Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zeer slechte service Swarovski

Geplaatst door: deeskeh op: 18-06-2011 17:54
In juli 2010 heb ik bij Swarovski een ring gekocht met artikelnummer 1062711 bij het filiaal in Maastricht. Daar viel al vrij snel een steentje uit, waarna ik een nieuwe ring kreeg. Echter gebeurde dit keer op keer. In de tussentijd heb ik zeker 10 ringen gehad, waarvan telkens na een week of 2 een steentje uit viel. Afgelopen week heb ik de laatste keer een nieuwe ring gekregen, waar na een week 8 steentjes uitgevallen waren. En ondanks dat ik telkens een nieuwe ring kreeg, begon ik er onderhand genoeg van te krijgen telkens terug te moeten gaan. Ik deed de ring telkens af terwijl ik water gebruikte en was er verder heel voorzichtig mee, eigenlijk vreemd dat er dan telkens zoveel steentjes uitvielen. Maar goed, nu ging ik dan ook weer terug naar het filiaal in Maastricht waar een oudere medewerkster van de winkel aangaf dat ik beter iets anders uit kon zoeken. Dat vond ik wel heel jammer, want de ring had ik gekregen van mijn vriend, dus heeft duidelijk emotionele waarde voor me. Uiteindelijk heb ik een ketting uitgezocht die een prijs had van €75,- . Echter bleek, nadat zij deze aansloeg in de computer, dat hij toch 85 euro kostte, verder kon ik ook geen geld terugkrijgen, want zoals deze oude medewerkster bleef herhalen, dat was het beleid van swarovski en daar wilde zij niet van afwijken. Daardoor heb ik voor 5 euro aan vullingen uit moeten zoeken. Ik had het allemaal niet zo erg gevonden, als deze medewerkers niet zo ontzettend arrogant en onbeleefd waren geweest. Geen enkele keer heeft deze oude medewerkster ook maar enige vorm van medeleven getoond en zij was alleen maar aan het lachen met haar medeverkoopsters. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo enorm slecht behandeld ben. Zelf ben ik werkzaam voor een klantenservice van een hoogstaand bedrijf, maar wij proberen onze klanten aan ons te binden door klanten tegenmoet te komen als zij met een klacht komen. We jagen ze niet weg met procedures. Ik heb dus ook aangegeven in de winkel dat ik hier nooit meer iets ga kopen, vanwege de slechte service en lachend wuifde de verkoopster de klacht weg. Ik hoop ten zeerste dat Swarovski mijn klacht serieus neemt, en hier ook verdere stappen op onderneemt.
Reactie door stacey op 18-06-2011 20:25
--Ik hoop ten zeerste dat Swarovski mijn klacht serieus neemt, en hier ook verdere stappen op onderneemt.-- Dan zul je dat zelf bij iemand moeten melden want die winkelbediende zal dat niet doen........ Overigens had je niets te maken met `het beleid` van Swarovski, want na 3x reparatie of omruiling is het wel mooi geweest en mag je (volgens de consumentenwetgeving) de koop ontbinden en hoor je gewoon je geld (geheel of gedeeltelijk) terug te krijgen omdat ze niet kunnen leveren waarvoor je had betaald, een probleemloos/goed product. Maar door iets anders te accpeteren is dit helaas niet terug te draaien. Misschien kun je je klacht neerleggen bij de nederlandse klantenservice: Klik Hier Succes,Klik Hier
Reactie door atenias op 18-06-2011 23:23
Quote: deeskeh schreef op zaterdag 18 jun 2011, 17:54: Dat vond ik wel heel jammer, want de ring had ik gekregen van mijn vriend, dus heeft duidelijk emotionele waarde voor me.einde Quote Maar u heeft de ring toch al tientallen keren omgeruild, dus het is niet meer de originele. Dan zie ik het probleem niet om iets anders uit te kiezen.
Reactie door empyria op 19-06-2011 20:06
10 keer omruilen? Dat heb je lang volgehouden! Petje af voor je engelengeduld! Dat was mij niet gelukt. Swarovski...m.i. betaal je vooral voor de naam, niet voor de kwaliteit.
Reactie door silvanaaa__ op 10-02-2012 16:43
Hallo, ik heb hetzelfde probleem in Arnhem gehad. Ik kreeg van mijn vriend een mooie swarovski ring met allemaal mooie glimmende steentjes. Na 2 weken vielen er steentjes uit. Dus ben ik met deze ring teruggegaan. Toen werd er geadviseerd niet in het water etc, en dat het meer een gelegenheidsring was. Deze informatie heeft mijn vriend er toen niet bij gekregen, anders was ik wel voorzichtiger geweest. Ik kreeg toen een nieuwe ring aangeboden, deze zag er wel anders uit maar dat vond ik toch wel netjes. Met de informatie die ik nu had over het gebruik van de ring, dacht ik dat het goed zou gaan. Helaas vielen de steentjes in de nieuwe ring er alsnog uit, kreeg de reactie dat ik er niet voorzichtig mee omgegaan was! Ik ben weer teruggegaan en kreeg weer een andere nieuwe ring aangeboden, deze verkleurde en er was een steentje uit. Toen had ik er echt genoeg van en vroeg mijn geld terug. Het beleid was inderdaad dat je geen geld terug kon krijgen, dus had ik weer een andere ring uitgekozen zonder steentjes en moest 40 euro bijbetalen, omdat deze ring duurder was. En ja hoor u verwacht het al deze ring ging inderdaad ook verkleuren. Ik ben niet meer teruggegaan, heb de ring wel bewaard. Ik weet dus niet meer wat ik er nou mee aanmoet. Want deze ringen zijn niet goedkoop! Ik kan dus helemaal met je verhaal meeleven. En ik hoop dat er voor ons een oplossing komt, ik vind het niet kunnen dat je om de 2 weken weer terug moet voor een andere ring groetjes Silvana
Reactie door marjon1 op 10-02-2012 17:07
@silvanaaa, Je reageert nu op 2 zaken die al van vorig jaar maart en juni zijn. Wellicht kun je als je info wilt wat je moet doen beter zelf een nieuwe vraag stellen hierover.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor