Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wil ej service? neem geen vodafone!

Geplaatst door: quirineb op: 22-12-2011 18:11
Als ik jullie was zou ik nooit een abonnement bij Vodafone nemen. De klantenservice helpt je niet en hoewel ze in de winkel een poging doen je te helpen als je problemen hebt doen ze uiteindelijk niets als ze blijven aan houden. Ik heb voor de zomer (juni) een blackberry torch met een Vodafone sizz abonnement genomen, dit is in ten eerste al stevig aan de prijs. Binnen 7 dagen werkte mijn mobiele internet al niet, ik ben terug gegaan naar de winkel en ze hebben de mobiel gereset, toen dit niet werkte ging ik weer terug (op dag 7) en wilden ze hem opsturen, maar je mag bij Vodafone binnen zeven dagen je telefoon kosteloos ruilen maar toen ik hier naar vroeg deden ze er heeeel moeilijk over. Ze zeiden dat de zeven dagen om waren (het was dag zeven), nadat ik zelf in het contract keek stond er tot en met 7 dagen. Dus ik kreeg een nieuwe. Dit ging even goed, het internet viel wel weg maar de batterij er uithalen werkte keer op keer. Rond September werd het erger, batterij er uit hielp niet meer dus ben ik naar de winkel gegaan. Daar hebben ze de software op nieuw geïnstalleerd. Dit werkte even, wel moest ik weer de hele tijd mijn batterij er 5 minuten uitlaten als het internet weer niet werkte (ong 2-3 keer per week). Toen kwam rond 10 oktober de landelijke (wereldwijde) blackberry storing, daar is mijn telefoon en Vodafone blijkbaar nooit van hersteld, Ik had ook na de storing haast geen internet meer op mijn mobiel en na een email aan de klantenservice met de vraag wat ze er aan konden doen zeiden ze dat het niet aan hun lag, en stuurde ze het volgende: Wilt u een klacht indienen adviseer ik u een brief te schrijven naar: Research In Motion 295 Phillip Street Waterloo, Ontario Canada N2L 3W8 Deze brief dient u wel in het engels te schrijven, het bedrijf bevindt zich namelijk in Canada. Dus dat ik niet kon internetten op mijn mobiel (ook na de storing) lag niet aan Vodafone maar aan blackberry? En ik kon een brief schrijven. Dit schiet natuurlijk niet op! Dit was op 25 oktober en uiteraard was ik niet blij, ik ben toen naar de winkel van Vodafone in Overvecht gegaan, na een onprettige ervaring met de eerste medewerker, kwam gelukkig iemand beters helpen, ik heb uiteindelijk ruim 2 uur in die winkel gestaan en ze kwamen tot de conclusie dat niks hielp en hebben ze hem opgestuurd, ik kreeg na een week mijn inmiddels derde blackberry torch, een geheel nieuw toestel dus. Binnen een week kreeg ik weer problemen dus ben ik terug naar de Vodafone winkel gegaan, toen hebben ze een aantal logboeken verwijderd en met de technische dienst gebeld en het moest echt werken. Helaas een paar dagen verder weer geen internet, ik de klantenservice gebeld (de Vodafone winkel is een kwartier fietsen en daar moet je altijd mega lang wachten voor je geholpen wordrt) De medewerker van de klantenservice heeft alles geprobeerd maar niks werkte. Volgens hem kon het echt alleen aan het toestel liggen. Vervolgens ben ik een paar dagen later terug gegaan naar de winkel, weer wat heen en weer gebeld werd. Ongeveer een uur later was de conclusie; laat je telefoon een uur uit met de batterij er uit en dan moet het werken. Dit heb ik gedaan en het werkte niet, dus kon ik weer terug naar de winkel. Toen hebben ze mijn mobiele telefoon alweer opgestuurd. Ik was hem twee weken kwijt en ze hebben een software update uitgevoerd. Drie dagen nadat ik hem terug had viel al het internet weer uit. Toen ben ik terug gegaan naar de winkel. zie volgende post.
Reactie door quirineb op 22-12-2011 18:13
Na eindeloos onderhandelen hebben ze een swap aangevraagd (je telefoon ruilen voor een ander omdat er schrijnende problemen zijn). Ik heb aangegeven dat ik graag een iphone wil (dit is een mogelijkheid bij het abonnement dat ik heb). Inmiddels is dit ruim twee weken geleden en is het aanbod wat ik heb gekregen: een samsung galaxy s of een LG optimus. Die zijn qua functie niks in vergelijking met wat ik nu heb (je krijgt ze bij de 10euro per maand goedkopere versie van mijn abonnement gratis) en daarnaast is het zo dat ik inmiddels al een half jaar me bont en blauw betaal en constant naar de Vodafone winkel moet omdat het niet werkt. Na dit heel gedoe ben ik meerdere malen met vodafone in contact geweest en elke keer laten ze mij eindeloos wachten (5 - 10 werk dagen) en komen ze me helemaal niet tegemoet. Ik word er radeloos van. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het onmogelijk is dat 3 (!) telefoons niet werken, en dat het dus gewoon aan Vodafone ligt. Ik heb eindeloos klantenservices gebeld en ben eindeloos naar die winkels gefietst. Het minste dat je kan doen als bedrijf is op het eind je klanten een klein beetje tegemoet komen! Maar helaas, Vodafone geeft blijkbaar niks om haar klanten en wil ze ook niet helpen, de uren die ik heb staan wachten in de winkel, de (betaalde) minuten dat ik moest wachten op een medewerker bij de klantenservice, de tijd dat ik een telefoon hebt afbetaald in mijn abonnement die ik niet kon gebruiken door de gebreken van Vodafone. Blijkbaar hoeft dit niet gecompenseerd te worden. Daar ben ik het dus niet mee eens. Helaas zit ik nog 1.5 jaar vast aan Vodafone, maar mensen doe het niet, kies niet voor een dure provider die geen service biedt!
Reactie door vodafonewebcare op 05-01-2012 13:11
Beste quirineb, Erg vervelend dat je toestel al zo vaak defect is geweest. Graag wil ik kijken wat ik voor je kan doen. Zou je een e-mail willen sturen aan webcare.nl@vodafone.com? Vermeld hierin je mobiele nummer,klantnummer, naam, adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Zet even in het onderwerp kassa/quirineb/ 22-12-2011. Groeten, Tom Vodafone 24/7 Web Crew

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor