Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wil verlengen bij Hi maar kan niet...

Geplaatst door: purk10 op: 18-05-2011 11:20
Graag hoor ik uw mening over het volgende: Mijn Hi- Abonnement loopt in maart af. Dit kan ik in december 2011 pas verlengen echter heb ik per direct een smartphone nodig aangezien mijn huidige toestel redelijk kapot is en de mail-functie niet goed genoeg ondersteund. Mijn voorstel wat ik gedaan heb bij de klantenservice om het contract per direct met 2 jaar te verlengen en daarbij tegen een kleine vergoeding een nieuwe telefoon te kopen. Dit mag blijkbaar niet. Voor mij onbegrijpelijk aangezien ik me (tegen betaling) langer aan HI/KPN wil binden. Het alternatief is om het huidige contract uit te zingen en per direct ook ergens anders een nieuw abonnement af te sluiten waar ik de telefoon gratis krijg. Deze 2 contracten opgeteld zijn nog goedkoper dan het kopen van een “losse” telefoon in de online-shop van HI. Nadeel van deze optie is dat mijn nummer dus verandert en dit niet handig is aangezien ik sinds 1 april voor mezelf ben begonnen. Ik heb deze klacht ook al op 22 april gemeld bij HI maar tot op heden (na serieus wel 10 reminders per mail en 3 lange gesprekken met de klantenservice) no geen bericht. Nogmaals: ik wil me langer aan hen verbinden maar daar is op dit moment de mogelijkheid niet voor. Iemand ervaring hier mee?
Reactie door pino123 op 18-05-2011 12:46
Je bent willens en wetens een contract aangegaan met HI. Dit contract dient u ook uit te dienen. Indien u overstapt naar een andere provider is nummerbehoud een service. Verlengen van contracten kan alleen binnen een termijn van 3 maanden. U wordt gewoon aan uw eigen contract gehouden, niets meer en niets minder, daarbij bent u ook met de algemene voorwaarde akkoord gegaan. Dat uw huidige telefoon stuk is gegaan, daar kan HI weinig aan doen, zij houden zich ook aan het contract door de gevraagde diensten te leveren. Volgens mij heeft u twee mogelijkheden: - Of nieuwe telefoon aanschaffen, eventueel tweede hands via marktplaats, zijn prima smartphones te koop tegen een veel lagere prijs dan in de winkel. - U sluit een nieuw contract af bij een andere provider met een ander telefoonnummer.
Reactie door pino123 op 18-05-2011 12:47
Verder is dit natuurlijk geen discussie, maar een vraag. Deze behoort eigenlijk bij vraag en antwoord te staan en niet bij discussies, maar dat even terzijde.
Reactie door purk10 op 18-05-2011 12:56
Hallo Pino123, Bedankt voor de reactie. Ik ken de mogelijkheden en begrijp de regels wel alleen vind ik het raar dat het niet mogelijk is nu al te verlengen. Bijvoorbeeld bij voetballers worden contracten opengebroken en verlengd om er uiteindelijk meer aan te verdienen door de club (lees HI/KPN).
Reactie door sonjaatje op 18-05-2011 13:29
Logisch dat Hi daar niet in meegaat, als alle klanten hun eigen beleid gaan bepalen wordt het een zooitje. Ik snap jouw redenatie maar helaas pindakaas zo werkt het niet. Bij geen een provider trouwens.
Reactie door redacteur op 18-05-2011 15:24
Beste purk10, Onze rubriek [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/: Vraag & Beantwoord[/url: is bedoeld voor consumentenvragen. Wilt u uw vraag in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt. De redactie
Reactie door empyria op 18-05-2011 15:29
Misschien kun je tot het eind van dit jaar zolang met een 2e hands of geleend apparaat uit de voeten tot je je abo kunt verlengen en een mooi nieuw apparaat kunt aanschaffen?
Reactie door pino123 op 19-05-2011 08:38
Waarom niet een tweedehands via marktplaats aanschaffen. Daar heb je al een HTC G1 met android voor een eurootje of 50. Prima smartphone, scheelt je aardig in de kosten t.o.v. een nieuwe.... Kan je het oude contract mooi op uitdienen tot je de nieuwe telefoon kan aanschaffen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!