Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Woonsquare leegverkoop

Geplaatst door: ardyvb op: 03-08-2010 15:56
WAARSCHUWING!! Koop niet tijdens de woonsquare meubel magazijn leegverkoop dagen in rijen!!! Zijn er meer mensen die door Woonsquare (met name de grote meubel magazijn leegverkoop) zijn 'opgelicht'? Ik heb afgelopen december tijdens 1 van deze dagen daar een bank gekocht die zo goedkoop was (toch nog 650 euro) omdat deze bank een gedeelte mistte. Nergens is mij verteld of duidelijk gemaakt dat de bank die ik kocht een 2e hands kon zijn. Sterker nog op de bank prijkte heel groot hoe duur de bank in de winkel wel niet was. Ook de verkoper repte geen woord over 2e hands spullen. Tot mijn grote verbazing vond ik afgelopen week een aantal dingen tussen de naden die niet van mij waren. Nergens in alle reclame wordt gemeld dat je mogelijk een 2e hands stuk meubelair koopt en de prijzen zijn er ook zeker niet naar (veel te duur voor een stuk 2e hands). En dat is niet bepaald netjes.
Reactie door marcel75 op 03-08-2010 16:39
Kan het ook niet zijn dat u een showmodel hebt gekocht?
Reactie door ardyvb op 04-08-2010 05:31
Nee, ze hebben het toegegeven dat er tijdens deze sale ook '2e hands' meubelen verkocht worden. Alleen vermelden ze dat nergens. Ook de verkoper heeft het niet gemeld, wat volgens de servicedesk een blunder was. Ik had ook verwacht dat het om een showmodel ging en dat daarom het deel dat mistte misschien te beschadigd was geraakt of iets dergelijks.
Reactie door marcel75 op 04-08-2010 08:16
Als het nergens aangegeven stond, het niet verteld is en niet uit de prijs af te leiden was kun je mogelijk met een beroep op dwaling de overeenkomst vernietigen. Dan moet je de bank terugbrengen en je geld terugkrijgen. Schrijf daarvoor eerst een aangetekende brief naar de verkoper waarin je je klacht aangeeft en dat je dus de overeenkomst op grond van dwaling wilt vernietigen.
Reactie door renevissers op 18-08-2010 19:18
Ik heb net zelf een slechte ervaring met genoemde bedrijf gehad. Een aangetekende brief met termen zoals "vernietiging overeenkomst" (zie reactie marcel75) lijkt een goed idee. Voor mij leken termen zoals: "juridische stappen" , "incasso maatregelen" en "hieruit voortvloeiende kosten voor uw rekening" te helpen. Ik vind eigenlijk dat dit soort bedrijven niet bij het CBW aangesloten zouden mogen zijn. Dit wordt nu te gemakkelijk misplaatst gebruikt om "KWALITEIT" winkel, goederen en diensten aan te prijzen.
Reactie door melliej op 21-08-2010 08:59
Wij hebben op 4 maart 2010 onze meubels daar gekocht. Een levertijd van 12 weken dus ze zouden week 24 geleverd worden. Echter wilde wij onze meubels pas op 9 augustus, week 32 ontvangen ivm verhuizing. Langzaam werd het 9-8 en eens gebeld. Onze meubels waren nog niet binnen. Door vakantie periode. 1 week later krijgen we dan eindelijk een deel van onze meubels geleverd. Nadat we ons eerst moesten laten afblaffen aan de telefoon door de transport-planner. We zouden in feite gewoon het beste kunnen wachten tot week 34, dan was alles daar, en zouden wij het in week 35/36 kunnen krijgen. Hier niet mee akkoord gegaan. Bij levering door Woonsquare Poppeliers hebben ze de meubels via de schuifpui aan de achterkant van de woonkamer, over de parket-vloer getrokken naar de voorkant. Resultaat: Onze pas gerenoveerde vloer beschadigd. Krassen van meer dan een meter, zelfs een stukje hout uit de vloer. Hen via een aangetekende brief met foto's laten weten dat dit bij levering is gebeurd. Na 2 dagen bericht van Woonsquare... Zij hebben met de bezorgers gesproken en deze beweren alles getild te hebben en geen beschadigen te hebben waargenomen. Zij zijn dus niet aansprakelijk en gaan niks vergoeden. Onze Interpolis rechtsbijstand wil ons voor één derde van de kosten tegemoet komen omdat zij geen zaak zien in ons probleem met Woonsquare. Wij zijn enorm boos en gefrustreerd dat dingen zo lopen. Dat we steeds zo achter onze meubels aanlopen en wij nu in een nieuw huis zitten, met een vloer die er nu nog erger aan toe is dan voor de renovatie. Woonsquare wast hun handen in onschuld, en wij moeten nu nog wachten op levering van 2 meubelstukken... Enig idee wat ik nog voor een stappen kan ondernemen?
Reactie door chantal.s op 18-11-2011 14:36
Een en al drama bij woonsquare! Ging voor een bank uit de folder, heb mij een veel duurdere bank en stoel aan laten smeren omdat die een veel betere kwaliteit zou zijn. Netjes aanbetaald. Maaaanden moeten wachten op mijn meubels, ver over de beschreven levertijd. Meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice in Almere, hun verteld dat ik de meubels inmiddels al niet meer wilde omdat het zo lang duurde! Werd mij verteld dat ik niet meer van de meubels af kon zien. ( achteraf blijkt dat dat wel had gekunt ) Bank en stoel eindelijk geleverd. Zakt mijn bank binnen 2 maanden helemaal tot de grond door! Weer telefonisch contact met de klantenservice, kreeg ik te horen dat ze dan wel een meubelmaker zouden sturen. Waarop ik zei, voor mijn duur betaalde geld wil ik geen "gemaakte" bank! Weer gezegd dat ze de hele boel terug mochten hebben en dat ik mijn geld terug wilde. Maar nee mevrouw dat kan niet. Weer maanden moeten wachten tot de meubelmaker kwam. Netjes thuis gebleven de dag dat hij zou komen, ben 5 min de deur uitgeweest om de buurvrouw geld te geven en te vragen of ze even brood voor mij wilde halen omdat ik thuis moest blijven voor de meubelmaker. 3x raden, in dat eventjes precies de meubelmaker geweest en een briefje voor mij achtergelaten dat ik 30 euro voorrijkosten moest betalen en maar een nieuwe afspraak moest maken. Weer gebeld met de klantenservice, jammer u had thuis moeten zijn, de meubelmaker heeft daar een tijd voor u deur gestaan en u meerdere keren op u mobiele telefoon geprobeerd te bellen maar geen gehoor, dus eerst betalen dan kunt u een nieuwe afspraak maken. Inmiddels was ik al tig telefoontjes verder en was ik er behoorlijk klaar mee! Ben 3x terug geweest naar de winkel in Alkmaar waar ik mijn meubels gekocht had maar kreeg daar te horen het maar op te moeten lossen met de klantenservice. Dus weeeeer gebeld, verteld dat ik de meubels niet meer wilde!!! En dat ik geen 30 euro ging betalen voor de meubelmaker, en dat ik via mijn provider kon bewijzen dat de meubelmaker mij nooit gebeld had! Jammer mevrouw, de meubels kunnen niet terug. Weken later een bericht op mijn voicemail dat ik de 30 euro niet hoefde te betalen en dat ik kon bellen voor een nieuwe afspraak met de meubelmaker. Ik ben nu bijna 2 jaar verder na mijn daadwerkelijke aankoop van mijn meubels, en zit nog steeds met een doorgezakte bank waar ik pijn in mijn rug van krijg! Nu komt overmorgen de meubelmaker weer, maar ik wil geen gemaakte bank! Sterker nog, ik wil helemaal geen meubels meer van woonsquare! word vervolgd na meubelmaker...... Ik schrok mij rot te lezen hier dat er zo veel meer klachten zijn over dit bedrijf, ik hoop dat er iets ondernomen word tegen dit bespottelijke bedrijf!!!!
Reactie door valerius-2 op 18-11-2011 16:04
Bij dit soort reclame weet je haast van te voren dat je in de boot wordt genomen. Zo blijft het gezegde goedkoop is meestal duurkoop.
Reactie door gremmetheo op 01-12-2011 20:22
ik las de reacties op woonsqaure heb in juli voor de hele woonkamer meubels bestelt salontafel,bijzettafel eettafel ,tv-meubel,vitrinekast grote kast wachttyd 8tot12 werd 14 weken monteurs nors en onvriendelijk salontafel verkeerd in elkaar gezet en stukken eraf onderdeel van de grote kast er niet by later zag ik dat van de vitrinekast een stukje af was en ook van de tv-kast mijn laminaat beschadigd met een stanleymes een stukje van mijn nieuwe lamp af toen ik hier iets van zei werd er gezegt nee mevrouw er is niets aan de hand mijn hele huis vol troep terwyl ze zouden opruimen ik ben nu 5 maanden verder en het probleem is nog niet opgelost en naar herhaaldelijk bellen ook zeer onvriendelijk behandeld en deze meubels waren wel erg duur
Reactie door jesme op 11-08-2012 10:53
Nou als ik bovenstaande reacties lees ben ik benieuwd wat me te wachten staat. Heb met Hemelvaart m'n meubels besteld bij Woonsquare. Moet zeggen dat ik toen prima ben geholpen en ook het onderhandelen over de prijs wel wat leuks uitleverde. Maja, als ik nu bovenstaande lees over de kwaliteit e.d. ben ik bang wat me te wachten staat. Ze zeiden toen tegen me 8 tot 10 weken, inmiddels zijn we 12 weken verder, en nog geen meubels! Heb na die 10 weken meteen gebeld en toen kon een niet zo vriendelijke vrouw me melden dat de fabriek 2 weken vakantie had, waardoor m'n meubels nu in week 35 zouden moeten komen. Hier werd is dus niet zo blij van. Ten eerste van de manier hoe de vrouw aan de telefoon deed, heel nors, op zo'n toon dat ze 't mij bijna schuldig nam dat ik belde. Ten tweede, als ze dat toch weten, is het toch een kleine moeite, en grote service, om dat even te laten weten in een brief of telefoontje? Zal het nu dus nog maar even moeten doen met het weinige meubelair in huis.en afwachten tot wat er in week 35 gaat gebeuren. Ben benieuwd.
Reactie door kamphuysen op 11-08-2012 16:56
Quote: renevissers schreef op woensdag 18 aug 2010, 19:18: Ik heb net zelf een slechte ervaring met genoemde bedrijf gehad. Een aangetekende brief met termen zoals "vernietiging overeenkomst" (zie reactie marcel75) lijkt een goed idee. Voor mij leken termen zoals: "juridische stappen" , "incasso maatregelen" en "hieruit voortvloeiende kosten voor uw rekening" te helpen. Ik vind eigenlijk dat dit soort bedrijven niet bij het CBW aangesloten zouden mogen zijn. Dit wordt nu te gemakkelijk misplaatst gebruikt om "KWALITEIT" winkel, goederen en diensten aan te prijzen.[/quote: Niemand kan vertellen wat dat CBW voor een club is, als u weet dat dit CBW wordt betaald door de aangesloten bedrijven zegt dat al meer dan genoeg. De slager die zijn ..etc etc..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!