Zeuren we niet te veel
Geplaatst door: jeankatie op: 10-08-2010 23:21
Al ben ik geen fatsoensrakker, ik erger me steeds meer aan zeurders, mensen die een handtekening zetten onder een keuken"offerte" en dan janken dat ze 30% moeten dokken als ze toch die keuken niet willen, mensen die meubels bestellen die ze een week later toch niet willen, mensen die bij S&S een goedkope bank kopen die na een half jaar al op is. Kom op zeg, heel het internet staat bomvol met tips en waarschuwingen in deze. Ben dat gezeur een beetje beu. Ueberhaupt alle gezeur en afgunst, het gekreun en gesteun in de super als er iemand met veel boodschappen vóór iemand staat, het getoeter als je met je auto stopt bij notabene een zebra om een oudje te laten oversteken, het gezeik om een parkeerplaats terwijl 10 meter verderop er zat plek is, het commentaar over ouderen die niet zo snel kunnen lopen, het óver een dement of gehandicapt iemand's hoofd tegen de begeleider aanpraten alsof de ander niet bestaat, kortom, is Nederland nog een sociaal land?
Ergernissen zijn van alle dag maar ergeren we ons niet te veel en waar is het menselijke gebleven?
Nogmaals, ben ook niet heilig maar misschien eens goed om hier stil bij te staan.
Reactie door dirk2 op 11-08-2010 00:02
Klagen over de slechte kwaliteit van spullen of diensten vind ik geen gezeur.
Ook van een goedkope bank mag je verwachten dat die een paar jaar meegaat en niet snel doorzakt. Je mag geen mooi leer verwachten en eikenhout maar dat is wat anders.
Er wordt wel veel te veel over jonge mensen gezeurd, het lijkt wel of ze niets goed kunnen doen. Een van de kwalen (en dat ik niet van de laatste paar jaar maar veel langer) van nu is dat we altijd naar de ander wijzen (roddelen en veroordelen). Het lijkt wel of wij niets meer kunnen verdragen en niet meer willen zien wat de ander goed doet.
Ik mis een gevoel dat je samen iets kan bereiken, van saamhorigheid, geloof in de toekomst etc.
Reactie door opabertje op 11-08-2010 11:05
Ik ben het helemaal en 100% met u eens !
We zeuren, mopperen en piepen maar en ieder bedrijf lijkt een potentiële oplichter te zijn.
Zal wel aan de opwarming van de aarde liggen ;)
De meeste problemen op dit forum zijn toch echt luxe problemen. Ook hebben de mopperaars vaak totaal geen begrip dat zaken niet binnen 2 muisklikken kunnen worden opgelost.
Daarnaast, en nou maak ik mij niet geliefd, zijn vooral jongelui verrekte ongeduldig ( de briezer generatie ).
Advies:
- De meeste bedrijven zijn er nooit bewust op uit om u te benadelen.
- heb eens wat meer geduld
- relativeer eens wat vaker
- Denk in oplossingen en niet in problemen
Reactie door sonjaatje op 11-08-2010 12:50
Ik ben het wel met je eens dat mensen eerst goed moeten onderzoeken voordat ze hun handtekening plaatsen.
En dat goedkoop vaak duurkoop is, tja, das ook al lang bekend.
Als je iets wilt kopen of een of ander abo wilt aangaan is mijn advies, struin eerst internet af, lees alle voorwaarden goed door, en vraag eventueel in je omgeving of zij ervaring hebben met een bedrijf, artikel, of winkel.
Ik persoonlijk heb nooit gezeur achteraf.
Reactie door deborahlars op 11-08-2010 14:32
Ook ik ben het volkomen met u eens..
alhoewel af en toe een beetje zeuren om niets ook best lekker is hoor
Reactie door plebpleb op 11-08-2010 14:52
Waarom zouden mensen niet mogen en blijven zeuren om de diensten en ook oplichtinging van anderen....Er zijn al genoeg ja-knikkers en mensen die nergens over klagen...Daarom is de maatschappij nu ook zo'n zooitje geworden met alle ellende van dien....
Klagende en zeurende mensen zijn nog te helpen en zorgen dat anderen alerter blijven....
HET LEVEN IS NIET ALTIJD ROZEGEUR EN MANESCHIJN...
Reactie door jeankatie op 11-08-2010 16:07
Onder zeuren versta ik dat geneuzel van mensen die willens en wetens zelf een risico nemen, zich vooraf niet (laten) informeren en tranen met tuiten janken omdat ze, ook vaak gewaarschuwd voor de vele valkuilen, tóch zelf iets beslissen waarvan ze weten dat het risico's met zich meebrengt. Overal gaat wel wat fout, breek me de bek niet open maar meteen fora volkladderen met krokodillentranen en dingen eisen die niet billijk zijn.
Met fatsoen en een beetje geduld, soms wat dwang en scherpe tanden komt uiteindelijk meestal alles weer goed, zo niet dat idd rest enkel de rechter en dan bedoel ik uiteraard enkel consumentaangelegenheden.
Maar de kif, ongeduld en onfatsoen in het dagelijkse leven is om te janken, geduld, beleefdheidnormen, mededogen en vriendelijkheid kost niks maar is vaak ver te zoeken.
Het recht van de stektste c/q de brutaalste/associaalste
Het is makkelijker met een hele hand vriendelijk te zwaaien dan één bepaalde vinger te moeten uitsteken....
Reactie door read op 11-08-2010 19:04
jeankatie
Je past dus zelf heel aardig in het zeur-plaatje.
Pedro.
Reactie door jeankatie op 11-08-2010 21:57
Pedro, best een beetje touché maar ik ben geen zeikwijf, heb mijn zaakjes meer dan goed geregeld met een helder denkvermogen, dik vet goed voor elkaar en zeik eigenlijk enkel over het gezeik van mensen die zeikerds zijn.
Je hebt gelijk, ik zeik over het gezeik.
Iemand nog een borreltje? (knipoogsmiley)
Sommige mensen voelen zich altijd in hun kruis getast (zwaaismiley)
Reactie door sonjaatje op 11-08-2010 22:06
Ze zeurt niet, ze opent een discussie.
(over zeuren, dat dan weer wel :-)
Reactie door jeankatie op 11-08-2010 22:17
Sonjaatje, thanx, ik zeur idd niet, heb een giga-verbouwing achter de kiezen met de nodige foutjes en één hele erge fout en toestanden maar heb geen milimeter gezeurd over compensatie of al dat gedoe, gewoon op een normale manier alles recht kunnen zetten. Maar kijk eens op TrosRadar en zo hoe mensen na een klein foutje van een bedrijf al dat bedrijf aan de schandpaal nagelen, nou, dan ben je zielig, eerst zelf op proberen te lossen maar meteen met naam en toenaam een bedrijf melden is meer dan belachelijk.
Nog even en men gaat al klagen op internet over het nét verlopen zijn van een pakje sla, vanmdaag gekocht, met op de verpakking een houdbaarheidsdatum van morgen. Kom op zeg, waar is de verantwoording van de consument, is die te kippig om die datum even te bekijken, te kippig om voorwaarden van bedrijven te lezen of gewoon te lui en te arrogant.
Reactie door anicu op 11-08-2010 22:29
Aardige topic.
We worden inderdaad steeds asocialer, lijkt het wel. Het is van ik, mij en mezelf. En als er iets fout gaat, is dat per definitie de schuld van een ander en die ander moet het dan ook maar oplossen.
En graag voor gisteren klaar.
Reactie door jeankatie op 11-08-2010 22:44
Anicu, wou dat ik het zo kort had kunnen omschrijven.
Goed gezegd.
Reactie door opabertje op 12-08-2010 01:37
Zelf doe ik al vele jaren alles in overleg en wat denk je, dat werkt echt.
Hier nog een denker.
We zeuren teveel tegen elkaar en op forums als deze.
Terwijl de Echte maatschappelijke problemen niet / nooit worden opgelost.
Goede topic met veel wijze woorden.
Reactie door nbw op 12-08-2010 03:37
Hoi eigenlijk gaat het hier om gunnen of niet. En echt iedereen in dit overbevolkte landje (re)ageert alvorens na te denken. En dat wordt door een maatschappelijke/culturele algemene modus bepaald. Alles wat afwijkt van standaard verworven welbevinden moet de schandpaal op. En onze gezamelijke frustraties worden nooit echt opgelost. We zijn een landje van polderen waar alle partijen altijd water bij de wijn doen en er een onmogelijk niet oplossingsgericht compromis ontstaat dat de problemen alleen maar kostbaarder maken. Mensen gunnen mekaar niets meer. Geef je 1 voorbeeld van hoe triest het is. Naast mijn huis is een peuterspeelzaal gekomen en daardoor moet ik overdag genieten van al het lawaai en simpele kinderliedjes en bovendien parkeren de ouders hun vehicle op mijn oprit. Het meest frustrerende moet nog komen. De waarde van mijn eigenwoning gaat 20.000 euro omlaag omdat kleine kindertjes nou eenmaal hoorbaar spelen naast mijn achtertuim. En hoera betaal minder gemeentelijke belasting want peuterclub is een erkende vorm van waardevermindering. Nu nog die hondekeutel op mijn eigen grond straffen. Weet wie de baas is. Vuile schoft dat ie niet opruimt.
Reactie door dirk2 op 12-08-2010 08:52
Als je klaagt krijg je veel bijval, dit topic is daar een mooi voorbeeld van en het is niet het eerste klaagtopic.
Je kan er zelfs rijk mee worden als je gaat schelden, iemand die Buckler drinkt is een lul, en als je trouwt en voor een uitset spaart ben je een burgertrut.
Op school val je buiten de boot als je de verkeerde merk schoenen draagt of een suffe gsm hebt. En die nieuwe collega zal ook wel niet deugen.
Reactie door tdehond op 12-08-2010 09:03
Deze site biedt ruimte om te klagen over b.v. een trage afhandeling v.e. klacht door een bedrijf.
Als dat door sommige bezoekers van deze site als zeuren ervaren wordt, dan is men vrij om deze site verder niet te bezoeken.
Hopelijk komen anderen dan met tips waardoor de klacht uiteindelijk opgelost wordt. Bedrijf blij en klant blij.
Reactie door dirk2 op 12-08-2010 09:29
Hahaha mooi gezegd TdeHond. Lekker nuchter. Het blijft een forum voor consumenten, en als je niet langs de helpdesk komt is dit een uitkomst.
Dat zure geklaag dat iedereen slecht is komt mijn neus uit.
Reactie door jeankatie op 12-08-2010 10:14
haha, idd nuchter
Terechte klachten hebben en niet geholpen worden is bepaald geen zeuren.
Sommige bedrijven verdienen wel degelijk een schop onder het achterste, en een flinke.
Het is goed dat er fora zijn om advies te vragen en ervaringen uit te wisselen en elkaar te kunnen helpen maar af en toe krab je je toch eens achter de oren als een mug weer eens getransformeerd wordt tot olifant.
Vaak ook vermakelijk.
Ik ga lekker zeuren over het weer, het komt hier met bakken uit de hemel...
enjoy your day
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!