Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Winkelier schuilt achter fabrikant

Geplaatst door: barenden op: 18-09-2011 07:55
Dit bedrijf neemt de klacht van een klant niet serieus, reageert niet op mailcontact, schuilt achter de fabrikant en beticht consument van liegen. Op de reactie dat we er werk van gaan maken, vraagt de eigenaar wat we dachten te gaan doen. Zeer onfatsoenlijk! Goedemiddag, Hiermee bevestigen we onze komst naar uw winkel d.d. 17-9-2011. Wegens het achterwege blijven van een reactie/passende oplossing hebben wij de gordijnen nogmaals aan u laten zien. Een eerste maal naar uw winkel vertelde u dat deze stof in de machine op 40 graden gewassen kon worden, daarop haalde ik vervolgens het gewassen gordijn uit de auto om het resultaat van een 30 graden wasbeurt te laten zien. Vervolgens schuilde u achter de fabrikant. U beantwoorde onze vragen niet, maar schermde achter de fabrikant welke u claimde te hebben benaderd en zegt dat wij de gordijnen verkeerd hebben gewassen. Echter bewijslast ontbreekt en voorschriften hebben wij niet van de fabrikant ontvangen, de enige voorschriften die u presenteert zijn de voorschriften op uw website. Dan nog voorschrift of niet, uw bewijslast ontbreekt dat we de gordijnen verkeerd hebben gewassen. Indien de gordijnen verkeerd/te heet waren gewassen hadden ze immers een krimp in de lengte moeten hebben. Echter de maten op de bon en de maten van de gordijnen na wasbeurt, zijn identiek. De klacht gaat niet over krimp, maar over niet glad te krijgen kreukels. Derhalve is er nog altijd geen passende oplossing aangedragen en voelen we ons genoodzaakt om verder stappen te ondernemen. De algehele correspondentie zal worden doorgestuurd naar alle mogelijke instanties. En indien nodig zal een procedure aanhangig worden gemaakt bij de kantonrechter. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Verzonden: dinsdag 6 september 2011 18:49 Aan: Onderwerp: FW: Foto`s gordijnen in de kreukelzone Goedenavond, Graag komen we tot een oplossing betreffende de gordijnen. We hebben u ruimschoots de tijd gegeven om een oplossing aan te dragen. Nu uw reactie en de oplossing achterwege blijven beroepen we ons op de koopovereenkomst, welke met u is gesloten. http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is Uiterlijk eind deze week verwachten we dat u een passende oplossing heeft gevonden. Verzonden: maandag 29 augustus 2011 17:06 Aan: Onderwerp: RE: Foto`s gordijnen in de kreukelzone Nu de vakantie van de fabrikant voor bij is, vraag ik mij af of er reeds nieuws is? Mvg mailto: Verzonden: woensdag 27 juli 2011 13:55 Aan: Onderwerp: RE: Foto`s gordijnen in de kreukelzone Wij hebben Uw gegevens door gestuurd naar de fabrikant. De fabrikant is tot 24 augustus 2011 gesloten i.v.m. vakantie. In afwachting, Van: Verzonden: zondag 17 juli 2011 18:15 Aan: Onderwerp: Foto`s gordijnen in de kreukelzone Zoals telefonisch besproken d.d 16-7-2011, sturen we u hierbij de foto`s van de gordijnen. Vorige week zijn wij bij u in de winkel geweest met een klacht over de gordijnstof, welke na een eerste keer wassen op 30 graden, zelfs na 3x strijken, niet acceptabel glad te krijgen is. U heeft in de week daarop contact opgenomen met de leverancier en u heeft ons vervolgens geïnformeerd dat de stof een menging van katoen en polyester is. Welke volgens uw informatie op de website, gewoon gewassen moet kunnen worden, Zware stof,hoeft dus niet gevoerd te worden om goed in de plooi te vallen. b. Polyester: Polyester stoffen kunnen tot 30 graden zelf gewassen en gestreken worden, zijn krimpvrij en kleurecht. c. Katoen, viscose, linnen: Meestal materialen met grove structuur, kunnen in de machine gewassen worden tot 40 graden. Gordijnstoffen die van natuurlijke vezels zijn vervaardigd, kunnen na het wassen krimpen. Wij raden u dan ook aan een dubbele onderzoom te nemen. d. Veloursgordijnstoffen: Deze moeten altijd chemisch gereinigd worden. De feiten op een rij; De gordijnen zijn respectievelijk in 1 en 2 jaar oud. Een eerste wasbeurt op 30 graden, 2 banen per 6 kilo trommel gewassen, het resultaat 1 kreukelzone. Na het wassen in de ochtend, einde van de middag met stoomstrijkijzer gestreken, toen bleek dat de kreukels er weer inschoten, nog 3x gestreken. Mits deze stof op een speciale manier behandeld moet worden, anders dan de instructie op uw website, had de consument een wasschrift moeten ontvangen. We hebben geen wasvoorschrift ontvangen. De redenering dat gordijnen met katoen altijd kreukels blijven bevatten, is geen argument. De kant en klaar gordijnen (met wasvoorschrift) van onze slaapkamer, 100% katoen, zijn op eenzelfde boven beschreven manier gewassen en deze zijn na 1 keer strijken wel glad. Ter illustratie bijgevoegde foto`s. Vertrouwende op een passende oplossing,

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!