wehkamp en betalen
Geplaatst door: roma76 op: 23-01-2014 12:56
hallo, ik heb nu voor de zoveelste keer weer problemen met de automatische incasso van de wehkamp. bel op wordt behandeld als een wanbetaler met verzoeken om het openstaande saldo te voldeon terwijl als ik inlog er niets te vinden is over mislukte incassos en er nooit staat dat ik een achterstand heb .. nou ben ik er achter gekomen dat ze mijn rekeningnummer gewijzigd hebben in een nummer wat ik eenmalig heb gebruikt om een extra betaling te doen. dit mag toch eigenlijk ook niet zonder mijn toestemming. maar geen excusses en weer een kort antwoord met het verzoek om mijn openstaande saldo te voldoen. die nog steeds nergens terug kan vinden dus weer bellen mailen enz. om er achter te komen wat ik nu verschuldigd ben.. zodat ik de blokkering weer kan opheffen en weer iets mag bestellen.. moedeloos wordt ik hier van. ik in de problemen omdat hun mijn rekeningnummer hebben veranderd. en dan hoe je behandeld wordt. nou ben ik ook klaar met vriendelijke mailtjes geen antwoord nou dan boze reactie van mij..vraag ik waarom ze het rekenignummer hebben gewijzigd geen antwoord alleen u kunt u betaling voldoen op mijnwehkamp.nl wat een problemen..
Reactie door valerius-2 op 23-01-2014 15:26
Heeft ubij die betaling u kenmerk goed op gegeven, zo niet dan kan dat de oorzaak zijn.
Reactie door roma76 op 23-01-2014 19:07
Ik vraag toch niet wat u van mijn typkunst vindt.. ik wilde kijken of er een discussie op gang kon komen over betalingen bij de wehkamp dat dat vaak mis gaat omdat hun zelf de gegevens ongevraagd gaan wijzigen. Of ik goed typ of ,of mijn gramatica niet goed is zal me verder een biet zijn!(dat betekend dat het me niets kan schelen) Maar heb inmiddels alweer een fijn contact gehad met ze en ik kan een schriftelijk verzoek indienen voor het terug wijzigen van mijn rekeningnummer. Terwijl hun het zelf zonder mijn toestemming hebben gewijzigd.. Mijn gegevens zijn al jaren ongewijzigd dus er kan verder niets verkeerd zijn gegaan. En nogmaals, hun hebben mijn rekeningnummer gewijzigd in een nummer waar ik eenmalig een betaling mee heb gedaan en dat hebben ze gedaan zonder mij op de hoogte te stellen en ik vindt dat dus niet kunnen.
Reactie door tijger1 op 23-01-2014 20:08
Fijn dat uw toetsenbord toch in orde is. Maar u had natuurlijk ook zelf het rekeningnummer weer kunnen wijzigen. Overal kunnen fouten gemaakt worden.
Reactie door roma76 op 23-01-2014 21:50
Ten eerste kwam ik er pas achter dat het rekeningnummer gewijzigd was na een aantal mailtjes/telefoontjes. Ten tweede ik moet een formulier gaan downloaden een kopie van mijn paspoort, een kopie van mijn bankpas en rekeningafschrift om mijn rekeningnummer weer te wijzigen in het oorspronkelijke rekeningnummer. Kijk als er nou gewoon een excuus had geweest voor het veranderen van mijn nummer en hadden ze het gewoon teruggedraaid had er verder niets aan de hand geweest. natuurlijk iedereen maakt fouten maar wees dan eerlijk en corrigeer het en ga mij dan niet als een wanbetaler behandelen ..ik heb die fout niet gemaakt .
Reactie door Wehkamp_Webcare op 24-01-2014 09:21
Goedemorgen roma76,
Er is ongetwijfeld een oorzaak, maar ook een oplossing voor dit probleem. Uiteraard is het niet leuk als je misschien onterecht als wanbetaler te boek komt te staan, ik help je dan ook graag verder. Kun je jouw post hierboven samen met jouw klantnummer of postcode en huisnummer sturen naar socialmedia@wehkamp.nl?
Met vriendelijke groet,
Bart Ekelmans
webcareteam wehkamp.nl
Reactie door peedee op 24-01-2014 10:07
U schrijft: "nou ben ik er achter gekomen dat ze mijn rekeningnummer gewijzigd hebben in een nummer wat ik eenmalig heb gebruikt om een extra betaling te doen."
Het probleem is dus ontstaat door dat andere rekeningnummer.
De oplossing lijkt dan heel simpel: U doet gewoon een extra betaling vanaf uw goede rekeningnummer.
Reactie door peedee op 24-01-2014 10:11
Quote: Wehkamp_Webcare schreef op vrijdag 24 jan 2014, 09:21: Goedemorgen roma76,
Er is ongetwijfeld een oorzaak, maar ook een oplossing voor dit probleem. Uiteraard is het niet leuk als je misschien onterecht als wanbetaler te boek komt te staan, ik help je dan ook graag verder. Kun je jouw post hierboven samen met jouw klantnummer of postcode en huisnummer sturen naar socialmedia@wehkamp.nl?
Met vriendelijke groet,
Bart Ekelmans
webcareteam wehkamp.nleinde Quote
Hier heb ik dus zo'n hekel aan; slechte manieren.
Meneer Ekelmans. Het is niet normaal dat u onbekende mensen tutoyeert en aanspreekt met 'je'. Al helemaal niet als er zakelijk namens een bedrijf wordt gereageerd.
Reactie door tijger1 op 24-01-2014 10:21
@peedee
Helaas hebben vel bedrijven tegenwoordig die gewoonte. Volkomen overbodig populisme.
Reactie door roma76 op 25-01-2014 07:40
het punt was ook dat ik geen extra betaling kon doen, maar ik moet zeggen dat ik nu na de reactie van de wehkamp hier een prettig mailtje heb ontvangen met een juiste link om een extra betaling te doen en mijn nummer hadden ze netjes verwijderd dus ik kon nu het nieuwe/oude nummer simpel wijzigen. En het excuus voor de onprettige ervaringen dus al met al nu toch netjes opgelost, maar wel dankzij deze discussie.
Reactie door tijger1 op 25-01-2014 09:42
Mooi dat het opgelost is, weer een probleem de wereld uit.
Bedankt voor het terugmelden.
Reactie door tot15karakters op 25-01-2014 13:14
Als Wehkamp zonder kopie paspoort en andere door hun nu gestelde eisen zomaar een rekening nummer aanpaste??
Ik doe het ook wel eens via een andere omdat ik te voorkomen dat ik zakelijke en privé apart moet houden.
Als zij zomaar zonder de later gevraagde bewijzen zelf wel aanpassen en nu zo moeilijk doen, ze horen een auto incasso niet zomaar om te zetten zonder toestemming omdat voor dat andere nummer nooit door U toestemming is gegeven.
Mail naar Wehkamp en laat ze de oorspronkelijke terug zetten na vermelden Uw klantnummer en weiger de door hun veroorzaakte incasso kosten te betalen!
Blijkbaar heeft deze grote Concurrent van mijn eigen webwinkeltje nog niet door dat vele personeelsleden wegens niet thuis het liever bij hun werkgever laten bezorgen....
Dus meerdere personen en klantnummers en bank rekeningen op 1 adres is normaal...
En als dit soort grote bedrijven een incasso starten tegen niet-betalende Ex Collega moeten ze de overige werknemers niet blokkeren...
Want na deurwaarder van andere dan Wehkamp waren diverse mensen overgestapt van Hoofdkantoor als besmet adres naar de werkplaats...
En dus nieuwe klantnummers dus extra werk voor hun.
Ja, er zijn dus bedrijven die hun receptie laten misbruiken door personeel, en zelf vrienden van de voetbalclub van personeel dit toestaan...
De reden, als eigenaar kan ik via gezamenlijke inkoop vaak Porto vrij kopen wegens totaal bedrag....
Reactie door roma76 op 07-02-2014 09:55
te vroeg gejuigt..... weer problemen . ik snap het echt niet. ik heb mijnachterstand ingelost plus iets extra en dan proberen ze 2 dagen later hetzelfde bedrag van mijn achterstand weer eraf te halen op de een of andere manier niet gelukt ... heel vreemd weer dit keer goede rekeningnummer maar weer niet gelukt.(en ja er staat gewoon geld op). dacht dat het makkelijker zou zijn als je toestemming geeft voor automatisch inlossen maar neee alleen maar problemen en nog meer problemen.. en weer koopruimte op nul nou lekker dan , had ik met de sinterklaas ook was ook erg fijn!
Reactie door mahadma op 07-02-2014 10:58
Ik snap werkelijk niet dat Wehkamp zo'n krakkemikkige administratie heeft. In mijn gezin betalen we de rekeningen van 3 verschillende banknummers en zelfs verschillende namen. Gewoon het juiste betaalkenmerk / klantnummer invoeren en we hebben nooit problemen. Het is wellicht een idee voor TS om alles te betalen en dit bedrijf het bedrijf te laten, maar ik snap dat natuurlijk wèl dat dàt moet kunnen. Je kan ze toch zeker niet klantvriendelijk noemen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!