. Ik wàs héél blij met Ziggo! Tot ik door de volgende afdeling teruggebeld word. Zij hebben niks. Vinden het niet logisch, maar nu wil ze me wel matsen met 1 jaar terugbetalen. Ze weten dus dondersgoed dat ze fout zitten, anders zou ik dat ene jaar ook niet aangeboden krijgen.
Dat vind ik nu wel een rotstreek ja.
Reactie door lekkerisdat op 11-11-2013 15:18
Jammer dat je niet de moeite neemt om mijn reactie te lezen, je had dan 't antwoord gehad wat nu het probleem is. Als dat duidelijk is kun je wellicht beter aan 'n oplossing werken..
Reactie door s.v. op 11-11-2013 15:47
Quote: lekkerisdat schreef op maandag 11 nov 2013, 15:18: Jammer dat je niet de moeite neemt om mijn reactie te lezen, je had dan 't antwoord gehad wat nu het probleem is. Als dat duidelijk is kun je wellicht beter aan 'n oplossing werken..einde Quote
Natuurlijk heb ik wel de moeite genomen je reacties te lezen. Bedankt daarvoor. Alleen daar kan ik niet uit opmaken waarom mijn tv(-incasso) de ene keer wèl doorloopt en de andere keer niet. Ik heb gewoon twee keer op dezelfde manier mijn verhuizing doorgegeven.
En dan nog hoor... Ik heb nergens aan kunnen zien waar ik voor betaalde. Je krijgt geen factuur, geen specificatie, op de site stond alleen mijn huidige adres. Op de afschriften staat geen gebruikersadres. Ik heb er in ieder geval 5,5 jaar geen gebruik van gemaakt. Ik heb ook ergens gelezen dat na zo lang niet gebruik van de diensten de boel gewoon inactief wordt gezet. Dat zal op mijn oude adres ook wel gebeurd zijn dan. Mooi incasseren voor Ziggo. Geen levering, wel opbrengsten. Mijn post is altijd teruggekomen van daar, want ik woonde er niet meer. Hoe kan het dat alle andere bedrijven en diensten mijn adreswijziging/opzegging wel begrepen en goed uitgevoerd hebben en Ziggo niet? Hoe kan het dat het de tweede keer wel gewoon zo ging? Ze staan nou niet bekend om hun eerlijke manier van werken. Hoe maak je het zo ondoorzichtig mogelijk? Haha.
Enne.. welke oplossing? Ik denk dat ik hiermee naar de rechtswinkel moet. Een deurwaarder erop? Nu cure no pay? Ik vroeg of anderen een soortgelijke ervaring hadden. Dan kan ik misschien de brieven kopiëren. Ik heb zo geen zin in gebekvecht over zoiets vanzelfsprekends. Zelfs die meneer van Ziggo vond dat, alleen zijn vrouwelijke collega een week later weer niet...
Reactie door fwijm op 11-11-2013 17:21
Quote: lekkerisdat schreef op vrijdag 18 okt 2013, 18:16: @fwijm je zou iets in de politiek moeten gaan doen, daar schuiven ze ook altijd hun eigen fouten af op 'n ander..einde Quote
Heerlijk zo'n antwoord - Laat ik de zaak eens omdraaien. Iemand laten betalen voor iets wat gratis is is normaal. Of anders gezegd: Het aanpassen van abonnementen en leveringsvoorwaarden zonder daar DUIDELIJK over te zijn is ook helemaal normaal. Nee, het is allemaal MIJN fout. Je hebt helemaal gelijk.
En om van Ziggo nog 2 zaken te noemen waaruit blijkt dat er met de logistiek (zeg ik het toch heel netjes) iets niet klopt:
- ik krijg een brief dat ik vooral mee moet doen met wifi spots. Kan er een ipad mini mee winnen. Alleen Ziggo - ik heb nog steeds geen wifi modem ooit mogen ontvangen van jullie. Dus er staat dan wel automatisch zogenaamd wifi spots aan bij mij, alleen ...... ik werk gewoon met een modem van jullie van een aantal jaren geleden en een zelf gekochte snelle router. Waarom krijg ik nu zo'n brief ????
- ik moet vooral Alles in 1 afnemen. Maar ik heb geen vaste telefoon en dus ook geen vast telefoonnummer. En wil dat vaste telefoonnummer ook niet. Alleen mobiel is prima. Heb jullie (Ziggo dus) dat al tig keer laten weten en toch krijg ik steeds weer die brieven en zelfs telefoontjes rond half zes in de avond daarover. Ik moet toch echt Alles in 1 nemen - zoveel voordeliger. Waarom gaan jullie daar mee door?
Intussen blijkt gelukkig dat ik niet de enige ben die zich verwonderd over een aantal zaken bij het Ziggo gebeuren aangaande betalingen en aanbiedingen.
Ik lees weer mee ....
Reactie door digitalwater op 17-12-2013 20:37
Ik snap eigenlijk niet waarom men in dit soort gevallen altijd de verantwoordelijkheid bij het bedrijf legt.
Je krijgt toch elke maand gewoon een nota waarom exact staat vermeld wat en waarvoor je betaald?
Kwestie van beter je nota's in de gaten houden, en de aanbiedingen eens in de zoveel tijd even doorlopen.
Reactie door carola.83 op 17-12-2013 22:19
....... Alleen Ziggo - ik heb nog steeds geen wifi modem ooit mogen ontvangen van jullie. Dus er staat dan wel automatisch zogenaamd wifi spots aan bij mij, alleen ...... ik werk gewoon met een modem van jullie van een aantal jaren geleden en een zelf gekochte snelle router. Waarom krijg ik nu zo'n brief ????.......
Om je te informeren dat je van wifi spots gebruik kunt maken! OOK iedereen met nog een oud niet/wifi modem. Misschien moet je eens kijken wat er bedoeld wordt met wifi spots?
.......en toch krijg ik steeds weer die brieven en zelfs telefoontjes rond half zes in de avond daarover.....
Hoe halen ze het in hun hoofd om je zo laat nog te bellen. Schandalig!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!