Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

weer aanslag op ouderen

Geplaatst door: jos2006 op: 30-08-2013 13:23
Aan scheefwonen/huren moet een einde komen volgens Rutte en cons. Er worden daarom woningen voor ouderen gebouwd die duurder zijn. Maar als voortdurend een aanslag gepleegd wordt op het inkomen van de ouderen (AOW+pensioentje) wie moet dan in die duurdere huurwoningen gaan wonen? Ik begin steeds meer sympathie voor de PVV te krijgen. Ik kan het niet helpen.
Reactie door tijger1 op 30-08-2013 19:37
Rijke ouderen kunnen in die duurdere huizen gaan wonen, als ze dat al willen.
Reactie door jos2006 op 30-08-2013 22:17
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 30 aug 2013, 19:37: Rijke ouderen kunnen in die duurdere huizen gaan wonen, als ze dat al willen.einde Quote De zogenaamde rijke ouderen willen wel. Maar met voortdurende aanslagen op hun inkomen wordt dit onmogelijk. Trouwens, leg eens uit wat rijke ouderen zijn. Meestal hebben ze hun kroost al gesteund en die eist steeds meer.
Reactie door tijger1 op 30-08-2013 23:02
U vraagt wie er in die nieuwe dure huisen voor ouderen kunnen gaan wonen, nou dat zijn dus alleen rijke ouderen. Iedereen steunt zijn kroost en dat heeft niets te eisen.
Reactie door jos2006 op 31-08-2013 00:11
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 30 aug 2013, 23:02: U vraagt wie er in die nieuwe dure huisen voor ouderen kunnen gaan wonen, nou dat zijn dus alleen rijke ouderen. Zullen wel moeten. Iedereen steunt zijn kroost en dat heeft niets te eisen.einde Quote Jawel, er wordt geëist en wel op een heel slimme manier. (Rijke)ouderen worden geacht hun door hard werken bij elkaar gespaard huisje te verkopen en mogen dan max. 100.000 belastingvrij schenken. Allicht zegt het kroost, kom onmiddellijk op met je centen anders pakt de staat het wel via de belasting
Reactie door tijger1 op 31-08-2013 00:26
@jos2006 Wat een onzin verkondigt u nu. Misschien dat uw kroost dat eist, maar dan hebt u ze niet goed opgevoed.
Reactie door olijfje3 op 31-08-2013 00:41
er zijn veel ouderen met geld, waarom wordt er standdaard zielig gedaan als sommige ouderen iets meer moeten bijdragen, het wel heel politiek gekleurd, voor jongeren die nog aan alles moeten beginnen wordt het toch ook zwaar. ik ben zelf halfweg de 40 olijfje3
Reactie door festinger op 31-08-2013 03:00
Wat is rijk???? Onze prinses Beatrix krijgt elke maand AOW zoals elke landgenoot. Ze heeft het geweigerd maar dat kan en mag niet. Dus schenkt ze al jaren aan goede doelen. Bizar is het. Nog erger is het dat mensen fondsen beheren en willen meepikken met onze vrijgevigheid. Politiek durft men geen realiteit te zien afhankelijk van onze verzonnen democratie. Ben voorstander van vrijwillig afstand doen van AOW.
Reactie door jos2006 op 31-08-2013 09:33
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 00:26: @jos2006 Wat een onzin verkondigt u nu. Misschien dat uw kroost dat eist, maar dan hebt u ze niet goed opgevoed.einde Quote Klopt mijn bewering niet dat de regering pogingen onderneemt om het geld van de ouderen in handen van de jongeren te spelen die nog geen klap hebben uitgevoerd? Waren er geen hypotheekvormen waarbij de ouders zich garant stelden voor rente en aflossing, Wordt nu door middel van de belastingvrje schenking van 100.000 euro geen druk op de ouderen gelegd om het geld bij leven aan de kinderen te schenken. Klopt het niet dat de jongeren massaal studeren en ook massaal op vakantie gaan en dat doodnormaal vinden.
Reactie door tijger1 op 31-08-2013 09:40
Quote: jos2006 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 09:33: Quote: tijger1 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 00:26: @jos2006 Wat een onzin verkondigt u nu. Misschien dat uw kroost dat eist, maar dan hebt u ze niet goed opgevoed.einde Quote Klopt mijn bewering niet dat de regering pogingen onderneemt om het geld van de ouderen in handen van de jongeren te spelen die nog geen klap hebben uitgevoerd? Waren er geen hypotheekvormen waarbij de ouders zich garant stelden voor rente en aflossing, Wordt nu door middel van de belastingvrje schenking van 100.000 euro geen druk op de ouderen gelegd om het geld bij leven aan de kinderen te schenken. Klopt het niet dat de jongeren massaal studeren en ook massaal op vakantie gaan en dat doodnormaal vinden.einde Quote Is toch niets mis mee? Als u dat niet wilt geven, of kunt geven, maakt u dat toch zelf uit? Niet zo jaloers zijn.
Reactie door jos2006 op 31-08-2013 10:34
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 09:40: Quote: jos2006 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 09:33: Quote: tijger1 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 00:26: @jos2006 Wat een onzin verkondigt u nu. Misschien dat uw kroost dat eist, maar dan hebt u ze niet goed opgevoed.einde Quote Klopt mijn bewering niet dat de regering pogingen onderneemt om het geld van de ouderen in handen van de jongeren te spelen die nog geen klap hebben uitgevoerd? Waren er geen hypotheekvormen waarbij de ouders zich garant stelden voor rente en aflossing, Wordt nu door middel van de belastingvrje schenking van 100.000 euro geen druk op de ouderen gelegd om het geld bij leven aan de kinderen te schenken. Klopt het niet dat de jongeren massaal studeren en ook massaal op vakantie gaan en dat doodnormaal vinden.einde Quote Is toch niets mis mee? Als u dat niet wilt geven, of kunt geven, maakt u dat toch zelf uit? Niet zo jaloers zijn.einde Quote U voert geen enkel argument aan. Bovendien vroeg ik niet om een persoonsbeoordeling.
Reactie door tijger1 op 31-08-2013 10:48
Wat nou argument? Juist heel goed dat kinderen studeren en ook dat ze op vakantie gaan. En als ze rijke ouders hebben die willen geven, dan gaat dat u toch helemaal niet aan? Zo voordelig is dat trouwens niet, die ouders kunnen het beter aan ze lenen. Als u dus geen student bent, of geen rijke ouder bent, of hebt, is dat jammer voor u, maar waarom zou iemand zich wat aantrekken wat u er van vindt?
Reactie door jos2006 op 31-08-2013 11:24
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 10:48: Wat nou argument? Juist heel goed dat kinderen studeren en ook dat ze op vakantie gaan. En als ze rijke ouders hebben die willen geven, dan gaat dat u toch helemaal niet aan? Zo voordelig is dat trouwens niet, die ouders kunnen het beter aan ze lenen. Als u dus geen student bent, of geen rijke ouder bent, of hebt, is dat jammer voor u, maar waarom zou iemand zich wat aantrekken wat u er van vindt?einde Quote Als kinderen studeren en op vakantie gaan is dat inderdaad prima. Ik vind wel dat kinderen gelijke kansen moeten hebben. Wat mij echter opvalt is dat de jeugd het helemaal niet zo slecht heeft als men ons wil laten geloven. Getuige het grote aantal jeugdige autobezitters, bomvolle vliegtuigen en bussen naar (verre) vakantieoorden, iedereen een duur internetabonnement en ga zo maar door. Waarom dan telkens graaien in het inkomen van de ouderen. Verder hoeft u zich niets aan te trekken van mijn mening, die illusie heb ik niet.
Reactie door gerboe op 31-08-2013 12:14
@jos2006: er wordt druk op ouderen uitgeoefend om 100000 euro belastingvrij aan kinderen te schenken? Die ouderen hoeven dat toch helemaal niet te doen? Er is geen druk. Maar dat die regeling ingevoerd wordt is geen toeval. Ouderen hebben gemiddeld nu eenmaal veel meer bezittingen en geld. Dus als je wat over hebt zou je dat aan je kinderen kunnen geven. Met de nadruk op zou.
Reactie door valerius-2 op 31-08-2013 21:57
Quote: gerboe schreef op zaterdag 31 aug 2013, 12:14: @jos2006: er wordt druk op ouderen uitgeoefend om 100000 euro belastingvrij aan kinderen te schenken? Die ouderen hoeven dat toch helemaal niet te doen? Er is geen druk. Maar dat die regeling ingevoerd wordt is geen toeval. Ouderen hebben gemiddeld nu eenmaal veel meer bezittingen en geld. Dus als je wat over hebt zou je dat aan je kinderen kunnen geven. Met de nadruk op zou. einde Quote Zolng als ik nog mag leven geef ik alleen maan mijn kinderen en klein kinderen als ze werkelijk in moeilijkheden komem. Ik ben wel niet rijk maar van mijn pensioen kan ik aardig leven. Maar ik vind je kan beter nog met de warme hand geven zo dat je kan zien en wadereing krijg, en zo gauw ik er niet meer ben dan weet ik ook nergens meer van, Maar de aandacht die aan hun hebt gegeven die blijft.
Reactie door gerboe op 01-09-2013 23:23
@valerius-2: dat is hartstikke mooi dat u het zo ziet en doet met uw kinderen en kleinkinderen!
Reactie door valerius-2 op 01-09-2013 23:29
Quote: jos2006 schreef op vrijdag 30 aug 2013, 13:23: Ik begin steeds meer sympathie voor de PVV te krijgen. Ik kan het niet helpen.einde Quote En wat denkt u wat hij zal moeten doen om de financien op orde twe kunnen krijgen?Beloven is makkelijk maar het tot stand laten komen is makkelijk om daar stemmen mee te trekken. Hij was eerst toch ook al tegen de leeftijd verhoging? En wat is daar mee terecht van gekomen.
Reactie door valerius-2 op 01-09-2013 23:35
Verbetering moet natuurlijk van de AOW achter aan staan Hij was eerst toch ook al tegen de leeftijd verhoging van de AOW.

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor