Woonveilig klantenservice ervaring
Geplaatst door: marcuitndb op: 18-02-2013 22:47
Ik zit op dit moment in een discussie met Woonveilig.
Sterker nog.... Ik WILDE bij aanschaf 2 weken geleden reeds heel graag het vernieuwde systeem aanschaffen (verkoper gaf zelf aan dat het er was). Toen was dit echter alleen nog verkrijgbaar bij Formido (niet bij mij in de buurt). Ondanks het uitspreken van mijn grote voorkeur voor het nieuwe systeem was het niet mogelijk deze via de webwinkel aan te schaffen.
Ik sprak mijn zorgen/twijfel uit over de "oudere" versie met name mbt ondersteuning en de compatibility met de nieuwe (toekomstige) accessoires. Het accessoire "alarmlicht met sirene voor buiten" was bv uitverkocht en ik heb aangegeven dat deze voor mij belangrijk was vanwege mijn honden. Ik heb mijzelf voor deze accessoire op de wachtlijst gezet en moest hier dus op wachten. Men verzekerde mij dat het oude systeem prima was en dat alle accessoires leverbaar zouden zijn. Omdat ik via mijn werkgever het systeem kon aanschaffen met een korting van 50 euro (alleen via webwinkel) en men mij niet kon zeggen wanneer de nieuwe versie leverbaar was ben ik (mede door de geruststellende woorden van de verkoper) toch tot aankoop overgegaan.
Inmiddels 2 weken in het bezit van het systeem blijkt het niet goed te functioneren. Mijn toetsenbord en afstandsbediening werken niet. Bij aankoop (zie mail onder) heb ik aangegeven dat ik het alarm terug zou sturen als de accessoires niet goed zouden werken, dit was toen prima. Nu zegt men dat ze het niet functionerende alarm wel terug willen nemen maar dit zou mij 20% re-stocking kosten!! Best bijzonder gezien hun produkt niet goed functioneert.Toen ik op de site keek zag ik verder tot mijn verbazing dat de accessoire "alarmlicht voor buiten" inmiddels leverbaar was (€10 euro duurder) maar NIET compatible met mijn oudere versie van het systeem!! Inmiddels blijkt het nieuwe systeem namelijk WEL standaard te worden geleverd via de webwinkel. Het alarmlicht voor de oudere versie probeert Woonveilig nog wel uit een "restpartij" te leveren. Precies waar ik bang voor was.... Men verweet mij nog dat ik dan maar had moeten wachten op het nieuwe systeem.... echter kon men mij 2 weken geleden niet zeggen wanneer dit er zou zijn en verzekerde men mij dat mijn zorgen ongegrond waren. Woonveilig wil mij tot nu op geen enkele manier tegemoet komen. U begrijpt dat ik tot op heden niet onder de indruk ben van de service van Woonveilig. Juist mbt een alarmsysteem is "betrouwbaarheid" en service belangrijk voor een consument. Woonveilig kan het oplossen door het oude systeem alsnog om te wisselen. Ook commercieel gezien begrijp ik het niet want ik ben dan alsnog bereid €8,95 per maand te betalen, en extra accessoires te bestellen. (waar ze uiteindelijk meer aan verdienen).
Ik ben klant en heb vanaf dag 1 mijn wensen aangegeven en ondanks eerdere toezeggingen weigert men mij tegemoet te komen. Een supervisor gaat als het goed is morgen contact met mij opnemen dus ik ben benieuwd. Ondertussen ben ik naast Kassa ook in in contact met de geschillencommissie, thuiswinkel Waarborg en mijn werkgever via wie ik het heb aangeschaft.
Zie ter volledigheid mijn mail naar Woonveilig bij de aanschaf:
Van: Marc en Es
Datum: 4 februari 2013 13:03:02 GMT+01:00
Aan: klantenservice@woonveilig.nl
Onderwerp: Antw.:
i.t.t. wat ik aan de telefoon heb gemeld, dat ik alleen maar het nieuwe model zou willen bestellen heb ik zojuist toch een order geplaatst met het oude model.
Reactie door ronbrax op 11-01-2014 12:44
NIET KOPEN , dit alarmsysteem van woonveilig werkt ALLEEN met een account, alles wat je in wilt stellen gaat via die account die NIET gratis is (8,95 p/m) je bent dus 100 euro per jaar kwijt. Zonder account is ie zo goed als onbruikbaar. Je kunt beter een elro systeem kopen, dat is net zo duur in aanschaf maar geen maandelijkse kosten meer. Alles zelf in te stellen en die belt je gewoon als er iets is.
Reactie door aurora1 op 11-01-2014 16:04
@ronbrax, we zijn nu bijna een jaar verder....
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!