Walgelijke KPN reclame
Geplaatst door: harrie op: 15-05-2014 23:34
Vorige week lag door een storing de internet/telefoonverbinding via Zeelandnet er bijna een dag uit.....
Vandaag ontving ik via de post een kaart van KPN met aan de voorzijde een foto van de Zeelandbrug, waar een stuk aan ontbrak. .De andere kant begon met de volgende tekst:
HOOG TIJD VOOR EEN BETROUWBAAR NETWERK IN ZEELAND
Heeft u vorige week ook tijdelijk niet kunnen internetten en bellen?
Niets is zo vervelend als dat.
In Zeeland kunt u ook kiezen voor het betrouwbare netwerk van KPN.
Daarmee zit u nooit meer zonder internet en bellen.
Deze reclame schoot mij in het verkeerde keelgat, waarbij ik mij afvroeg waar zij de arrogantie vandaan halen om te stellen dat zoiets bij hen nooit kan gebeuren.........
Overigens is het de eerste grote storing voor mij sinds 2006
Reactie door aurora1 op 15-05-2014 23:59
Hier in de omgeving stuurde Ziggo vaker reclame rond (soms met wel aardige humor) toen er overal nogal geleurd werd met glasvezel. De kunst was toen om de glasvezelaars te ontlopen; de reclame van Ziggo ging snel in de bak voor verenigingen. Dat ontlopen ging een stuk minder gemakkelijk dan de reclame weggooien....
Reactie door tijger1 op 16-05-2014 15:52
Ik vind het wel leuk gevonden eigenlijk.
Reactie door pieterwolters op 16-05-2014 16:28
Waar je je al niet druk over kunt maken... Als je die reclame niet kunt waarderen gewoon nooit meer iets van KPN afnemen. Daar tref je ze meer mee dan een klacht op dit forum.
Reactie door van leyden op 16-05-2014 20:26
Zapp zapp met de a.b.
Laten we afspreken dat alle reclames irritant, tenenkrommend en vervelend zijn en geen energie meer steken in dat noodzakelijke kwaad.
" In Azie eten ze de hele dag door lekkere hapjes" ( bron conimex)
Voorbeeld van wat ik bedoel.
Reactie door harrie op 16-05-2014 23:27
Quote: pieterwolters schreef op vrijdag 16 mei 2014, 16:28: Waar je je al niet druk over kunt maken... Als je die reclame niet kunt waarderen gewoon nooit meer iets van KPN afnemen. Daar tref je ze meer mee dan een klacht op dit forum.einde Quote
Het gaat om de manier waarop........ Ik zie het al voor mij als deze manier van reclame normaal gaat worden, b.v.:
Je krijgt een brief van een concurrerend ziekenhuis met de volgende tekst;
"Lastig hè, zo zonder benen. Helaas heeft u of uw verzekeraar voor ziekenhuis X gekozen en zijn ze geamputeerd.
Had u voor ons superieure ziekenhuis gekozen, was dit niet gebeurd en zou u nu de 4-daagse weer kunnen lopen"
Ex-Haagsche Harrie
Reactie door tijger1 op 17-05-2014 00:02
Wat een flauwekul. Alsof je een internetprovider kunt vergelijken met een dokter.
Niet zo overdrijven.
Reactie door 1953 op 17-05-2014 04:33
"Bedankt Harrie!"
Ja, KPN, voelt aan alsof mijnheer pastoor zieltjes probeert te winnen bij de protestanten.
KPN geeft nog steeds geen 'Dolby Digital audio' door en de maximale snelheid van 80 Mbit/s wordt nimmer behaald tenzij je naast de wijkcentrale woont misschien.
Daarnaast haalt KPN van de theoretische maximale snelheid, bij alles-in-1, nog eens 2 x 8 Mbit/s af voor de televisie en de telefoniebandbreedte.
Verguisde het afgelopen jaar ZIGGO van laksheid qua service - aantal televisiezenders waren vol storingen - en dat werd bijna twee weken geleden door een derde monteur van ZIGGO (definitief) hersteld.
Reactie door harrie op 17-05-2014 12:59
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 17 mei 2014, 00:02: Wat een flauwekul. Alsof je een internetprovider kunt vergelijken met een dokter.
Niet zo overdrijven.einde Quote
Beiden proberen geld aan u te verdienen, dus deze vergelijking staat gewoon op 2 benen.....
Reactie door zoekster op 17-05-2014 23:39
Ik zou zeggen. Get over it!
Reactie door inforza op 09-06-2014 07:19
ik ben juist overgestapt van kpn naar zeelandnet.
want wat ze niet vermelden in je reclame is dat kpn hun snelheden niet haalt waar je voor betaalt. ipv 20mb/s waar ik voor betaalde was het maar 8mb/s dat ik kreeg.
bij zeelandnet betaal ik evenveel als toen voor mijn kpn abbonement, en die halen wel de snelheid van 60mb/s download.
nu net even gekeken, bij basis thuis 10mb/s van kpn betaal je 32.50
bij 60mb/s van zeelandnet 31,00
dan maar liever storing 1x per jaar
Reactie door forever-nl op 09-06-2014 09:03
Quote: 1953 schreef op zaterdag 17 mei 2014, 04:33: "Bedankt Harrie!"
Daarnaast haalt KPN van de theoretische maximale snelheid, bij alles-in-1, nog eens 2 x 8 Mbit/s af voor de televisie en de telefoniebandbreedte.einde Quote
Een beetje overdreven denk ik... Digitale TV kijken kost maximaal ongeveer 4 Mbps en en VOIP verbinding nog geen 2 Mbps. Enkel als je aan het internetten bent tijdens het bellen en TV kijken gaat er dus 6 Mbps van je surfsnelheid af.
Reactie door 1953 op 09-06-2014 16:10
Afgelopen donderdag lag bij mij ZIGGO Alles-in-1 middels algehele storing 5 uren eruit.
Wacht die walgelijke invitatie van KPN wel af.
Reactie door forever-nl op 09-06-2014 16:38
Storingen komen bij alle providers voor helaas en daar is maar beperkt wat tegen te doen. Door wanbeleid weken een heel dorp zonder mobiel bereik tot laten zitten vind ik wel schandalig maar dat lijkt ook bij alle providers zo nu en dan voor te komen. En het dan ineens wel heel snel oplossen als het op TV komt... Tsjah...
Reactie door flessebon op 10-06-2014 10:35
Er zijn in Zeeland veel mensen die uit godsdienstige overwegingen bedenkingen hebben over het gebruik van internet. Voor die mensen is een storing geen probleem of misschien wel een zegen.
Verder lijkt het mij normaal dat KPN kijkt waar ze nieuwe klanten kunnen werven en gericht reclame maken.
Reactie door harrie op 10-06-2014 13:09
Quote: flessebon schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:35:
Verder lijkt het mij normaal dat KPN kijkt waar ze nieuwe klanten kunnen werven en gericht reclame maken. einde Quote
Juist die gerichte reclame irriteert me en die wordt steeds agressiever, als dit zo doorgaat moet je niet vreemd opkijken als er dit soort persoonlijke reclameberichten in de toekomst worden verzonden, sorry voor de banaliteit, maar het geeft aan waar het toe kan leiden.....
Gecondoleerd met het verlies van uw vrouw en kinderen,
een ongeluk zit in een klein hoekje, jammerlijk reden zij in een auto merk Koekblik.....
Helaas reden zij niet in een auto van ons veilige merk Tank.
Kom nu naar onze dealer, die een speciale troostaanbieding voor u heeft........
Moeten we met de reclame deze kant op??????????
Ex-Haagsche Harrie
Reactie door tijger1 op 10-06-2014 14:07
@harrie
Overdrijven is ook een kunst.
Reactie door flessebon op 10-06-2014 20:16
U kunt KPN natuurlijk vragen of ze U niet meer willen benaderen.
In theorie kan natuurlijk veel. Maar weinig bedrijven zullen U opzettelijk op een smakeloze manier benaderen op zo`n verdrietig moment.
Maar ik kan me Uw zorgen wel voorstellen. Nadat ik de kabelboer met veel moeite had opgezegd kreeg ik een paar keer een aanbieding met de aanhef: aan de nieuwe bewoners van dit adres. Sinds kort krijg ik weer persoonlijk gerichte aanbiedingen op mijn adres. Nu las ik onlangs toevallig over een bedrijf dat voor 700 aangesloten bedrijven ondermeer n.a.w. gegevens van klanten bijhoudt en ook het laatste moment dat er contact met die klant is geweest. Waarschijnlijk heeft de kabelboer daarin gekeken want ze doen weer gepersonaliseerde aanbiedingen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!