Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wat valt bij u onder de garantie?

Geplaatst door: sanica op: 09-04-2011 07:55
in januari ben ik voor de 4de keer moeder geworden en heb tijdens mijn zwangerschap een leuke kinderwagen gekocht. De wagen via een webwinkel gekocht. Helaas zal ik de naam noemen Kiddybizz. bleee wat een ellende Er zit van alles bij, een goede bak, een mooie luxe voetenzak een autostoel enzovoorts. De voetenzak is het probleem bij mij. Als u naar mijn profiel foto kijkt hoop ik dat u kunt zien dat er iets is. De gaten op de achterkant van deze voetenzak zijn voor de gordels. Helaas is een van deze gaten stuk en rafelt af. Ik heb deze terug gestuurd naar de verkoper zoals wij dat hadden afgesproken via de mail en telefonisch maar deze zegt niets te kunnen vinden wat stuk is en heeft mij de voetenzak weer terug gestuurd. Ook heb ik foto's gemaakt van de schade maar nu blijkt dat die niet duidelijk genoeg waren? Waarop ik vraag waarom ze dat niet eerder heeft kenbaar gemaakt. Dat vonden zij niet nodig. Zij heeft mij via de mail kennis gegeven dat zij een nieuwe voetenzak heeft besteld en mij als klant de voordeel van de twijfel te geven, maar die nieuwe voetenzak heb ik dus niet ontvangen omdat volgens haar mijn eigen niet stuk zou zijn. Ik zit met een ondeugdelijk product. Ik heb gelijk gebeld naar de verkoper en daar werd mij keurig uitgelegd dat er niets mis is en dat zij hebben gehandeld volgens garantie. Ze zouden de nieuwe voetenzak naast die van mij hebben gelegd en konden geen verschil vinden. Waarop mijn reactie was om het persoonlijk te laten zien. Ik denk dat ik recht heb op een nieuwe voetenzak. Deze krijg ik niet. Ik heb aangegeven dat ik desnoods deze nogmaals opstuur of persoonlijk langs wil komen. Zij vonden dit niet nodig omdat waarom zou je zoveel moeite willen doen om zo een kleine schade te laten zien dat het wellicht niet eens zichtbaar is. Hele rare praktijken, volgens mij hebben zij niet eens een nieuwe voetenzak besteld. Geen van beide is een optie want bij opsturen stuurt zij het niet meer terug want dan maken ze kosten en bij persoonlijk langs komen doen ze de deur niet open en geven ze niet thuis. Dit is mij telefonisch meegedeeld. Wat zou u doen om deze garantie toch te claimen? ik ben het helemaal beu en ben zooooo vreselijk teleurgesteld in dit bedrijf. Je hebt als klant/ consument toch recht op een goede garantie regeling? En ja ik weet dat je via internet niet altijd weet wat je koopt en bij wie want dat is in dit geval meer het probleem van iemand die wel wil verkopen maar zodra er garantie verhaalt moet worden geven ze niet thuis. mijn man heeft al meerdere keren geprobeerd te bellen maar helaas krijgen wij geen respons meer.
Reactie door sonjaatje op 09-04-2011 11:44
Ik zie niet echt iets vreemds aan de foto. Bedoel je dat het gat rondom niet goed gestikt is ofzo, dus dat ie op den duurt groter wordt?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!