Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Warmtewet!!!!

Geplaatst door: komsja op: 16-01-2014 16:33
Een aantal lieden hebben weer wat nieuws bedacht om bewoners van een appartement/flat (waarvan de warmte komt van een verwarmingsketel op het dak) Om die bewoners op onkosten te jagen het was voorheen zo dat bewoners van een flatwoning die op de hogere etage,s of op een hoek wonen een bepaalde reductie op de stookkosten kregen,want hoe hoger je woont en/of op een hoek moet je over het algemeen meer stoken om het warm te krijgen in mijn geval (woon op 9 hoog,van een flat van 12 hoog) kreeg 5% reductie en hoe hoger je woont des temeer reductie. Maar die reductie komt te vervallen dat betekend dus dat mensen die op de hogere verdiepingen wonen nog duurder uit zijn(dan we al waren) om het net zo warm te kunnen hebben als mensen die op de wat lagere verdiepingen wonen. Het mot toch allemaal niet gekker worden
Reactie door tijger1 op 16-01-2014 18:25
U wilt mij toch niet wijsmaken dat iemand op de 9de harder moet stoken dan iemand op de 8ste of de 7de? En wie betaalt dan 100% of eigenlijk nog meer, want die kortingen van de anderen moeten ook betaald worden.
Reactie door tijger1 op 16-01-2014 18:31
U had als bewoners ook kunnen protesteren tegen die andere regeling. Klik [url=Prijsdaling niet gegarandeerd Door de Warmtewet gaan veel verhuurders het warmteverbruik anders meten, en de kosten op een andere manier berekenen. Voor huurders kan dat gunstig uitpakken, maar dat is helaas niet altijd zo. Als huurdersorganisatie hebt u wel invloed op hoe uw verhuurder het straks aanpakt. Anders meten en afrekenen is een wijziging van het servicekostenbeleid. Op grond van de Overlegwet hebben huurders recht op informatie als dit beleid verandert. En huurdersorganisaties hebben instemmingsrecht. De Woonbond adviseert huurdersorganisaties om zich te verdiepen in de Warmtewet en tijdig te gaan praten met hun verhuurder. Om te voorkomen dat er straks prijsstijgingen volgen. : hier[/url: Bron woonbond
Reactie door melomaan op 16-01-2014 19:58
Krijgen de bewoners van de lagere verdiepingen ook korting op hun huur, omdat zij minder mooi uitzicht hebben?
Reactie door olijfje3 op 16-01-2014 22:02
bestaat dit fenomeen echt, heb er nog nooit van gehoord olijfje3
Reactie door valerius-2 op 16-01-2014 22:35
Quote: melomaan schreef op donderdag 16 jan 2014, 19:58: Krijgen de bewoners van de lagere verdiepingen ook korting op hun huur, omdat zij minder mooi uitzicht hebben?einde Quote En dan ook nog voor lift gebruik als men laag woont en de trap gebruikt
Reactie door testcase op 17-01-2014 00:13
Dat dit soort stomzinnige regeltjes bestaan. het moet niet gekker worden
Reactie door olijfje3 op 17-01-2014 01:49
het is stompzinnig, maakt het misschien nag grappiger olijfje3
Reactie door slobberbone op 17-01-2014 06:46
Zit wel wat in maar die mooi ingesloten wonen stoken dan toch al minder ? Zelf meegemaakt en kan echt wel 30% schelen op degene die minder gunstig wonen.
Reactie door olijfje3 op 17-01-2014 09:51
een vriendin stookte bijna nooit, omdat iedereen om haar stookte. ik stook meestal alleen s avonds en moest nog behoorlijk bijbetalen olijfje3
Reactie door komsja op 17-01-2014 17:18
@tijger1 Ja dat kan ik u wel wijsmaken omdat het gewoon zo is!!!!woon nu zo,n 18 jaar in een flatwoning waarvan 10 jaar op de bovenste(9) verdieping en daar stookte ik me een ongans en moest met een straalkachel bijstoken om het behagelijk warm te krijgen. Woon nu sinds ongeveer 8 jaar in een andere flat ook op 9 hoog maar met dat verschil dat ik nu nog 3 woningen boven me heb. Heb nu geen enkele moeite om het warm te krijgen,het is gewoon een algemeen bekend feit,dat hoe hoger je woont des te meer moet je stoken om dezelfde temperatuur in huis te krijgen als iemand op de lagere verdiepingen kijk maar op www.woonstede.nl/voorwaarden
Reactie door tijger1 op 17-01-2014 17:23
En de eerste etage dan, boven de bergingen? Krijgen die ook korting?
Reactie door komsja op 17-01-2014 18:20
Als je in een flat woont(in mijn geval een flat van 144 woningen)zou men denken dat iedereen dezelfde huur betaald maar dat is gewoon niet zo.de huur word bepaald door een woningpunten systeem ook al zijn alle woningen gelijk kwa indeling je betaald ook voor het uitzicht wat je hebt en je betaald voor de extra stookkosten die je kwijt bent op hoek en op hogere verdiepingen,hoe hoger je woont des te groter is de capaciteit en de omrekenfaktor van de verwarmingselementen oftewel hoe hoger hoe duurder je uit bent,als je in een laagbouw woning woont en je zijgevel grenst op het oosten dan moet je ook meer stoken dan een tussenwoning
Reactie door tot15karakters op 18-01-2014 21:48
De onderste etage heeft koude vloer... de rest vloer verwarming want warmte gaat omhoog. en de bovenste bewoners hebben een koud dak tenzij het goed geïsoleerd is. En hetzelfde voor de hoeken, koude buitenmuren maar ook minder geluidsoverlast van buren... Dus elk huis heeft een voor of nadeel en boven iets meer wind koeling maar ook meer uitzicht, want de onderste kijken tegen de bomen aan in de zomer en zitten soms in het donker en moeten eerder een lamp op in de zomer maanden...
Reactie door olijfje3 op 18-01-2014 23:51
nu wordt het wel een erg pietje-preciesdiscussie olijfje3
Reactie door komsja op 20-01-2014 16:47
wat karaktertje zegt,dat de eerste etage een koude vloer heeft is niet waar bij bijna alle flats bevinden de bergingen zich onder de eerste woonlaag en de bergingen zijn daar altijd warm en droog. Wat betreft hoekwoningen in een flat(dat die minder geluids overlast zouden hebben) Daar word de plank door karakter ook misgeslagen,geluidsoverlast in een flat komt veelal van de boven of onderburen Dat de huur voor de hogere etage,s in een flat wat hoger zijn(vanwege uitzicht) is allemaal prima,maar waarom moet iemand met een mooier uitzicht ook nogus veel meer moeten stoken om het net zo warm te krijgen dan iemand op de lagere verdiepingen???is een beetje dubbelop lijkt me Maar waar de vraag ging en gaat er om dat in de flats alle reductie,s die jaren en jaren van toepassing waren nu ineens per 01-01-2014 afgeschafd worden en dat daar een hele hoop mensen daar de dupe van zijn.Ze verzinnen daar in den haag van alles om geld binnen te harken.

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor