Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

WEHKAMP account, NIET DOEN!!!

Geplaatst door: rjbloksma op: 30-01-2012 10:50
hierbij wil ik graag een ieder waarschuwen om NOOIT iets bij de wehkamp te bestellen. 1 x een kleine bestelling geplaatst, netjes betaald. vervolgens krijg ik afgelopen zaterdag een brief van Intrum Justitia dat er een bedrag niet betaald zou zijn voor een bestelling van een paar honderd euro. Ik heb geen bestelling geplaatst. kan je gaan bellen, brieven sturen etc etec, maar je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Wehkamp ziet geen vordering, Intrum Justitia ziet wel een vordering. Ondertussen zit ik met een brief waarin iets over een BKR registratie staat en weet ik verder niets. Wehkamp werkt niet meer mee. lekkere klantenservice. Ik zou geen risico meer nemen en mijn account laten verwijderen bij WEHKAMP.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 12:00
Als u een betalingsbewijs hebt wat 100% correct is ten opzichte van de rekening, dus alle cijfertjes goed ingevuld, maak daar een kopie van, stuur dit naar I.J. en stel dat u volgens uw meegstuurde bewijs u vindt dat er geen vordering bestaat. Zij zullen dan bakziel moeten halen.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 12:02
Na herlezing, mogelijk bent u het slachtoffer van een gefraudeerde zending. Vraag een duidelijke specificatie wat er wanneer en bij wie bezorgd zou moeten zijn. Als het via een "gemakpunt" is afgehaald, is daar een id card getoond en is er voor getekend.
Reactie door petrov op 30-01-2012 12:35
Heb nu al tig keren gemaild , gebeld, geschreven omdat mijn account niet klopt, en ik kan niet zien wat mijn saldo is. Ik krijg wel antwoord , maar het helpt geen ene moer.
Reactie door rjbloksma op 30-01-2012 12:37
helaas is er volgens wehkamp helemaal geen bestelling geplaatst op mijn naam. verder kunnen "wij er niets meer aan doen" en ligt het nu bij Intrum Justitia. Helaas werkt IJ ook niet mee.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 12:38
Heeft u al info gevraagd bij Intrem Justitia over de specificaties van de vordering? Of alleen bij wehkamp?
Reactie door rjbloksma op 30-01-2012 12:40
intrum justitia heeft het over een order geplaatst op 16 januari, maar kunnen verder ook niets zien
Reactie door mahadma op 30-01-2012 12:41
En heeft u die order geplaatst op 16-1-2012? En zo ja, heeft u deze betaald? En zo nee, wat werd er waar en wanneer en hoe afgeleverd?
Reactie door rjbloksma op 30-01-2012 12:46
geen orders geplaatst. helemaal niet. ook nooit iets aan de deur gehad of factuur gehad van wehkamp. het eerste wat ik zag was de brief van IJ. over afleverdata heeft IJ geen informatie.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 13:14
En wat is er dan volgens Interim J. geleverd, wanneer en waar afgeleverd? Een vordering komt niet uit de lucht vallen? Ik vermoed dat er fraude is gepleegd met uw gegevens.
Reactie door gerdamarijke op 30-01-2012 13:16
Hoe kan iets van 16-1-2012 nu al via IJ lopen? Je hebt eerst nog 7 (?) dagen de tijd om het retour te sturen bij Wehkamp, en dan pas betalen. Dan kan het nooit al bij IJ lopen. Misschien een oude vordering door IJ opgekocht?
Reactie door rjbloksma op 30-01-2012 13:19
ik heb nog nooit iets van 500 euro bij wehkamp gekocht. een keer iets van 19.95 en dat was keurig voldaan volgens wehkamp.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 13:23
Dan nog een keer: Wat is er wanneer en waar en aan wie afgeleverd volgens Interim Justitia?
Reactie door rjbloksma op 30-01-2012 13:29
daar kan ij geen antwoord op geven. dat weten ze niet. ze zien alleen dat het om een order van 500 euro gaat
Reactie door mahadma op 30-01-2012 13:33
Aangenomen dat het een Wehkamp gebeuren gaat, neem dan contact op met wehkamp, want die is dus de opdrachtgever voor de incasso, WAT er WANNEER en WAAR en door WIE ontvangen is. Want het moet een ouder iets zijn, anders krijg je geen incasso buro aan broek hangen.
Reactie door jolijn nr.2 op 30-01-2012 15:08
Quote: rjbloksma schreef op maandag 30 jan 2012, 12:37: helaas is er volgens wehkamp helemaal geen bestelling geplaatst op mijn naam. verder kunnen "wij er niets meer aan doen" en ligt het nu bij Intrum Justitia. Helaas werkt IJ ook niet mee.einde Quote Helaas? Prima toch dat Wehkamp aangeeft dat er niks besteld is (waarvoor je nog zou moeten betalen? Ik begrijp uit je berichten dat je meerdere malen contact hebt opgenomen met IJ en Wehkamp, ook schriftelijk. Is er ook schriftelijk terug gereageerd? Is er een bewijs dat je schrijftelijk (of via mail) hierover contact hebt opgenomen? Het is van belang dat het duidelijk is (mail/brief) dat jij aangeeft dat jij geen openstaande faktuur bij Wehkamp hebt en dat er dus geen vordering is. Als IJ meent dat dat wel zo is, dat IJ dan daarvoor met bewijs komt. Niet tot in den treure gaan bellen en schrijven met Wehkamp en IJ. Als ik jou was, zou ik wel willen weten wat dat 'iets met BKR' is.
Reactie door mahadma op 30-01-2012 15:22
Iets met BKR betekent in de praktijk dat je aangemeld wordt als wanbetaler en dat je problemen krijgt met o.a. telefoonabonnementen en soortgelijke zaken, alsmede geen kredieten meer.
Reactie door diumenge op 30-01-2012 15:49
Waarschijnlijk een verwisseling van klantdossier bij de overdracht aan IJ. Dus, een andere, niet betalende klant (misschien zelfde achternaam, geboortedatum oid), is door Wehkamp bij IJ aangemeld. Ronduit schandalig dat Wehkamp aangeeft dat er geen vordering op u is en ze het probleem, wat ze bij u leggen, niet oplossen met IJ. Bedankt voor de waarschuwing voor mij een goede reden nooit iets bij Wehkamp te bestellen als ze zo met hun klanten omgaan.
Reactie door jpm op 30-01-2012 16:10
Ach, u weet absoluut zeker dat er niks besteld is vanuit uw gezin. U hebt niets geleverd gekregen en dat geeft u de zekerheid dat u niets schuldig bent aan Wehkamp. Dan al helemaal niet aan Interim Justitia. Weet u wat ik in zo'n situatie zou doen? Even een briefje naar I.J. met als inhoud dat u nergens een order hebt geplaatst noch iets hebt ontvangen dat niet door u is besteld en dat u niets zult betalen. Dan niet meer reageren totdat u wordt opgeroepen. Dan moet Wehkamp (misschien met hulp van iemand van I.J.) aantonen voor de rechter dat u iets heeft besteld en niet heeft betaald. Dat is dan lastig want u weet dat zich dit niet heeft voorgedaan, u zult worden vrijgesproken en Wehkamp betaalt de kosten.
Reactie door beginlink op 02-02-2012 16:11
IJ met mail laten weten dat er geen vordering bestaat (NIET BELLEN) IJ zal het dan moeten opnemen met hun opdrachtgever en als die al stelt dat er niets is dan zullen ze een incasso staken. Ik zou echter wel een overzicht vragen over jouw BKR registratie. Dit kan je aanvragen bij elke bank maar waar er wel kosten aan verbonden zijn. Mijn ervaring met de BKR is dat bedrijven nog wel eens vergeten om een openstaand bedrag af te melden. Heb jij dit overzicht dan kan je hier nader op inspelen zodat ze wel tot afmelding over gaan.
Reactie door jpm op 02-02-2012 16:56
Ik denk dat ts niets besteld heeft, dan kan Wehkamp toch moeilijk iets aanmelden bij de BKR, of zie ik nu een beetje voorbij de realiteit?
Reactie door zonnewind op 02-02-2012 17:29
Bij Otto had een hele tijd terug iemand voor 600,00 euro goederen besteld op mijn klantennummer. Tijdens een telefoon gesprek hoorde ik één van de telefonistes zeggen: "Oh, dat is ........ (niet te verstaan) uit Drachten. Na veel vijven en zessen kreeg ik uiteindelijk na lange tijd, dat geld wel terug, zonder rente of sorry. Dus voor mij geen Otto meer. Maar volgens mij kan dit soort dingen overal gebeuren. Sindsdien gaan alle papieren waar klantennummers etc. op staan, door de papier versnipperaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!