Welzorg levering zeer traag..
Geplaatst door: ew op: 16-11-2011 10:59
Mijn vrouw heeft via de MO- zaak en de WMO een indicatie gekregen dat er een scootmobiel moeten worden geleverd. De toewijzing is zover dat deze al bij Welzorg ligt en kan worden geleverd.
Ik las en hoorde veel klachten over de bureaucratische molen omtrent de aanvraag. Wij hebben deze gelukkig anders ervaren. Dit was allemaal in een maand rond.
Maar nu zijn we afhankelijk van welzorg voor de levering. Om tussen het ontvangen van de beschikking en het bellen voor een levering maakt Welzorg gebruik van 10 dagen. Ze hebben dus 10 dagen nodig om het bellen naar de klant te plannen.
Ik heb al contact gehad met Welzorg Amsterdam. Deze geven idd aan dat het om een geheel standaard levering gaat van de scootmobiel. Geen toeters en bellen,geen aanpassingen. Alleen de doos waar de scootmobiel in wordt geleverd moet open gemaakt worden.
Maar na het plegen van het belletje zal de levering nog eens 6 tot 8 weken duren.
Door Welzorg zelf is mij verteld dat ze deze op voorraad hebben staan.
Ik kan het niet begrijpen dat een middel als deze zo traag worden geleverd. Natuurlijk weet ik dat wij niet de eerste of de laatste zijn voor levering.
Maar als er een toekenning is gedaan zal het toch hard nodig zijn. De inleving van Welzorg is ver te zoeken.
Het betreft Welzorg Gyroscoopweg te Amsterdam.
Reactie door valerius-2 op 16-11-2011 11:10
U zult toch het geduld moeten opbrengen, bij een kennis heeft het alles bij elkaar 3 maanden gekost dus niet alleen in Amsterdam duurt het lang. Er zitten waarschijmlijk te veel personen tussen in.
Reactie door trappist op 16-11-2011 12:45
het is algemeen bekend dat leveranciers van hulpmiddelen ruim de tijd nemen om (standaard)hulpmiddelen of onderdelen ervan te leveren.
en het is allemaal een pot nat, zodra de gemeente na enkele jaren overgaat naar een andere leverancier gaat het daar weer op precies dezelfde manier!
twee tot drie weken wachten op een reparatie vinden ze maar heel gewoon!
Reactie door ew op 16-11-2011 13:53
Quote: valerius-2 schreef op woensdag 16 nov 2011, 11:10: Er zitten waarschijmlijk te veel personen tussen in.einde Quote
Dat is juist het punt. Er zit niets of niemand meer tussen. Het is een kwestie van uitleveren.
Aangezien er geen aanpassingen hoeven te worden gedaan zou het zonder problemen snel mogelijk moeten zijn.
Reactie door ew op 17-11-2011 09:39
Gisteren toch een mail gezonden aan Welzorg met dit verhaal. Ik had er geen goed gevoel bij.
Het resultaat is verassend:
Vanmorgen om 08.00 belde Welzorg Gyroscoopweg dat er binnen een week een levering zal zijn aan huis. Het kan dus gewoonweg wel. Gewoon uit voorraad.
Is er nog een discussiepunt waar ik aandacht voor moet gaan hebben:
Deze scootmobiel wordt standaard geleverd met een accu waarmee je 30km ver kunt rijden. Op eigen kosten kun je zwaardere accu,s kopen. Wij hebben gekozen voor de zwaarste die er mogelijk zijn. 60km ver rijden. Kosten €250. is eigen kosten. Maar de nieuwe standaard accu,s worden ingenomen. Deze hebben ook een waarde welke je niet terug krijgt. Morgen mag u die bij de Welzorg kopen voor €?. Daar ben ik dus nog niet over uit.
Het klink misschien allemaal als gezeur. Maar als je in het begin traject zit van al deze aanpassingen gaat het geld er met bakken uit. Het is ook geen probleem dat er zelf wat moet worden bijgelapt. Maar het moet wel netjes blijven.
Reactie door trappist op 17-11-2011 12:34
die 250 euro is het prijsverschil tussen de standaard accu en het zwaardere model, die zijn nu eenmaal erg duur...
(ik heb zelf eens nieuwe gel-accus moeten kopen omdat ze tijdens een vliegreis waren ontvreemd! )
Reactie door jpm op 15-12-2011 15:54
Allereerst dit: Elk Welzorgfiliaal heeft natuurlijk zijn kwaliteit en snelheid van handelen. Ik heb te maken met een filiaal in mijn woonplaats waar snelheid, accuratesse en service niet hoog in het vaandel staat.
De omstandigheden bepalen wat u krijgt, maar dat is logisch. In de situatie van uw vrouw is blijkbaar gedacht dat een actie radius van ca. 30 km. voldoende is. Gaat u eens na of dit wel klopt. Ze kan hiermee ongeveer 15 km. ver weg komen, want ze moet ook nog eens terug. Om camaliteiten te voorkomen zou ik eerder stellen dat ze met deze accu(s?) ongeveer 10 km. ver komt omdat wegomleggingen en/of eenrichtingsverkeer het wat kunnen beperken.
Indien de omstandigheden zodanig zijn dat u kunt vaststellen dat er toch zwaardere accu(s?) in moet (en) vanwege die omstandigheden, dan kunt u met redelijke kans op succes hierom vragen.
De snelheid van levering is bij deze firma, naar mijn ervaring met één filiaal, hartstikke ondermaats. Soms heb ik moeten bellen en dan bleek een onderdeel niet besteld of werd er doodleuk gezegd: oh, maar die is net toevallig vandaag binnengekomen. Jaja, en dan plannen ze je in voor... 6 dagen later, druk, druk, druk. Intussen werd natuurlijk de vergeten bestelling alsnog besteld, dat voel je gewoon aan.
Omdat de gemeente een contract met ze heeft kan je daar niet onderuit. Dit vind ik een onmogelijke situatie maar de gemeente, daarop geattendeerd, doet er echt niets aan. 't Kan ze blijkbaar geen fluit schelen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!