Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wehkamp eerste ervaring

Geplaatst door: mdewinter op: 21-04-2011 11:55
Tijdens de actie 4 daagse (10% korting op o.a. laptops) bij wehkamp.nl heb ik een laptop aangeschaft op 18 april 2011. Het type laptop: HP DV6-3190E. op 20 april 2011 kreeg een pakketje van wehkamp binnen. Ik heb het pakketje aangenomen (kartonnen doos), opengemaakt en tot mijn verbazing had wehkamp mij de verkeerde laptop opgestuurd. De laptop die ik heb ontvangen: DV6-3185E. Dit is een goedkoper model uit de serie, ziet er hetzelfde uit, zelfde videokaart, zelfde hoeveelheid geheugen, alleen de processor is anders. Veel vervelend natuurlijk, dus ik gelijk een email gestuurd (geen snelle reactie), dus naar de klantenservice gebeld. Deze vertelde mij dat de verkeerde laptop 21 april opgehaald kon worden en dat de goeie laptop z.s.m. opgestuurd zou worden. Prima, een foutje kan gebeuren. Ik vind het echter wel sinister dat ik precies dezelfde laptop krijg, alleen met een mindere processor. 9 van de 10 mensen was het verschil niet eens opgevallen en het is dan ook door mijn oplettendheid dat ik het gecheckt welk type ik had ontvangen (zijkant HP doos in kartonnen doos). Waar ik nou zo ontzettend van baal, is dat toen ik de laptop 18 april 2011 bestelde, deze ''direct leverbaar'' was. Toen ik echter 20 april 2011 (nadat ik de verkeerde laptop had ontvangen) op de webshop keek, zag ik dat de levertijd opeens ''1 week'' was. Vandaag (21 april 2011) heb ik weer gekeken op webshop van Wehkamp en nu bedraagt de levertijd opeens ''2 weken''.! Dus ik net bellen naar de klantenservice (21 april), om te vragen of ik misschien een nog duurder model kan bestellen i.p.v. mijn originele aankoop aangezien het duurdere model wel direct leverbaar is en ik geen 2 weken kan wachten! - Dat kan volgens de klantenservice, alleen dan moet ik wel de volle mep betalen ik ze compenseren niet door de originele korting (10%) over het duurdere model af te trekken. Dit vind ik geen service. Al met al baal ik als een stekker dat ik 2 weken moet wachten op mijn laptop, ben bang dat het morgen 3 weken wordt enz. enz. Ik lees overal op internet mensen die precies hetzelfde is overkomen, wordt het niet eens tijd dat we de Wehkamp aanspreken op hun slechte slechte slechte service? Ik baal ontzettend.
Reactie door valerius-2 op 21-04-2011 14:15
Kijk dat vind ik nu een van de nadelen om te kopen van dit soort dingen via internet.
Reactie door atenias op 21-04-2011 15:38
Vraag me af hoeveel mensen Wehkamp heeft misleid door goedkopere modellen op te sturen. Er zullen best mensen zijn die niet de type checken.
Reactie door read op 21-04-2011 16:21
mdewinter Je kunt dit soort artikelen het beste bestellen bij de vakhandel. De dozenschuivers kunnen nog geen laptop van een desktop onderscheiden. Pedro.
Reactie door read op 21-04-2011 21:43
@ Overigens lijkt deze fraaie firma op het randje van oplichting te zitten. Maar als ze tijdig bijsturen en alsnog het juiste type leveren, dan is er niks aan de hand. Pedro.
Reactie door mdewinter op 22-04-2011 02:16
Het enige wat ik kan doen is afwachten neem ik aan?
Reactie door rjw op 22-04-2011 10:09
Quote: read schreef op donderdag 21 apr 2011, 16:21: mdewinter Je kunt dit soort artikelen het beste bestellen bij de vakhandel. De dozenschuivers kunnen nog geen laptop van een desktop onderscheiden. Pedro. einde Quote Wat bedoel je met "dit soort artikelen"? Een laptop is tegenwoordig toch gewoon een standaard product als ieder ander. De tijd dat je specialisten nodig hebt hiervoor ligt al een tijdje achter ons.
Reactie door read op 22-04-2011 18:27
rjw En dat is nou precies de reden dat het momenteel in dit kikkerland zo geweldig draait. Radar, Kassa, Opgelicht, de consumentenbond, enz. enz., zijn volstrekt overbodig geworden. T'is maar dat je het weet. De tijd van Elvis is al lang voorbij, beste vriend. Pedro.
Reactie door read op 23-04-2011 09:32
@ Daar wil ik nog aan toevoegen dat er niks mis was met de tijd van specialisten. Het is als de mode, wat uit is komt vanzelf weer in. Pedro.
Reactie door mdewinter op 23-04-2011 13:29
Eergister is de verkeerd bezorgde laptop opgehaald door ''selektvracht''. Het is nu dus afwachten op de levertijd van de laptop. Vandaag wel een brief van de Wehkamp binnen gekregen. Hierin staat vermeld dat ik nog €749 moet betalen aan de wehkamp voor mijn laptop (acceptgiro erbij). Dit slaat natuurlijk nergens op, ik heb de laptop immers betaald voor minder dan €749 euro in de prijzen4daagse. Ik heb wehkamp nogmaals een klacht gestuurd via email (op eerste niet gereageerd): ''Beste Wehkamp, ik heb jullie al een klacht gestuurd enkele dagen geleden betreft het feit dat bij mij een verkeerde laptop is afgeleverd. Ik had een HP pavilion DV6-3190E besteld maar kreeg binnen een HP Ppavilion DV6-3185E. Ik vond dit zeer irritant en verontrustend aangezien dit mijn eerste ervaring is bij Wehkamp.nl Eergister (21 april) is de verkeerde laptop opgehaald, nadat ik deze afspraak had gemaakt met de klantenservice. Vervolgens zou ik moeten wachten op mijn oorspronkelijk bestelde laptop, waarvan de levertijd opeens was veranderd van direct leverbaar naar 1 week. Alleen ontzettend klote Wehkamp.nl , maargoed , het zal wel. Krijg ik vandaag opeens een brief van jullie in de brievenbus met daarin een acceptgiro van 749 euro? Ik heb al betaald voor de laptop, tijdens de prijzen4daagse. Ik heb zelfs minder dan 749 euro betaald. Jullie moeten dit zeer snel voor mij oplossen, want ik word helemaal gek van jullie onprofessionele houding. Jullie kunnen mij bellen: ************** Of mailen: maarten.de************* Ik hoop dat door deze tweede email via jullie website het probleem snel opgelost gaat worden, anders zullen jullie mij zeker als klant verliezen. Met vriendelijke groet, een zeer ontevreden klant. Maarten de Winter'' Ik word er helemaal gek van.
Reactie door tdehond op 23-04-2011 15:35
@ t..s. Misschien beter schriftelijk aangetekend reageren met erbij kopie van bewijs van betalen? kopie brief + verzendbewijs bewaren.
Reactie door loreleigil op 23-04-2011 17:21
Tja, je hebt kans dat Wehkamp niet reageert omdat je 'klote' in je mail gebruikt. Wat ook niet nodig en niet netjes is. Veel grote bedrijven hebben een woordfilter en misschien komt je mail wel geen eens terecht waar hij wezen moet vanwege je taalgebruik. 'T is maar een idee.
Reactie door birdies op 26-04-2011 00:47
.......De tijd van Elvis is al lang voorbij, beste vriend............ Precies, 'beste vriend'! En daarom bestellen we nu via het web! 't Is maar dat je het weet! Reguliere winkels zijn er voor nitwits zoals jij, die nog veel hulp nodig hebben bij het uitzoeken voor een laptopje.
Reactie door nbw op 26-04-2011 02:35
Hoi dewinter, Hoop voor jou dat Wehkamp het niet nog erger maakt bij de financiele afwikkeling van zaken. Want het kan zomaar gebeuren dat je halstarrigheid je een BKR-score oplevert. Bellen/mailen/hiervragen als het misgaat helpt maar 1 ding. Rechtshulp inschakelen of een advocaat. Heb al zo vaak gewaarschuwd voor Wehkamp. Heb bij een bank gewerkt en daarbij was BKR heel belangrijk. Stond daar iets raars was het een excuus niet te financieren of juist meer rente te vragen. Wehkamp is heel rijk geworden door het financieren op afbetaling a 23 % rente. Kon je bij Wehkamp niet meer consumeren kon je het nergens.
Reactie door birdies op 26-04-2011 07:29
.........Want het kan zomaar gebeuren dat je halstarrigheid je een BKR-score oplevert. ....... Onzin, hij heeft al betaald. Het omruilen v.d. laptop hebben ze blijkbaar als nieuwe bestelling genoteerd. Wehkamp zit gewoon fout. Vraag me af bij hoeveel mensen, die verkeerde, goedkopere! laptop is geleverd. Dit lijkt mij geen foutje, als het juiste artikelnr. op je pakbon stond! Heb dus zomaar het donkerbruine vermoeden dat mensen denken een leuke aanbieding gekocht te hebben.
Reactie door Wehkamp_Webcare op 27-04-2011 14:51
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor