Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

youfone

Geplaatst door: psigi op: 30-10-2009 10:27
een half jaar geleden een abbonement bij youfone afgesloten. 10 euro ingelegd. wat op je laatste factuur in mindering zou worden gebracht. het is per maand opzegbaar dus het proberen waard dacht ik, helaas had ik thuis en op mijn werk geen bereik, dat is niet erg handig. dus weer opgezegd, dat viel me mee, ik was er vrij snel vanaf, maar die 10 euro die heb ik nog steeds niet terug. ik weet het gaat maar om 10 euro maar het gaat om het principe, ik heb al aangetekende brieven vesrtuurd, faxen en al zeer vaak gebeld. (tegen tarief) steeds word door een vaste medewerker beloofd het komt nu het komt nu, maar tot op heden niets gehad. wat nu te doen? i
Reactie door lelyonnais op 30-10-2009 10:39
Wat nu te doen?...ik zou zeggen niks...het gaat maar om een tientje, zogenaamd leergeld ! Tot nu toe zijn alleen maar problemen met nieuwe providers, al hoewel u vrij snel vanaf bent gekomen, godzijdank. ACN belooft ook zoiets, maar zolang ik geen forums reactie bekom over ACN, dus die probleem die u had op het werk etc..., GA IK NIET met hun in zee! m.v.g. Robert
Reactie door alfatrion op 31-10-2009 10:44
Het verstandigste in dit soort situaties is dat je het in eigen hand houd. Als je kunt bewijzen dat je het tientje terug zou krijgen en op tijd heb opgezegd, dan maakt je gewoon een tientje minder over. Wat je nu nog zou kunnen doen is naar de rechter gaan, maar doe dat zonder advocaat want dan werk je alleen maar verder de schulden in.
Reactie door valerius op 03-11-2009 19:14
Met zulke bedrijven moet je wel van tevoren informatie proberen te krijgen voordat je eraan begint via internet kan je al behoorlijk op te hoogte komen van het reilen en zeilen van dit sort firma's, Groet Valerius
Reactie door ron777 op 26-12-2012 11:35
Geachte Youfone, Tevens probeerde ik onderstaande klacht op uw Youfone Facebook pagina te melden maar daar werd mijn klacht tot 3 keer toe verwijderd waarna ik geblokkeerd werd van de Youfone Facebook pagina toen ik het een 4de keer probeerde te melden. Op Internet kom ik tevens zeer veel klachten over Youfone tegen zoals op de site van bellen.com. Veel mensen klagen over rekeningen van Youfone die niet kloppen. Extreem hoge, onverklaarbare rekeningen die Youfone bij veel klanten in rekening brengt. Ik heb overigens van meer mensen vernomen dat Youfone op de Youfone Facebook op die wijze te werk gaat, niet bepaald netjes van Youfone. Om hoge kosten te voorkomen controleer ik regelmatig de Youfone online ”lopende kosten” pagina. Ook deze maand weer en toen ik tegen mijn verbruik aanzat van 750 belminuten bij Youfone stopte ik met bellen met mijn Youfone sim only kaart. Een paar dagen later zat ik alsnog op 40 euro extra verbruik bij Youfone. Dit vind ik onacceptabel van Youfone. Op deze wijze jaagt u mensen op hoge kosten. Ik wil dat u als Youfone dit uitzoekt en kijkt of er een fout is gemaakt bij Youfone. Doet u dit niet ga ik een melding maken bij de toezichthouder over Youfone en kijken hoe ik de volgende keer kan aantonen dat het systeem van Youfone niet elke 24 uur wordt ververst. (Dit zou elke 24 uiur gebeuren zoals u op de pagina ”lopende kosten”’ van Youfone aangeeft.) Ik zit in de online marketing dus maakt Youfone deze ”fout” vaker dan zal ik dit gaan aantonen. Ik beloof u dat als dit niet netjes wordt opgepakt ik deze klacht jegens Youfone op nog andere wijzen zal doorzetten en de bevoegde instanties zal verzoeken uit te zoeken hoe ik u kan controleren dat de pagina ”lopende kosten” van Youfone up to date zijn. U verstuurt daarbij pas een waarschuwing sms als je 100 euro over je tegoed zit bij Youfone, dat is te idioot voor woorden. Hoe kan een bedrijf als Youfone dat verkopen? Ik beloof u dat ik dit niet zal accepteren Youfone tot u met een passende oplossing komt. Als u zich niet aan de geldende regels houdt zal ik het contract juridisch laten ontbinden conform de eigen algemene voorwaarden van Youfone. Hierin staat dat als 1 van de partijen zich niet aan hun verplichtingen voldoen, dat het Youfone abonnement per direct opgezegd kan worden. Ik hoop dat dit alles duidelijk is Youfone.
Reactie door denizon op 01-04-2014 00:29
Klacht Youfone 31610818715 en 31648147668 Ben inmiddels OVERGESTAPT naar TELFORT Dag klanten ga NIET lid worden bij Youfone!! IK WAARSCHUW jullie AUB!! Dit bedrijf gebruikt een systeem waarbij mensen indirect) dupe van worden!! LEES AUB dit bericht geheel door, dan zult u beseffen dat dit bedrijf erg vals is en vele klanten OPLICHT!! Na het lezen van juiste waarneming en harde bewijzen, kunnen de consumentenbond en schillencommissie erg weinig doen, omdat Youfone systematische klanten valse facturen zend, waarbij duizenden klanten erg dupe van worden. Sinds ik lid ben in het begin ging het al mis met Youfone, het personeel 80% ongeschoold en bakt er geen reed van! Zelfs de supervisor die ik meerdere malen gesproken heeft mevr. Loes bakt er ook geen reed van!! Dit bedrijf hanteert een systeem waarbij veel onschuldige klanten misbruikt worden met onterechte hoge rekeningen! Op dit forum reageert Youfone altijd met: Wat vervelend dat u zich zo negatief ervaart wij hebben deze zaak in behandeling genomen en u zult dan van ons een bericht krijgen. NU denken klanten die op dit forum lezen, dat er zogenaamd Youfone deze behandeld heeft, maar er wordt de geen REED mee gedaan! Je krijgt schijnheilig een mail, dat het fout is van de klant en bla bla bla. Onderstaande feiten AUB klanten goed lezen!! Feit 1 Youfone stuurt zogenaamd hoge verkeerde rekeningen, dit kan dan zijn dat het (K) systeem van hun fout stuurt, de meeste klanten die deze verkeerde factuur krijgen gaan dus niet betalen! De klanten verwachten dan een aangepaste factuur, maar deze word na langer dan een week aangepast, bij je eigen youfone account, waarbij je zelf kan betalen met Ideal. Ik kreeg dus verkeerde factuur, en belde hun 3 keer op dat het factuur verkeerd was. Ze gaven toe dat het fout was, en zou aangepast worden binnen 48 uur in mijn Youfone omgeving (ideal) Na 2 dagen was het nog steeds niet aangepast, ik dus weer bellen, en er was storing, en niemand kon vertellen hoe het kwam. Het enige wat het personeel kon doen was doorgeven aan de technische dienst. Het zou weer binnen 48 uur aangepast worden, ik dus wachten op en correcte factuur! Weer na 2 dagen ik weer bellen en mailen dat ik zat was, en dat ik de correcte factuur wilde betalen! Het duurde precies 9 dagen voordat het aangepast werd bij mijn Youfone account ideal. Na de tiende dag kreeg ik een SMS midden in de nacht dat mijn mobiel geblokkeerd zou worden. Ik dus niet meer bellen! Vervolgens betaalde ik het correcte bedrag, omdat het te laat was met betaling moest ik zogenaamd DEBLOKKADE kosten betalen van 24,99 euro! OPLISCHTERS!! Ik dus huilend bellen dat het vals en niet eerlijk was, gaven ze mij de schuld, dat ik 11 dagen te laat was met betalen! En zo doen ze bij duizenden klanten, en verdienen ze goed geld met zogenaamde marketing acties DEBKOKKADE kosten 24,99!! Alle personeel hebben geen bevoegdheden en bakken geen reed van!! Ze maken alleen maar een melding en meer niet! Ben dus zwaar opgelicht!
Reactie door carola.83 op 01-04-2014 00:48
Eén keer plaatsen is MEER dan genoeg!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor