Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Webshops & webwinkels die bestelling niet leveren.

Geplaatst door: keysersoza op: 04-06-2013 00:08
Graag wil ik iedereen informeren en waarschuwen over een firma welke schilderijen en prenten te koop aanbied via internet. Het gaat om modernschilderij.net en om olieverfschilderij.net. Dit is een firma die onder deze twee namen schhilderijen te koop aanbied. Ze adverteren ook op marktplaats en wellicht nog andere verkoopsites. Ik heb via hun site een tweetal schilderijen besteld en het te betalen bedrag via paypal betaald. Na een aantal dagen had ik nog altijd geen ontvangstbevestiging binnen van mijn bestelling. Ik heb daarom een aantal mails gestuurd en gevraagd mij een ontvangst bevestiging te sturen en na te vragen wanneer ik mijn bestelling zou kunnen verwachten. Op al mijn drie mails werd niet gereageerd. Ik heb toen een mobiel nummer op internet gezocht van ene Andrea. Bleek een Duitse mevrouw te zijn die waarschijnlijk deze firma onder twee namen runt. Ze hanteren hetzelfde adres en KvK nummer. Deze had mijn berichten wel gezien zei ze, maar de bestelde schilderijen waren niet op voorraad en moesten bij de drukker besteld worden. Dit zou 5 werkdagen duren en dan zou ik ze geleverd krijgen. Op mijn vraag waarom ik dit niet via henzelf te horen had gekregen, kreeg ik geen response. Na vijf dagen gewacht te hebben nog altijd geen schilderijen. Ik wederom emails gestuurd om te vragen hoe het zat. Wederom geen antwoord. Ik heb toen na nogmaals vier dagen wachten via paypal een claim ingediend dat de schilderijen niet geleverd werden. Een dag later kreeg ik een mail van deze Andrea dat de drukker de schilderijen naar het factuuradres gestuurd hadden en niet naar het afleveradres. En er werd gevraagd of dit goed was of dat ik ze alsnog op het afleveradres wilde hebben. Ik heb toen aangegeven dat ik absoluut niet gecharmeerd was van hun enorme slordige en nalatige manier van werken en dat er ook geen schilderijen op het factuuradres waren geleverd. Dit was dus wederom een grote smoes en leugen. Ik heb toen aangegeven dat ik zoals oorspronkelijk aangegeven bij de bestelling, ik alles op het afleveradres wilde ontvangen. Afgelopen weekend meer dan drie weken na de bestelling en betaling van de schilderijen nog altijd niets ontvangen op het afleveradres. Ik heb vandaag een mail gestuurd dat ik van de bestelling wil afzien en mijn geld terg gestort wil hebben. Ook hierop geen enkele reactie van deze firma. Ik wil daarom iedereen waarschuwen goed na te denken voordat je een bestelling doet bij deze firma. Vooir mij zijn ze uiterst onbetrouwbaar gebleken. Ze leveren de betaalde bestelling niet. Reageren niet op emails en komen hun afspraken dus absoluut niet na. Voor mij zijn ze gewoon zeer onbetrouwbaar gebleken. Ik zal in ieder geval geen zaken meer doen bij modernschilderij.net en olieverfschilderij.net. Wees dus gewaarschuwd voordat u besluit met deze firma in zee te gaan. U zou ook wel eens zeer bedrogen uit kunnen komen. Wie heeft hier ook ervaring mee opgedaan?
Reactie door diumenge op 04-06-2013 08:07
Geen ervaring mee. Maar goed dat u hier een waarschuwing plaatst voor Olieverfschilderijen en Modern Schilderij. Mogelijk vinden andere consumenten dit voordat ze gaan bestellen, en dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn. Heeft u wel uw geld terug ontvangen via Paypal?OlieverfschilderijenModern Schilderij
Reactie door keysersoza op 04-06-2013 09:28
Quote: diumenge schreef op dinsdag 4 jun 2013, 08:07: Geen ervaring mee. Maar goed dat u hier een waarschuwing plaatst voor Olieverfschilderijen en Modern Schilderij. Mogelijk vinden andere consumenten dit voordat ze gaan bestellen, en dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn. Heeft u wel uw geld terug ontvangen via Paypal?einde Quote Nee nog niet, de aangelegenheid loopt nog en Paypal zal komend weekend een beslissing nemen.
Reactie door keysersoza op 13-06-2013 18:41
De schilderijen zijn inmiddels wel geleverd. Na een hoop heen en weer gemail hebben ze eindelijk toegestemd de schilderijen toch op het afleveradre in Nederland te leveren. Dat is uiteindelijk deze week gebeurd. Dus waarschijnlijk hebben ze toch voor het juiste pad gekozen en zich uiteindelijk aan hun leverbeloften gehouden. Daar ben ik uiteraard wel blij mee. Als het verder in orde is mag dat ook gezegd worden. Dus zou zeggen als je bij deze bedrijven iets wil bestellen, give it a try. Keysersoza.
Reactie door svenk92 op 05-07-2013 18:47
Beste keysersoza, Ik heb vorige week dus ook hier een schilderij gekocht en heb precies hetzelfde probleem. Heb ook geen enkele mail gehad. Wat is het nummer van Andrea zodat ik haar kan proberen te bereiken. want heb het bedrijf al aantal keer gebeld en gemaild maar geen reactie. ik hoop dat jij me hier verder mee kan helpen. Ik weet niet of je hier het nummer mag vermelden maar kan je het anders naar mijn mail sturen. svenkoot@hotmail.com Mvg, Sven Koot
Reactie door wijdrieen op 08-11-2013 16:54
Idem Dito bij mij!!! Precies hetzelfde verhaal. Wacht nu al bijna drie weken. Terwijl ze zeggen levering binnen 2a3 dagen. En elke keer word me weer van alles wijs gemaakt. Maar hopelijk heb ik het mis. Maar ik denk dat ik naar mijn centjes fluiten kan! Er is nu weer afgesproken, dat ik een ander schilderij die wel op voorraad is, krijg toegestuurd. Ik zal jullie op de hoogte houden over de gang van zaken ;-) Groetjes van ons drieen
Reactie door ericardo op 11-11-2013 18:37
Beste Keyzersoza, Wij hebben hier ook van geleerd. Voortaan eerst op het internet kijken wat er over een internet bedrijf geschreven staat. Hadden we dat maar eerst gedaan. Nu hebben we al een schilderij besteld en na een week nog steeds geen bevestiging. Bank gebeld om het geld terug te laten storten. Dat gaat niet zomaar, maar ze gaan het bedrijf Mollie Payments vragen om terugstorting van het bedrag. Als ze dat niet doen,mag de bank de adres gegevens vrijgeven. Aangifte bij politie kan ook. Maar liever willen we natuurlijk nog direct contact opnemen met olieverfschilderij.net. Wie heeft nog voor ons het mobiele nummer van deze firma? Graag zenden aan : Bloemetje1970@gmail.com . Of anders nog het mailadres waarop men te bereiken is? We hopen dat we daar nog verder mee komen, alvast iedereen bedankt voor de hulp. Groetjes van twee naïeve persoontjes....
Reactie door valerius-2 op 11-11-2013 20:51
Als ik zo iets wil kopen wil ik het toch eerst eens persoonlijk in het echt zien.
Reactie door miepje58 op 12-11-2013 12:27
Ik kan 'de drukker' even niet plaatsen. Je besteld een schilderij. Dat is toch schilderwerk, geen drukwerk?
Reactie door desi1988 op 17-01-2014 15:27
Bij ons is dit het zelfde verhaal. Naar een aantal keer heb bedrijf te hebben gesproken en gemaild waren we er klaar mee. Bank gebeld geld terug hallen gaat niet maar haar advies was aangifte doen en mijn rechtsbijstand inschakelen. Die gaan er mee aan de slag.
Reactie door zoekster op 17-01-2014 15:56
Quote: miepje58 schreef op dinsdag 12 nov 2013, 12:27: Ik kan 'de drukker' even niet plaatsen. Je besteld een schilderij. Dat is toch schilderwerk, geen drukwerk? einde Quote Je denkt toch niet dat een kunstschilder daar lopende band werk zit te leveren? Dat gaat natuurlijk gewoon met drukwerk op canvas. De techniek staat voor niets.
Reactie door janneke-66 op 25-07-2014 10:39
Helaas is deze lieftallige dame nog steeds bezig. Ben er dus ook helaas ingetrapt.
Reactie door hutch op 25-07-2014 12:29
Dergelijke (soortgelijke) olieverfschilderijen koop je via internet in China voor een habbekrats. Wilt u een 'Mona Lisa' hebben in olieverf? €20,-- inclusief verzending naar uw huisadres.......? Klik * * eens voor een aantal voorbeelden van 'handgeschilderde olieverfdoeken'. Ga eerst eens goed op internet zoeken. Dan vindt u vaak soortgelijke handelswaar, dus niet alleen schilderijen, voor véél minder geld. De door TS genoemde websites adverteren met: "uw bestelling altijd gratis én verzekerd verzonden wordt (binnen nederland!) " Dit is gewoon een totaal nietszeggend verkooppraatje. Wel of niet verzekerd: daar heeft de klant totaal niets mee te maken. Die verkoper blijft altijd verantwoordelijk tot aan de feitelijke (af)levering. Dus dat 'én verzekerd' kan net zo goed weggelaten worden. Dan nog een paar passages: "Aan het retourneren van uw bestelling zijn geen kosten verbonden, die nemen wij voor eigen rekening. Na ontvangst door ons en vaststelling dat het schilderij compleet is ontvangt u uw betaling minus alle eventueel gemaakte (verzend)kosten terug op uw bankrekening." Ehhhh.... retourneren geen kosten, die neemt de verkoper voor haar rekening..... minus alle gemaakte verzendkosten.... ?? Gemaakte kosten (dus niet de verzendkosten) mogen niet van het te retourneren bedrag afgetrokken worden. Alléén de directe retourkosten. Maar die zijn toch voor kosten van de verkoper?? Of lees ik dit verkeerd? "De genoemde bedragen voor verzending zijn altijd voor verzekerde verzending." ??? Welke 'genoemde bedragen voor verzending'? "Indien koper bij aflevering schade constateert aan het product of schade vermoedt omdat de verpakking beschadigd is, dan dient koper de zending te weigeren" Hoezo weigeren? Voordat het schilderij uitgepakt is, is degene die afgeleverd heeft, al lang weg... Die gaat echt niet rustig staan wachten. Klachten / schade "binnen uiterlijk 8 kalenderdagen na aflevering" melden. BW7 zegt hierover: "Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is. " Artikel 11 van de AV dient ook aangepast te worden, m.b.t. de 8 dagen-termijn voor retourneren. Wat een onduidelijkheden allemaal......

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!