Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zeer slechte ervaring met RENOWEEK Schildersbedrijf Gelderland

Geplaatst door: inwonerarnhem op: 30-06-2012 11:18
Ik heb een half jaar geleden via GROUPON een professionele huisschilder besteld waar ik zeer slechte ervaring mee heb. RENOWEEK (http://www.renoweek.nl). Op Groupon werd deze aangeboden als: Professionele huisschilder van Renoweek voor 6 tot 32 uur binnen- of buitenwerk (vanaf € 89) Overigens kan je hem ook buiten GROUPON bestellen voor allerhande klusjes. Op voorhand is mijn ervaring: komt afspraken niet na, levert kwalitatief slecht werk en verre van professioneel. Graag hoor ik ervaringen van anderen. Hij claimt namelijk (behalve ik) allemaal zeer tevreden klanten te hebben. Ok, de deal was daar. Ik had de GROUPON deal gekocht en zocht contact met RENOWEEK om een afspraak te maken. De schilder kwam bij avond (in het donker!?) kijken wat er moest gebeuren. De uiteindelijke afspraak was: schuren, gronden en twee keer aflakken. Dat moest wel lukken binnen een week. Wellicht nog wat andere klusjes, alles in overleg! Uiteindelijk afspraak gemaakt. Op de afgesproken dag kwam de schilder met een "buitenlands sprekende meneer" om de klus te klaren. Echter na 4 uur bezig te zijn geweest kwamen ze met de mededeling dat "de klus was geklaard". Het resultaat: lichte schuurwerkzaamheden, over de scheuren heen gelakt, slechts 1 laag, in de volle zon (waardoor blaasjes waren ontstaan) en zichtbare lopers. Samengevat: te slecht voor woorden. Daarnaast was mijn voordeur met een roller gedaan waardoor mijn voordeur nu op een sinaasappel lijkt. Ik heb de beide heren hiermee geconfronteerd. Antwoord: ja inderdaad, maar we lossen het keurig op. Daarnaast gaf hij op dat moment aan dat ze beide nauwelijks tot geen schilderservaring hadden (hoezo professionele huisschilder?). Echter, op het moment dat ik de heren dit aangaf (blijkt achteraf), waren ze diep in hun ziel geraakt. Toch zou hij, zoals hij dat verwoordde "een professionele schilder die al 30 jaar in het vak werkzaam was" regelen. Vanaf dat moment ging "fout en verliep het contact stroef. Jos belde niet terug op afgesproken tijden, kwam niet meer opdagen etc etc. Ik heb gewacht, gebeld, weer gewacht weer gebeld. Na 3 maanden was ik het zat. Ik wilde mijn geld terug. Daar was hij niet voor in. Hij had ook verlies geleden. Moest de helft afdragen aan GROUPON. Kortom, Jos was een slachtoffer. What!!?? Heb ik dat geen 400 euro betaald?? Uiteindelijk heb ik het met veel pijn en moeite voor elkaar weten te krijgen dat ik 200 euro terug heb ontvangen. Heb nog wel de overgebleven potten verf terug moeten geven. Jos, ik hoop dat je er gelukkig mee bent en misschien moet je eens nadenken over een andere professie. Nogmaals mijn vraag aan de overige forumleden: zijn er meer mensen in regio Gelderland die soortgelijke ervaringen hebben met RENOWEEK?
Reactie door inwoonsterede op 16-07-2012 13:43
Nou, troost je...ik ben er ook ingetrapt... Ik had een actiebon gekocht via groupon voor 24 uur voor 319 euro. Nadat ik Renoweek belde voor een afspraak kwam Jos Miechels eerst even langs om te kijken hoe groot de klus was. Hij zei dat de klus een week zou duren (alles schuren, 2x lakken etc) Dus aan de bon van 3 dagen had ik niet genoeg. Dus 2 extra dagen erbij, kosten 16u x 50 euro = 800 euro en het materiaal 200 euro = totaal 1000 euro. De aanbetaling die hij hanteerde was 75% voordat hij zou starten, dus dat heb ik betaald. 750 euro, wat heb ik daar een spijt van zeg Ze kwamen inderdaad met z'n 2-en en gingen aan de gang. 7/6 van 10,30-16.00 = 5,5 x 2p = 11u 8/6 van 09.30-12.30 = 3.0 x 2p = 6u Totaal 17u en vervolgens gingen ze de spullen inpakken. Ik dacht nu moet het zeker drogen en komen ze nog een keer terug. Dus ik vroeg dan ook wanneer ze weer kwamen en toen zei Jos: we komen niet meer, we zijn al klaar. Alles was maar 1x geverfd omdat er een goede onderlaag opzat Hoe kan dat nou vroeg ik, want jij had aangegeven dat je 40u nodig zou hebben en nu ben je in 17u klaar? Ach ja, zei hij, bij de een valt het iets mee en de ander wat tegen, maar daar doen we niet moeilijk over. Nee nou wordt het helemaal mooi, dat betekent dus domweg dat ik dan voor anderen zou betalen, en het was niet 1 uurtje verschil maar 23 UUR ik voelde me echt een oor aangenaaid en zei tegen hem dat dat niet zomaar ging. Hij vroeg of ik nog ander schilderwerk had en dat had ik, het trappengat. Dus gingen ze daarmee aan de gang. 8/6 van 12.30u-15.30 = 3,0 x 2p = 6u Totaal dus 23u en nog steeds binnen de 24u van de bon van groupon. Vervolgens de afspraak gemaakt dat we het schilderwerk zouden laten drogen en bekijken en dat ze terug zouden komen....regelmatig gebeld, maar je raad het al..... ik wacht nu nog en ik blijf bellen. Ik vind dat ik recht heb op terugstorting van 750 euro of op nog 40u - 23u = 17u schilderwerk.Maar ja hoe krijg je dat voor elkaar??? Als iemand mij helpen kan dan verneem ik het graag??? Ik heb zo'n spijt dat ze aan het schilderwerk hebben gezeten... voordat ze begonnen vroegen ze nog wie de vorige keer het had geschilderd, omdat het zo mooi was gedaan. Tja, dat had ik toen zelf gedaan met veel plezier, maar doordat ik door omstandigheden in een rolstoel terecht ben gekomen, kan ik het niet helaas niet meer en heb ik helaas deze prutsers ingehuurd. Veel geld uitgegeven met als resultaat slecht verfwerk. Ik heb vernomen dat ze zich binnenkort gaan bezig houden met parket en vloeren dus u bent gewaarschuwd.
Reactie door kamphuysen op 16-07-2012 14:12
Minimaal , geen vertrouwens band tussen de afnemer en de verkoper. Er is hier sprake van een oneerlijke handels praktijk, mogelijkheid is voor u naar consuwijzer te gaan daar uw klacht aanmelden, ook moet u een brief naar deze prutsers sturen met een verzoek om terug betaling van de door hen geboden ''slechte dienst''. Op de site van consuwijzer download u een voorbeeld brief wegens dwaling..wens ik mijn geld terug en ontbind de aankoop. Deze brief stuurt u aangetekend en u vraagt uw betaalde geld terug onder art.7.17 nBW
Reactie door inwoonsterede op 25-07-2012 12:54
DEEL 2 Inmiddels is er beter nieuws..... Er kwam gelukkig nog wel een vervolg…. Nadat ik Jos menigmaal had gebeld (ik begon me een beetje een stalker te vinden maar de aanhouder wint) kreeg ik hem aan de lijn. Inmiddels zijn ze weer geweest 24/7 van 8.30–13.30 = 5u x 2 = 10u 25/7 van 8.45–10.30 = 1,75 u x2 = 3,5u Subtotaal 13,5u Dat wil zeggen dat er eigenlijk nog 3,5 uur staat. Van de week gaan we het verfwerk bekijken (mijn moeder en zus omdat ik in een rolstoel zit). Dan weten we meer. Wordt vervolgdt......
Reactie door kamphuysen op 25-07-2012 14:11
Dat wil zeggen dat er eigenlijk nog 3,5 uur staat. Van de week gaan we het verfwerk bekijken (mijn moeder en zus omdat ik in een rolstoel zit). Dan weten we meer. Wordt vervolgdt......art 7.17 nBW
Reactie door velpenees op 09-08-2012 16:50
Wel tevreden over Renoweek. Tja, iedereen heeft zijn eigen ervaring en beleving van tegenvallers. Toen ik de Groupon-bon kocht ben ik er van uitgegaan dat het een reclame manier is om bij je thuis te komen om ook de rest van het schilderwerk te doen. Prima opzet. Lokken met eeen voordeeltje. Het heeft mij ook enige tijd gekost voor ik een afspraak had, maar dat lag deels ook aan mijn (on)bereikbaarheid. Maar goed. Hij is op bezoek geweest en heeft een opname gemaakt. We hebben een (zeer scherpe) prijs afgsproken en daar heeft hij netjes een offerte voor gemaakt. De tijd die ik via de bon had gekocht was er al afgetrokken. Jos maakt een goede indruk, had een zeer goede prijs, dus doen. Wel schrok ik van de mail van groupon dat de actie was afgeblazen. Bij navraag bij Groupon was het punt dat de bereikbaarheid slecht was. De kwaliteit van het schilder was niet de reden. Op het internet kwam ik deze twee hierboven tegen. Niet zo van onder de indruk, want soms vallen dingen tegen en zijn verwachtingen hoger dan wat uitkomt. Bij mij hebben ze gewoon goed werk geleverd en de schilders waren netjes en goed (zoon en medewerker). En een klein blaasje hier en daar lig ik niet wakker van. Heb ik bij veel duurdere klussen ook gezien. Sterker nog: ondanks dat het meer werk was dan vooraf ingeschat, werd het werk niet afgeraffeld en kwamen ze nog een keer weer terug om nog een klein puntje af te maken. Ik durf Jos Michels zeker aan te bevelen ( en nee, ik krijg hier korting voor, want de klus is af en betaald). En zoals bij elke klus die je laat doen: vooraf goede afspraken maken en geef aan wat je verwacht en vraag als iets niet duidelijk is. Vooraf en laat het in de offerte opnemen als het belangrijke afspraken zijn. Ik snap dat mensen teleurgesteld kunnen zijn en balen en dat dingen niet lekker lopen. Maar wat ik hier nu van heb gezien zijn er twee of drie personen die gedoe met Renoweek hebben (en ligt nu echt álles aan Jos? Waar twee kijven....) en zijn er vele andere die opeens ook gaan toeteren en links leggen naar andere sites om maar mee te stoken. Dat lijkt me niet helemal terecht, vandaar dat ik mijn positieve verhaal ook wil toevoegen aan de discussie.
Reactie door melomaan op 09-08-2012 23:13
Op het Radarforum staan er ook nog een paar (onder de post van dezelfde TS als hier). Daar tegenover is dit de enige post met een positieve ervaring.Radarforum
Reactie door inwoonsterede op 10-08-2012 09:21
DEEL 3 Uiteindelijk moesten ze nog een keer terug komen, omdat een deur vol kwaststrepen zat. Ze hebben deze opnieuw geschuurd en met een roller geverfd en het ziet er nu netjes uit. Het duurde 2 maanden, maar nu is het klaar. Begrijp me niet verkeerd, de mannen zelf waren prima gasten, maar de manier van werken was wel een beetje vreemd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!