zag de waarheid bij boosten legal over zwarte piet
Geplaatst door: el-zorro op: 14-10-2014 19:32
we horen al maanden de discussie over zwarte piet en over slavernij
in 2007 had ik al het antwoord op deze op dit onderwerp
een uitleg voor de gene die de advocaten serie bosten legal niet kennen
in de eerste aflevering
werd er een auditie gehouden
over annie
er bleken op het eind twee kandidaten geschikt
te zijn een blanke en een Surinaams meisje
het donkere meisje was beter dan het blanken meisje
er werd toen letterlijk gezegd dat een donkere annie
niet past
die surinaams gezin namen een advocaat
bij de pleidooi zij de donkere advocaat tegen de rechter
letterlijk
wij willen ook wel is een zwarte spiderman of een zwarte superman het zijn altijd de blanken die een belangrijke rol hebben een blanke had nooit dit tegen een rechter gezegd
vond het ook een mooie uitspraak
ik had dit niet beter kunnen uitleggen
ik ben Nederlander
ik zie dingen altijd van meerderen kanten
als sinterklaas ook zwart was geweest was er niks aan de hand
als we mensen steeds in hokjes blijven plaatsen
blijven dit soort discussies terug komen
dus alle hokjes moeten gewoon verdwijnen
als een zwarte een belangrijke rol heeft en de blanken zijn de knechtjes zouden de blanken dat nooit geaccepteerd hebben
ik heb nog nooit een slaven film gezien waar alle blanken voor zwarte werken als knecht
bij de film Django vond wel dat ze daar te ver zijn gegaan dat alle zwarte alle zwarte onderling moeten haten en de blanken voor wie ze moeten werken als hun beste maatje moeten zien net of ze in de loop de jaren alle zwarte hebben gehersenspoeld zodat ze dachten dat dat normaal was
we moeten in Nederland hun ook zo behandelen en echt gaan accepteren en zelf behandeld wil worden op een eerlijke manier ook gelijke kansen bieden
doen we dat niet dan komen we weer bij de uitspraak van de advocaat tegen de rechter
op hoop dat er mensen zijn die hier begrip voor hebben
wat betreft de uitspraak advocaat naar de rechter
ik ben neutraal ik kies geen partij
ik zeg alleen de dingen zo als ik het zie
zorro lost dingen liefst zo op zoals het hoort
dat is altijd zijn taak geweest
h
Reactie door tijger1 op 14-10-2014 19:45
Misschien kan Zorro ook hoofdletters en interpunctie gebruiken?
Dus in het vervolg een vrouwelijke, zwarte, gehandicapte, homoseksuele Sinterklaas!!
Reactie door komsja op 15-10-2014 16:52
Of Bi,of een vrouw met een baard zoals bij het songfestival (de naam van hem/haar is me even ontschoten) Tjonge jonge wat een onzin zowel van tijger als van el-zorro
Er zijn legio films te noemen waar de donker gekleurde medemens een Hoofdrol of 1 van de hoofdrollen heeft zoals bijvoorbeeld Denzel of Eddy en zo kan ik nog wel effe doorgaan en dat zijn personage,s die allerminst neergezet worden als zijnde een knecht of slechterik.
En voor tijgertje HOU ER NOU EENS MEE OP OM MENSEN TE WIJZEN OP HET GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS OF PUNTEN.
Je hebt het verhaal toch goed kunnen lezen dus KAP NOU EENS MET DAT BELERENDE GEDOE
Reactie door zoekster op 15-10-2014 18:06
Heel maf, ik keek heel vluchtig naar de onderwerpen van de discussies en las snel:
zag de waarheid bij borsten van zwarte piet.
Het eerste dat in me opkwam, was dat het iemand was met een jeugdtrauma die als kind had gezien dat Piet borsten had ;-)
Reactie door el-zorro op 15-10-2014 18:23
laat ik even terug gaan in de tijd
in de jaren 60 hebben ze de grenzen open gemaakt
om arbeiders van buiten land naar Nederland te halen
omdat de Nederlanders in die tijd bepaalde werkzaamheden niet wilden doen omdat ze zich daar te min voor voelde
waren al die buitenlanders nooit naar Nederland gekomen
was dit nooit gebeurt was Nederland nooit een multicultureel land geworden
dan aten we waarschijnlijk altijd Hollandse pot
kon je nooit Italiaans ijs kopen of chinees of Surinaams kopen etc etc als dat er nooit was zou Nederland nooit zo geworden zijn als het nu is
en was de kans groot dat we sinterklaas nooit in Nederland hadden gevierd
hadden we ook nooit discussies over slavernij gehad als er alleen maar blanken in Nederland woonden
Reactie door komsja op 15-10-2014 18:59
@el-zorro
Wat u nu zegt slaat echt helemaal nergens op en heeft niets met het zwarte piet gebeuren te maken
dat wat u zegt is een hele andere discussie,en een discussie die kant nog wal raakt
Reactie door tijger1 op 15-10-2014 19:03
@komsja
Niet schreeuwen.;-)
Reactie door komsja op 15-10-2014 19:21
@tijger1
SORRY
Reactie door carola.83 op 16-10-2014 00:24
........zag de waarheid bij boosten legal......
Wat is boosten legal? Legale borsten???
Reactie door tijger1 op 16-10-2014 00:28
Boston Legal. Amerikaanse advocatenserie. ;-)
Reactie door carola.83 op 16-10-2014 00:42
Quote: tijger1 schreef op donderdag 16 okt 2014, 00:28: Boston Legal. Amerikaanse advocatenserie. ;-)einde Quote
Erg leerzame serie blijkbaar. Misschien moet ik er toch eens naar gaan kijken;-)
Reactie door el-zorro op 16-11-2014 16:35
ik zag dit zie site http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20131016/Witte-Pieten-zijn-ook-traditie
dit was toen normaal in 1935
waarom kan het nu opeens niet meer
de volwassen mensen nemen zich zelf in de maling
en verschuilen zich achter de kinderen terwijl ze zelf de boel opstoken
nu er aanpassingen worden gedaan
Reactie door aurora1 op 16-11-2014 23:11
Lees eens klik hier.....
en eventueel ook nog klik hier....klik hierklik hier
Reactie door aurora1 op 16-11-2014 23:22
Captain Kirk speelt een hoofdrol in Boston Legal.
Reactie door mebo op 17-11-2014 11:35
Vroeger zag je meestal alleen mensen met een (roet)bruine kleur van half november tot 5 december en we noemden hen zwarte Piet.
Op andere dagen van het jaar kwam je mensen met een donkere huidskleur zo goed als niet tegen en keek bijna iedereen ervan op als je er wel een zag.
Inmiddels zie je mensen met een natuurlijke bruine huid dagelijks in groten getale en ze hebben allemaal verschillende namen, maar geen enkele heet (zwarte) Piet.
Nu, als een duveltje uit een doosje, vinden veel mensen met een natuurlijke bruine huidskleur, dat de mensen, met alleen een kunstmatige roetbruine kleur tussen half november en 5 december, niet meer welkom zijn, en dit blijkbaar alleen omdat zij niet als de knecht van iemand met een natuurlijke witte huidskleur gezien willen worden !!
Reactie door rots92 op 17-11-2014 13:24
http://nos.nl/artikel/720365-geboorte-van-zwarte-piet-in-rijks.html
1934:
Tijdens de eerste officiële intocht van Sinterklaas in Amsterdam wordt hij vergezeld door blanke Spaanse edellieden en zes Zwarte Pieten. De knechten zijn eigenlijk Surinaamse matrozen van een schip dat daar ook in de haven ligt. Het verhaal gaat dat ze het koud hadden en aan de Sint vroegen of ze mee mochten doen met de intocht. Sindsdien heeft Sinterklaas meerdere pieten.
Reactie door komsja op 17-11-2014 16:29
Zag op TV een item,met daarin Sinterklaas met Zwarte Pieten en een paar pieten die alleen maar een paar zwarte vegen op hun gezicht hadden,toen ze weer uit de schoorsteen terug kwamen werd er gezegd:Hey die piet is helemaal niet zwart,en toen zei Sinterklaas: Als die pieten 10 keer door de schoorsteen een presentje hebben gebracht zijn ze wel helemaal Zwart.
Oftewel onze piet word zwart door de schoorsteen en zo is het en niet anders.
Kassa
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!