Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wanprestatie KPN Glasvezel

Geplaatst door: rire op: 22-08-2012 15:22
Begin juli 2012 zijn we naar KPN Glasvezel overgestapt. Het 100 Mbit pakket, Internet en Televisie. Na 1 week werd er een groot pakket afgeleverd en nog een week verder stond er een monteur voor de deur. Goed geregeld dacht ik en vanaf dat punt ging het bergafwaarts. Ik heb de naam van de monteur niet goed gehoord maar ik begrijp uit zijn manier van werken dat het Zoef de Haas moet zijn geweest. Waarom denk ik dit? Hij was in no-time klaar en had de CAI-kabel als trekveer gebruikt en was zonder alles te controleren weer weg. Ik keek in de meerkast en zag alles op de grond liggen en het leek alsof er oorlog uitgebroken was. Tv werkte wel maar niet goed, internet werkte helemaal niet. Ik natuurlijk bellen met het bekende dubbeltjeperminuut-nummer en na uren aan de lijn hangen vertelde mij me dat het volgens hun systeem goed werkte dus ik moest het maar uitzoeken. Ik vertelde dit tegen een vriend en die wist iemand die dat werk ook deed en die stond ook binnen een uur bij mij aan de deur. Hij was al niet gecharmeerd hoe het aangesloten was en na wat meetwerk kwam hij er al snel achter dat er een stekker niet goed op de kabel was aangesloten. Nieuwe stekker gemonteerd en jawel, we hadden internet. Nu zaten we het televisie gedeelte eens te bestuderen en volgens diegene bij wie we de bestelling geplaatst hadden moesten we uitzending gemist hebben en wel tot 8 dagen terug. Dit was dus niet zo. Wij weer bellen. Dat klopt hoorde we, dat is alleen als u ook bellen erbij neemt of anders extra betaald à €5. Nou doe dan bellen er maar bij, heb ik toch nog iets voor die €5 dacht ik. Bellen geactiveerd, alleen werkt dus niet. Weer bellen, en jawel "het moet werken hoor". Ja, maar het werkt niet. Er komt een tweede monteur langs die gelijk de boel in de meterkast komt opruimen en een extra kabel erbij komt trekken voor de telefoon en omdat het tv en internet apart moet lopen en niet via 1 kabel. Het signaal schijnt verschillend te zijn. Ik geloof het direct en wacht de monteur af. Vrijdag, tring. De deurbel en jawel een monteur die achteraf niet eens wist wat hij moest doen. Ik uitgelegd en hij was snel klaar. Ik heb geen gereedschap bij me dus kan niets doen. Wat doe je hier dan??? Hij zegt "u moet maar even naar het bekende nummer bellen en dan maken ze wel een nieuwe afspraak met u". Nu was er ook nog een vraag over het programma gemist gedeelte en ik zeg, weet je wat, bel jij maar. Met tegenzin deed hij dit en ik moet eerlijk zeggen dat ik me van binnen rot gelachen heb. Hij maakte nu even mee wat ik al dagenlang mee maakte. Hij was drie medewerkers en 45 minuten verder en wist nog niets. Humor maar als je er over nadenkt te triest voor woorden als ze zelf niet eens weten hoe een probleem opgelost moet worden. Maandag, er staat een nieuwe monteur voor de deur die eindelijk wist wat hij deed. Ik moet toegeven, alles keurig afgewerkt, telefoonaansluiting gemaakt en extra kabels getrokken. Prima, alleen het telefoongedeelte werkte nog steeds niet. Wederom weer bellen en hoe het kon, na 3 dagen werkte het ineens. Je zou zeggen dat nu alles opgelost is. Helaas niet. De kwaliteit van het televisie gedeelte met nadruk het HD-gedeelte is slecht vind ik. Maar goed, als dit het was zou ik er nog vrede mee hebben. Het TV-gedeelte valt herhaaldelijk uit en moet de box en/of de decoder opnieuw opgestart worden. Dit is bijna dagelijkse kost geworden en KPN trekt zijn handen er vanaf. Volgens ons werkt het is standaard en ze bedoelen daarmee, je zoekt het maar uit. Heeft KPN nu niet in de gaten dat ze eigenlijk een wanproduct leveren en klanten met de problemen laten zitten? Wel gelijk aangeven dat we wel aan een jaarcontract vast zitten en we niet kunnen opzeggen. Ik dacht ik zeg het vast op, dan kan ik dat vast niet vergeten. Ook dat kon niet. Ik kreeg een of andere hoge pief van het opzeggen aan de lijn die me wist te vertellen dan ik als ik dat nu zou doen het systeem zou crashen. Je lacht je toch kapot... Wat een kulbedrijf en ik hoop dat er eens op korte termijn een consumenten programma mee aan de slag gaat. Ik wil wel in de uitzending mijn zegje doen.
Reactie door gabriele op 22-08-2012 17:14
wat een geluk dat ik die niet genomen heb ,ik heb schotel en al dat geneuzel in mijn huis hoef ik dus niet glasvezel ligt er ,8uur avond tring telefoon reggefieber ,ik zeg ik hoef niks ,ja maar we moeten het signaal controleren,ik zeg ik hoef niks ,dus ook niks controleren ,ja maar,nee zeg ik ,ik hoef niks dus ook geen controle verder trouwens jullie kunnen e rniet bij er staan tegels voor die deur vanwege verbouwing goede avond als ze dat bij iedereen moeten doen is dat wel een hele bedoening en kost dta dus heel veel onnodig geld ik blijf bij mijn schotel en de rest telefoon gewoon telfort
Reactie door vagcom op 22-08-2012 17:24
Veel senioren trappen in de mooie verhalen en uitleg van vele providers / aanbieders. Vooral senioren trappen hierin. Het glasvezel-netwerk voegt niets toe aan wat u al had.....
Reactie door ramonnetje op 07-09-2012 21:13
Als je een pakket aanschaft en het werkt niet of niet naar behoren, dan kan je je contract opzeggen wegens wanprestatie. Ik weet niet of je dat wilt of dat dat de bedoeling is maar het is wel je consumenten recht om je contract op die gronden te ontbinden.. Je kan dan een andere aanbieder uitproberen (en misschien van de KPN molen naar een andere molen geslingerd worden ;-) maar ja, misschien de moeite waard).
Reactie door hereistom op 07-09-2012 21:48
KPN weet prima dat ze rotzooi leveren en u bent niet de enige! Als het nog steeds niet naar behoren werkt, dan stelt u ze een datum wanneer het wel allemaal perfect moet werken, als ze daaraan niet voldoen kunt u ze in gebreke stellen en het contract per direct laten ontbinden!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!