Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zalando / Groupon

Geplaatst door: biebke29 op: 22-10-2011 20:30
Via groupon heb ik een voucher gekocht voor 19 euro, waarbij je voor € 50 kon besteden bij Zalando met een min. BESTEDINGSbedrag van € 60. Ik kreeg via groupon een code welke recht gaf op deze korting. In eerste instantie heb ik deze code gebruikt voor een bestelling, waarbij ik producten heb geretourneerd waardoor ik niet aan een besteding kwam van € 60, maar slechts 11,95. Ik heb dit netjes betaald. In de voorwaarden stond dat als ik de code had ingevoerd, maar niet aan bovenstaande voldeed, de code OPNIEUW GEACTIVEERD zou worden. Bij mijn volgende bestelling ging ik er dan ook vanuit dat dit was gebeurd. Ik wilde de code invoeren echter kreeg ik een foutmelding. Ik heb de code toen per mail aan Zalando gestuurd met de vraag waarom hij niet werkte en hoe dit op te lossen. Ik kreeg een standaard mail met niet eens antwoord hoe dit op te lossen, alleen met de mededeling dat de code was veranderd. Ik heb hierover nooit een bericht ontvangen, al zeggen ze nu dat ze deze hebben toegestuurd per mail. Ik heb netjes mijn rekening voldaan minus de € 38,05 waar ik nog recht op had. Al klopt dit volgens de voorwaarden ook niet, want deze had hiermee niet verrekend moeten worden omdat ik niet aan de voorwaarden voldeed van bestelbedrag € 60,00. Per email kreeg ik een aanmaning, waarop ik heb gereageerd, echter nooit een reactie ontvangen.Ik kreeg een aanmaning per brief thuisgestuurd met dreiging tot overdraging aan het incassobureau. Hierop heb ik direct met Zalando gebeld. Zij vertelde me dat ik de code zelf in had moeten vullen, en dat dit per email dus niet voldoende was. Echter ben ik hierover dus niet geinformeerd, en hebben ze mij hierop ook niet gewezen in de mailing met mijn vraag tot oplossing voor dit probleem. De volgende dag heb ik nogmaals gebeld omdat ik mij niet kon vinden in dit antwoord, mede ook omdat de dame me vertelde dat de bon inmiddels was verlopen en ik dus ook dit geld kwijt zou zijn. Ik kreeg een andere dame aan de lijn, die vertelde dat zij hier niks aan konden doen omdat de codes via groupon uitgedeeld zijn, en de nieuwe code ook via groupon aan mij verzonden zou moeten zijn. Huh….?? De andere dame heeft gezegd dat jullie mij een code hadden verstuurd,of toch niet?? Ik heb hem in ieder geval nooooit ontvangen. Uiteindelijk een 2e lijns medewerkster aan de telefoon gehad omdat ik van de telefonistes toch steeds een standaard antwoord kreeg en ik van mening ben dat er vanuit Zalando niet goed is gecommuniceerd en het probleem niet bij Groupon ligt. Deze dame zou een en ander uitzoeken en mij vrijdagmiddag terugbellen..niemand gebeld. Maandag weer zelf gebeld, de dame zou mij terugbellen..wéér niet teruggebeld. Dinsdag nog maar eens een mail gestuurd, toen werd ik in de avond teruggebeld EINDELIJK!!. Ze vertelde me dat ze er niks meer aan konden doen omdat ik zelf de code moest invullen. ( dit heb ik gedaan, maar deze werkte niet, waarop ik dus de code in een mail heb gezet met de vraag tot antwoord voor een oplossing voor dit probleem ). En dat ik het met Groupon verder maar moest oplossen, omdat zij van mening zijn dat groupon verkeerd heeft gecommuniceerd.Groupon gebeld... Zij vertellen me weer dat Zalando akkoord is gegaan met plaatsing van de gegevens die zij mij verstrekt hebben, en ik bij hun moet zijn. Zalando is niet van plan mij in welke mate dan ook tegemoet te komen. Ze houden nu dus mijn vouchergeld, en als ik deze rekening niet voldoe volgt een incasso. Zo frustrerend en oneerlijk.....
Reactie door stacey op 22-10-2011 21:08
Hele lap tekst aaneenstukdoor is erg moeilijk te lezen zo........ Maar snap dit ff niet --Ik heb netjes mijn rekening voldaan minus de € 38,05 waar ik nog recht op had. Al klopt dit volgens de voorwaarden ook niet, want deze had hiermee niet verrekend moeten worden omdat ik niet aan de voorwaarden voldeed van bestelbedrag € 60,00-- Als je geen recht had op de korting lijkt het me logisch dat je volledig bedrag/tekort nu alsnog moet betalen dus is het hele verhaal van die code verder niet meer van belang lijkt me..... Je mag het bedrag van een eerdere bestelling niet achteraf nog gaan meerekenen om nog aan de bestelvoorwaarde van bedrag te voldoen bij dat soort acties veelal.
Reactie door biebke29 op 22-10-2011 22:12
Quote: stacey schreef op zaterdag 22 okt 2011, 21:08: Maar snap dit ff niet --Ik heb netjes mijn rekening voldaan minus de € 38,05 waar ik nog recht op had. Al klopt dit volgens de voorwaarden ook niet, want deze had hiermee niet verrekend moeten worden omdat ik niet aan de voorwaarden voldeed van bestelbedrag € 60,00-- einde Quote Je moest voor minimaal 60 euro besteden. Ik heb eerst besteld en toen voor 11,95 een topje gekocht. Maar omdat ik dus niet aan de voorwaarde deed van bestedingsbedrag 60 euro heb ik netjes de 11.95 overgemaakt. Er stond toen dat de code, indien niet aan de voorwaarden werd voldaan opnieuw werd geactiveerd. Omdat ik dus maar 11,95 heb besteed had ik dus geen recht op de korting. Dus ik heb de 11.95 netjes overgemaakt. Daar gaat het stukje over wat voor jou niet helemaal duidelijk is. Voorwaarde : indien u niet aan een bestedingsbedrag komt van 60 euro en u heeft een kortingscode ingevoerd zal deze opnieuw worden geactiveerd Omdat ik bij mijn 1e bestelling niet aan de voorwaarde voldeed, wilde ik de voucher bij mijn 2e bestelling inleveren en dan wél voor 60 euro besteden. En zoals hierboven staat zou de huidige code opnieuw worden geactiveerd, echter is dit niet gebeurd omdat Zalando toch de 11.95 (een deel van de voucher )heeft geaccepteerd. Daarna heb ik dus nog een bestelling gedaan waarbij ik de code weer wilde gebruiken, die mijns inziens dus opnieuw geactiveerd zou zijn, en die weigerde toen. Omdat er van een paar artikelen nog slechts 1 product op voorraad was, en mijn voucher dus weigerde heb ik mijn bstelling doorgestuurd en Zalando direct gemaild en gevraagd waarom de code niet opnieuw was geactiveerd, en hoe we dit nu moesten oplossen. Ik heb mijn code erbij gezet, en gevraagd deze te accepteren. Hierop werd met een standaard mail gereageerd, en geen antwoord gegeven op mijn vraag. Er stond wel in dat mijn voucher nog slechts recht had op 38.05. Ze hadden dus de 11.95 eraf getrokken, wel netjes aan mij terug overgemaakt, maar mij dit `vergeten` althans, NIET gemeld. Groupon heeft als voorwaarde gesteld dat het minimaal bestedingbedrag 60 euro moest zijn, terwijl Zalando een minimaal BESTELbedrag hanteerd van 60 euro. Op basis hiervan hebben ze dus de code niet opnieuw geactiveerd, maar een nieuwe aangemaakt, en dit niet aan mij gemeld. Ik heb ook bij de 2e zending producten retour gestuurd. Helaas krijg je geen nieuwe factuur. Dus ik heb het bedrag van de producten die ik wilde houden min 38.05 overgemaakt. De voucher was geldig t/m 30-9, mijn laatste bestelling was van 15-09. Omdat de betalingstermijn 2 weken is, ik geen nieuwe factuur heb gehad, en ik ervan uit ging dat ze mijn code per mail hadden geaccepteerd sturen ze mij NA 30-09 een betalingsherinnering. Ik kreeg dus begin Oktober een betalinsgherinnering, heb ze direct gebeld, want ik had bij mijn weten mijn schuld voldaan. Hopenlijk is het nu een stukje duidelijker?
Reactie door stacey op 22-10-2011 22:50
--Er stond wel in dat mijn voucher nog slechts recht had op 38.05. Ze hadden dus de 11.95 eraf getrokken, wel netjes aan mij terug overgemaakt, maar mij dit `vergeten` althans, NIET gemeld. Ik heb ook bij de 2e zending producten retour gestuurd. Helaas krijg je geen nieuwe factuur. Dus ik heb het bedrag van de producten die ik wilde houden min 38.05 overgemaakt-- Ik ben niet bekend met het bedrijf of hun acties Maar dan zou je nu toch gewoon juiste bedrag besteed en je korting gehad hebben via de eerste kortingscode als ze het zelf verrekend hebben en je een tegoed hebben gegeven voor restantbedrag met/via dezelfde kortingscode feitelijk gewoon nog........als ik het goed begrijp Denk dat je dan in de pen moet klimmen of mailen als het via de telefoon niet lukt en het even duidelijk zwart op wit moet zetten voor ze en met bewijs/mail of wat je hebt van ze over dat tegoed waar ze melding van maakten (tegoed wat dan nog op de 1e geldige kortingscode zou staan) en dat je nu dus hebt besteed en daarmee alles afgehandeld en betaald zou zijn.
Reactie door biebke29 op 22-10-2011 23:12
Quote: stacey schreef op zaterdag 22 okt 2011, 22:50: --Er stond wel in dat mijn voucher nog slechts recht had op 38.05. Ze hadden dus de 11.95 eraf getrokken, wel netjes aan mij terug overgemaakt, maar mij dit `vergeten` althans, NIET gemeld. Ik heb ook bij de 2e zending producten retour gestuurd. Helaas krijg je geen nieuwe factuur. Dus ik heb het bedrag van de producten die ik wilde houden min 38.05 overgemaakt-- Ik ben niet bekend met het bedrijf of hun acties Maar dan zou je nu toch gewoon juiste bedrag besteed en je korting gehad hebben via de eerste kortingscode als ze het zelf verrekend hebben en je een tegoed hebben gegeven voor restantbedrag met/via dezelfde kortingscode feitelijk gewoon nog........als ik het goed begrijp Denk dat je dan in de pen moet klimmen of mailen als het via de telefoon niet lukt en het even duidelijk zwart op wit moet zetten voor ze en met bewijs/mail of wat je hebt van ze over dat tegoed waar ze melding van maakten (tegoed wat dan nog op de 1e geldige kortingscode zou staan) en dat je nu dus hebt besteed en daarmee alles afgehandeld en betaald zou zijn.einde Quote Bedankt voor je reactie! Ik heb al met ze gebeld / gemaild etc. maar het lijkt geen zin te hebben. Met de 2e bestelling zou idd het restantbedrag verrekend hadden moeten worden. Zij zeggen dat ze de nieuwe code bij retourzending van mijn producten hebben doorgemaild, en ik dus op de hoogte was. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. 1 medewerkster heeft ook gezegd dat niet zij maar groupon deze nieuwe code had moeten aanmaken en stuurde me door naar groupon. Ik vraag me dus af of ze die mail idd aan me hebben gestuurd. Ik heb helaas geen opname van het telefoongesprek. De hele gang van zaken is gewoon raar. Zoiezo ook omdat ik geen nieuwe factuur heb ontvangen nadat ik enkele producten retour heb gestuurd. Het is toch raar dat je zelf moet uitrekenen wat je moet overmaken. Als ze mij deze factuur hadden gestuurd had ik kunnen weten dat de code per mail niet was geaccepteerd, en was alles voor 30-09 afgehandeld geweest. Omdat een betalingsherinnering pas na 21 dagen word verstuurd zitten we nu na 30-09 en zeggen ze dat ik er zelf voor gekozen heb de voucher niet in te wisselen. Ze zeggen dat ik mijn bestelling eigenlijk had moeten ontvangen....deze dan retour had moeten sturen....opnieuw had moeten bestellen en dan ZELF de nieuwe code had moeten invoeren. Beetje omslachtig allemaal. Ik ga nogmaals met ze mailen en ook uitleg vragen waarom ik geen nieuwe factuur heb ontvangen. Groetjes!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor