Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

XS4ALL hanteert eigen regels in bedenktijd

Geplaatst door: iejun op: 01-12-2014 21:53
Geachte men mevr, Middel dit schrijven annuleer ik mijn nieuwe pakket omdat er mij een 50mbit snelheid is getest en beloofd tijdens de telefonische verkoop. Ik haal maximaal nu maar 22. Volgens u heb ik 14 dagen bedenktijd maar dat is volgens uw code gisteren verstreken (1dag dus vanaf de bevestigings brief 17-11). Vreemd want hoe kan ik een product ervaren als ik pas op 28 november ben aangesloten en op 29 november een brief met inlogcodes heb ontvangen. Pas dan ervaar ik het product. Na schofterig te zijn benadert door uw 1e medewerker maar vriendelijk door mevr Karins van Opzegging was er geen ruimte voor opzegging. Vreemd want volgens de Nederlandse Wet “bijzondere overeenkomsten” artikel 992 heb ik nog 7 dagen bedenktijd “ Ik quote "Bij een aankoop op afstand heb je - op de hieronder genoemde uitzonderingen na - altijd een wettelijke bedenktijd van 7 dagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen". "De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bij je is afgeleverd. Bij dienstverlening gaat de termijn in op de dag van het sluiten van de overeenkomst". Ik vraag ook om uw service te herzien en volgens de wet te handelen. Want in theorie heb ik dus maar 2 dagen om te reageren en als dat in het weekend valt heb je volgens uw 1e medewerker “dikke pech” ..dit soort negatieve reclame is niet bepaald bevorderlijk voor de 1e internet provider van Nederland lijkt mij. Mijn klacht is in behandeling en vraag u om een nette afhandeling in annulering/opzegging en hopelijk hoef ik geen rechtsbijstand in te schakelen. Met vriendelijk groet, Ian Cassels
Reactie door iejun op 01-12-2014 21:57
correctie Nederlandse Wet “Verkoop op afstand” artikel 46
Reactie door tijger1 op 01-12-2014 23:51
Waarom plaatst u dit hier?
Reactie door aurora1 op 02-12-2014 01:35
Ik begrijp ook niet waarom u dit hier plaatst. Moeten we hierover discussiëren? Wij zijn leden van een forum en behandelen geen brieven aan in dit geval een provider. Lees anders eens klik hier alles goed door. Waarschijnlijk zal met de snelheid bedoeld zijn TOT de opgegeven snelheid. Zelden wordt de maximum snelheid gehaald want dat hangt van meerdere factoren af. Lees dat nog eens na op de website van deze provider en in uw contract.klik hier
Reactie door 1953 op 02-12-2014 02:35
De Wet Koop op Afstand van 23 juni 2014 was of is voor u van toepassen en heeft u het recht op herroeping/annuleren van de order binnen 14 dagen.na datum van de schriftelijke bevestiging. Ook de Schriftelijkheidsvereiste is een onderdeel van de Wet Koop op Afstand.
Reactie door 1953 op 02-12-2014 02:45
Ook moederbedrijf KPN kent die creativiteit van interpretatie en de variant: annuleren accepteren, toch vervolgens met de procedure verder gaan tot de oplevering. Tot tenslotte een factuur ontving met een bedrag van ruim € 667, waarvan een onderdeel 'Contractbreuk Boete € 685'! Bel je gratis naar de klantenservice KPN wordt een creditfactuur gerealiseerd, mondeling althans, op papier nog niet gezien. Incassodatum zou zijn op 5 december a.s. Bij ING de vooraangekondigde incasso al geweigerd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!