Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wehkamp retour gestuurd, niet afgeschreven!

Geplaatst door: just-miiej op: 22-08-2011 14:06
Op 29 juli heb ik via selektvracht een pakje retour gestuurd naar Wehkamp. Nu bijna een maand later is het nog steeds niet afgeschreven bij de retouren. Ik ben al weken bijna elke dag aan het bellen en aan het mailen naar wehkamp waarom het niet verwerkt is. Selektvracht geeft aan dat het pakketje is afgeleverd bij Wehkamp, maar Wehkamp geeft aan dat ze mijn pakketje kwijt zijn. De klantenservice is echt heel slecht ze zeggen me allemaal dat ze een brief toesturen om een onderzoek te starten maar na 3 weken dagelijks gebeld te hebben heb ik nog steeds niks ontvangen! En als ik dan weeer bel moet ik nog een dag de zogenaamde brief afwachten! De klantenservice heeft mij meerdere malen toegezegd dat de rekening bevroren word zodat ik geen herinneringen meer krijg en de rente niet nog verder oploopt Nou mijn telefoonrekening loopt flink op en de rekening van Wehkamp ook met rente! Ik heb het bewijsje dat het verstuurd is maar Wehkamp zegt dat ze verder niks kunnen doen. Ik heb al een klacht ingediend bij wehkamp maar daar gebeurd niks mee. Wat te doen??
Reactie door tdehond op 22-08-2011 15:47
Schriftelijk aangetekend de klacht indienen als uw klacht door Wehkamp niet opgelost wordt. Doe als bijlage een copie van het verzendbewijs bij. Dien meteen een verzoek tot betaling van de onnodige telefoonkosten en deze aangetekende brief. bijlagen: copie bon aangetekend verzenden + copie telefonische factuur. Stel een termijn van uiterlijk 10 werkdagen waarin het bedrag gerestitueerd wordt. postadres; klik Als u dit te duur vindt kunt u het nog eens via e-mail proberen. [url=https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/ContactFormulier.aspx: e-mail formulier: klik[/url: klik
Reactie door rb77 op 22-08-2011 18:33
Heb je een bon gekregen van selektvracht waarin staat dat ze het artikel hebben opgehaald?
Reactie door rb77 op 22-08-2011 18:35
Wehkamp is, als het goed is, aangesloten bij een of andere vereniging. Kijk even op hun website en neem contact op met de betreffende vereniging. Zij zullen jou verder helpen als je spaak loopt met Wehkamp! Succes
Reactie door just-miiej op 22-08-2011 19:04
Ik heb inderdaad een bewijsje van Selektvracht gekregen. Het probleem is dat de klantenservice van Wehkamp zelf aangeeft dat ik er niks aan heb. Ik moet echt eerst de brief die ik van hun hoor te krijgen ingevuld terug sturen. Zoniet, dan doen ze er ook niks aan. Ik heb wel nu contact opgenomen met de thuiswinkel waarborg (bedankt voor de goede tip!) en wacht het af.
Reactie door birdies op 22-08-2011 19:16
Quote: just-miiej schreef op maandag 22 aug 2011, 19:04: Ik heb inderdaad een bewijsje van Selektvracht gekregen. Het probleem is dat de klantenservice van Wehkamp zelf aangeeft dat ik er niks aan heb. Ik moet echt eerst de brief die ik van hun hoor te krijgen ingevuld terug sturen. Zoniet, dan doen ze er ook niks aan. einde Quote Wat een onzin reactie van Klantenservice! Natuurlijk is een bewijs van afgifte voldoende. Stuur eens een mailtje naar fritspieters @ wehkamp.nl (even spaties weghalen voor en na het @ teken), met het verzoek om in deze zaak te bemiddelen. Stuur even een link mee van dit topic. Dhr. Pieters reageert hier vaak op deze site en lost meestal de problemen snel en goed op.
Reactie door rb77 op 22-08-2011 20:05
Quote: just-miiej schreef op maandag 22 aug 2011, 19:04: Ik heb inderdaad een bewijsje van Selektvracht gekregen. Het probleem is dat de klantenservice van Wehkamp zelf aangeeft dat ik er niks aan heb. Ik moet echt eerst de brief die ik van hun hoor te krijgen ingevuld terug sturen. Zoniet, dan doen ze er ook niks aan. Ik heb wel nu contact opgenomen met de thuiswinkel waarborg (bedankt voor de goede tip!) en wacht het af. einde Quote Nou, dan komt het allemaal goed. Gewoon ff geduld, het gaat allemaal niet zo snel bij dat soort bedrijven. Probeer frits te mailen. Scan en mail gelijk dat ophaalbericht en deze discussie. Laat je ff weten hoe t afloopt?
Reactie door just-miiej op 24-08-2011 13:45
Hier een update! Ik werd gisteren gebeld door de klantenservice naar aanleiding van mijn mailtjes/telefoontjes naar hun. Het was mijn fout want ik heb de brief twee keer aangevraagd waardoor hij dan niet verstuurd word. En of ik nog even 10 dagen op de brief wil wachten. Ze gaf wel aan de de rekening van wehkamp 'vastgezet' was waardoor hij niet meer oploopt. Nu werd ik vanmorgen weer gebeld door wehkamp namens de heer Pieters. Nadat het verhaal uitgelegd was, is alles handmatig verekend en is het opgelost. Wat een opluchting! Echt hartstikke bedankt voor jullie hulp!!
Reactie door birdies op 24-08-2011 16:17
......Echt hartstikke bedankt voor jullie hulp!!........ Graag gedaan en fijn dat het probleem is opgelost.
Reactie door deborahoud2307 op 24-08-2011 17:06
wij hebben het zelfde met de wehkamp wij moeten betalen voor de garantie die hun geven voor een bed die nog geen eens 3 jaar oud is maar doorgezakte matras vallen onder je eigen risico zeggen hun nou als je je bed nou een maand heb en dan
Reactie door rb77 op 24-08-2011 20:03
Graag gedaan!
Reactie door rb77 op 24-08-2011 20:05
Quote: deborahoud2307 schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:06: wij hebben het zelfde met de wehkamp wij moeten betalen voor de garantie die hun geven voor een bed die nog geen eens 3 jaar oud is maar doorgezakte matras vallen onder je eigen risico zeggen hun nou als je je bed nou een maand heb en daneinde Quote Leg je probleem eens duidelijk uit, kijk ik wat er evt. gedaan kan worden...
Reactie door nbw op 25-08-2011 03:25
Heb geen medelijden meer over. Je kunt 100 keer waarschuwen hier maar toch komen telkens weer Wehkamp drama's hier naar boven.Kan maar 1 advies geven. Stop met kopen via Wehkamp. Want je hangt en betaald als er iets mis gaat in hun weldoordacht systeem. Heb gewerkt bij de Rabobank. Heb tal van BKR scores gezien waarbij Achterstandcodes van A1 tot A3 vaak van Wehkamp afkomstig waren, Met schulden van 100 tot 500 euro maximaal en blijkbaar oninbaar. En dan kom je bij de bank voor een lening of hypotheek en dan controleer ik de BKR als adviseur. Dan mag ik niets meer doen anders dan het duurdere standaardtarief aan te bieden eventueel met opslag. Want u bent wanbetaler volgens BKR van Wehkamp. Want voor de adviseur is dit allemaal zichtbaar.Ook dat de melding gedaan is door Wehkamp. De eerste 2 letters van het bedrijf was genoeg. In de echte wereld wordt niemand met een Wehkamp-verleden serieus genomen.Ik bedacht dit niet. Kan enkel maar vaststellen dat Wehkamp een machtige boodschappenwinkel is voor mensen die soms geen geld hebben..
Reactie door tdehond op 25-08-2011 08:48
Quote: rb77 schreef op woensdag 24 aug 2011, 20:05: Quote: deborahoud2307 schreef op woensdag 24 aug 2011, 17:06: wij hebben het zelfde met de wehkamp wij moeten betalen voor de garantie die hun geven voor een bed die nog geen eens 3 jaar oud is maar doorgezakte matras vallen onder je eigen risico zeggen hun nou als je je bed nou een maand heb en daneinde Quote Leg je probleem eens duidelijk uit, kijk ik wat er evt. einde Quote Dit probleem kunt u bij "vragen" beantwoorden. klik klik
Reactie door liesa op 12-06-2012 23:05
Inmiddels zijn we al bijna een jaar na het openen van deze vraag. Ik heb hetzelfde probleem, een pakketje teruggestuurd met daarin twee bestellingen. De ene bestelling is wel verwerkt en de ander niet terwijl ze dus bij elkaar inzaten. Na verschillende e-mails en telefoontjes nog steeds geen duidelijkheid. Weet iemand of de desbetreffende heer Pieters nog steeds te bereiken is voor dit soort zaken en is het bij jou opgelost door de email naar meneer Pieters?
Reactie door zoekster op 13-06-2012 09:29
@liesa je kunt ook je klacht indienen via klachtencompas, klik daarvoor hierhier
Reactie door jorisw op 13-06-2012 10:04
Quote: nbw schreef op donderdag 25 aug 2011, 03:25: Heb geen medelijden meer over. Je kunt 100 keer waarschuwen hier maar toch komen telkens weer Wehkamp drama's hier naar boven.Kan maar 1 advies geven. Stop met kopen via Wehkamp. einde Quote Drama's zijn relatief. Wehkamp is veruit het grootste postorderbedrijf/webwinkel van Nederland. Zelfs als het aantal problemen relatief gezien klein is, dan kan het absoluut gezien nog steeds groot lijken. Veel klachten zegt op zich dus helemaal niets. Je kunt pas een oordeel geven over een bedrijf als je alle cijfers hebt (mensen melden immers alleen maar wat als het fout is gegaan, en niet als het gewoon goed is gegaan).
Reactie door jolijn nr.2 op 13-06-2012 10:19
Quote: liesa schreef op dinsdag 12 jun 2012, 23:05: Inmiddels zijn we al bijna een jaar na het openen van deze vraag. Ik heb hetzelfde probleem, een pakketje teruggestuurd met daarin twee bestellingen. De ene bestelling is wel verwerkt en de ander niet terwijl ze dus bij elkaar inzaten. Na verschillende e-mails en telefoontjes nog steeds geen duidelijkheid. Weet iemand of de desbetreffende heer Pieters nog steeds te bereiken is voor dit soort zaken en is het bij jou opgelost door de email naar meneer Pieters? einde Quote Van kleding en schoenen ? meen ik, is het bekend dat die retouren verschillend verwerkt worden. Gewoon voet bij stuk houden, je hebt online je retour bestelling aangeven, een retour formulier bijgevoegd, Selektvracht heeft het afgeleverd, klaar. Wehkamp is aan zet, niet jij. Ik heb 1 keer 1 fout meegemaakt in de diverse jaren dat ik bij Wehkamp bestel.
Reactie door aumh22 op 21-06-2012 17:23
Verleden week een tv besteld die ik enkele dagen later ontving van Wehkamp, maar niet op de door mij ingevulde tijd tussen 18.00 en 20.00u maar om 1.30u op de middag én zonder op voorhand langs email verwittigd te zijn zoals ze beloven. De tv was stuk dus maakte ik dezelfde dag nog een ophaal afspraak en vulde daartoe langs internet de retour procedure in. Enkele dagen later kwamen ze de tv ophalen(deze keer wel tussen 18.00 en 20.00u) maar ze hadden tegelijkertijd eenzelfde andere tv bij. Die heb ik niet aangenomen omdat ik 1.dit niet gevraagd had(ik was immers niet tevreden over die tv en was mijn vertrouwen in dat model kwijt)en 2. Had al een ander merk tv in gedachten. Dit gedrag van Wehkamp wijst er volgens mij op dat het daar een beetje een rommeltje is, en schept weinig vertrouwen in deze firma. De stukke tv was een Phillips.
Reactie door zoekster op 21-06-2012 17:42
Quote: aumh22 schreef op donderdag 21 jun 2012, 17:23: Verleden week een tv besteld die ik enkele dagen later ontving van Wehkamp, maar niet op de door mij ingevulde tijd tussen 18.00 en 20.00u maar om 1.30u op de middag én zonder op voorhand langs email verwittigd te zijn zoals ze beloven. De tv was stuk dus maakte ik dezelfde dag nog een ophaal afspraak en vulde daartoe langs internet de retour procedure in. Enkele dagen later kwamen ze de tv ophalen(deze keer wel tussen 18.00 en 20.00u) maar ze hadden tegelijkertijd eenzelfde andere tv bij. Die heb ik niet aangenomen omdat ik 1.dit niet gevraagd had(ik was immers niet tevreden over die tv en was mijn vertrouwen in dat model kwijt)en 2. Had al een ander merk tv in gedachten. Dit gedrag van Wehkamp wijst er volgens mij op dat het daar een beetje een rommeltje is, en schept weinig vertrouwen in deze firma. De stukke tv was een Phillips.einde Quote Goed, dat u niet die andere heeft aangenomen, omdat het apparaat stuk was bij levering hoeft u ook geen retourkosten te betalen.
Reactie door Wehkamp_Webcare op 24-08-2012 14:19
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: webcareteam@wehkamp.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor