wet wijzinging bezoekregeling opa en oma
Geplaatst door: geurtje op: 16-07-2013 16:11
ik mag me kleinkinderen weer eens niet zien mijn dochter heeft borderline en als het haar niet mee zit en ze weer een bui heeft dan ontneemt ze stees mijn kleinkinderen ontterecht word daar verdrietig van de kinderen zijn stapel op ons ouder,s bepalen nu of opa en oma de kleinkinderen mogen zien dat doen ze dus niet de wet moet veranderen de rechtbank moet dat beslissen vind ik mee eens ik wel
Reactie door zoekster op 16-07-2013 17:05
Zijn dat uw kleinkinderen op die foto? Indien dat zo is, zou ik die eraf halen. Die kinderen hebben ook recht op privacy en hoeven niet open en bloot hier besproken te worden met al die intieme mededelingen over hun moeder.
Zet dan maar een foto van uzelf op de site, dat is eerlijker.
Reactie door diumenge op 16-07-2013 17:35
Net wat we nodig hebben nog meer regels en wetten...
Nee, hoewel het heel vervelend is is dit een zaak van de ouders en niet van de rechtbank.
Verder eens met het advies van zoekster.
Reactie door tijger1 op 16-07-2013 18:46
Nee, gelukkig maken opa en oma dat niet uit.
Reactie door valerius-2 op 16-07-2013 19:29
Ik zie mij al om me met de klein en achter klein kinderen te be moeien. opvoedkundig zijn mijn eigen kinderen goed terecht gekomen en zij zullen die ervaring best overbrengen met hu eigen kinderen. Anders heb ik zelf mijn eigen kinderen niet goed groot gebracht als zij dat niet zelf kunnen. Om nu wettelijk dit ook nog eens een keer vast te leggen lijk mij totaal overdreven.
Reactie door geurtje op 16-07-2013 20:30
kijk dat van de foto kan ik best voorstellen maar jullie hebben blijkbaar een goed contact met de kleinkinderen maar wat als je de kinderen niet meer ziet dan zit je net als ik
Reactie door geurtje op 16-07-2013 20:30
Quote: zoekster schreef op dinsdag 16 jul 2013, 17:05: Zijn dat uw kleinkinderen op die foto? Indien dat zo is, zou ik die eraf halen. Die kinderen hebben ook recht op privacy en hoeven niet open en bloot hier besproken te worden met al die intieme mededelingen over hun moeder.
Zet dan maar een foto van uzelf op de site, dat is eerlijker.einde Quote
Reactie door sjoppie op 16-07-2013 20:44
Hallo Geurtje,
als de bui van uw dochter voorbij is en het haar weer mee zit zal u de kleinkinderen ook wel weer mogen zien, dat is dus wel vaker gebeurd begrijp ik en zal ook de laatste keer niet zijn, borderline patiënten hebben het niet gemakkelijk, houd daar rekening mee. Als het mogelijk zou zijn om een bezoekregeling af te dwingen zou het de onderlinge verhoudingen alleen maar schaden dus ben ik het oneens met uw stelling.
Sterkte de komende tijd.
Vr. gr. sjoppie.
Reactie door wendy-claire op 17-07-2013 02:21
Is dit consument gerelateerd?!
Reactie door sjoppie op 17-07-2013 08:15
Quote: wendy-claire schreef op woensdag 17 jul 2013, 02:21: Is dit consument gerelateerd?!einde Quote
het is toch een discussie?
Reactie door 14peter op 17-07-2013 15:18
Ik meen me te herinneren dat Meldpunt (Omroep MAX) hier een aantal jaren geleden aandacht aan heeft besteedt. Als ik het een en ander goed in mijn geheugen heb zitten kunt u naar de rechter om een omgangsregeling af te dwingen als er ooit een omgang is geweest tussen u en de kleinkinders. Wellicht dat u bij hen (Omroep Max dus) meer info over dit onderwerp kunt vinden.
Reactie door zoekster op 17-07-2013 17:11
Dat klopt, ik lees bij jurofoon het volgende
Grootouders
De rechter kan naast het vaststellen van een omgangsregeling voor de ouders, op verzoek ook een omgangsregeling vaststellen tussen het kind en degene die in een ‘nauwe persoonlijke betrekking staat tot het kind’. Of er sprake is van een nauwe persoonlijke betrekking, ook wel ‘family life’ genoemd, hangt af van de feiten en omstandigheden. Grootouders kunnen op grond van deze regel de rechtbank verzoeken een omgangsregeling tussen hen en de kleinkinderen vast te stellen.
De rechter kan het verzoek tot omgang afwijzen indien het belang van het kind zich tegen toewijzing van een omgangsregeling verzet of indien het kind, dat twaalf jaar of ouder is, bezwaar maakt. In het algemeen moet er van uit worden gegaan dat het in het belang van kinderen is om omgang met hun grootouders te hebben onder andere om zo hun herkomst beter te leren kennen.
bron KLIK
Of het verstandig is zo'n procedure te starten waag ik te betwijfelen, de relatie tussen grootouders en ouders zal er m.i. nog verder door verzuren..
KLIK
Reactie door jpm op 19-07-2013 13:38
Omdat wij onze kleinkinderen wel mogen zien kan ik me goed voorstellen wat het is om dat te moeten missen. Dat vooropgesteld lijkt me dat een bezoekregeling alleszins redelijk is, maar dat gezien vanuit de grootouders. Of de kinderen gebaat zullen zijn bij een dergeliijk, afgedwongen recht is nog zeer de vraag. Als de moeder het contact met grootouders aangrijpt om haar kinderen negatief te beïnvloeden ben je nog verder van huis.
Ik denk dat het heel goed is om betere momenten maar weer af te wachten, hoe moeilijk dat ook is. Patiënten met borderline keren nogal vaak in hun standpunt, dus die kans komt wel weer. Als de kleinkinderen groter worden lost dat probleem vanzelf op. Dan bepalen ze zelf wel of ze met opa en oma willen omgaan, de wet geeft ze het recht daarop vanaf twaalf jaar. Misschien moet de leeftijd u of in de toekomst wel naar 10 jaar, kinderen worden immers steeds mondiger.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!