Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Weigering aansprakelijkheid van de HEMA

Geplaatst door: hoveling op: 18-03-2010 09:35
Hallo allemaal, Ik ben een paar maanden gelden uitgegleden in een Hemavestiging door slordigheid van het personeel tijdens het bijvullen. Ik ben toen ernstig geblesseerd, kon amper nog lopen van de spierpijn, had o.a. pols zwaar gekneusd, enz.... Ik werd aan mijn lot overgelaten, geen bedrijfsleider/BHVer erbij, helemaal niks.... kortom, er werd niet eens naar mij omgekeken en moest maar zien hoe ik thuis kwam. Kon moeilijk lopen, laatstaan autorijden naar huis. Geen excusses, bloemetje, kaartje ,niks. Mijn dochter heeft boos het hoofdkantoor gebeld en haar is beloofd dat de bedrijfsleider van het fililaal mij zou bellen....ze moeten nu nog bellen! Ik heb toen besloten om een letselschadebureau in te schakelen, maar de HEMA weigert aansprakelijkheid te erkennen!!!!!! Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt waarbij de HEMA ook geen aansprakelijkheid erkende? Hoe is dat verder verlopen? Ik ben nu nog steeds onder behandeling van de fysio en doorverwezen naar een orthopeed. Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Reactie door redacteur op 18-03-2010 09:44
Beste hoveling, Deze vraag is in de verkeerde rubriek geplaatst. Dit onderdeel van de Kassa-site is bestemd voor discussies over consumentenkwesties. Heeft u een consumentenvraag, dan kunt u deze kwijt in onze rubriek Vraag & Beantwoord. Wilt u hier rekening mee houden als u nog een keer een vraag wilt stellen op de site? Alvast bedankt. Redactie Kassa-online kassa-online@vara.nl
Reactie door read op 18-03-2010 10:38
hoveling Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Spontaan is enkele jaren terug een bij de Hema gekochte noodbril uit elkaar gesprongen. Delen van de bril zijn in het oog gedrongen en moesten door een expert worden verwijderd. Het betreffende linker oog was ook beschadigd en derhalve moest na 4 maanden een nieuwe leesbril aangeschafd worden. De totale schade bedroeg meer dan 1200 euro om over smartegeld maar niet te spreken. Het hoofdkantoor erkende categorisch geen enkele aansprakelijkheid en onze vordering werd bruut afgewezen op het enkele feit, dat wij geen kassabon meer konden tonen van de aanschaf van noodbril. We hebben toen, ondanks de inschakeling van de rechtbijstandverzekeraar, deze zaak verloren. Daarna zijn we in ons netwerk begonnen om iedereen op de hoogte te stellen van de laffe houding van het hoofdkantoor, zodat we nog enige genoegdoening kregen. Verder hebben we aan het hoofdkantoor meegedeeld, dat we nog wel naar de HEMA gaan, maar dan uitsluitend en alleen om het toilet te gebruiken. Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door erik008 op 18-03-2010 12:40
@read Pas op dat je niet uit glijd, als ze net gedweild hebben.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor