Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wordt zo de criminalitiet niet inde hand gewerkt ?

Geplaatst door: hemala op: 12-05-2014 00:24
Heb boodschappen gedaan, ik kom na een half uur thuis en merk, dat mijn pinpas verloren ben, ik bel de bank op en blokkeer de pas, vraag gelijk een nieuwe pas aan, de medewerker van de bank vraagt mij waar ik het laatst mijn pas heb gebruikt en hoeveel er op mijn rekening staat. Ik antwoord daarop, maar er blijkt dat er in de tussentijd, dat ik naar huis ben gegaan, er toch met mijn pinpas is betaald, want je kunt dus binnenkort heb ik vernomen zonder pincode tot 25 euro betalen, nu ben ik benieuwd of ik dat dan terugkrijg van de bank (maw iemand heeft mijn pas gevonden/gestolen (gerold) en heeft daarmee betaald in de tussentijd, dat ik naar huis ben gegaan . Het lijkt mij bovendien aantrekkelijk worden voor criminelen. Zakkenrollers altijd prijs. Deze deinst van de banken vind ik een slechte zaak. Wat is uw mening ? Met vriendelijke groeten, H.M. Laporte
Reactie door zoekster op 12-05-2014 00:47
Ik neem aan dat je die 25 euro terugkrijgt. Dat was wel de belofte van de bank. Zij zouden dat risico dragen. Nu maar afwachten of ze woord houden. Verder ga ik er vanuit dat je met 'binnenkort' 'sinds kort' bedoelt. Ik heb hier ook mijn bedenkingen bij, maar afwachten hoe dit allemaal uitpakt.
Reactie door aurora1 op 12-05-2014 02:12
De optie om zonder pincode tot 25 E te betalen kun je via je account uitzetten, dat wil zeggen in ieder geval bij de Ing. Ik dacht dat bij een enkele andere bank je een pasje kunt aanvragen waarbij dat niet kan, of je kunt je pasje daarvoor omruilen.
Reactie door aurora1 op 12-05-2014 02:22
Voor de informatie daarover van de Ing. klik hier, even scrollen naar "Liever niet". klik hier
Reactie door carola.83 op 12-05-2014 08:31
........Deze dienst van de banken vind ik een slechte zaak. ...... Dan zet je die dienst uit. Probleem opgelost.
Reactie door zoekster op 12-05-2014 09:08
Van de ING site (link aurora1) Is uw Betaalpas na verlies of diefstal gebruikt voor contactloze betalingen? Dan vergoeden we het bedrag aan u dat is afgeboekt. Hiervoor geldt geen eigen risico.
Reactie door abnamro op 14-05-2014 12:36
Geachte heer/ mevrouw Laporte, Is uw betaalpas na verlies of diefstal gebruikt voor kleine betalingen zonder pincode? Dan vergoeden wij u normaal gesproken het bedrag dat is afgeboekt. Hiervoor geldt niet het normale eigen risico van € 150,-. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u wist dat u de betaalpas kwijt was, maar deze niet direct heeft laten blokkeren. Of als u kon weten dat uw betaalpas voor frauduleuze handelingen gebruikt zou worden. De voorwaarden zijn terug te lezen op onze website: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/betaalpas/uw-nieuwe-betaalpas.html Mocht u geen gebruik willen maken van deze dienst, dan kunt u een nieuwe pas aanvragen zonder antenne. Heeft u in het contact met ons ook een verzoek ingediend om het bedrag terug te krijgen? Met vriendelijke groet, Webcare ABN AMRO Bank N.V. Mw. M.de Ridder
Reactie door valerius-2 op 14-05-2014 13:24
Mijn mening is dat u zorgvuldiger met u betaalpas om te gaan, u zal er dus een betere opberg mogelijkheid voor moeten nemen. Als u geldbuidel kwijt raakt door zakken rollers dan heeft u ook geen vergoeding mogelijkheid.
Reactie door pieterwolters op 15-05-2014 20:10
Zakkenrollers hebben het ook wel erg makkelijk als je even om je heen kijkt. Veel mannen doen hun portemonnaie in hun kontzak en veel vrouwen in een grote (halfopenstaande) tas. Doe (als man) je portemonnaie in een "voorzak" (heet dat zo?) en het wordt zakkenrollers meteen een stuk moeilijker gemaakt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!