Wanprestatie UPC aansluiting
Geplaatst door: q300rbc2 op: 03-01-2009 16:43
Eind oktober werd bekend dat ik zou gaan verhuizen naar een nieuw appartement. Mijn toenmalige internet- en tv-aanbieder kon haar diensten niet op mijn nieuwe adres leveren dus rondgekeken en UPC kon de diensten wel leveren. Op 24-10-2008 via internet een zogenaamd Totaalpakket (digitale tv/internet/telefonie) aangevraagd. Hierbij moest ook een analoge radio/tv-aansluiting aangevraagd worden omdat UPC haar diensten anders niet kan leveren; hiervoor werden aansluitkosten aangekondigd, voor de overige diensten niet. Ook een draadloos internetmodem was gratis voor mij als nieuwe klant. Direct na de bestelling ontving ik per e-mail een bestelbevestiging van beide aansluitingen.
Enkele dagen later de bevestiging dat de analoge aansluiting op 3 november zou werken. Mijn verhuizing vond pas op 15 november plaats, dus tot die tijd kon ik de werking niet controleren, maar er vanuit gegaan dat e.e.a. zou werken. Over het Totaalpakket hoorde ik echter niets. Gebeld met de klantenservice: de bestelling van het Totaalpakket was niet bekend. Geen probleem want die kon direct alsnog ingevoerd worden met excuses voor de overlast. Het kwam volgens de dame wel vaker voor dat bestellingen 'kwijt raakten' in het bestelsysteem. Waarom de bestelling voor de analoge aansluiting dan wel was doorgekomen bleef onbekend. De aansluitkosten voor de draadloze internetmodem zouden niet worden doorberekend aangezien UPC de bestelling was kwijtgeraakt.
Direct na de verhuizing bleek de analoge aansluiting helaas niet te werken; contact met de klantenservice leerde dat er een storing in de wijk zou zijn; een paar dagen geduld dus. Na een aantal dagen nog steeds geen signaal, dus weer gebeld. De wijkstoring was deze keer onbekend dus werd een monteur ter plaatste gestuurd. Deze gaf aan dat de vorige bewoner waarschijnlijk geen kabelaansluiting gebruikte waardoor deze fysiek in de verdeelkast was afgesloten. Deze verdeelkast staat op de hoek van de straat, maar door de daar gevestigde café-uitbater is er een terras omheen gebouwd (met vergunning); hierdoor kon de monteur de verdeelkast niet in. Dit was in september al een keer opgemerkt door dezelfde man, dus hij belde met zijn chef. Deze had de 'afdeling bouw' van UPC al maanden geleden gevraagd de kast op te hogen (deze was ook verzakt) dus deze ging er achteraan en ik zou snel geïnformeerd worden. Ondertussen ook contact gelegd met de klantenservice omdat de bevestigingsbrief van het Totaalpakket erg vreemd was: mijn factuuradres zou in Utrecht zijn (woon in Rotterdam), er werden tóch aansluitkosten voor het internetmodem gerekend en was er plots een borg à € 45 verschenen voor hetzelfde modem. De klantenservice meldde dat de borg altijd gerekend wordt (waarom dit tijdens het bestellen niet duidelijk wordt is onbekend), dat het adres in Utrecht hen ook onbekend was en dat ik de aansluitkosten bij het ontvangen van de factuur moest 'aanvechten'.
Omdat ik maar niets hoorde over de storing (het was inmiddels 25 november) gebeld met de klantenservice. Deze kon niets vinden over de status van de storing dus werd opnieuw een monteur gestuurd, ook toen ik aangaf dat de 'afdeling bouw' eerst aan de slag moest. De tweede monteur kon uiteraard ook niets en belde ook met zijn chef. Deze had nog niets gehoord van de 'afdeling bouw' en de hoop was dat ik voor de Kerst aangesloten zou worden. Daarop wachten dan maar. Omdat ik papier meer vertrouw dan de blauwe ogen van wie dan ook, toch maar in de pen geklommen en op 02-12-2008 een aangetekende brief aan UPC verstuurd met daarin het hele verhaal. In het kort: regel mijn aansluiting en bereken de juiste kosten. Ook aangekondigd dat ik niet zou betalen voor diensten die UPC niet leverde. >>>
Op 18-12-2008 uiteraard toch een incasso van UPC; deze terug laten boeken door de bank en alleen de € 45 borg voor het modem weer betaald omdat dat apparaat feitelijk wel hier in zijn doos niets staat te doen.
Dan komt er actie: ik wordt op 19 december gebeld door iemand die een aannemer voor de verzakte kast aan het regelen is en iemand die mijn aangetekende brieven gelezen heeft. Samengevat: "Erg vervelend allemaal; de abonnementskosten en aansluitkosten worden gecrediteerd en we gaan achter die aannemer aan; deze neemt contact met u op."
Dan wordt het 2009. Op 2 januari wordt ik weer gebeld door de dame die mijn brieven onder haar hoede heeft. Of de aannemer contact met me opgenomen heeft of dat ik anderszins al een signaal heb. Beide vragen moet ik uiteraard negatief beantwoorden. Ze gaat er weer achteraan. En we bellen volgende week weer.
Al met al één grote chaos. Administratief is het een rommeltje en het oplossen van een verzakte verdeelkast loopt als sinds september 2008 zonder enig concreet resultaat. De medewerkers van UPC zijn allemaal erg vriendelijk en komen over alsof ze alles willen oplossen. Maar het daadwerkelijk doen blijft achterwege.
We zijn tien dagen verder en weer contact gehad met de vriendelijke dame. UPC zegt dat er een aannemer is gevonden die de verdeelkast weer bereikbaar gaat maken.
Daarnaast is er een vergoeding in het administratiesysteem aangemaakt voor de abonnementskosten tot nu omdat ik een betalingsherinering ontving en heb aangegeven echt geen cent aan ze te betalen zolang er niets werkt.
Daarnaast (schriftelijk en mondeling) aangegeven dat UPC tot 30 januari heeft om alles werkend te krijgen; daarna schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in om via een civiele procedure dan wel via de verschillende geschillencommisies nakoming van de overeenkomsten af te dwingen. Dat begreep de vriendelijke mevrouw; ze houdt me op de hoogte van de vorderingen.
Het werkt!!!
Dinsdag en vandaag een aannemer en monteurs aan de slag gezien en wonder boven wonder: alles werkt! Nog wat problemen met Mijn UPC maar verder werken de kabelaansluiting, de internetverbinding en de MediaBox! Telefonie nog niet kunnen testen maar dat komt nog wel.
't Duurt een paar maanden, maar dan heb je ook wat... Nu afwachten of de vergoeding van de abonnementskosten etc. goed verloopt.
Beste q300rbc2,
Het spijt ons te vernemen dat u zoveel ongemak heeft ondervonden als gevolg van deze kwestie.
U geeft aan dat u inmiddels gebruik kunt maken van onze diensten. Indien u uw klantgegevens mailt naar webcare@upc.nl kijken wij graag voor u na of de ten onrechte berekende kosten inmiddels zijn gecorrigeerd in onze administratie.
Met vriendelijke groet,
UPC Webcare
Had begin 2002 een internet aansluiting van UPC,deze werkte totaal niet,na veel lange wacht rijen bij de UPC helpdesk en aangetekende brieven met de vraag dit probleem op te lossen kreeg ik nergens reactie op,toen middels telefoon gesprekken en een aangetekende brief UPC in gebreke gesteld en het verzoek ingediend mijn abonnement te beindigen,werderom geen reactie,na maanden inspanning en dure telefoontjes naar de helpdesk werd o.g medegedeeld dat het abonnement beeindigd zou worden en de modum opgehaald zou worden door een bode,maar er gebeurde wederom niets,weer met de helpdesk gebeld met de mededeling dat ik de modum aangetekend naar het desbetreffende adres van UPC zou versturen,dit heb ik ook uiteindelijk gedaan,verder in het jaar 2002 niets meer vernomen van rekeningen,bevestiging beindiging contract e.d.
October 2002 verhuist naar een ander adres, mei 2008 krijg ik voor het eerst een brief van lindorff incasso bureau met een openstaande voordering van 598 euro abbonements kosten en een modum die o.g volgens Lindorff niet ingeleverd zou hebben,wederom UPC middels een aangetekende brief om opheldering gevraagd,tot op heden Januari 2009 nog geen reactie mogen ontvangen “doe maar net alsof je neus bloed” de makkelijkste weg om een probleem van een klant op te lossen,in December 2008 de laatste brief verzonden naar incasso bureau Lindorff met de mededeling dat deze zaak na 6 jaar vejaard is,tot nu toe niets meer vernomen,wat ik nog kwijt wil is dat ik een ieder wil waarschuwen niet in zee te gaan met zo,n waardeloze organisatie als UPC,ik kan er ook geen andere worden voor verzinnen.
Hoogachtend, E.W.Izeboud
Goedendag heer, mevrouw Izeboud,
U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende een mogelijke vordering van UPC Nederland B.V., die in behandeling zou zijn bij Lindorff.
Graag zou ik met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar mevrouwbosch@lindorff.nl zodat ik de vordering kan beoordelen?
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet, mevrouw Bosch, afhandeling klachten, Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
Adres van upc in amsterdam
UPC
Kabelweg 51
1014 BA Amsterdam
Postbus 80900 , 1005 DA Amsterdam
Telefoon 020-7755000
fax 020-7556700
De directeuur heet Dhr D. Karsten.
Ik ga denk ik een brief stuuren. Ik heb elke keer storingen in me beeld en als je de klantenservice bel heb je elke keer een ander aan de lijn. Dus hopelijk werkt het als ik een brief stuur.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!