Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wanprestaties KPN glasvezel

Geplaatst door: sellh op: 29-09-2011 19:23
Enige maanden geleden meldde ik mij aan voor KPN glasvezel. Vanaf september zou dat in m'n wijk mogelijk zijn. Eind augustus is het glasvezel inderdaad aangelegd. Op 2 september ontving ik een brief waarin toegezegd werd dat binnen 2 weken het installatiepakket zou worden toegestuurd en dat een monteur zou bellen voor een afspraak. Beide is niet gebeurd!!!! Na 2 weken heb ik gebeld en werd alsnog een afspraak gemaakt voor 3 oktober. Het installatiepakket zou alsnog binnen een week toegestuurd worden. Weer niet gebeurd!!!!! Afgelopen maandag opnieuw gebeld en gezegd dat het installatiepakket nog steeds niet gearriveerd was. Binnen 5 dagen zou het er zijn. Ik vertrouwde het niet, dus woensdag geïnformeerd bij het KPN infocenter en begrepen dat er nog steeds niets verstuurd was. De medewerkster heeft daarop via de telefoon verzocht onmiddellijk met spoed het pakket toe te sturen, zodat de afspraak maandag door kan gaan. Vandaag gebeld om te checken en er werd me doodleuk verteld dat het pakket nog steeds niet verstuurd is en dat dat pas volgende week gebeurt en dat de monteursafspraak dus zal komen te vervallen. Ik heb gezegd daar onder geen enkele voorwaarde mee accoord te gaan. Annulering van de afspraak is voor mij annulering van het contract, heel simpel. Bovendien heb ik al een vrije dag geregeld. De medewerker gaf aan dat ik het contract niet kan beëindigen, waarop ik zei dat we dat nog wel eens zouden zien. Bij voortdurende wanprestatie is het contract volgens mij wel degelijk te beëindigen. Al moet ik het spelen via de hoogste rechter, maar bij een bedrijf dat op deze manier met klanten omgaat, wil ik niet eens meer klant zijn. Ik wacht af tot maandag. Laat de monteur gewoon komen. KPN's probleem als hij voor niets komt omdat KPN heeft nagelaten een installatiepakket toe te sturen. Heb ik maandag geen internetaansluiting met de bijbehorende apparatuur, dan stel ik KPN per aangetekende brief in gebreke en zeg ik per direct op. Iemand nog andere tips?
Reactie door bytheway op 30-09-2011 02:57
Al geprobeerd contact op te nemen KPN? Deze vraag zou beter tot zijn recht komen bij "Vraag & beantwoord"!
Reactie door sellh op 30-09-2011 10:04
Quote: meesteres freya schreef op vrijdag 30 sep 2011, 02:57: Al geprobeerd contact op te nemen KPN? Deze vraag zou beter tot zijn recht komen bij "Vraag & beantwoord"!einde Quote Ja al vele malen contact opgenomen met KPN. Al wekenlang ben ik aan het bellen en worden me toezeggingen gedaan die niet waargemaakt worden. Woensdag naar het infocenter geweest, waar men gebeld heeft met de collega's en afgesproken heeft dat ik nog deze week een pakket toegestuurd krijg. Donderdagavond nog maar eens gebeld met klantenservice... een uiterst vervelend telefoongesprek, waarin ik uitdrukkelijk heb gezegd dat als door schuld van KPN de installatie-afspraak niet doorgaat, wat mij betreft het hele abonnement niet doorgaat. Antwoord was uiteraard: "Dat kan niet, u bent een contract aangegaan", waarop ik die vent goed duidelijk heb gemaakt dat KPN datzelfde contract is aangegaan en zich ook heeft te houden aan haar verplichtingen en dat er anders wettelijk recht is op contractbreuk. Wat een walgelijk bedrijf dat KPN. Wat heb ik een spijt dat ik me door dat bedrijf heb laten lokken. Maar nogmaals... maandag door toedoen van KPN geen installatie... dan ook geen abonnement. Ik betaal immers geen cent en laat de installatie na maandag niet meer uitvoeren. Al moet ik het tot de hoogste rechter uitvechten.
Reactie door pino123 op 30-09-2011 12:29
Quote: meesteres freya schreef op vrijdag 30 sep 2011, 02:57: Al geprobeerd contact op te nemen KPN? Deze vraag zou beter tot zijn recht komen bij "Vraag & beantwoord"!einde Quote Na 2 weken heb ik gebeld Afgelopen maandag opnieuw gebeld Vandaag gebeld om te checken 'hoe duidelijk moet het zijn?' Maar dat even terzijde.... Ik zou niet meteen het contract opzeggen, aangezien alles per telefoon is gedaan en er aan uw zijde weinig bewijs is. Ik zou, indien de monteur er maandag niet is en er ook geen spullen geleverd zijn, KPN inderdaad een aangetekende brief sturen, waarin u hetgeen beschrijft dat u is overkomen en KPN 1 week na dagtekening de tijd geeft om het geheel aan te leggen. Wordt dit niet gedaan, beschouwt u dat als een gebreke en zegt u per direct het contract op. Stuur het inderdaad aangetekend op, anders hebben ze het nooit ontvangen!
Reactie door sellh op 30-09-2011 13:18
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels ook contact gelegd met KPN Webcare via Twitter. Hebben beloofd een en ander uit te zoeken. Daar vertrouw ik dan maar op, al is die belofte inmiddels ook al weer 3 uur oud. Oh, wat is het frustrerend dat eindeloze wachten op een reactie van KPN of een pakketje per post. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een bedrijf op die manier met klanten omgaat :-(
Reactie door sellh op 01-10-2011 20:23
Had veel verwacht van KPNwebcare. Helaas, nadat vrijdagochtend gevraagd werd om m'n persoonlijke gegevens, die ik onmiddellijk heb doorgegeven, ook van die afdeling geen enkele reactie meer. Ik heb nu m'n installatieafspraak in overleg met de afdeling Planning verplaatst naar donderdagmiddag in de hoop dat dan wel het installatiepakket binnen is. Het zou vrijdag dan echt verstuurd zijn. KPN heeft het weer over een verzendduur van uiterlijk 5 dagen, dus donderdag wordt al krap. Maar ik heb KPN via een aangetekende brief aan de heer Middeldorp (directeur klantcontact) inmiddels in gebreke gesteld en verzocht te zorgen dat ik uiterlijk donderdag het installatiepakket in bezit heb. Ik heb aangekondigd dat als vrijdag het probleem nog steeds niet opgelost is, dat ik de overeenkomst verbreek. Zeer frustrerend dat KPN nieuwe klanten op deze a-sociale manier behandelt.
Reactie door harrie op 02-10-2011 08:19
Het zou m.i. logisch zijn als de monteur gewoon het installatiepakket bij zich heeft. Kan het niet mislopen. Informeer daar eens naar. Ex-Haagsche Harrie
Reactie door sellh op 02-10-2011 10:26
Lijkt mij ook logisch dat de monteur het pakket zou kunnen meenemen. Maar voor KPN is niets wat maar een beetje naar klantvriendelijkheid ruikt mogelijk. Pakket door monteur mee laten nemen, pakket zelf ergens ophalen, pakket met spoed opsturen, een leidinggevende te spreken krijgen, overeenkomst verbreken, het is allemaal nee, nee en nog eens nee. KPN is zo star als een blok beton. En het dan gek vinden als je als klant heel erg kwaad wordt.
Reactie door harrie op 02-10-2011 10:43
Mogelijk dat KPN de pakketten alleen opstuurt naar de DHZelvers waardoor er een Babylonische spraakverwarring is ontstaan... Ex-Haagsche Harrie

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!