Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Youfone klacht

Geplaatst door: ron777 op: 26-12-2012 11:38
Geachte Youfone, Tevens probeerde ik onderstaande klacht op uw Youfone Facebook pagina te melden maar daar werd mijn klacht tot 3 keer toe verwijderd waarna ik geblokkeerd werd van de Youfone Facebook pagina toen ik het een 4de keer probeerde te melden. Op Internet kom ik tevens zeer veel klachten over Youfone tegen zoals op de site van bellen.com. Veel mensen klagen over rekeningen van Youfone die niet kloppen. Extreem hoge, onverklaarbare rekeningen die Youfone bij veel klanten in rekening brengt. Ik heb overigens van meer mensen vernomen dat Youfone op de Youfone Facebook op die wijze te werk gaat, niet bepaald netjes van Youfone. Om hoge kosten te voorkomen controleer ik regelmatig de Youfone online ”lopende kosten” pagina. Ook deze maand weer en toen ik tegen mijn verbruik aanzat van 750 belminuten bij Youfone stopte ik met bellen met mijn Youfone sim only kaart. Een paar dagen later zat ik alsnog op 40 euro extra verbruik bij Youfone. Dit vind ik onacceptabel van Youfone. Op deze wijze jaagt u mensen op hoge kosten. Ik wil dat u als Youfone dit uitzoekt en kijkt of er een fout is gemaakt bij Youfone. Doet u dit niet ga ik een melding maken bij de toezichthouder over Youfone en kijken hoe ik de volgende keer kan aantonen dat het systeem van Youfone niet elke 24 uur wordt ververst. (Dit zou elke 24 uiur gebeuren zoals u op de pagina ”lopende kosten”’ van Youfone aangeeft.) Ik zit in de online marketing dus maakt Youfone deze ”fout” vaker dan zal ik dit gaan aantonen. Ik beloof u dat als dit niet netjes wordt opgepakt ik deze klacht jegens Youfone op nog andere wijzen zal doorzetten en de bevoegde instanties zal verzoeken uit te zoeken hoe ik u kan controleren dat de pagina ”lopende kosten” van Youfone up to date zijn. U verstuurt daarbij pas een waarschuwing sms als je 100 euro over je tegoed zit bij Youfone, dat is te idioot voor woorden. Hoe kan een bedrijf als Youfone dat verkopen? Ik beloof u dat ik dit niet zal accepteren Youfone tot u met een passende oplossing komt. Als u zich niet aan de geldende regels houdt zal ik het contract juridisch laten ontbinden conform de eigen algemene voorwaarden van Youfone. Hierin staat dat als 1 van de partijen zich niet aan hun verplichtingen voldoen, dat het Youfone abonnement per direct opgezegd kan worden. Ik hoop dat dit alles duidelijk is Youfone.
Reactie door freya op 26-12-2012 12:15
Enne.....wat is nu de discussie?
Reactie door ron777 op 26-12-2012 12:23
Wil hier even de aandacht op vestigen of kan dat hier niet? Youfone was niet lang terug ook in de uitzending van Tros Radar, het systeem werkte niet goed, http://www.trosradar.nl/uitzending/artikelen/detail/article/reactie-youfone/
Reactie door nononsensewim op 27-02-2013 23:50
sinds oktober vorig jaar een identiek verhaal helaas. Ik heb inmiddels al aangetoond dat de gefactureerde datahoeveelheden onmogelijk zijn en zelfs dat ik voor een fors deel van de factuur nog nooit in het betreffende land ben geweest (en daarmee de telefoon ook niet) Kennelijk heeft Youfone schijt aan iedereen en reageert met brieven van maanden terug. Webcasso is het doorgeefluik , directpay sluit na 1 reactie van youfone direct het dispuut af. Ik wacht nu de deurwaarder af en de dagvaarding . Ik heb twee handen vol getuigen en op schrift van youfone zelf waarmee ik aangetoond heb dat men niet bestaande kosten factureert. uiteraard hebben ze me allang afgesloten en factureren nog steeds netjes door. Heel prettig allemaal, ik hoop dat men bij webcasso snel een dagvaarding aan laat maken zodat ik Youfone mag afslachten bij de rechter. Wellicht is er dan enige jurisprudentie voor vele soortgelijke verhalen zoals hieronder.
Reactie door denizon op 01-04-2014 00:27
Klacht Youfone 31610818715 en 31648147668 Ben inmiddels OVERGESTAPT naar TELFORT Dag klanten ga NIET lid worden bij Youfone!! IK WAARSCHUW jullie AUB!! Dit bedrijf gebruikt een systeem waarbij mensen indirect) dupe van worden!! LEES AUB dit bericht geheel door, dan zult u beseffen dat dit bedrijf erg vals is en vele klanten OPLICHT!! Na het lezen van juiste waarneming en harde bewijzen, kunnen de consumentenbond en schillencommissie erg weinig doen, omdat Youfone systematische klanten valse facturen zend, waarbij duizenden klanten erg dupe van worden. Sinds ik lid ben in het begin ging het al mis met Youfone, het personeel 80% ongeschoold en bakt er geen reed van! Zelfs de supervisor die ik meerdere malen gesproken heeft mevr. Loes bakt er ook geen reed van!! Dit bedrijf hanteert een systeem waarbij veel onschuldige klanten misbruikt worden met onterechte hoge rekeningen! Op dit forum reageert Youfone altijd met: Wat vervelend dat u zich zo negatief ervaart wij hebben deze zaak in behandeling genomen en u zult dan van ons een bericht krijgen. NU denken klanten die op dit forum lezen, dat er zogenaamd Youfone deze behandeld heeft, maar er wordt de geen REED mee gedaan! Je krijgt schijnheilig een mail, dat het fout is van de klant en bla bla bla. Onderstaande feiten AUB klanten goed lezen!! Feit 1 Youfone stuurt zogenaamd hoge verkeerde rekeningen, dit kan dan zijn dat het (K) systeem van hun fout stuurt, de meeste klanten die deze verkeerde factuur krijgen gaan dus niet betalen! De klanten verwachten dan een aangepaste factuur, maar deze word na langer dan een week aangepast, bij je eigen youfone account, waarbij je zelf kan betalen met Ideal. Ik kreeg dus verkeerde factuur, en belde hun 3 keer op dat het factuur verkeerd was. Ze gaven toe dat het fout was, en zou aangepast worden binnen 48 uur in mijn Youfone omgeving (ideal) Na 2 dagen was het nog steeds niet aangepast, ik dus weer bellen, en er was storing, en niemand kon vertellen hoe het kwam. Het enige wat het personeel kon doen was doorgeven aan de technische dienst. Het zou weer binnen 48 uur aangepast worden, ik dus wachten op en correcte factuur! Weer na 2 dagen ik weer bellen en mailen dat ik zat was, en dat ik de correcte factuur wilde betalen! Het duurde precies 9 dagen voordat het aangepast werd bij mijn Youfone account ideal. Na de tiende dag kreeg ik een SMS midden in de nacht dat mijn mobiel geblokkeerd zou worden. Ik dus niet meer bellen! Vervolgens betaalde ik het correcte bedrag, omdat het te laat was met betaling moest ik zogenaamd DEBLOKKADE kosten betalen van 24,99 euro! OPLISCHTERS!! Ik dus huilend bellen dat het vals en niet eerlijk was, gaven ze mij de schuld, dat ik 11 dagen te laat was met betalen! En zo doen ze bij duizenden klanten, en verdienen ze goed geld met zogenaamde marketing acties DEBKOKKADE kosten 24,99!! Alle personeel hebben geen bevoegdheden en bakken geen reed van!! Ze maken alleen maar een melding en meer niet! Ben dus zwaar opgelicht!
Reactie door o.caliskan op 10-07-2014 19:58
Ik heb een simonly per maand opzegbaar abonnement afgesloten en deze zou ingaan op 11-07-2014. Ik kijk vandaag 10-07-2014 voor het eerst op MyYouFone en zie tot mijn verbazing dat zij er gewoon een 12 maanden contract van gemaakt hebben. Echt ongelofelijke oplichters zijn het. Ik probeer ze al een tijd te bereiken, maar kom ten eerste gewoon niet door (35 cent per minuut) en ten tweede antwoord op je mail duurt sowieso een eeuwigheid. Ik hoop dat ik mijn nog kan beroepen op mijn bedenktijd, aangezien de abonnement morgen in zal gaan, ik heb dit al voorgelegd aan mijn raadsman. MENSEN PAS OP HET ZIJN OPLICHTERS!! gelukkig heb ik met mijn gezond verstand een screenshot gemaakt van de keuzemenu tijdens het bestellen, omdat ik weet hoe dit soort dingen weleens kunnen misgaan op het internet, maar dit is pure FRAUDE. Ik heb ook geprobeerd om via mijn account de maandbedragen te achterhalen en weer tot mijn verbazing wordt dit nergens vermeld (zelfs niet op je contract die je alleen in mijn youfone kunt terug vinden) Het is toch volgens mij wettelijk verplicht om bedragen in je contract te vermelden!! maar nee bij deze oplichters van YouFone is het dus niet vanzelfsprekend om de wet te volgen. MENSEN GELOOF MIJ. IK ZELF BEN ONDERNEMER EN ZOU OOK ALTIJD IETS POSITIEFS VERMELDEN OVER EEN ANDER BEDRIJF, WANT VAAK WORDT ALLEEN HET NEGATIEVEN BELICHT, MAAR IN DIT GEVAL KLOPT HET 100% Ga nooit in zee met YouFone, want het is een diepe zee, waar je niet meer snel boven water zal komen mocht je in hun water verdwijnen. Ik ben al een campagne gestart om dit bekend te maken, vind namelijk dat dit soort parktijken veel mensen beschadigd. alle media bronnen die tot mijn beschikking staan zal ik benaderen en alle websites / blogs zal ik doorlopen en een bericht plaatsen over deze fraudeleuze telecom aanbieder YouFone. Groeten O.Caliskan
Reactie door tijger1 op 10-07-2014 21:39
Overdrijft u niet een beetje?
Reactie door o.caliskan op 10-07-2014 21:45
Nee tijgertje ik over drijf zeer zeker niet. Ik zie namelijk wat er staat in Myyoufone en wat er niet staat op hun contracten. Maar goed u bent vrij het bij hun te proberen.
Reactie door tijger1 op 10-07-2014 21:50
U kunt niet zomaar iemand van oplichting te betichten. Ook is het niet gepast zoveel kapitalen te gebruiken. Dat staat gelijk aan schelden.
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 21:55
Overdrijven ? nee totaal niet. ik ben uiteindelijk gedagvaard en de zittingen gedaan, de rechter veegde vrij snel alles van tafel en veroordeelde youfone's vertegenwoordiger tot het nihileren van de factuur en een schadevergoeding. dus nee , overdrijven is hier niet aan de orde. dit soort verhalen zie ik nog veels te veel opduiken en van enige verbetering is er dus nog niets te zien.
Reactie door o.caliskan op 10-07-2014 21:56
Dit is mijn ervaring en mijn perspectief van dit bedrijf. Ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn dat er praktijken rond gaan die niet horen te zijn. In mij optiek zijn zij dus wel het geen wat ik heb genoemd. Het feit dat bereikbaarheid, incorrecte facturen, slechte afhandeling en langdradige afhandelingen wel wijzen op een incorrecte werkwijze van dit bedrijf. Maar nogmaals dit is mijn mening en hoe ik het vind
Reactie door o.caliskan op 10-07-2014 21:56
Quote: nononsensewim schreef op donderdag 10 jul 2014, 21:55: Overdrijven ? nee totaal niet. ik ben uiteindelijk gedagvaard en de zittingen gedaan, de rechter veegde vrij snel alles van tafel en veroordeelde youfone's vertegenwoordiger tot het nihileren van de factuur en een schadevergoeding. dus nee , overdrijven is hier niet aan de orde. dit soort verhalen zie ik nog veels te veel opduiken en van enige verbetering is er dus nog niets te zien. einde Quote I rest my case tijgertje
Reactie door tijger1 op 10-07-2014 22:00
Prima, ga naar een normale provider.
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 22:00
En bovendien bestaat er nog steeds vrijheid van meningsuiting , Youfone heeft op deze en op legio andere consumenten sites letterlijk een vrachtwagenlading aan negatieve ervaringen staan. Een bedrijf wat zo erg de schijn tegen heeft verdiend geen verdediging van haar rechten, die hebben ze naar mijn bescheiden mening al enorm vaak verspeeld. Hetgeen ik me afvraag is dat een dergelijk bedrijf niet eerder met een enorme hamer op de vingers is getikt.
Reactie door tijger1 op 10-07-2014 22:02
Uiteraard, vrijheid van meningsuiting. Dat is schelden op een site en een bedrijf uitmaken voor op,lichters. Fijne vrijheid.
Reactie door ron777 op 10-07-2014 22:03
Youfone is een ''malafide'' bedrijf. (ze dreigen zo met een rechtszaak vandaar tussen aanhalingstekens) Bij de website klacht.nl zetten ze klachten gewoon weg als ''opgelost'' Ik kon de laatste maand van mijn ''afgedwongen contract stop'' zonder afkoopsom niet eens meer inloggen en kreeg zonder factuur een rekening van 200 euro. Dit is ook bij Tros radar geweest, huilende mensen, in de schulden door Youfone. Maar blijkbaar ligt de toezichthouder te slapen.. Er wordt bij Consuwijzer geproken over ''pieksignalen'' betreft het aantal online klachten betreft Youfone maar wat gebeurt er nu eigenlijk mee???
Reactie door ron777 op 10-07-2014 22:05
Tijger1, ben je van het webcare team van Youfone ofzo? In je vrije tijd een telecom bedrijf verdedigen? Niks beters te doen? Ze zijn aardig actief het webcare team van Youfone, ook op klachtcompas.nl Zo doorzichtig die positieve reacties op vele forums, het geslijm druipt ervan af.
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 22:05
Tijger1 , het is meestal niet het probleem om van provider te wisselen maar de enorme brute kracht waarmee Youfone hun klanten behandeld. Simpele zaken zijn vrijwel onmogelijk bij Youfone. Ook al had ik het Youfone abbo als extra net als o.caliskan, de nasleep is gewoonweg onvoorstelbaar.
Reactie door ron777 op 10-07-2014 22:07
http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/17-09-2012/youfone/
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 22:07
Vrijheid werkt twee kanten op. Het staat je vrij te verhuizen naar een minder vrij land. Het rechtsbeginsel bekritiseren is naar mijn mening net zo ludiek als mijn voorstel.
Reactie door tijger1 op 10-07-2014 22:07
Quote: ron777 schreef op donderdag 10 jul 2014, 22:05: Tijger1, ben je van het webcare team van Youfone ofzo? In je vrije tijd een telecom bedrijf verdedigen? Niks beters te doen? Ze zijn aardig actief het webcare team van Youfone, ook op klachtcompas.nl Zo doorzichtig die positieve reacties op vele forums, het geslijm druipt ervan af.einde Quote Daar gaan we weer. Weer zo'n domme veronderstelling.
Reactie door ron777 op 10-07-2014 22:09
ik probeerde anderen mensen te helpen door mijn email online te zetten waaruit blijkt dat ik het na 7 maanden voor elkaar kreeg mijn 2 jarig contact te ontbinden. Youfone mailde mij dat ze een melding hadden gemaakt bij de politie en mij, indien ik de email niet verwijderde zou worden aangeklaagd op grond van de privacy wetgeving of iets dergelijks.
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 22:14
Ron777 / Tijger1 , we hebben allemaal recht op een eigen mening. veronderstelling is de moeder van misinterpretaties, en iedereen kan wel gaan roepen wat hij/zij moeten doen, tenzij je geen constructieve bijdrage levert of gezien de rits sterren die bij je naam staan , lijk je een erg actieve forumgebruiker, het verbaasd me daarom een beetje dat bij een gevorderde gebruiker weinig constructieve antwoorden staan. Inmiddels weten de mensen die problemen hebben of hebben gehad met dit bedrijf dat er idd een actief webcare team actief is , de veronderstelling is dan wellicht (te) snel gemaakt.
Reactie door nononsensewim op 10-07-2014 22:17
Helaas was het niet echt mogelijk voor mij alles online te zetten, het dossier raakte de 300 pagina's nog net niet. en dan vergeet ik maar even alle gesprekken die opgenomen zijn en de veelal gelijk correspondentie die men verstuurd op verschillende vragen.
Reactie door tijger1 op 11-07-2014 00:39
@nononsenewim Ik heb dat webcare team hier anders nog niet gezien. En als je niet meehuilt met de wolven in het bos, is de eerste veronderstelling die gemaakt wordt, dat je wel bij dat bedrijf zal werken. Echt lekker stom.
Reactie door ron777 op 11-07-2014 00:49
Hoe weet je dat tijgertje? Let je hier zo goed op?;) Dat webcare team is zeer actief..dat moet ook wel omdat ze anders zeer snel klandizie verliezen met hun werkwijze. Zetten ze daar geen webcare team tegenover gaat het erg hard met het verliezen van klandizie.
Reactie door tijger1 op 11-07-2014 08:57
Ik kan lezen. Hier staan 25 reacties geen een van het webcare team.
Reactie door o.caliskan op 11-07-2014 20:21
Nou vandaag weer eens contact gehad, uit eindelijk na veel email contact toch maar weer gebeld.Want tja ze verwijzen mij naar mijn bevestigings email met daarin alle informatie over de afgesloten abonnement, ik heb ze dus meteen de email met daarin de bevestiging verstuurd, zodat zij konden gaan uitzoeken waar al die informatie dan zou moeten staan en inderdaad, niks terug gehad, want tja Youfone vermeld helemaal geen informatie op hun bevestigings email, waarom? 1 keer raden.....(ding dong opgelicht) Uit eindelijk dus gebeld en een ene Charolotte aan de lijn gehad en die heeft het bekeken. Inderdaad heb ik een maand contract ( DDUUHH) Ik heb dus aangeven dat ik deze direct wil opzeggen (let op hij is nog niet ingegaan omdat zij nog een nummerbehoud moesten uitvoeren) dus kwam zij met een voorstel: "ik stop de nummerbehoud aanvraag en u krijgt direct een nieuw nummer zodat het abonnement ingaat, waarna u hem direct kan beëindigen na de eerste maand. Betaald u alleen de eerste maand bedrag" Ik antwoord daarop, dat is een prima oplossing, maar wil dit vandaag nog zwart op wit via de email ontvangen, waarop zij antwoord, dat is akkoord en zal ik vandaag nog doen. 17.50 uur nog steeds niks ontvangen, dus ik weer bellen en uiteindelijk na veel door 'zeuren' kwam ik terecht bij Charlotte en wat blijkt ''we hebben een systeem storing waardoor wij geen mails kunnen versturen'' Erg apart zeg ik, want 10 minuten voor ik jou aan de lijn kreeg heb nog een mail van je collega ontvangen. ; / eindstand, ze beloven dus dingen die zij niet nakomen en vertellen je gewoon wat je wilt horen, zodat ze verder kunnen met slachtoffers vinden. Mensen ga gewoon naar een winkel en betaal iets meer voor je sim only bij bijvoorbeeld KPN of Vodafone of T mobile, zo heb je altijd een plek waar je heen kan mocht er iets gebeuren.
Reactie door ron777 op 12-07-2014 00:42
Er zijn honderden zo niet duizenden klachten over Youfone. Ik kreeg na 7 maanden ontbinding van mijn 2 jarig contract geregeld maar daarmee had ik mijn geld nog niet terug. Overal dezelfde verhalen. Kunnen we niet met een groep mensen gaan praten bij Youfone hoofdkantoor in Rotterdam. In het verleden heeft dit al eens geholpen bij andere aanbieders. Okay er staat mij een verhaal bij van een directeur die in het water belande, gaat wat te ver maar gewoon praten met een groep mensen is niet strafbaar.
Reactie door nononsensewim op 12-07-2014 03:01
Als iemand een camera meeneemt, ga ik wel mee. Maar Ron. Heb je je specificatie al eens onder de loep gehouden? Mijn ervaring is dat de registratie van gebelde minuten en dataverbruik simpelweg van geen kanten klopt. Mocht je een android hebben dan raad ik je aan een verbruiksmeter te installeren zeker vanwege het ongevraagd updaten van Apps. Je belminuten kun je tot op de seconde achterhalen uit je belscherm en hier een screenshot van maken niet dat ik aan je verhaal twijfel maar om je wapenfeiten te geven. Maar bakkie halen bij de Youfuck (oeps typo) directie.... Prima
Reactie door ron777 op 12-07-2014 11:07
Uiteraard filmen we, al was het al als bewijs dat ze niet kunnen gaan liegen dat ze bedreigd zijn want daar zijn ze goed in. Ik kan je vertellen dat bij geen enkele aanbieder de verbruikers apps e.d. acuraat zijn of kloppen met de tijdspanne die de aanbieder aangeeft. Ik ben in een half jaar tijd om deze redenen bij Youfone en Telfort weg gegaan. Van Telfort kreeg ik een email dat ze simpelweg niet konden vertellen hoe accuraat hun app nu eigenlijk was. Echter door schade en schande wijs geworden had ik de vraag over de accuraatheid van de app ook gesteld tijdens de bandopname vh telefoongesprek waarin het contract juridisch bindend wordt gemaakt. Ze konden dus niet om mij heen. De sales medewerker zei 48 uur maar dit bleek dagen langer te zijn;) Weg contract;) Nu bel ik voor 55 euro per maand onbeperkt met KPN. Nooit onverwachte kosten. Die klein aanbieders lijken goedkoop maar dan kom je bedrogen uit. Ik zal een gmail adres hiervoor aanmaken, deze ook gaan posten op klachtenkompas etc etc. Zo kunnen we via 1 gmail adres contacten en mensen samenbrengen tegen Youfone. Als we niet samenkomen dan gebeurt er niks. Je kunt van de ''meerkosten'' maar een deel bewijzen..Dus Youfone komt met zoveel zaken weg.
Reactie door ron777 op 12-07-2014 11:55
We kunnen samenwerken via youfoneklachtencollectief@gmail.com Mail mij daar en we kunnen verder contacten en Youfone eens echt aanpakken.
Reactie door nononsensewim op 12-07-2014 19:39
de apps zijn ongeveer net zo nauwkeurig als dat een buitenlandse provider je dataverbruik doorgeeft. indicatief noem ik dat. bij mij was er in minder dan 2 dagen dik 2,5 GB op 3G en GPRS binnengehaald, gezien de gemiddelde snelhed van 3G/GPRS op roaming netwerken bleek dat eenvoudig onderuit te halen. Bijval krijgen van gedupeerden blijkt altijd lastig, mensen komen niet graag "in de schijnwerper" of hun privacy is hun meer waard dan de moeilijkheden met youfone. 55 euri voor onbeperkt? kreeg je er wel een knap toestel bij? anders is dat best wel prijzig. kortgeleden kon ik nog een onbeperkt krijgen bij T-Mob met een cashback van de verkoper (sim only) kwam ik dat uit op 18 euro/ maand. Overigens zit je prima bij KPN, heeft gewoon het beste netwerk en de meeste extra's

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor