Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wehkamp review censuur?

Geplaatst door: vest-3 op: 10-04-2012 17:04
Bij Wehkamp een fitness product gekocht dat helaas na de eerste keer gebruiken al kapot ging. Toen binnen 24 uur een nieuwe ontvangen en de oude door de bezorgdienst meegenomen. (wel kreeg ik overigens een rekening van 10 euro omdat de prijs van het product in de tussentijd verhoogd was). Na een maand gebruik ging het product weer kapot. Nu geeft Wehkamp zijn klanten de mogelijkheid om reviews over producten op hun website te schrijven. Dit heb ik voor het betreffende product gedaan. Nadat je het verstuurd krijg je de melding dat je bericht geplaatst wordt nadat dit door Wehkamp is goedgekeurd. Onderstaande review wilde Wehkamp niet plaatsen met de volgende reden quote: "Je review bevat een opmerking over onze services. Neem contact op met onze klantenservice." Naar mijn idee bevat de review helemaal geen opmerking over de service van Wehkamp. Maar misschien ligt het aan mij. Oordeel zelf: "Helaas is de tweede alweer kapot. Het kunststof van de pods is te hard en door de constante vervorming treed er vermoeiing op waardoor er scheuren ontstaan. Helaas, het idee is leuk maar de betrouwbaarheid is minder. FYI. De eerste sneuvelde na 1 maal gebruik. De tweede hield het ongeveer een mand uit met 3 tot 4 maal per week gebruik." Overigens door de importeur van het product keurig geholpen.
Reactie door mahadma op 10-04-2012 17:55
Zo wordt de "waarde" van reviews ook weer eens duidelijk. De positieve worden geplaatst, de negatieve niet ..............
Reactie door cococat op 10-04-2012 21:57
Raar want ik lees regelatig negatieve reviews bij wehkamp. Bij bv kleding maar ook bij fitnessapparaten. Dus het is voor mij ook een raadsel dat ze die van jou niet plaatsen.
Reactie door valerius-2 op 10-04-2012 23:56
Dan zal het revieuw van u niet precies weergeven wat de werkelijkheid is.
Reactie door jorisw op 11-04-2012 09:49
Quote: mahadma schreef op dinsdag 10 apr 2012, 17:55: Zo wordt de "waarde" van reviews ook weer eens duidelijk. De positieve worden geplaatst, de negatieve niet ..............einde Quote Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 10 apr 2012, 23:56: Dan zal het revieuw van u niet precies weergeven wat de werkelijkheid is.einde Quote Wat dat betreft is dat natuurlijk hetzelfde als reactie op consumentenfora zoals deze. HIer zie je in principe alleen maar klachten over een bedrijf of product, en dat geeft ook geen juist beeld.
Reactie door vest-3 op 11-04-2012 09:57
Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 10 apr 2012, 23:56: Dan zal het revieuw van u niet precies weergeven wat de werkelijkheid is.einde Quote De review geeft precies de werkelijkheid weer. Dit wordt zelfs door de importeur bevestigd. Wehekamp heeft het defecte product in hun bezit en zou zelf onderzoek kunnen doen. Maar ik schat in dat men bij de afdeling waar dit zou moeten gebeuren niet de kennis heeft om de oorzaak van het defect te kunnen vaststellen. Als men al onderzoek zou doen naar het defect. Het eerste wat men via de telefoon zei was dat men eerst met de importeur conact moest opnemen voordat men uberhaupt de klacht kon afhandelen. Dit is nooit gebeurt. Na 2 weken niets van Wehkamp te hebben gehoord heb ik zelf met de importeur contact opgenomen. Na een mail van hem aan Wehkamp belde ze gelijk terug. Nu nog wachten totdat ik mijn geld terug krijg. Ben zelf werkzaam bij een bedrijf gespecialseerd is in het ontwerpen met kunststoffen. En ben werkzaam geweest bij zowel fabrikanten van kunststof grondstoffen, als bij fabrikanten van kunststof producten. Dus heb enige kennis in huis om de oorzaak van het defect te kunnen bepalen. Dus mijn review geeft wel degelijk de werkeljikheid weer.
Reactie door vest-3 op 11-04-2012 10:11
Quote: jorisw schreef op woensdag 11 apr 2012, 09:49: Wat dat betreft is dat natuurlijk hetzelfde als reactie op consumentenfora zoals deze. HIer zie je in principe alleen maar klachten over een bedrijf of product, en dat geeft ook geen juist beeld. einde Quote Dat je op dit forum voornamelijk negetieve reacties op bedrijven en producten. ziet wil niet zeggen dat dit niet het juiste beeld is. Hier is het forum namelijk voor bedoeld. Voor het gehele beeld moet je naar mijn idee op meerdere sites onderzoek doen. Zowel op de site van het bedrijf zelf als op verschillende consumentenfora, als op eventueel andere sites. Google (of Yahoo of whatever), en vind. Waar het mij in de eerste plaats om ging is dat Wehkamp beweert dat de review een opmerking over hun service zou bevatten. Dat is dus niet het geval. Indien men andere bezwaren zou hebben om de review niet te plaatsen omdat deze aanstootgevend zouden zijn laat ze dat dan gewoon omschrijven. Heb het idee dat de mail waarin de review werd afgewezen automatisch is gegenereerd. Er wordt geselecteerd op worden als helaas en kapot denk ik. Zelfs bij hun klantenservice zei de dame dat zij niet kon begrijpen welke opmerking over "service" van Wehkamp de review zou bevatten.
Reactie door zwemmer op 11-04-2012 11:28
Ik kan mij voorstellen dat men een goede verhouding tussen het plaatsen van de binnengekomen negatieve reviews en de positieve reviews weergeeft. Zo weerspiegelt de plaatsing van de reviews het meest de realiteit. Misschien zou jouw reactie het realiteitsbeeld van de reacties uit de juiste proportie trekken. In dit licht gezien kan ik de selectie van Wehkamp wel begrijpen. Zwemmer
Reactie door vest-3 op 11-04-2012 12:37
Quote: zwemmer schreef op woensdag 11 apr 2012, 11:28: Ik kan mij voorstellen dat men een goede verhouding tussen het plaatsen van de binnengekomen negatieve reviews en de positieve reviews weergeeft. Zo weerspiegelt de plaatsing van de reviews het meest de realiteit. Misschien zou jouw reactie het realiteitsbeeld van de reacties uit de juiste proportie trekken. In dit licht gezien kan ik de selectie van Wehkamp wel begrijpen. einde Quote Graag zou ik willen weten wat je hier mee bedoeld. De realiteit kan toch niet door Wehkamp bepaald worden? De realiteit is dat het gebruikte materiaal voor het product niet voldoet. Dus mag dat toch gezegd worden?
Reactie door van leyden op 11-04-2012 15:37
Quote: cococat schreef op dinsdag 10 apr 2012, 21:57: Raar want ik lees regelatig negatieve reviews bij wehkamp. Bij bv kleding maar ook bij fitnessapparaten. Dus het is voor mij ook een raadsel dat ze die van jou niet plaatsen.einde Quote Helemaal niet raar, Wehkamp is heus niet zo stom om alle negatieve recensies te verwijderen! Van welke planeet kom jij trouwens? Verdiep je eens in internet en dan zal je merken dat 99 procent censureert! Nederland is het zwaarst gecensureerde land in de wereld, dat komt omdat allerlei onnozelen betaald moderator spelen. Onthouden dus>>> Alles in Nederland wordt gecensureerd, er zijn geen uitzonderingen, vrijheid van meningsuiting bestaat helemaal niet, dat is de grootste leugen van Internet.
Reactie door van leyden op 11-04-2012 15:41
Tros Radar censureert ook en verwijdert bijdrages als een bedrijf erom vraagt. Of ze daarvoor betaald worden weet ik niet, maar het gebeurt wel!!! Vele vaste forumleden zijn daar al voorgoed vertrokken, wat overblijft zijn de schreeuwers zonder verstand, daar luistert toch niemand aan.
Reactie door loreleigil op 12-04-2012 11:39
Quote: van leyden schreef op woensdag 11 apr 2012, 15:41: Tros Radar censureert ook en verwijdert bijdrages als een bedrijf erom vraagt. Of ze daarvoor betaald worden weet ik niet, maar het gebeurt wel!!! Vele vaste forumleden zijn daar al voorgoed vertrokken, wat overblijft zijn de schreeuwers zonder verstand, daar luistert toch niemand aan. einde Quote Weet u waarom er soms iets verwijdert wordt? Als mensen klakkeloos termen als 'oplichting' en 'fraudeurs' gaan gebruiken, kan een bedrijf schade oplopen. Zeker als het onterecht en/of niet onderbouwd is. Mensen roepen dat soort dingen snel als het lekker anoniem op het forum kan en gebruiken dan net even wat sterkere benamingen. Aangezien Radar aansprakelijk is voor de content, zullen zij inderdaad censureren. Zij kunnen namelijk aangeklaagd worden door bedrijven voor smaad en laster! Zij worden niet betaald om reacties weg te halen, ze voorkomen rechtszaken op die manier.
Reactie door lijnvb op 12-04-2012 12:51
"Je review bevat een opmerking over onze services. Neem contact op met onze klantenservice." Dat is wat Wehkamp als reden aangeeft en daar gaat de discussie over, toch? En die reden klopt niet want Vest-3 zegt niets negatiefs over de service van Wehkamp, alleen over het product en daar is een review voor.
Reactie door hänschen klein op 12-04-2012 13:46
TIP: Zet uw (review-)klacht op de site: www.klacht.nl Waarop Wehkamp dan publiekelijk een eerlijk antwoord kan geven
Reactie door ruitenboer op 12-04-2012 15:48
Mijn ervaringen met Wehkamp zijn anders. Zeer coulant in het oplossen van het probleem. Maar je moet wel het hele review (en of hele verhaal) plaatsen en niet de ene regel die je hierboven gekopieerd hebt.
Reactie door emmap op 12-04-2012 16:17
Ik heb vergelijkbare ervaring op andere website, nl. die van HotelSpecials. Ik had in één geval zowel de positieve als negatieve dingen van ons verblijf genoemd, volgens mij goed in balans, netjes omschreven en geen geschreeuw of gescheld, ook persoonlijk gehouden (ik vond, wij vonden...) en echt alleen betrokken op de door ons gehuurde kamer (hoeft dus niet voor het hele hotel te gelden..). In een ander geval positief geschreven over de lokatie als uitvalsbasis voor fietstochtjes, nou, kan het neutraler of positiever? Ook niet geplaatst. Ook gevraagd waarom mijn reviews niet waren opgenomen, ook een vaag verhaal van beoordeling voor plaatsing etc. Maar de échte reden, die hoor je niet. Dus ik neem reviews sindsdien niet meer erg serieus - je weet nl niet wat er wel of niet geplaatst wordt. Misschien schrijven ze ze wel zelf... Ik besteed er zelf geen tijd meer aan, zonde van het werk wat je eraan hebt - je wilt een ander helpen, zoals op deze site, maar het is vergeefse moeite.
Reactie door kapoen op 12-04-2012 17:24
In de jaren 70 daar spullen gekocht en ellende mee gehad Ik heb er ook nooit meer wat gekocht. Je kreeg niet eens antwoord op vragen, Ik heb toen het wehkamp boek opgezegd en dat hebben we dus ook nooit meer gehad. Dus, ze kregen wel post van je binnen maar doen net of ze gek zijn.
Reactie door vlinder30 op 12-04-2012 18:06
In het verleden al meerdere malen wat gedoe gehad met Wehkamp, dus sta er niet van te kijken dat ze zo maar zo'n recentie niet plaatsen. Ik vind het een relatief klantonvriendelijk bedrijf. Heb zelf er ooit een computer besteld (tja nu kun je je afvragen of je dat daar idd moet doen, dat blijkt dan ook wel). Was hoogzwanger en Wehkamp was € 10 duurder incl. thuis bezorgen dus dan ga ik niet met zo'n ding sjouwen, mag ook niet hoogzwanger. Bon vd bestelopdracht niet geprint, deed het niet, kreeg foutmelding van hun site, maar had alle gegevens snel opgeschreven, verzenden was € 5,95 totaal bedrag X. Komen ze dat ding brengen, zit er ineens € 40 extra bovenop als bezorgen ??? Heb er niet voor getekend, maar moest het uiteindelijk na touwtrekken wel betalen. In tussentijd hadden ze toevallig het bestelsysteem veranderd en daar gaf het wel die bewuste € 40, dus had geen poot om op te staan helaas. Heb er nooit wat weer besteld.
Reactie door ehzdhz op 13-04-2012 09:42
Heb bij bol.com ook eens een review geplaatst maar naar een paar weken was die verdwenen. Kennelijk zijn ze bang dat ze met het product blijven zitten?
Reactie door yasmina op 13-04-2012 13:41
Dat u 10 euro extra moest bijbetalen is natuurlijk belachelijk en moet u gewoon terug eisen. u heeft het produkt retour gestuurd, omdat het defekt was en niet om een andere reden.
Reactie door tenormin op 15-04-2012 22:03
Ben al jaren klant van Wehkamp. Hou ik een besteld artikel dan krijg je de kans een review te schrijven, hou je het niet kan je er ook over schrijven. Heb vorig jaar een elektrische deken gekocht en gehouden. Achteraf was het een rot ding maar had dom genoeg de hele papierwinkel weggegooit. Eigen schuld, dus. Mijn review werd gewoon geplaatst waarin ik vermelde dat dit de miskoop van het jaar was. Staat er trouwens nog op, onder mijn eigen pagina, dan. Ik lees vaker negatieve commentaren, dus ze plaatsen het wel degelijk.
Reactie door zwemmer op 16-04-2012 09:25
Is dit nu een onderwerp om je druk over te maken? Censuur is naar maar alleen daar waar het mensen onderdrukt moet je er heus tegen ingaan, als je durft.
Reactie door zwemmer op 16-04-2012 10:09
Quote: vest-3 schreef op woensdag 11 apr 2012, 12:37: Quote: zwemmer schreef op woensdag 11 apr 2012, 11:28: Ik kan mij voorstellen dat men een goede verhouding tussen het plaatsen van de binnengekomen negatieve reviews en de positieve reviews weergeeft. Zo weerspiegelt de plaatsing van de reviews het meest de realiteit. Misschien zou jouw reactie het realiteitsbeeld van de reacties uit de juiste proportie trekken. In dit licht gezien kan ik de selectie van Wehkamp wel begrijpen. einde Quote Graag zou ik willen weten wat je hier mee bedoeld. De realiteit kan toch niet door Wehkamp bepaald worden? De realiteit is dat het gebruikte materiaal voor het product niet voldoet. Dus mag dat toch gezegd worden?einde Quote Tjonge, anders gezegd: het gaat om een afspiegeling van de verhouding tussen binnengekomen positieve en negatieve reviews. Doch, je weet maar nooit hoeveel reviews ervan welke inslag er binnenkomen. Laat ze toch lekker aanrommelen.
Reactie door van leyden op 16-04-2012 11:46
Quote: zwemmer schreef op maandag 16 apr 2012, 09:25: Is dit nu een onderwerp om je druk over te maken? Censuur is naar maar alleen daar waar het mensen onderdrukt moet je er heus tegen ingaan, als je durft. einde Quote Eigenlijk zou jij pernament gecensureerd moeten worden met zoveel onzin, Gewoon omdat het kan en moet>> zoveel lariekoek van een onnozele zou niet openbaar mogen worden. Kan je ergens anders gaan klagen dat je tekstjes niet / nooit geplaatst worden. Gelukkig zullen wij dan nooit weten wat je van plan was, alleen jij weet de feiten, De feiten dus dat je om niets gecensureerd kan worden...maar dat vind je toch niet erg>>> Censuur is bij jou net als een vorstperiode, het kan vriezen of dooien.
Reactie door van leyden op 16-04-2012 11:53
Dus nogmaals>>> Alle bedrijven met forums censureren. Op een paar na dan. Welke maakt niet uit, te veel kaf maakt ook het goede koren onbruikbaar. Ook tros radar censureert, op verzoek worden negatieve recensies verwijderd, de tekstjes van de trollende spammers blijft altijd staan. Mijn advies>> mijdt de forums van bedrijven en Tros Radar, zet je klacht op kassa, 1 van de weinige sites nog zonder censuur.
Reactie door zwemmer op 16-04-2012 12:01
Quote: van leyden schreef op maandag 16 apr 2012, 11:46: Quote: zwemmer schreef op maandag 16 apr 2012, 09:25: Is dit nu een onderwerp om je druk over te maken? Censuur is naar maar alleen daar waar het mensen onderdrukt moet je er heus tegen ingaan, als je durft. einde Quote Eigenlijk zou jij pernament gecensureerd moeten worden met zoveel onzin, Gewoon omdat het kan en moet>> zoveel lariekoek van een onnozele zou niet openbaar mogen worden. Kan je ergens anders gaan klagen dat je tekstjes niet / nooit geplaatst worden. Gelukkig zullen wij dan nooit weten wat je van plan was, alleen jij weet de feiten, De feiten dus dat je om niets gecensureerd kan worden...maar dat vind je toch niet erg>>> Censuur is bij jou net als een vorstperiode, het kan vriezen of dooien. Waar heb ik deze spiegeling aan verdiend? Wat een prominentie! Zeg, we vertoeven allemaal maar even op deze absurde planeet. Zie alles toch maar relatief en struikel niet over een review. Wat is het belang van alles? einde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor